jeg vil høre....

Har S-rygg [&o] Og 2 skjeive langefingrer, de peker mot ringefinger.. Ørene mine er forskjellige, kanskje en fra mor og en fra far?[8|][8D] Og har ei hofte som til tiden detter ut av ledd [&o] Jeg kan liksom flytte på hele kula [:-]
Har også ledd som er litt løse, de knekker lett, hjelper ikke at fra jeg var 10-20 dreiv å "knakk" alle ledd hele tiden, tom nakken[&:]
Sønnen min har et øre som har en ekstra hudfold øverst[:)]

ORIGINAL: strikketrollet

ORIGINAL: Lena Levegg

Kroppen min sluttet ikke å vokse, så jeg måtte gå på medisiner fra jeg var 12.. [8|] noen slags p-piller, så jeg fikk mensen.
Stoppet omsider på 182, men skulle blitt over 2 meter iflg 2 års kontrollen, da var jeg 100 cm!!! [8D]

Dattern min er født klumpfot, og sønnen min (som sagt over) er blind på et øye.. mye skavanker i denne familien [:-]

Hvilken skinner har datteren din? Kan forresten sende deg en PM jeg, hehe, så slipper jeg å kuppe tråden [:D]

Hun har brukt Dr. Browns skinner, fikk noen nye nå.. nesten den samme, bare nå er de lilla [:D] det er viktig for en jålejente assa.. hehe
skriver mer på pm [:D] og bare spør alle sammen som er nysgjerrige, for når jeg var gravid, kunne veldig få noe om dette her inne, og jeg
var desperat etter informasjon etter u.l. [8|] Nå er jeg bortimot professor på området!! [8D]

hmmm..

Operert inn dreen i venstre øret X antall ganger når jeg var liten pga dårlig hørsel... Eneste jeg kommer på i farten [:)]

ellers er det mye som er feil med meg, men ikke noe jeg kan gjøre med NÅ uansett.. hehe

Født med ryggmargsbrokk, og har svai i ryggen.

ORIGINAL: Vilnus

Så frisk jeg føler meg her inne. [8D]

Eneste med meg er at ene lilletåen min er bøyd over tåen ved siden av. Alle trodde at min far hadde gått med for trange sko, helt til mine tær ble likens. Kan se ut som gutten min får det også. Er ikke ubehagelig, bare ser rart ut.

Og har hypermobile ledd i fingrene kanskje? Kan i alle fall bøye dem rett bak uten å presse dem bakover.

Min tå ved siden av lilletåen er sånn! På begge føttene. Legen mente den ville rette seg ut av seg selv etterhvert, men det har den ikke gjort. Sønnen min har også. Samme tå[:D]

Har Leiden Mutasjon, eller enklere sagt,økt blodpropptendens. Kan ikke gå på hormonpreparater og klarer ikke gjennomføre svangerskap av "meg selv". Mulig noe astma om jeg kjenner godt etter(påvist da jeg var liten, men har ikke merka no særlig til det)[8|]

Har Aktivert Protein C resistens. (Faktor V Leiden mutasjon) Det er en arvelig blodfeil som gir meg økt trombosetendens. Altså, jeg får blodpropp lettere enn "vanlige" folk. Merker ikke noe til det, utenom at jeg ikke kan bruke p-piller, og at jeg må bruke blodfortynnende 3 mnd før og etter fødsel, og i forbindelse med operasjoner/sykdom der jeg blir sengeliggende. Det er 50% sjangs for at barna mine vil arve dette, og jeg krysser fingre og tær for at de ikke gjør det.

Jeg har også en feil med knærne mine. Husker ikke hva det heter, men de musklene på siden av knærne, som skal dra ned kneskåla når man går, funker ikke, så kneskåla blir dratt opp, men ikke ned igjen. Dette fører til bruskdannelse i kneskålen, og jeg har allerede vært operert en gang for å fjerne brusk. Dette merker jeg veldig mye til, hvis jeg overbelaster kneet, så hovner det skikkelig opp, og jeg må bruke støttebandasjer og krykker til det gir seg. Det er helt jævlig vondt! Egentlig skal jeg ikke løpe eller hoppe, men det har jeg egentlig ikke brydd meg så mye om, men tar meg pauser i treningen hvis jeg kjenner at knærne ikke er helt enige [8D]

ORIGINAL: Charl0tte

Jeg har slatters på det ene kneet, autoimmun hepatitt (levra døde) akkurat sluttet med cellegift og begge langemann-fingrene mine er skjeve (bøyd mot ringefingeren)

slik er langemann fingrene mine også [:D] også har jeg scoliose i ryggen (skeiv rygg) også har jeg epilepsi (greier meg uten medisin nå da heldigvis) mye plaget med hodepine (nesten daglig) får lett bihule betennelse i perioder.

