Jobber dere?

blessed

Betatt av forumet
Lurer på om dere jobber nå og evt hvor mye? Tungt arbeid?
Kjenner jeg gruer meg litt til jobb :smiley-ashamed008 Tunge løft,travelt og medikamenter gravide ikke skal være borti

Jobber på sykehjem, med litt ekstra nattevakter innimellom, må kutte nattevaktene snart kjenner jeg.. De har blitt tøffere.. Har heldigvis ikke så tunge løft, og har sagt ifra meg medikamentansvar fordi jeg surrer så fælt plutselig :p

Lurer på om dere jobber nå og evt hvor mye? Tungt arbeid?
Kjenner jeg gruer meg litt til jobb :smiley-ashamed008 Tunge løft,travelt og medikamenter gravide ikke skal være borti
Jeg jobber 100%, men har kontorjobb, så jobben min er veldig fin ift. graviditet. Det finnes en del retningslinjer iforhold til jobb og graviditet - for eksempel tunge løft og medikamenter som ikke er bra slik du skriver. Du vil derfor etter all sannsynlighet ha krav på tilrettelegging på arbeidsplassen din siden du er gravid. Dette kan du snakke med din tillitsvalgte, eller sjefen din om. Dersom du ikke får tilrettelegging har du mest sannsynlig krav på svangerskapspenger.

Jobber 100% som sykepleier på overvåkningspost på sykehus. Jobber 50% natt og 50% dag. Sist gav jeg beskjed på jobb når jeg var 18 uker på vei, gav meg da med netter.. Får se denne gangen!

Jobber 100% som frisør, dette er mitt første svangerskap så har ingen tidligere erfaringer. Så det er ikke så mange tunge løft, men mye ståing og ugunstige arbeidsstillinger :/

Jobber på sykehus. Tung og hektisk jobb. Sist fikk jeg svangerskapspenger fra uke 25. Må slutte med netter fra positiv test.

Sykemeldt den kommende uken hvertfall. Jobber som elektriker og det er tungt når du går rundt med suselyd i hodet og er superkvalm. Eneste jeg vil om dagene er å sove. Klager egentlig ikke. Bare glad jeg har de symptomene jeg har. Kjente det var på tide å prøve en pause nå. Har begynt å spy i tillegg så kanskje like greit :)

Jeg jobber også på sykehus. I min jobb er det heldigvis nesten aldri tunge løft, og ikke så veldig travelt heller. Jeg får tilrettelegging så jeg ikke går nattevakter, så da går det veldig fint å jobbe. På min jobb er de veldig greie med tilrettelegging på alle måter. Det er f.eks. null problem at jeg vil ha noe å sitte på i situasjoner der vi vanligvis står, og det går greit om jeg småspiser noe mens jeg er sammen med pasienter også.

Jobber 100% som pedagogisk leder på en storebarnsavd i barnehage. Lite løfting, men det hender jo med de minste. Det verste nå er vel å gå rundt og være kvalm, spesielt med alle luktene fra barna..

Jeg er fulltidsstudent og gleder meg bare til juleferien er over sånn at tiden kan begynne å bevege seg igjen :bored: Føles skikkelig luksus å ha muligheten til å legge opp mesteparten av dagene mine som jeg vil i den kommende tiden! Så er det bare å krysse fingrene for at jeg er i ok form rundt eksamenstiden da...

Leveransekoordinator for bredbånd, kontorjobb. Formen er egentlig grei, så jobber som normalt, og trener som normalt (bare løfter ikke like tungt). Er ekstremt trøtt om dagen, så hadde vært godt med en time eller to ekstra om morgenen, men får kjempe meg gjennom det. Har saltkjeks stående på jobb når det kommer litt kvalme, heldigvis har det bare vært fredagen der det kom kastet over meg hittil.

Jobber 100% som sykepleier i hjemmesykepleien. Er en del stress til tider og tunge løft. Sjefen har sagt jeg skal si ifra når jeg trenger tilrettelagt, så skal hun gjøre det hun kan for å få det til.

Jobber på sykehus. Tung og hektisk jobb. Sist fikk jeg svangerskapspenger fra uke 25. Må slutte med netter fra positiv test.
Kan jeg spørre om hvorfor du fikk svangerskapspenger?? Klarte ikke jobben å tilrettelegge? Jeg slet nemmelig med bekkenet hele forrige svangerskap og jobben klarte ikle å tilrettelegge. Fikk beskjed av legen om at jeg ikke hadde krav på svangerskapspenger da det ikke var til fare for fosteret.. Så var lengensykemeldt :-/

Jobber som frisør, går veldig greit enda, selv om jeg er mye kvalm. Mange små pauser, litt mat og sitter så ofte jeg kan, redder dagen. :)

Sist svangerskap ble jeg sykemeldt 50%, da sleit jeg med bekkenet.

Jobber 100% (pluss litt til) som daglig leder på en bensinstasjon. Har allerede delegert bort alt som innebærer kontakt med drivstoff til en av mine ansatte. Er jo ikke sunt å puste inn. Kommer også til å delegere bort ansvar for mottak av varer til to andre ansatte slik at jeg unngår tunge løft.

Det verste for meg er i grunnen de få gangene jeg må lage mat fordi alt lukter så intenst. Jobber mest formiddag så da begrenser heldigvis matlagingen seg veldig.

Har planer om å fortsette å jobbe fulltid så fremt jeg ikke får plager som tilsier at det ikke går. Har en del administrative oppgaver så en del kontordager blir det :)

Vernepleier i 100 prosent turnus. Dag og kveld. Trenger en hvil etter jobb. Flere gravide som har gått til permisjon så håper jeg får dette til :-)

Jeg jobber på skolebibliotek. Mange tunge løft, men kan heldigvis bære mindre bunker og heller gå mange ganger. Det verste er stresset. Det er ofte kø ut av døra, det er en dårlig kombo når jeg er kvalm. Jobber alene og må hele tiden passe på at de oppfører seg. Begynte å hulkegråte av utmattelse da jeg kom hjem på mandag og har vært helt død resten av uka, og jeg er egentlig en sånn som biter tennene sammen og presser meg selv. Det er en slitsom jobb i utgangspunktet, så skjønner ikke helt hvordan det her skal gå. Bare jeg ikke begynner å spy, for da kan jeg ikke være på jobb. Kan jo ikke springe ut og la ungene være der alene!

jobber som assistent i bofellesskap, ca 60% og fulltidstudent utenom. jobben går greit, der kan jeg styre en del selv, men å sitte på skolen når man er kjempe kvalm og trøtt er ikke like greit!

Back
Topp