Jehovas vitner

LittleMonkey skrev:

Kosinus skrev:
Jeg er for å være åpen for andre sin tro.men de kristne går i kirken eller møtes hjemme hos hverandre.sender kansje ut noe i posten som man frivillig kan lese.

Jehovas har sin egen vri på det som står i bibelen og vil etter mitt synspunkt tvinge på alle sin tro.

har noen langt ute i slekta som er Jehovas vitner.og deres barn meldte seg ut så fort de kunne. ikke fikk de komme i barneselskaper heller og ble tatt ut i fra visse timer på barneskolen,for foreldrene villle ikke at deres barn skulle høre om andre religioner?

Heller vil de ikke ha noe med barna sine å gjøre , dersom de velger å gu ut av sekten når de blir gammle nok.?

Eller er det de kristne som går i kirken som har sin egen vri ?
Jeg vet ikke hvilken religion du følger eller om du i det hele tatt har en, men dette var morsomt... Hvem vet om det er Jehovas vitner eller kirkegjengerne som har tolket bibelen rett ?

Samma åssen man tolker bibelen.. det er jo bare en eventyrbok. vandrer historier som har blitt gjenfortalt mange ganger og til slutt skrevet ned, og nå tusenvis av år etterpå er det noen som tror på alle historiene.. litt utrolig. Kanskje jeg skal lage min egne litte bibel og hvem vet om tusenvis av år vil nok noen tro det var sant.

LittleMonkey skrev:

Kosinus skrev:
Jeg er for å være åpen for andre sin tro.men de kristne går i kirken eller møtes hjemme hos hverandre.sender kansje ut noe i posten som man frivillig kan lese.

Jehovas har sin egen vri på det som står i bibelen og vil etter mitt synspunkt tvinge på alle sin tro.

har noen langt ute i slekta som er Jehovas vitner.og deres barn meldte seg ut så fort de kunne. ikke fikk de komme i barneselskaper heller og ble tatt ut i fra visse timer på barneskolen,for foreldrene villle ikke at deres barn skulle høre om andre religioner?

Heller vil de ikke ha noe med barna sine å gjøre , dersom de velger å gu ut av sekten når de blir gammle nok.?

Eller er det de kristne som går i kirken som har sin egen vri ?
Jeg vet ikke hvilken religion du følger eller om du i det hele tatt har en, men dette var morsomt... Hvem vet om det er Jehovas vitner eller kirkegjengerne som har tolket bibelen rett ?

Det blir vel som med høna og egget?

Det er nettopp det som er problemet.. Det blir som høna og egget, det tar aldri slutt..... Man kan gruble seg grønn, eller heller fokusere på andre ting..

Lissyjane skrev:

Miss Claymore! skrev:

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:
Som en kommentar, muligens en avsporing, så trenger en ikke slenge døra i trynet på Jehovas Vitner når de banker på. Ofte holder det med et høflig "nei takk". 

Jeg ser ofte mange som skriver "slenge døra i trynet"
Jeg har aldri opplevd det jeg.. så det er nok bare noe mange tror vi opplever hele tiden..
Ja, det skjer, men som sagt, ikke hele tiden som mange tror..

Hvorfor går dere på dørene til folk for å prakke på deres tro på andre? Hadde du likt det om livets ord, muslimer ol hadde kommet på døren din gjentatte ganger for å prakke på deg sin tro?
Folk tar vel kontakt med menigheten deres om de vil noe.
Det er vannvittig kjipt når jehovas vitne kommer gang på gang og gir seg aldri, forstår dere ikke NEI ikke intrisert?
Der jeg bodde før kom de flere ganger i uken, de tok tilogmed med seg jentungen min langt avgårde  uten at jeg hviste det, hadde den leteaksjonen, fant henne langt unna der vi bor. da hadde to av de faste plagåndene tatt henne med seg, pluss skremt vettet av henne med helvete osv.  hvor normalt dette er aner jeg ikke, men i min verden er dette SYKT.

Hahaha, dummaste jeg har lest på lenge. Tror ikke et sekund på det du skriver.

Det er jo ikke religionen som utgjør mennesket. De velger sine egne handlinger. Jeg tror henne. Jeg har hørt mye sykt fanatiske har gjort. Og det har vi vel alle. At JV kan være pågående og sette beina sine i dører til folk, stjele osv vet vi alle. Men det kan også muslimer, kristne og hvem som helst gjøre. Det blir bare fremmet når de har en religion.

