Jehovas vitner

filledokka skrev:
Jeg syns ikke det gjør noe om de kommer på døra mi, de kan prakke alt de vil og orker men noen religion skal jeg aldri skaffe meg.. bare drit som følger med.
Men det jeg syns er ille når de tvinger sine egne til å gå rundt fra dør til dør. har hørt noe som at man må gå til så så mange dører. vet ikke om det er sant, men religion med skremsels propaganda for å holde på sine "medlemmer" har jeg ingen respekt for.

Det er nettopp det jeg mener!

smash skrev:

*Meya* skrev:

smash skrev:

*Meya* skrev:

Kosinus skrev:
ja det er jo nettopp dette som gjør at vi får et dårlig intrykk. syns de burde skiftet takktikk.

Det samme med telefon slegere, orker bare ikke høre på det.

Om man har noe å utsette med de som kommer på døren, kan man ringe til kontoret deres i sin by, og så vil man bli strøket av listen. Det måtte vi gjøre, fordi de kom hver gang svigers var her... Altså etter at svigers hadde reist. Lite tilfeldig hehe, fordi de kom aldri før eller etter, og alle i nabolaget sa at det var yderst skjelden noen gikk der liksom... 

Den gangen det kokte over for meg, var da de  tok med seg ei som de påsto var eksmuslim, og hadde blitt JV. Da klikka jeg... Men det er fordi hun og jeg har felles kjente, og jeg vet at det var foreldrene hennes som ble JV da de kom til Norge, før hun ble født. 

Ringe et kontor? Nope..
Ønsker man ikke besøk, så sier man det når de ringer på døren, så vet man det til neste gang,
Og Meya, JV er IKKE en sekt.

De respekterte ikke at vi ikke ønsket besøk igjen, og kom tilbake drassendes med hun "eks-muslimen", men mannen min ringte til Rikets Sal, og ba om at vi ble strøket av listen.

Hvor brukte jeg ordet sekt? Selv om det passer inn i de fleste religionshistorikere og religionsviteres definisjoner på sekter... 

I innlegget ditt.. Nr 25..
De er bare mennesker, og gjorde kanskje en feil.. Betyr ikke at de ikke respekterte det dere ville forde.

So easily done, når man har studert religionsvitenskap, hvor alt annet enn totalt mainstream blir omtalt som sekter :p Jeg tilhører noe som av mange defineres som en sekt i islam, men det sårer meg jo ikke at det kalles det, for jeg vet jo at mange ser sånn på det, og det må de for all del bare gjøre... 

Vell, det er jo litt besynderlig at de kommer trekkende med det de framstiller som en eksmuslim etter at de "lo and behold, fikk vite at åh, vi er muslimer"... Forsøkte spille overrasket hehe... Hvorfor gikk de ikke til naboen ovenpå med det samme de var i huset liksom.... 

Carla82 skrev:
Nei det her må bare være tull. Jehovas Vitner tror jo ikke på helvete en gang! I motsetning til den norske statskirke..
Virker som om det er mye uvitenhet i denne tråden!

Kosinus skrev:

Miss Claymore! skrev:

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:
Som en kommentar, muligens en avsporing, så trenger en ikke slenge døra i trynet på Jehovas Vitner når de banker på. Ofte holder det med et høflig "nei takk". 

Jeg ser ofte mange som skriver "slenge døra i trynet"
Jeg har aldri opplevd det jeg.. så det er nok bare noe mange tror vi opplever hele tiden..
Ja, det skjer, men som sagt, ikke hele tiden som mange tror..

Hvorfor går dere på dørene til folk for å prakke på deres tro på andre? Hadde du likt det om livets ord, muslimer ol hadde kommet på døren din gjentatte ganger for å prakke på deg sin tro?
Folk tar vel kontakt med menigheten deres om de vil noe.
Det er vannvittig kjipt når jehovas vitne kommer gang på gang og gir seg aldri, forstår dere ikke NEI ikke intrisert?
Der jeg bodde før kom de flere ganger i uken, de tok tilogmed med seg jentungen min langt avgårde  uten at jeg hviste det, hadde den leteaksjonen, fant henne langt unna der vi bor. da hadde to av de faste plagåndene tatt henne med seg, pluss skremt vettet av henne med helvete osv.  hvor normalt dette er aner jeg ikke, men i min verden er dette SYKT.

Hahaha, dummaste jeg har lest på lenge. Tror ikke et sekund på det du skriver.

Hvorfor ikke?

en 4,5åring brukte ikke ordet helvete, men sa at vi(jeg, min mann, og familien) ikke ville komme til himmelen, at vi kom til å bli igjen her nede.. Så ja da kaller jeg det helvete.

Å herregud, så mye bullshit på et sted!

