Jobb status nå da damer?

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Ja nå nærmer det seg raskt både permisjon og fødsel, så lurer på hvordan ståa er hvor mye jobber dere, Evt er sykemeldt, hvordan er formen osv?

Jeg jobber fortsatt 80% på småbarnsavd, men begynner å bli preget av at det er slitsomt.

Sliter med korsrygg/bekkenet etter en hel dag på jobb. Og sover veldig dårlig for tiden. Så vet ikke om jeg kanskje føler for å lufte ideen for legen, om å få redusert jobb prosenten litt. Men vi får se:-)

Samme gamle her. Har ikke jobbet siden september pga først sykemld så svangerskapspenger pga fosterskadelig miljø:o
jeg kjeder meg:p
Imponert over at du fortsatt klarer 80% da! :)

Jeg er for tiden 100% sykemeldt men det er ikke pga graviditeten da. Ellers så er formen veldig variabel, fortsatt mye kvalm og spyr men har flere fine dager enn tidligere. Så har jeg en del vondt i hodet og har startet å få en del menssmerter og har mye vondt i magen som de mener er muskulært da. Så hvor trøtt og sliten varierer fra dag til dag...

Jobber 100 % enda, og permisjon begynne 22 juni.. Er frisk som en fisk og ingen plager, så regner med å jobbe fullt frem til perm :)

100% sykemeldt og vært det siden 11.November... lange dager!

100% sykmeldt nå i en mnd alt og fikk frem til permisjonen startet i dag. 9 juli. Har så vondt i bekkenet og sliter virkelig med å gå. Skal bli utrolig deilig å få litt gutt ut:D

Er i 100% sykemelding fram til permisjon (vært det en ukes tid) pga heftige smerter i ryggen :( sliter med å gå hvis jeg er i aktivitet lenger enn 5 min, og det passer dårlig i en Bhg :P i tillegg fant legene på Rikshospitalet en cyste på babyen så på grunn av mye tanker og stress rundt det ville jeg gjerne slippe å jobbe mer rett og slett :)

Har begynt permisjon.. Hadde en vikarjobb der vikariatet gikk ut 2.mai.. Så derfor gikk jeg liksågreit ut i perm. Lange dager når snuppa er på skolen og kjæresten jobber.. Men prøver å slappe av å kose meg. :P

Jobber 100% som sykepleier i hjemmetjenesten. Får tilrettelegging noen dager så det har gått rimelig greit siste tiden. Men kom meg ikke på jobb i dag nei, så det spørs om jeg klarer en mnd til.

Jobber 100% som sykepleier i hjemmetjenesten. Får tilrettelegging noen dager så det har gått rimelig greit siste tiden. Men kom meg ikke på jobb i dag nei, så det spørs om jeg klarer en mnd til.

Har jobbet 100% til nå. Denne uken jobber jeg med roligere arbeidsoppgaver etter avtale for å prøve å unngå sykemelding. Etter en halv dag på jobb nå er jeg allerede utmatta så får se hva jeg velger å gjøre videre ;)

Jobber 100% selv om jeg vet jeg ikke burde pga ekstrem bekkenløsning. Heldigvis tilrettelagt så jobber hjemme tre dager i uken! Her i Sverige får man bare 80% av lønn når man er sykemeldt så jeg vil prøve å klare meg til ferien begynner for økonomiens skyld :) men tror nok det skal gå bra! Snart bare en måned igjen nå.

Har vært 50% sykemeldt en måned pga bekkenløsning. Håper jeg klarer å jobbe like mye fram til permisjonsstart, men å sitte på kontorstolen er det verste jeg gjør for bekkenet, så vi får se...

Last edited:
Jobbet 100 % i turnus frem til torsdag. Da ble jeg 40 % sykemeld. 32 uker på vei. Spurte legen om 20 % men han syns det var altfor lite og jeg fikk velge mellom 40 % eller mer.

Sykemeldt 100 %, men er hjemme i "ferie" med ettåringen. Får igjen ferien da.. Men umulig å ha rolige dager. Planla mammaperm, pappaåerm og ferie før storesøster kom til verden, og hun har ikke barnehageplass før til høsten.. Lite visste vi at det skulle komme enda en baby inn i planene. Ellers hadde jeg nok ikke satset på å være den som gikk hjemme med henne rett før ny fødsel..

Sykmeldt fra nattevaktene, så nå går jeg 55% dag/kveld :) noen dager er verre enn andre, stort sett går det greit, selv om resten av dagen er totalt ødelagt for meg når jeg har vært på jobb.

Back
Topp