Jehovas vitner

E knurrer meir enn e bit

Jeg satt ved siden av en dame på bussen hver dag i nesten 7 mnd. Hun var JV! Vi snakket mye. Om alt mellom himmel og jord og mer til! Synes det er helt fantastisk jeg, at det finnes mennesker som er villige til å snakke med helt fremmede om de litt vanskelige tingene her i livet!

Jeg respekterer alles personlige overbevising og tro. Jeg ser imidlertid ikke på religiøs tro som noe mer hellig enn annen tro og annet liv på denne kloden. Jeg har lite til overs for forkynning som innebærer å oppsøke andres private hjem. Det være seg Jehovas vitner, kristne misjonærer som oppsøker andre kulturer med andre religioner eller andre påtrengende aktiviteter i religiøst henseende. Jeg liker heller ikke telefonselgere som ringer meg sent på kvelden. For meg er det samme greia. Tråkker kanskje noen på tærne med denne sammenligningen, men jeg ser altså ikke på det som noe mer hellig enn annet, som kan tillate seg mer enn andre. Dette har ingenting med fordømming av deres tro, som nevnt innledningsvis 

LittleMonkey skrev:

Kosinus skrev:
Jeg er for å være åpen for andre sin tro.men de kristne går i kirken eller møtes hjemme hos hverandre.sender kansje ut noe i posten som man frivillig kan lese.

Jehovas har sin egen vri på det som står i bibelen og vil etter mitt synspunkt tvinge på alle sin tro.

har noen langt ute i slekta som er Jehovas vitner.og deres barn meldte seg ut så fort de kunne. ikke fikk de komme i barneselskaper heller og ble tatt ut i fra visse timer på barneskolen,for foreldrene villle ikke at deres barn skulle høre om andre religioner?

Heller vil de ikke ha noe med barna sine å gjøre , dersom de velger å gu ut av sekten når de blir gammle nok.?

Eller er det de kristne som går i kirken som har sin egen vri ?
Jeg vet ikke hvilken religion du følger eller om du i det hele tatt har en, men dette var morsomt... Hvem vet om det er Jehovas vitner eller kirkegjengerne som har tolket bibelen rett ?

Edit: I motsetning til kristne praktiserer ikke jehovas vitner barnedåp, de lar vedkommende velge selv når den personen vil og er klar for det.. Noen døper seg når de er 14, andre når de er 35... Men om man døper seg så viser man at man vier sitt liv til Gud, og hvis man da velger å gå bort fra dette blir man sett på som utstøtt..
Man kan mene mye om det, men det er sånn det er..

Sånn Btw, Kristne som følger Jesus og ikke Kirken, døper seg når de velger det selv, som ungdom/voksen

Stakkars deg som blir grinete av sånt. Og de har faktisk "rett" til å komme på døra di...Det er religionsfrihet i Norge Heldigvis. Alle har rett til å tro på hva de vil, og har rett til å snakke om troen sin. Men selvfølgelig, de må jo respektere ett nei. Og det tror jeg de aller aller fleste Jv gjør. Mulig du kanskje har vært uheldig med et overivrig forkynner på døra da. Jeg har snakket med mange Jv og har ikke noe negativt å si om dem.

Thejohan skrev:
Jeg blir grinete når de kommer på døra! Seriøst!
Jeg vet at de må forkynne, men fader da! Det gir de da ikke "rett" til å komme på dørene til folk! Og etter å ha sagt nei flere ganger, så skal de liksom legge igjen et blad!?

Ta å lær de som skal ut å forkynne hva ordet nei betyr..

Back
Topp