Jeg har et digert problem..

Tarlica skrev:

Rekekreke skrev:

Tarlica skrev:

Rekekreke skrev:
Er det meningen at han skal flytte, eller alle sammen??

Helst bare han!!! :)

Det jeg gjorde anbefalles ikke egentlig men forteller....
Jeg leverte barnet til naboen, så gikk jeg tilbake til min da ustabile samboer, jeg tok opp ALT som har irritert meg noen gang, og det ble en meget heftig krangel, som endte med at han fløy på meg...
Dermed flyktet jeg over til naboen og ringte politiet, de ga han beskjed om å pelle seg ut med en eneste gang...
Og jeg fikk beskjed om at om han kom og ikke ville dra en gang til var det bare og ringe...
Det gjorde vondt, men jeg ble værtfall kvitt han...

Huff, var han så ille? dette høres fælt ut for deg, håper det går bra nå? men, så desperat jeg er nå, skjønner jeg faktisk hvor det kommer fra, og det er jo også skremmende...

det er 5år siden, og nå er han gift med en annen dame, har en gutt til og er verdens beste pappa, folk kan forandre seg... :D
Men ja, akuratt da var jeg faktisk så desperat etter å få han ut å bli ferdig med alt tullet...

Tarlica skrev:

litt-anonym skrev:
ta kontakt med en advokat. er ikke så lett å få kastet folk ut. selv ikke samboere etter forholdet er slutt..

Jeg vet bare da jeg skulle selge leiligheten måtte min samboer som ikke betalte ei krone eller eide noe i leiligheten skrive under fordi jeg ikke kunne "kaste han ut" ved å selge boligen.. Nå skulle vi flytte sammen i et større hus så det var ikke noe problem..

Men en advokat vil kunne hjelpe deg å gjøre dette riktig..

Til slutt må jeg si jeg føler med deg...

Om dere er gift, håper jeg du har en egen særeie kontrakt på gården..

Masse lykke til :) *stooor klem til du og dine barn*

Takk for gode ord!!! :) og dette virker jo som jeg uansett må ta kontakt med advokat, selv om han var negativ til dette, som alt annet selvfølgelig... men dette er jo det eneste som fungerer?

Jeg hadde ikke sagt noe jeg.. bare ringt en advokat å spurt om råd..
Han skal da ikke samtykke i om du tar kontakt med en advokat for å få han kastet ut..

litt-anonym skrev:

Tarlica skrev:

spirrevippvipp skrev:
Om han ikke står på noen papirer på huset, banken eller evt kontrakt på lånet til faren din, så er det jo ditt hus vel?

Ja, det er det forsåvidt, men noen rettigheter tilfaller vel han, siden han betaler ned på lånet?

punkt 1: Er dere gift? i så tilfelle: har du særeie? Hvis ikke kan han faktisk kreve en god del ved skillsmisse.. 

Punkt 2: kan han bevise at han har nedbetalt lån? For om dere bare er samboere evt om du har særeie pleier det å være slik at man får en takst, tar verdiøkningen og deler på 2, så har han krav på halvparten av verdiøkningen..

Men som sagt over.. Kontakt advoktat...

1; ja, vi er gift! jeg har særeie, da dette er min familiegård...

2; nja, egentlig.. isåfall på vårt gamle hus, da vi hadde lån til banken! dette hadde vi i tre år.. men nå fikk vi ikke lån siden vi ikke hadde faste jobber, så derfor ble det til en privat løsning med min far...

takk for hjelpen:)

litt-anonym skrev:

Tarlica skrev:

litt-anonym skrev:
ta kontakt med en advokat. er ikke så lett å få kastet folk ut. selv ikke samboere etter forholdet er slutt..

Jeg vet bare da jeg skulle selge leiligheten måtte min samboer som ikke betalte ei krone eller eide noe i leiligheten skrive under fordi jeg ikke kunne "kaste han ut" ved å selge boligen.. Nå skulle vi flytte sammen i et større hus så det var ikke noe problem..

Takk for gode ord!!! :) og dette virker jo som jeg uansett må ta kontakt med advokat, selv om han var negativ til dette, som alt annet selvfølgelig... men dette er jo det eneste som fungerer?

