jeg vil høre....

ORIGINAL: lillebebis

Har stramt tungebånd, så får ikke til å geipe [X(]
I tillegg har jeg operert begge stortærne pga inngrodde tånegler.

Samme med tunga her

ORIGINAL: strikketrollet

ORIGINAL: Charl0tte

Jeg har slatters på det ene kneet, autoimmun hepatitt (levra døde) akkurat sluttet med cellegift og begge langemann-fingrene mine er skjeve (bøyd mot ringefingeren)

Det er mine også, helt ekstremt skjeve. Hva kommer dette av da? [:-]

Jeg har også veldig skjeve fingre. Hos meg er lillefingrene verst, de står nesten i vinkel[8D]
Her er det arvelig. Min mor har det, hennes far osv. Men vi har også masse leddsykdommer i familien. Min mor har bla. annet fibromyalgi og et eller annet syndrom(husker ikke navnet) som gjør at hun får slimposer i de største leddene.
Jeg tror at dette har en sammenheng. Jeg har selv veldig "knirkete" og dårlige ledd, som sikkert ikke blir bedre med årene.

Jeg har Alopecia Areata.. En hårsykdom som gjør at jeg mister håret mitt.. Det var jævli kult å være skallet som 18-åring [:(]
Pluss at jeg har slatters på begge kne, ser teit ut i skjørt lissom![:@]

Jeg blei født med fistel i ræva (en gang som fører ingensteds hen, ettersom jeg forstår)
Jeg har en benutvekst på høyre lårben (femur), dette har min mamma og.. Den blir større, og jeg kjenner den hvis jeg ligger på siden på en hard seng. Både jeg og min mor har "evnen" ([8|]) til å anlegge benvev der det egentlig ikke skal være.. Fikk for eksempel et bein som vokste ut inni munnen min nesten bak ved visdomstannen.. trodde det var et fiskeben som hadde satt seg fast, men det satt visst fast i kjevebenet mitt...! [8D]
Jeg har og familiær tremor (skjelving), som forverres VELDIG ved inntak av koffein! Skjelver hele tiden, men det plager meg ikke, da jeg alltid har hatt det!
Ellers har jeg alltid hatt noe "sjukdommer":
astma
epilepsi
hoftedysplasi
pcos
høyt kortisol

Men jeg har alltid være blid og fornøyd, og da jeg blir spurt om jeg har noen sykdommer sier jeg stort sett nei.. frem til jeg tenker meg om! [:D]

ORIGINAL: FrøkenDistre

jeg har "svømmehud" mellom "peketåa" og "langetåa" på begge føtter. De er sammenvokst halvveis opp. Synes ikke detta var noe gøy da jeg var mindre, men det er nesten ingen som tenker over det hvis jeg ikke påpeker det[:)]

Det er generasjonsarv fra min far og bestefar. Spent på om tulla får det også.

godt det er flere med det.
jeg har to sammenvokste vedsidna stor tåa, men jeg må sprike de for at en skal se det.
når jeg ble født kunne de skjøre 1/2 cm for å dele de, men siden det ikke ville hemme meg så ble det ikke gjort.
nå er jeg verdens mester i svømming....haha neida.

men dattern min fikk samme tå og på samme fot, så vi har mongo fot i familien[:)]
ene bikkja vår har sammenvokst pote på beina og en annen er hjulbeint, så mange skavanker på beina i familien her hehe...

Eg sjegle, blei opperert når eg va 2 år.
E blitt bedre, men glir fortsatt litt ut når eg sitte i egene tankar [8D]
Burde kanskje brukt briller, men [8D]

Jeg ble født med skjeve heler. Årevis med innleggs-soler og spesial-sko gjorde susen. Men den dag i dag får jeg vondt i helene om jeg står/går leeenge.

Har også kronisk hodepine [:'(]

Eg er født med ein tilstand (noe de merka veldig fort) Det har komme eit navn på det nå... er utrulig sjelden.
Er 2 år yngre i hodet.. så da seier det vell litt kor eg sleit i barnehage/skule.. skjønte absolutt ingenting!! Har vansklighet for å konsentrere meg og eg bekymrer meg og stresser for ALT! Utrulig slitsomt! Så eg er ofte trøtt og sliten. Eg kunne ikkje balansere eller kaste ball p.g.a noe eg mangla i nakken (noe eg ikkje husker navnet på). I denne tilstanden er ein ofte sjenert og ein har som oftest noe ein er veldig flink til! (med meg er det tegning og skuespill/teater)

Nå har eg det som alle andre. Er jo 25 år og er mykje mindre sjenert nå.. sliter fortsatt med store folkemengder og balansen er jo alltid ute av fokus. Er mykje bedre på skulearbeid og.. heldigvis!!