TS, du virker helt fjern sånn som du uttaler deg i hytt og pine om ting du åpenbart ikke vet så mye om. Og til alle dere som snakker piss her: skam dere!

Reduce skrev:

Carla82 skrev:
Nei det her må bare være tull. Jehovas Vitner tror jo ikke på helvete en gang! I motsetning til den norske statskirke..

Kosinus skrev:

Miss Claymore! skrev:

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:
Som en kommentar, muligens en avsporing, så trenger en ikke slenge døra i trynet på Jehovas Vitner når de banker på. Ofte holder det med et høflig "nei takk". 

Jeg har aldri opplevd det jeg.. så det er nok bare noe mange tror vi opplever hele tiden..

Hvorfor går dere på dørene til folk for å prakke på deres tro på andre? Hadde du likt det om livets ord, muslimer ol hadde kommet på døren din gjentatte ganger for å prakke på deg sin tro?
Det er vannvittig kjipt når jehovas vitne kommer gang på gang og gir seg aldri, forstår dere ikke NEI ikke intrisert?
Der jeg bodde før kom de flere ganger i uken, de tok tilogmed med seg jentungen min langt avgårde  uten at jeg hviste det, hadde den leteaksjonen, fant henne langt unna der vi bor. da hadde to av de faste plagåndene tatt henne med seg, pluss skremt vettet av henne med helvete osv.  hvor normalt dette er aner jeg ikke, men i min verden er dette SYKT.

Hvorfor ikke?

en 4,5åring brukte ikke ordet helvete, men sa at vi(jeg, min mann, og familien) ikke ville komme til himmelen, at vi kom til å bli igjen her nede.. Så ja da kaller jeg det helvete.

Vi tror ikke at vi kommer til himmelen heller..
Så jeg tror fortsatt ikke på "historien" din..
Ikke rart det er så mange løgner om JV, når folk skal dikte opp ting..

KristineBirgitte skrev:
Å herregud, så mye bullshit på et sted!

TS, du virker helt fjern sånn som du uttaler deg i hytt og pine om ting du åpenbart ikke vet så mye om. Og til alle dere som snakker piss her: skam dere!

*liker*

jeg må vel få lov åg vare på tråder i mitt eget innlegg som jeg vil?
Man diskuterer på et diskusjonsforum.
Du trenger ikke gå inn på tråden om ikke vil

jeg tror ikke at gud under noen omstendigheter har skapt selve prinsippet familie, for så å synes det er helt ok at man splitter sin egen familie fordi man ikke tror på det samme. så sånn sett kalrer jeg ikke å fatte at jv gjør som de gjør, og for meg passer det også inn i def sekt.

jeg synes heller ikke noe om at de går rundt fra dør til dør. dette handler nok og mye om at jeg ikke helt trives med greia når jeg er alene hjemme med to barn, og to middelaldrende, svære menn, i dress ruinger på døra og spør om å få komme inn. man vet jo aldri. hehe. men så er jeg litt nervøs av meg;) er mannen hjemme kunne jeg godt ha bedt dem inn altså, jeg kommer fra et hjem hvor det er den selvfølgeligste ting i verden. jeg er også veldig interessert i alt som har med religion å gjøre, men er selv kristen, går i Misjonskirken, og vet at jeg har mine ting i orden med gud, så finnes ikke interessert i å konvertere til noe som helst. derfor ser jeg helelr egentlig ikke poenget med å be dem inn og "bruke" av tiden deres.

når det er sagt, respekterer jeg at de tror det de tror, men akkurat den delen som har med å stenge ute egne barn osv, den har jeg store, store problemer med, og skulle gjerne likt å vite hvorfor de tror dette er noe Gud ønsker, når han selv har skapt familien.

smash skrev:

Reduce skrev:

Carla82 skrev:

Kosinus skrev:

Miss Claymore! skrev:

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Hvorfor ikke?

Jeg vet at dere tror dere kommer til å få evig liv i lykke på en paradisisk jord opplegg. Men det var slik de forklarte det til datteren min som var 4,5 år da. 
Og det at du ikke tror på at dette har skjedd, så gir det deg ikke noe rett til å kalle meg en løgner og si at dette er oppdiktet. Er du som er en løgner her!

Jeg har heldigvis aldri hatt noe problem med JV. De har alltid vært høflige og vennlige, og det er jeg mot dem også. De har invitert meg på møter og gitt meg blader jeg kan lese hvis jeg vil. Jeg har alltid takka nei, og det har de respektert.
Som andre sier her, det kommer nok veldig ann på hvem det er som kommer. Noen mennesker er mer innpåslitne enn andre er, uten at det har noe med religionen deres å gjøre.

Respekt er en fin ting. Og det går begge veier.