Han skal da ikke samtykke i om du tar kontakt med en advokat for å få han kastet ut..

Kanskje lurt det ja. jo mindre han vet jo bedre er det kanskje i og med at du ikke vet hvordan han reagerer. Men om du er redd for at han skal skade deg eller barna, er det kanskje lurt å bo hos foreldrene dine eller noe en stund?

litt-anonym skrev:

Tarlica skrev:

litt-anonym skrev:

Nei, men jeg nevnte dette for han når han ikke var snakkanes til, at dette var vel også en løsning.. men neida...

spirrevippvipp skrev:

litt-anonym skrev:

Tarlica skrev:

litt-anonym skrev:

Kanskje lurt det ja. jo mindre han vet jo bedre er det kanskje i og med at du ikke vet hvordan han reagerer. Men om du er redd for at han skal skade deg eller barna, er det kanskje lurt å bo hos foreldrene dine eller noe en stund?

De bor 100 meter unna, og er på standby, så føler meg faktisk ganske trygg.. nøkkelen til våpenskapet har jeg gjemt (mest pga ene barnes pass)

Hvis han ikke eier huset på papiret er det jo ditt hus og da kan vel du få han ut? At han har betalt på lånet spiller vel ingen rolle? Om dere ikke har en skriftlig avtale på det da?

Tarlica skrev:

Legokloss skrev:
Hvem eier boligen? Eier dere sammen?

Jeg eier den, men han er jo på en måte medeier, siden han er med å betale lånet vi har til min far.. Men det er jo en familiegård, så den står på meg.

Jeg er uenig i det du skriver her. å si at han er medeier fordi han er med på å betale på lånet blir som å si at vi(sambo og jeg) er medeiere i huset vi leier fordi vi betaler husleie. du blir ikke eier av en bolig fordi om du betaler for å bo der :) derimot så kan jo en kontrakt ødelegge for akkurat det.

inamaria skrev:

Tarlica skrev:

Legokloss skrev:
Hvem eier boligen? Eier dere sammen?

Jeg eier den, men han er jo på en måte medeier, siden han er med å betale lånet vi har til min far.. Men det er jo en familiegård, så den står på meg.

Jeg er uenig i det du skriver her. å si at han er medeier fordi han er med på å betale på lånet blir som å si at vi(sambo og jeg) er medeiere i huset vi leier fordi vi betaler husleie. du blir ikke eier av en bolig fordi om du betaler for å bo der :) derimot så kan jo en kontrakt ødelegge for akkurat det.

Jeg står jo da som eier (med særeie fordi vi er gift) og som eneste hovedtaker på lånet.. så egentlig har jeg rett på å "kaste" han ut? siden det er mitt hus, mitt lån?

oslojente1980 skrev:
Jeg ville tatt kontakt med advokat. Barnslig av mannen må jeg si..

ENIG!!!!! skulle tro han var 3...

Jeg ville tatt kontakt med advokat uten at han viste det. Skrevet opp dine og hans rettigheter, latt mammaen din passe barna mens du og faren din går bort å forteller han hvor landet ligger. At han desverre pga at han giftet seg med en med familiegård på særeie ikke har rett på noe. Referer til advokaten og lovene. Si at han kan ta kontakt med advokaten om nødvendig men om han ikke er ute innen kvelden er omme så ringer du politiet så får de ta seg av saken.

Sweetpea skrev:
Jeg ville tatt kontakt med advokat uten at han viste det. Skrevet opp dine og hans rettigheter, latt mammaen din passe barna mens du og faren din går bort å forteller han hvor landet ligger. At han desverre pga at han giftet seg med en med familiegård på særeie ikke har rett på noe. Referer til advokaten og lovene. Si at han kan ta kontakt med advokaten om nødvendig men om han ikke er ute innen kvelden er omme så ringer du politiet så får de ta seg av saken.

Kan jeg virkelig gjøre det? Hadde vært en drøm å få han ut på flekken, han forsurer livet mitt noe voldsomt... Likevel er han jo mine barns far, så vil jo ikke at DE skal lide for dette her... ;(

Back
Topp