Lissy: Jeg tror henne også. Og klart alle kan gjøre sånt. Men når man kritiserer JV for å vandre fra dør til dør her, så kritiserer man jo ikke det enkeltindividet som banket på, men læren til JV. Det er jo såklart større sannsynlighet for at noen som lærer og blir oppmuntret til å gjøre det fordi Gud ønsker det, vil gjøre det, enn at andre som ikke lærer at dette er riktig, vil gjøre det. Dette ble knotete, men du skjønner kanskje hva jeg vil fram til. Jeg kritiserer i alle fall ikke det enkelte "vitnet", men læren de står for. Da tenker jeg særlig på dette med utstøtelse av familiemedlemmer osv. Det kan selvsagt skje, og skjer, i andre religiøse sammenhenger og ikke-religiøse sammenhenger, men det jeg reagerer på er at det både læres og praktiseres som rett lære,- "dette vil gud".

Lissy: er mulig jeg tok dette litt ut av den sammenhengen du snakker om:) ikke meningen å kverrulere. poenget mit er bare det samme som til Meya sittinnlegg,- at jeg tror og vet at dette forekommer i mange sammenhenger, både rel. og ikke-rel., men det er det at det er en del av læren som er problematisk for meg.

Har en gang hatt besøk på døren av jehovas-vitne, og det var en mann med 2 søte barn som var veldig pent kledd. Jeg takket høfflig nei, og de gikk-kan ikke si at det plaget meg, har aldri hørt om noen som har hatt ubehagelige opplevelser med de på dørene.
Det er jo ikke værre enn det.
Det finnes fordommer mot alt og alle...

Nina*Pina skrev:
Har en gang hatt besøk på døren av jehovas-vitne, og det var en mann med 2 søte barn som var veldig pent kledd. Jeg takket høfflig nei, og de gikk-kan ikke si at det plaget meg, har aldri hørt om noen som har hatt ubehagelige opplevelser med de på dørene.

fordi om DU ikke har hatt problemer med de, så kan du ikke si at det ikke er verre enn det, for andre igjen har hatt problemer med de.  På samme måte så kan ikke alle som har hatt problemer med de si at de er vanskelige, for slett ikke alle er det. Som med alle andre så finnes det både og, også i denne religionen. Jeg har møtt på veldig hyggelige mennesker som har kommet på døren her, men jeg skal ikke påstå at de alle er slik, for jeg har jammen meg møtt på de som ikke er hyggelige også. Dette var ikke bare til deg da, men alle som mener at de som har opplevd JV som uhyggelige ikke har rett til det, for de har ikke opplevd det samme!7i

Nina*Pina skrev:

fordi om DU ikke har hatt problemer med de, så kan du ikke si at det ikke er verre enn det, for andre igjen har hatt problemer med de.  På samme måte så kan ikke alle som har hatt problemer med de si at de er vanskelige, for slett ikke alle er det. Som med alle andre så finnes det både og, også i denne religionen. Jeg har møtt på veldig hyggelige mennesker som har kommet på døren her, men jeg skal ikke påstå at de alle er slik, for jeg har jammen meg møtt på de som ikke er hyggelige også. Dette var ikke bare til deg da, men alle som mener at de som har opplevd JV som uhyggelige ikke har rett til det, for de har ikke opplevd det samme!7i

Jeg blir grinete når de kommer på døra! Seriøst!
Jeg vet at de må forkynne, men fader da! Det gir de da ikke "rett" til å komme på dørene til folk! Og etter å ha sagt nei flere ganger, så skal de liksom legge igjen et blad!?

Ta å lær de som skal ut å forkynne hva ordet nei betyr..

E bei en gang stoppa på gata av jehovas vitne. De sku begynne å gnåle om religion sin mens e venta på å få gå over veien.

E overså de og gikk videre. (Hadde heldigvis musikk på ørene så e slapp å høre noe særlig, men så jo boka deres og hørte jo ka de sa)

Sofie. skrev:
E bei en gang stoppa på gata av jehovas vitne. De sku begynne å gnåle om religion sin mens e venta på å få gå over veien.

E overså de og gikk videre. (Hadde heldigvis musikk på ørene så e slapp å høre noe særlig, men så jo boka deres og hørte jo ka de sa)

Og du overlevde det å se "boka deres" og høre noen ord? 

Lissyjane skrev:

LittleMonkey skrev:

Reduce skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:
Som en kommentar, muligens en avsporing, så trenger en ikke slenge døra i trynet på Jehovas Vitner når de banker på. Ofte holder det med et høflig "nei takk". 