LilleLavendel skrev:
jeg tror ikke at gud under noen omstendigheter har skapt selve prinsippet familie, for så å synes det er helt ok at man splitter sin egen familie fordi man ikke tror på det samme. så sånn sett kalrer jeg ikke å fatte at jv gjør som de gjør, og for meg passer det også inn i def sekt. 

når det er sagt, respekterer jeg at de tror det de tror, men akkurat den delen som har med å stenge ute egne barn osv, den har jeg store, store problemer med, og skulle gjerne likt å vite hvorfor de tror dette er noe Gud ønsker, når han selv har skapt familien.

Akkurat det første du nevner der, skjer jo i andre familier også, bare på en litt annen måte, med utfrysning etc. Opplever det selv, fordi jeg er muslim, med min familie akkurat nå. 

Kosinus skrev:
jeg må vel få lov åg vare på tråder i mitt eget innlegg som jeg vil?
Man diskuterer på et diskusjonsforum.
Du trenger ikke gå inn på tråden om ikke vil

Selvfølgelig må du det. Jeg har ikke sagt at du ikke får lov, jeg sa at du virker fjern når du gjør det. Og jeg vet godt at jeg ikke trenger å gå inn her om jeg ikke vil. Men jeg vil :)

*Meya* skrev:

LilleLavendel skrev:

Akkurat det første du nevner der, skjer jo i andre familier også, bare på en litt annen måte, med utfrysning etc. Opplever det selv, fordi jeg er muslim, med min familie akkurat nå. 

helt klart, men dette er jo noe de lærer at er riktig, altså en del av religionen, og ikke et personlig valg som sådan, om du forstår forskjellen? det er forskjell for meg å si at dette er noe gud vil, og på å velge det selv. det blir selvsagt ikke noe bedre for dem det gjelder, som for deg i dette tilfellet, men nå var det jo teologi eller noe i den duren vi diskuterte..:)

Ut fra sin tolkning av Åpenbaringen 7:4, 14:1-6 mener Jehovas vitner at det er 144 000 utvalgte personer som får komme til himmelen for å fylle oppgaven som Jesu medregenter i Riket, forstått som en himmelsk regjering opprettet av Gud for å gjennomføre hans hensikter med jorden.

Sukk. Splitt og hersk.
Om Dyret finnes så kommer det til uttrykk i de meningsløst detaljorienterte systemene som ble laget for å kontrollere tilhengerne av en religion. Det er bl.a. denne tråden et perfekt eksempel på.

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Sukk. Splitt og hersk.
Om Dyret finnes så kommer det til uttrykk i de meningsløst detaljorienterte systemene som ble laget for å kontrollere tilhengerne av en religion. Det er bl.a. denne tråden et perfekt eksempel på.

her er jeg faktisk helt enig med deg.

De forkynner... De sprer ordet, fordi det står i bibelen at de skal gjøre det...
Det handler ikke om ikke å respektere, men å spre det som i deres øyne er "sannheten"..
Takler du det ikke sier du at du ikke vil ha besøk.. Da respekterer de det.. Men om du smiler og sier "ikke interessert" kommer de tilbake...

Jeg får meg ikke til å se det siden jeg er vokst opp med jehovas vitner og siden stort sett hele familien min er av den religiøse oppfatning... Mest fordi vi bor på samme tettsted som min familie og fordi de "tilhører" samme menighet...

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Da kan det ikke ha vært Jehovas vitner som "bortførte" henne... De tror nemlig ikke på HELVETE  Kanskje det var presten ????

Kosinus skrev:
Jeg er for å være åpen for andre sin tro.men de kristne går i kirken eller møtes hjemme hos hverandre.sender kansje ut noe i posten som man frivillig kan lese.

Jehovas har sin egen vri på det som står i bibelen og vil etter mitt synspunkt tvinge på alle sin tro.

har noen langt ute i slekta som er Jehovas vitner.og deres barn meldte seg ut så fort de kunne. ikke fikk de komme i barneselskaper heller og ble tatt ut i fra visse timer på barneskolen,for foreldrene villle ikke at deres barn skulle høre om andre religioner?

Heller vil de ikke ha noe med barna sine å gjøre , dersom de velger å gu ut av sekten når de blir gammle nok.?

Eller er det de kristne som går i kirken som har sin egen vri ?
Jeg vet ikke hvilken religion du følger eller om du i det hele tatt har en, men dette var morsomt... Hvem vet om det er Jehovas vitner eller kirkegjengerne som har tolket bibelen rett ?

Edit: I motsetning til kristne praktiserer ikke jehovas vitner barnedåp, de lar vedkommende velge selv når den personen vil og er klar for det.. Noen døper seg når de er 14, andre når de er 35... Men om man døper seg så viser man at man vier sitt liv til Gud, og hvis man da velger å gå bort fra dette blir man sett på som utstøtt..
Man kan mene mye om det, men det er sånn det er..

Back
Topp