Jobb

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Er dere ennå i full jobb? Noen som er helt eller delvis sykemeldt? Og er leder og kollegaer flinke til å tilrettelegge ved behov?

Er selv ennå i full jobb (div har en 80% stilling), jobber som sykepleier så hektiske dager men jobber i psykiatrien så heldigvis ikke så tunge løft som gjerne ellers i helsevesenet:). Har derimot noen få tunge brukere fysisk sett å gå til, foreløpig har leder sagt jeg skal få all tilrettelegging jeg trenger slik at jeg klarer å stå i jobb lengst mulig. Skal også få student over påske; sjefens tanker var at studenten kunne ta de tunge løftene/stellene. Men går nok mot en redusert sykemelding på noen %, bekkenet tar knekken på meg, hormonene raser, jeg sover dårlig/lite, kvalmen kommer og går, og hjemme venter 3 barn som vil ha mammaens oppmerksomhet, så for å kunne ivareta min egen helse oppi alt samtidig være en god mor og ansatt/kollega når jeg er på jobb så blir det nok til at jeg får en sykemelding når jeg skal til legen neste uke.
 
Jeg er sykepleier og jobber med tunge psykisk utviklingshemmede. Mye tunge stell/løft eller mye bøying/kinkige stillinger :meh: Jeg jobber bare 50% nå, orker ikke mer! Har fått pitting ødemer i beina, og på slutten av ei vakt så er det vanskelig å gå.. kjennes ut som jeg går på ei luftpute:wacky:

Jobber hver dag, men redusert vakt- oftest 9-13/14 eller 16-21, fungerer veldig godt nå! Har også to som venter hjemme og skal ha hjelp med både lekser og treninger :wacky::p
 
Jeg er gått ut i svangerskaps permisjon. Jobber med brukere som kan utagere en del. Da vi er en ny avdeling og det var liten mulighet for tilrettelegging ble det først en sykemelding så svangerskaps penger. Det er en søknads prosess det også. :wtf:
Jeg er i dag 19+6. har ellers en veldig fin graviditet med lite/få plager så hadde nok jobbet mye lengre dersom jobben min hadde vært anderledes. :Heartblue
 
Er 100% sykemeldt. Vært det siden uke 12, pga bekkenløsning. Jeg jobber i klesbutikk, og har veldig liten mulighet for tilrettelegging. Jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap også, men det kom ikke før rundt uke 24. Merket at det kom denne gangen, rundt 10 uker, hvor jeg også fortsatt var hjemme i foreldreperm. Håpet jo at jeg skulle klare meg i en måneds tid på jobb, men jeg klarte kun en dag :banghead: Heldighvis har jeg en kjempe forståelsesfull sjef, så hun oppfordret meg til ikke å presse meg til å jobbe (som jeg gjorde sist). Viktig å høre på kroppen. Hun har også vært i samme situasjon, og angret seg på at hun presset seg så hardt. Hun har også flere venner og bekjente som sliter nå, lenge etter endt svangserskap, med bekkenproblemer pga de presset seg i jobb. Nå har jeg en på 9mnd som jeg nå ta meg av, frem til bhg start i august, så jeg må fungere frem til da .
 
Starter med 50% fra i dag, pga bekkenet. Veldig spent på om det hjelper, håper jo det:)
 
Jeg har delvis svangerskapspenger (jobber da ikke natt), håper jeg klarer meg uten sykemelding, men kjenner det i bekkenet så vi får se. Føler meg ikke helt klar for å kaste inn håndkleet enda, men arbeidsgiver er dårlig på tilrettelegging dessverre.
 
Jeg går 100% i jobb, men akkurat nå er jeg redd jeg må graderes eller gå ut fult i sykemelding :( Bekkenet mitt er blitt ekstremt vondt i påsken!

Jobber i museum og ca 50% av tiden er kontortid og ca 50% er stå i resepsjon og butikk, med varemottak og lignende. Skulle egentlig ha ommøblert ett helt lager, men det utgår for å si det slik. Sliter med å klargjøre butikken til sommeren fordi jeg ikke kan løfte. Dårlig med hjelp også siden korona gjør at nesten alle andre har hjemmekontor og vi er alene på jobb. Tror forsåvidt eneste grunnen jeg har klart å gå så lenge er fordi jeg kan ta ut kontortiden i hjemmekontor noe som gjør det lettere å avlaste. Hadde dette vært ett normalt år med butikk/resepsjon daglig hadde jeg krepert for lenge siden :p

Så jeg skal ta en runde med kiropraktor eller fysio etter påsken og se om det hjelper nok til å holde meg i jobb.
 
Er tilbake i 80% sykemelding etter en stund med 60%. Jobber som sykepleier på en travel sengepost. Klarte ikke å jobbe 40%, så er nå nede i to halve dager i uka. Sliter med bekkenet og dårlig søvn, som igjen gjør meg kvalm og tappet for energi.
 
Jeg jobber foreløpig 100%. Går turnus, men de rene nattevaktene ble gjort om til dagtid da jeg var halvveis så nå går jeg dag/kveld. :)
 
Jobber 100%, er avdelingsleder på et kundesenter og har hjemmekontor. Har hatt mye vondt i bekkenet og korsryggen, så er redd jeg ikke får jobbet så lenge. Har en veldig real sjef, så tenkte å snakke med henne etter påske ifh til hev/senk pult, så jeg ikke sitter hele dagen :)
 
Jeg jobber 100% for øyeblikket med hjemmekontor. Har dessverre ingen mulighet for tilrettelegging. Begynner å slite litt nå, men det er mest på grunn av psykisk stress. Bekken og rygg gjør vondt jevnt og trutt og det virker ikke til at ekstra psykisk stress bidrar på å bedre situasjonen.
 
Last edited:
Er fortsatt i 100% jobb, men begynner virkelig å kjenne på et vondt bekken og en følelse av å hele tiden være sliten.. . Sist time med jordmor sa hun at jeg skulle tenke på om det var behov for 20-40% med svangerskapspenger. Jeg har en jobb der jeg står mye, så kan hende jeg hører på jordmor.
 
Jobber ingenting. Var snakk om å prøve en dag i uka etter påske, men redd det funker dårlig pga bekkenet som bare blir verre og verre. :oops:
 
Jeg startet igjen i 100% nå etter påske. Vært sykmeldt siden januar pga kvalme. Jobbet 40% i 4 uker før påske, men prøver meg på fult nå som kvalmen har gitt seg. Spent på hvordan det går utover i graviditeten. Har en jobb som kan være litt belastende.
 
Er fortsatt i 100 %, men lurer på hvor lenge det går. Har veldig vondt i hoftene, særlig om natta :(
 
Jobber nå 60%, men kjenner bekkenet svikter uke for uke. Blir nok ikke så lenge til jeg må ned i prosent jobb.
 
Jeg ble 60 % Sykemeldt noen uker før påske, på grunn av veldig svimmelhet. Det hjalp veldig å jobbe redusert, ikke så lenge dager og to dager jeg ikke jobbet.

Rett før påske fikk jeg veldig problemer med bekkenet og halsbrann. Da merket jeg at det var veldig slitsomt å jobbe 40 %. Nå er jeg blitt 100 % Sykemeldt, for at ryggen skal få en pause.

Jeg jobber i barnehage, har vært bra med tilrettelegging. Men merker at ryggen sliter, selvom
 
Jeg jobber 100% i barnehage, og det går bra. Har fått bekkenløsning, men går til fysio hver 2. uke så trener jeg opp bekkenet. Det har fungert veldig fint for meg, og håper jeg kan jobbe så lenge som mulig :happy:
 
Back
Topp