Så har eg 2 småtær da som ikkje er tær... men bare klumper.. de må opereres eingang.

var blind på ett øye når jeg var liten, brukte rett og slett ikke muskelen.
godt trent opp, men vil aldri bruke det aktivt som det andre.

Født med ganespalte og splittet drøvel. Trodde faktisk alle hadde to "drøvler" til jeg gikk på barneskolen jeg[:D] 
Har i tillegg dårlig hørsel og noe dårlig uttale i språket

Jeg har to ribben for mye på den ene siden.

Og så mangler/mangler de to tennene vedsiden av fortennene, men er ordnet etter regulering og bro.

Nesten konstant kald på bena.

jeg har åreknuter,en oppå høgre hånda og en mellom hoftebeinet og ribbeina,som gjør at det er skikkelig vondt å bruke rockering[8D]
er også veldig kald på hendene og føttene....Dårlig blodsirkulasjon.
Venstre pupillen min er ALLTID større enn den høgre, det er litt space... vet ikke ka det kommer av[8D]

ORIGINAL: lnie

Feil..jaaaa,jeg er plattfot og det er VONDT! ...men ikke noe verre enn det

har nesten det samme bare at jeg har noe som heter bananfot, fikk diagnosen plattfot som 6 åring, men hadde så fryktelig vondt, så dro til ortoped å fant ut at jeg hadde bananføtter [8D]

mh, når jeg var liten var på grensa til Ekstremt avvik (platfot) så jeg fikk spesialsko osv.. nå er jeg bare veldig platfot å har tilpassa såle...
Også var jeg kjempe sjeggeløyd, så jeg har blitt opperert 3 ganger og skal oppereres igjen snart

ORIGINAL: lmk88

Jeg har Alopecia Areata.. En hårsykdom som gjør at jeg mister håret mitt.. Det var jævli kult å være skallet som 18-åring [:(]
Pluss at jeg har slatters på begge kne, ser teit ut i skjørt lissom![:@]

Sønnen min har også denne hårsykdommen[:(] Har du fått tilbake håret eller er det helt borte?
På gutten min kommer det å går i perioder..

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Jeg er født med underbitt, men 4 år med reggis gjorde susen[8D]

jeg og[8D]

Født md strabisme(skjeling) og skjeve hornhinner. Er ikke synlig lenger, men måtte bruke lapp/briller når jeg var liten.

Skjeve tær... Ser helt idiotisk ut.[8D]

Smalt bekken, kan ikke føde normalt.

Ellers er det ingenting medfødt, men mye tilført. Hahaha![8D]

ORIGINAL: Oka

Født med ganespalte og splittet drøvel. Trodde faktisk alle hadde to "drøvler" til jeg gikk på barneskolen jeg[:D] 
Har i tillegg dårlig hørsel og noe dårlig uttale i språket

jenten min har og delt drøvel, men var heldigvis ikke noe sjult ganespalte[:)] Hun har og veldig dårlig språk,så trodde det hadde ett sammenheng der.Men det hadde det ikke[:)]

Var sengeveter fra jeg var 5 år til jeg var 15/16....Flaut..kun få som visste om det.
men bortsett fra det, så har jeg  heldigvis ikke noe verre enn sengeveting[:)]

Hadde reggis i 2 år pga 13 mm overbitt
Tryna og slo begge fortanna så langt oppi tannkjøttet/kjeven at man ikke kunne se de og måtte ha 8!! bedøvelse sprøyter i ganen for å få de ned igjen.
Brakk foten samme året og gikk med gips i 9 uker.

Har strekkmerker på magen enda jeg aldri har gått gravid [:'(]
Er dritplaga med inngrodde negler og er ei fotvorte under høyrefoten som altid kommer tilbake[&:][:'(]
Har også en hårsydom som gjør at jeg mister flekker med hår, imunforsvaret mitt tror håret er farlig for meg.

Ellers har jeg småting som ikke er blitt ferdig behandlet så vet ikke om jeg feiler noe.
feks så klarer jeg ikke å gjøre noe 100% som feks jobb og skole. for jeg blir skikkelig utmatta.
å så har jeg sosial angst og depresjon.

jeg har hypermobile ledd og siden jeg er for dårlig på å trene kjernemusklaturen min har jeg mye plager i rygg,nakke, bekken og knær.

I tillegg mangler jeg visdomstenner, og det har jeg arvet av pappa sin side. Både pappa og noen søskenbarn mangler visdomstenner og noen andre tenner. Søstern arvet pappas andre "feil" og det er at de har to sammengrodde tær på hver side (de to tærne etter lilletåa har hud mellom seg frem til der neglen starter)

Back
Topp