Så mye "rart" som fins.

Jeg er nærsynt
Og har ganske stort mellomrom mellom fortennene og noen fler[8D] Men vil ikke gjøre noe med det!

Har en bror da som er født med 4 tær på en fot hvor to av de er sammenvokste og 3 tær på den andre foten.

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: Rada

Jeg har en merkelig feil i svelget/ganen!
Den delen som skiller ganen fra svelget er for langt frem med meg noe som gjør at maten går opp istedet for ned når jeg svelger[8D] Om jeg spiser for fort så får jeg masse mat i nesen. Shotte kan jeg ikke, for da kommer det ut nesen[8D] Når jeg spiser har jeg en teknikk for å "trekke ned" mat av og til så jeg ikke får det i nesen. Spesialistene på Haukeland var helt overrasket. Ble ikke oppdaget før jeg var 17-18 eller noe, så det kunne forklare at det var store problemer med å få i meg mat da jeg var lita.

Hehe, jeg lurer på om jeg har en mild form for dette, for rett som det er får jeg mat i nesa[8D]
Særlig kinakål.
Det er dritjævlig, får det aldri ned igjen...
Så var jeg ekstrem på å få ting i vranga før, nå er det en del bedre da.
Tror det er noe som ikke stemmer baki der ja[8D]

Fullt mulig! Spesialistene hadde aldri sett det før. De kalte det en form for underutviklet ganespalting. Hadde det vært oppdaget da jeg var baby kunne de operert, men siden jeg hadde innlært en egen spisemetode ville de ikke gjøre noe med det. Da måtte jeg ha lært meg å spise og svelge på nytt[8D]

Jeg blir f.eks forkjølet om jeg spiser skarpe ting, f.eks Tortillachips. Da skjærer jeg meg i ganen ved inngangen til nesen og blir sår og da blir jeg forkjølet.

ORIGINAL: Rimpro

Mangler en jeksel, så har melketann der, venter til den "råttner"...

Kronisk beinhinnebetennelse på leggene, etter overtrening med for dårlige sko på "feriekolonien" som gikk på tvnorge.

Samme her.
I tillegg er jeg født med ganespalte og har skjeve lillefingre.

Kviser, arr, flekker - ja, uren hud[:@]
Og stygge bryst[:'(]

Men ellers er jeg frisk og rask[:)]

Det som er nærmest medfødt er atopisk eksem og "uspesifiserte allergier" (siden de aldri finner ut nøyaktig HVA jeg er allergisk mot [8D]).
Etterhvert har det tilkommet litt ymse, som nærsynthet (forskjellen mellom øynene er 3.0, hvilket gjør at sist gang jeg prøvde å bruke briller (for 20 år siden) fikk jeg kronisk hodepine siden øynene ikke klarte å venne seg til det - jeg har brukt linser siden), migrene, astmasymptomer-uten-å-ha-astma osv.

Har kronisk bihulebetennelse, da - har for trange bihuler, i slutten av tenårene fikk jeg bihulebetennelse 1-4 ganger i året. Det har heldigvis bedret seg etter at jeg ble "voksen" - nå får jeg det bare hvert annet/tredje år.
Og så har jeg visstnok vann i knærne og giktisme(!) i albuene - men jeg lurer på om det kan ha vært omvendt, for albuene har ikke plaget meg siden barneskolen mens knærne KNIRKER når været skifter for fort o.l. [8|]

I tillegg er familien arvelig belastet med Parkinsons. Det ser ut til at pappa kan ha sluppet unna og heller ikke er bærer - farmor kom fra en søskenflokk på syv, og hun var en av de to som døde for unge for å utvikle Parkinsons. ALLE de andre fikk det - det skal ikke være medisinsk mulig, pappa og søskenbarna hans er med på forskningsprosjekt osv.

