Jeg har et digert problem..

Tarlica

Gift med forumet
Og det er mannen! Jeg har tålt mye gjennom årene, han sliter med psyken, men har nå "kommet seg", det er han ord.. Han er fremdeles ustabil, og jeg har fått nok. Vi flyttet inn på gården jeg vokste opp på ifjor, og nå nekter han å flytte. Han skal ha minst en god del penger, bil, og en toroms.. (noe som ikke er lett her på bygda..) Så har jeg  selvfølgelig snakket med mine venninner om dette, og de har snakket med sine menn.. Da blir han sur, setter seg opp som separert på facebook, og sier at han blir her så lenge han vil, bare for at jeg ikke skal få viljen min..

Og ja, vi har to barn, stakkars herlige små som må være midt oppi dette..

Hva gjør jeg?!

Jeg ville tatt kontakt med advokat. Barnslig av mannen må jeg si..

Er det meningen at han skal flytte, eller alle sammen??

Herregud, for en idiot. Har du noen du kan ta med deg barna og flytte inn hos? Jeg ville tatt kontakt med en advokat for å få han kastet ut, og så flyttet tilbake. Står eierskapet av gården på deg eller han? Hvis detb are står på deg så kan du faktisk true med politi...

Legokloss skrev:
Hvem eier boligen? Eier dere sammen?

Jeg eier den, men han er jo på en måte medeier, siden han er med å betale lånet vi har til min far.. Men det er jo en familiegård, så den står på meg.

MariSafari skrev:
Herregud, for en idiot. Har du noen du kan ta med deg barna og flytte inn hos? Jeg ville tatt kontakt med en advokat for å få han kastet ut, og så flyttet tilbake. Står eierskapet av gården på deg eller han? Hvis detb are står på deg så kan du faktisk true med politi...

Var akkurat det jeg tenkte på og. Men det spørs jo åssen "ustabil" han er om det er det lureste å true med det. Kanskje bedre å bare gjøre evt eller en annen måte..

MariSafari skrev:

Det har jeg vurdert, men det er for mye verdier i gården, som han kan ødelegge.. det er gamle møbler, ting , for ikke å snakke om huset.. så jeg er redd de vil gå tapt faktisk;( men han har vel noe rettigheter? eller er jeg så "heldig" at han ikke har det?!

spirrevippvipp skrev:

MariSafari skrev:

Var akkurat det jeg tenkte på og. Men det spørs jo åssen "ustabil" han er om det er det lureste å true med det. Kanskje bedre å bare gjøre evt eller en annen måte..

Jeg aner ærlig talt ikke hvordan psyken hans er nå, jeg trodde jo ikke han ville reagere slik på dette heller.. så skal jo ikke si noe sikkert her!!

Om han ikke står på noen papirer på huset, banken eller evt kontrakt på lånet til faren din, så er det jo ditt hus vel?

ta kontakt med en advokat. er ikke så lett å få kastet folk ut. selv ikke samboere etter forholdet er slutt..

Jeg vet bare da jeg skulle selge leiligheten måtte min samboer som ikke betalte ei krone eller eide noe i leiligheten skrive under fordi jeg ikke kunne "kaste han ut" ved å selge boligen.. Nå skulle vi flytte sammen i et større hus så det var ikke noe problem..

Men en advokat vil kunne hjelpe deg å gjøre dette riktig..

Til slutt må jeg si jeg føler med deg...

Om dere er gift, håper jeg du har en egen særeie kontrakt på gården..

Masse lykke til :) *stooor klem til du og dine barn*

Tarlica skrev:

spirrevippvipp skrev:

MariSafari skrev:

Jeg aner ærlig talt ikke hvordan psyken hans er nå, jeg trodde jo ikke han ville reagere slik på dette heller.. så skal jo ikke si noe sikkert her!!

Da er det jo litt vanskelig å vite da :S Kanskje du iallefall burde ha noen tilstede når du ber/tvinger e.l. han til å flytte?

spirrevippvipp skrev:
Om han ikke står på noen papirer på huset, banken eller evt kontrakt på lånet til faren din, så er det jo ditt hus vel?

Ja, det er det forsåvidt, men noen rettigheter tilfaller vel han, siden han betaler ned på lånet?

Tarlica skrev:

Rekekreke skrev:

Helst bare han!!! :)

Det jeg gjorde anbefalles ikke egentlig men forteller....
Jeg leverte barnet til naboen, så gikk jeg tilbake til min da ustabile samboer, jeg tok opp ALT som har irritert meg noen gang, og det ble en meget heftig krangel, som endte med at han fløy på meg...
Dermed flyktet jeg over til naboen og ringte politiet, de ga han beskjed om å pelle seg ut med en eneste gang...
Og jeg fikk beskjed om at om han kom og ikke ville dra en gang til var det bare og ringe...
Det gjorde vondt, men jeg ble værtfall kvitt han...

Tarlica skrev:

spirrevippvipp skrev:

Ja, det er det forsåvidt, men noen rettigheter tilfaller vel han, siden han betaler ned på lånet?

punkt 1: Er dere gift? i så tilfelle: har du særeie? Hvis ikke kan han faktisk kreve en god del ved skillsmisse.. 

Punkt 2: kan han bevise at han har nedbetalt lån? For om dere bare er samboere evt om du har særeie pleier det å være slik at man får en takst, tar verdiøkningen og deler på 2, så har han krav på halvparten av verdiøkningen..

Men som sagt over.. Kontakt advoktat...

litt-anonym skrev:
ta kontakt med en advokat. er ikke så lett å få kastet folk ut. selv ikke samboere etter forholdet er slutt..

Jeg vet bare da jeg skulle selge leiligheten måtte min samboer som ikke betalte ei krone eller eide noe i leiligheten skrive under fordi jeg ikke kunne "kaste han ut" ved å selge boligen.. Nå skulle vi flytte sammen i et større hus så det var ikke noe problem..

Men en advokat vil kunne hjelpe deg å gjøre dette riktig..

Til slutt må jeg si jeg føler med deg...

Om dere er gift, håper jeg du har en egen særeie kontrakt på gården..

Masse lykke til :) *stooor klem til du og dine barn*

Takk for gode ord!!! :) og dette virker jo som jeg uansett må ta kontakt med advokat, selv om han var negativ til dette, som alt annet selvfølgelig... men dette er jo det eneste som fungerer?

Rekekreke skrev:

Tarlica skrev:

Rekekreke skrev:

Helst bare han!!! :)

Det jeg gjorde anbefalles ikke egentlig men forteller....
Jeg leverte barnet til naboen, så gikk jeg tilbake til min da ustabile samboer, jeg tok opp ALT som har irritert meg noen gang, og det ble en meget heftig krangel, som endte med at han fløy på meg...
Dermed flyktet jeg over til naboen og ringte politiet, de ga han beskjed om å pelle seg ut med en eneste gang...
Og jeg fikk beskjed om at om han kom og ikke ville dra en gang til var det bare og ringe...
Det gjorde vondt, men jeg ble værtfall kvitt han...

Huff, var han så ille? dette høres fælt ut for deg, håper det går bra nå? men, så desperat jeg er nå, skjønner jeg faktisk hvor det kommer fra, og det er jo også skremmende...

Back
Topp