jeg vil høre....

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

jeg har hypermobile ledd og siden jeg er for dårlig på å trene kjernemusklaturen min har jeg mye plager i rygg,nakke, bekken og knær.

I tillegg mangler jeg visdomstenner, og det har jeg arvet av pappa sin side. Både pappa og noen søskenbarn mangler visdomstenner og noen andre tenner. Søstern arvet pappas andre "feil" og det er at de har to sammengrodde tær på hver side (de to tærne etter lilletåa har hud mellom seg frem til der neglen starter)

Jeg har også hypermobile ledd og mangler visdomstenner[:)][X(]

Eg har skoliose (krumma ryggrad)... SÅ vist eg "glømmer meg" og slapper av i ryggen,
så får eg pukkelrygg [:)] Nice!

Var sengeveter fra jeg var 5 år til jeg var 15/16....Flaut..kun få som visste om det.
men bortsett fra det, så har jeg  heldigvis ikke noe verre enn sengeveting[:)]

Er det ikke statistisk helt feil at det var første gangen dette dukket opp i tråden?[:-]

Jeg glemte helt å ta med det. Joiner klubben[:D] Bare at jeg meldte meg ut da jeg var 12.[:-]

Det heter ikke - Jeg vil-, det heter - Kan jeg- [8D]

(oppdrar en 3 åring om dagen[:-])

ORIGINAL: Lena Levegg

Det heter ikke - Jeg vil-, det heter - Kan jeg- [8D]

(oppdrar en 3 åring om dagen[:-])

Vær så sniiiiiilll... hehe..

ORIGINAL: Chinchilla

Jeg er ekstremt svaksynt på Venstre øye. (langsynt) Bruker linser på begge øyne men bruker nesten bare høyre øye. Når
jeg tar av linsene går venstre øyet rett inn i kroken. Det er ikke mulig å operere og det er svært arvelig. Datteren min har det samme
som meg.

Heldigvis er det ikke sånn at synet blir dårligere med
årene og vi kan ikke bli blind pga dette- og det hemmer oss ikke i hverdagen.

Er det skjult skjeling?
Det har sønnen min og broren min også..[:-] De ser tilsynelatende helt fint, og ingen av de bruker briller, for muskelen til øyet funker ikke.

Født med eds syndrom.
Kunne jeg forandret på dette hadde jeg vært super glad.
Detter er også 50% arvelig til hvert barn.

Jeg har en merkelig feil i svelget/ganen!

Den delen som skiller ganen fra svelget er for langt frem med meg noe som gjør at maten går opp istedet for ned når jeg svelger[8D] Om jeg spiser for fort så får jeg masse mat i nesen. Shotte kan jeg ikke, for da kommer det ut nesen[8D] Når jeg spiser har jeg en teknikk for å "trekke ned" mat av og til så jeg ikke får det i nesen. Spesialistene på Haukeland var helt overrasket. Ble ikke oppdaget før jeg var 17-18 eller noe, så det kunne forklare at det var store problemer med å få i meg mat da jeg var lita.

--

Ikke en medfødt feil da: Jeg har en blyantspiss i foten. Du kan skimte den såvidt. Aldri blitt fjerna.. Burde jeg det?[8|]

--

Jeg har også en feil i nakken. Nakken er faktisk bøyd feil vei.. Så det å ligge i sånne frisørvasker er et rent smertehelvete.

Kroppen min sluttet ikke å vokse, så jeg måtte gå på medisiner fra jeg var 12.. [8|] noen slags p-piller, så jeg fikk mensen.
Stoppet omsider på 182, men skulle blitt over 2 meter iflg 2 års kontrollen, da var jeg 100 cm!!! [8D]

Dattern min er født klumpfot, og sønnen min (som sagt over) er blind på et øye.. mye skavanker i denne familien [:-]