ORIGINAL: Minerva

Det som er nærmest medfødt er atopisk eksem og "uspesifiserte allergier" (siden de aldri finner ut nøyaktig HVA jeg er allergisk mot [8D]).
Etterhvert har det tilkommet litt ymse, som nærsynthet (forskjellen mellom øynene er 3.0, hvilket gjør at sist gang jeg prøvde å bruke briller (for 20 år siden) fikk jeg kronisk hodepine siden øynene ikke klarte å venne seg til det - jeg har brukt linser siden), migrene, astmasymptomer-uten-å-ha-astma osv.

Har kronisk bihulebetennelse, da - har for trange bihuler, i slutten av tenårene fikk jeg bihulebetennelse 1-4 ganger i året. Det har heldigvis bedret seg etter at jeg ble "voksen" - nå får jeg det bare hvert annet/tredje år.
Og så har jeg visstnok vann i knærne og giktisme(!) i albuene - men jeg lurer på om det kan ha vært omvendt, for albuene har ikke plaget meg siden barneskolen mens knærne KNIRKER når været skifter for fort o.l. [8|]

I tillegg er familien arvelig belastet med Parkinsons. Det ser ut til at pappa kan ha sluppet unna og heller ikke er bærer - farmor kom fra en søskenflokk på syv, og hun var en av de to som døde for unge for å utvikle Parkinsons. ALLE de andre fikk det - det skal ikke være medisinsk mulig, pappa og søskenbarna hans er med på forskningsprosjekt osv.

ÅÅÅ vi lider av den samme mystiske sykdommen assa!!! Spennende..[:-].
For dette er ikke medfødt på meg, dette kom i feb 09, etter en kraftig lungebetennelse. Får du medisiner?
Jeg har grini meg til blå resept da, for det er svinedyrt å holde meg frisk, men ingenting som
tilsier jeg har noen sykdom [8|] 
Bihulene er tette, så jeg sliter veldig med trykk, enten det er å kjøre tunell eller lukke vinduet fort..
Kjøre fly er virkelig grusomt.. (men verdt det)

Eneste som hjalp var healing, men bare 1 uke [&:]

Født med ekstrem grad av gulsot, var på nippet til å bli skifta blod på.
Lysbehandling eksisterte ikke dengang på 70 tallet, såg låg på barsel i vinduet.

Jeg fikk det fordi min mor hadde minus blod og jeg pluss.

Begge mine barn har selv hatt vanlig gulsot med lysbehandling i et døgn.

* Juvenil reumatoid artritt (barneleddgikt) fikk diagnosen da jeg var ca 13 år, men uvisst hvor        mange år jeg egentlig har hatt det. Nå er det nesten borte, jeg kjenner det om det er veldig kaldt og jeg er lenge ute [:)]

* Atopisk eksem og sitrus allergi (dette henger sammen, så det reguleres fint ved å passe på begge deler) [:)]

Skjeling på venstre øye som barn dårlig sammsyn og sjeve hornhinner. Gikk litt med lapp som barn. Ble operert som voksen fordi skjelinga gjorde vondt noe sjeling liksom ikke skal gjøre da..[8|], det hjalp en stund. Men etter noen år så kom vondten tilbake, da ble jeg operert i høyre øye fordi de hadde flytt musklene på venstre øye for mye den første gangen til at det kunne gjøres noe med igjen[:-].
Mens jeg venta på å få operasjon så gikk jeg med prismer på brilla for å trene opp samsynet, og etter operasjoen så har jeg faktisk fått litt bedre samsyn og skjelinga gjør ikke vondt lengre.[:)]

Hvor skal man begynne[8D]

- Hodeskade som fører til hikke, rykninger, utmattelse og kognitiv svikt. (Har hikket i 5 1/2 år)
- Migrene
- Kronisk anemi, hjelper ikke med jerntilskudd.
- Allergier.
- Hjertefeil.
- Var ørebarn som liten.
- Hadde melkeintolleranse, men ved hjelp fra Balder-klinikken, ble jeg kvitt det i en alder av 7-8 år.

- Atopisk eksem, men det har heldigvis blitt noe bedre etter jeg ble voksen. Er bare plagsomt på vinteren.

- Jeg er ikke samsynt, opererte øya når jeg var liten.. Men det plager meg ikke noe da, blir bare litt fort sliten i øyenene.. Men da bare bruker jeg briller.

- Skeiv rygg, så har endel vondt i ryggen. Men har blitt vant til det[8D]

- Så var jeg ørebarn når jeg var liten..

Back
Topp