Jeg ser ofte mange som skriver "slenge døra i trynet"
Jeg har aldri opplevd det jeg.. så det er nok bare noe mange tror vi opplever hele tiden..
Ja, det skjer, men som sagt, ikke hele tiden som mange tror..

Hvorfor går dere på dørene til folk for å prakke på deres tro på andre? Hadde du likt det om livets ord, muslimer ol hadde kommet på døren din gjentatte ganger for å prakke på deg sin tro?
Folk tar vel kontakt med menigheten deres om de vil noe.
Det er vannvittig kjipt når jehovas vitne kommer gang på gang og gir seg aldri, forstår dere ikke NEI ikke intrisert?
Der jeg bodde før kom de flere ganger i uken, de tok tilogmed med seg jentungen min langt avgårde  uten at jeg hviste det, hadde den leteaksjonen, fant henne langt unna der vi bor. da hadde to av de faste plagåndene tatt henne med seg, pluss skremt vettet av henne med helvete osv.  hvor normalt dette er aner jeg ikke, men i min verden er dette SYKT.

Da kan det ikke ha vært Jehovas vitner som "bortførte" henne... De tror nemlig ikke på HELVETE  Kanskje det var presten ????

Hvilken prest? Pinsevennene, mormonerne eller katolikkene? Sikkert mormonerne.. For pinsevennene skyter jo og katolske prester liker jo ikke småjenter

Hahahaha! Lizzy, I Think I love you!

de gangene JV har ringt på døra mi har det faktisk holdt å si "nei takk, jeg er katolik!"

Jeg har ikke noe personlig imot JV. Og det er alltid flere sider av alle saker. Men det fins mange historier som faktisk ikke er så koselige, og som gjør at man blir skeptisk.

En mors motforestilling mot å hjelpe døende barn...blodoverføring er ikke så stort issue i våre dager, da man nå kan bruke jukseblod. Men Min tidl. svigerinne holdt på å dø for endel år siden og måtte ha blodoverføring, da forlot hennes mot sykehuset og kom aldri tilbake. Bedre med død datter enn en som har fått blodoverføring. Og da blir jeg matt!! når jeg vet hvor høyt jeg elsker min datter.

Har lest bøker om folk som har forlatt menigheten også,... men ja dette er jo bare en side av saken. Men forhold barn/foreldre burde ikke rokkes av religion mener jeg. Barnet mellom mor og barn f.eks burde være sterkere enn enhver religion. 

Utover slike ting, er vel ikke denne religionen noe annerledes enn andre.
Men det er slik utstøtning og opphøying av seg selv (å være mye bedre enn andre) som er det jeg  ikke liker.

Jeg kan virkelig ikke se hva som er galt at de kommer på døra, SÅLENGE de respekterer et nei også hadde det jo vært fint å da ikke komme tilbake 1 md senere At de holder styr på hvilke steder de har vært osv...

Jeg for min del overlever å gå ut å si neitakk på en fin måte..

Men jeg veit at noen av dem er veldig innpåslitne og uhøffelige og det syns jeg ikke noe om, det skader jo bare ryktet dems enda mer også.

Noe av det værste jeg vet er å få dem på døra, hadde en periode hvor dem kom veldig ofte, helt til sambo som er tattovert nesten fra topp til tå møtte dem i døra med vår rottweiler og ga beskjed om at dette er privat eiendom og dere er ikke velkommen, ikke sett så mye til dem etter det :p

Mammaen min hadde tanter som var JV når hun vokste opp og hørt mye rart derfra. Og har en god veninne som har foreldre som er det som  vokste opp med å misunne alle i klassen som fikk feire jul og bursdag, tilbringte barneskole og ungdomsskolen med å juge om hvorfor fordi hun syntest det var flaut at foeldra var JV. Aldri sett noe positivt som kommer ut av det at de har den religionen de har, men himla mye negativt så ikke så mye til overs for den religionen..... 

Interessant!

*Meya* skrev:

Sofie. skrev:

Og du overlevde det å se "boka deres" og høre noen ord? 

ja. ikke vondt ment, men når de samme folkene kommer gang på gang og skal fortelle sin historie så blir man jo lei. Og især når man ikke vil høre deres historie gang på gang. Har hørt den mange ganger før. Ikke noe nytt de forteller.
Og det infoarket de leverer fra seg på dører og gater blir bare ekstra søppel.

Det var bare den trassige måten du skrev på... :P

Back
Topp