ORIGINAL: toneany

Jeg er født med hareskår, evt. leppe/ganespalte om man vil.
Leppa var åpen hallveis opp til nesen. De måtte skjære helt opp til nesen for å få det beint da de skulle operere. Da jeg gikk i 5. klassen hadde jeg beintransplantasjon for å tette igjen et hakk i beinet som også var fra hareskåret.
Nesebeinet mitt er skjeivt pga dette, og jeg har ulik størrelse på neseborene.
Det skjer omtrent aldri at folk legger merke til at jeg har det, det er mer vanlig at folk reagerer og sier åja, jeg trodde du bare hadde slått deg, så det ser ganske fint ut i forhold til mange andre sine hareskår. Jeg skal ikke klage. [:)]

Jeg er sikkert skikkelig rar, men jeg syns at arr etter hareskår er ordentlig fint uansett om det er på barn eller voksne. Og nei, det er ikke pga Joaquin Phoenix, jeg har alltid syns det uansett kjønn eller alder :)

ORIGINAL: Lena Levegg

Kroppen min sluttet ikke å vokse, så jeg måtte gå på medisiner fra jeg var 12.. [8|] noen slags p-piller, så jeg fikk mensen.
Stoppet omsider på 182, men skulle blitt over 2 meter iflg 2 års kontrollen, da var jeg 100 cm!!! [8D]

Dattern min er født klumpfot, og sønnen min (som sagt over) er blind på et øye.. mye skavanker i denne familien [:-]

Hvilken skinner har datteren din? Kan forresten sende deg en PM jeg, hehe, så slipper jeg å kuppe tråden [:D]

Så frisk jeg føler meg her inne. [8D]

Eneste med meg er at ene lilletåen min er bøyd over tåen ved siden av. Alle trodde at min far hadde gått med for trange sko, helt til mine tær ble likens. Kan se ut som gutten min får det også. Er ikke ubehagelig, bare ser rart ut.

Og har hypermobile ledd i fingrene kanskje? Kan i alle fall bøye dem rett bak uten å presse dem bakover.

Ble født med hoftedysplasi, har hypermobile ledd og er det man kan kalle brei som ei hæstræv. Regner med det er medfødt [:D]

Er vel bare blodet mitt. Har tykt blod, så har stor sjanse for å få blodpropp. Har hatt blodpropp da. Og det er visst arvelig i familien min. Så må sjekke jentene mine når de begynner å nærme seg tenåra.

Håper de ikke har det.

Hehe, BV er jo full av freaks! [8D]

Tærne mine er dritstygge. Storetærne er skjeve og "peke"tærne er sinnsykt lange. Ser ikke ut. Jeg har også endometriose og tette eggledere. Eller, jeg har bare en eggleder igjen siden den andre er operert bort. Kan ikke bli gravid for egen maskin.

var helt døv fra eg var ca 7 måneder gammel til eg var 2 år pga ørebetennelse når eg var baby... nå hører eg perfekt heldigvis [:D]

Jeg har indre skjeling i det ene øyet, som må korrigeres med briller, nærsynt og skjeve hornhinner i tillegg.
Ellers er jeg revmatiker med hypermobile ledd, så jeg er nok en av få revmatikere i området her som er dønn stiv, men ikke har noe bevegelsesproblemer [;)] (kan glatt ta alt av yogaøvelser, men er dønn stiv med smerter i korsryggen ellers)

Ikke sånn veldig mye...

Men er 3 måneder fortidlig født...
Så er ofte syk (begynte når jeg var 16) Kunne klart meg uten,for kjedelig å være SÅ mye syk.
Og knekker lett et bein å sånn..
Eller skunne jeg klart meg uten astma..
Også ligger noe inne i kneet (husker ikke hva det var) skjevt så leggen min går typ utenfor kneet..
Veldig vondt til tider:(

ORIGINAL: Emils mamma

ORIGINAL: lmk88

Jeg har Alopecia Areata.. En hårsykdom som gjør at jeg mister håret mitt.. Det var jævli kult å være skallet som 18-åring [:(]
Pluss at jeg har slatters på begge kne, ser teit ut i skjørt lissom![:@]

Sønnen min har også denne hårsykdommen[:(] Har du fått tilbake håret eller er det helt borte?
På gutten min kommer det å går i perioder..

Det kommer og går.. Til tider har jeg stor måne [:(]

Back
Topp