Javell javell

Jeg ble igangsatt sist pga at prøvene viste utvikling mot svangerskapsforgiftning. Det tok et døgn fra de startet igangsettinga til det skjedde noe, og selve fødselen tok litt tid(3 uker før termin, så det var nok mye av årsaken - lite moden). Lykke til, og gi oss ei melding om de setter deg igang(og du får anledning..) Har skikkelig flashback her..:)
 
Jeg ble igangsatt sist pga at prøvene viste utvikling mot svangerskapsforgiftning. Det tok et døgn fra de startet igangsettinga til det skjedde noe, og selve fødselen tok litt tid(3 uker før termin, så det var nok mye av årsaken - lite moden). Lykke til, og gi oss ei melding om de setter deg igang(og du får anledning..) Har skikkelig flashback her..:)
Så godt å høre at noen har gjort dette før meg :) noen gode råd hvis så skjer?
 
Da blir det fødsel her i gården :)
 
Oj!!!!! Jeg kommer til å tenke på deg MYE i døgnene fremover! Er ikke så godt kjent med dere at jeg vet om du har født før, mn om ikke: forbered deg på at det tar tid.. De satte pillene på meg onsdag morgen, og det var verken rier eller noe tegn til fødsel før torsdag morgen kl 09:30. Gutten min kom 02:30 fredag. Så prøv, om du får det til, å spis litt innimellom. du skal jo produsere melk når barnet er der. drikkeyoghurt er praktisk. Epidural fungerer ikke bare som smertelindring, og gir hvile, men gjør også at det kan gå litt fortere.
 
De ville ha meg til å gå mer enn jeg klarte for å få litt mer fart i sakene, men jeg ble kvalm av lystgass og greide ikke stå mellom riene, så jeg lå mye. Klarer du å komme deg opp på beina innimellom kan det gå fortere, og det hjelper babyen litt på ferden - de "skrur" seg jo på en måte ut.
 
Oj!!!!! Jeg kommer til å tenke på deg MYE i døgnene fremover! Er ikke så godt kjent med dere at jeg vet om du har født før, mn om ikke: forbered deg på at det tar tid.. De satte pillene på meg onsdag morgen, og det var verken rier eller noe tegn til fødsel før torsdag morgen kl 09:30. Gutten min kom 02:30 fredag. Så prøv, om du får det til, å spis litt innimellom. du skal jo produsere melk når barnet er der. drikkeyoghurt er praktisk. Epidural fungerer ikke bare som smertelindring, og gir hvile, men gjør også at det kan gå litt fortere.
:) takk! Har ikke født før nei, så lettere skremt midt oppi alt, men blir godt oppfulgt og mange gode jordmødre her. Så er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente !
 
Ser i en annen tråd at du kjørte mannen din på flyplassen igårkveld? Er han bortreist? Typen min var i London da jeg ble satt igang, men kom akkurat til fødselen et døgn etter:) lettere stressa:)
Hærregud jeg er så spent.. Tror jeg må gå meg en tur eller noe nå.. Hehe
 
Masse lykke til, vennen<3 Jeg fikk veldig sterke rier da jeg ble satt i gang og angrer på at jeg ikke tok epidural før det var for sent.. Ble plassert i senga og fikk ikke gått noe som helst, anbefales ikke.. Gå så mye du kan.. Og om det skulle dra ut så de må ta keisersnitt må du be om å få barnet med en gang om dere begge er friske til det.. Jeg fikk ikke se mi før hun var fire timer gammel og det ga meg en psykisk knekk..

Sier ingenting av dette for å skremme deg! Vil bare at du skal være så forberedt som råd på det som venter..

Ønsker deg all lykke og håper det går så fort som mulig til du får se lillingen din!:)
 
Ser i en annen tråd at du kjørte mannen din på flyplassen igårkveld? Er han bortreist? Typen min var i London da jeg ble satt igang, men kom akkurat til fødselen et døgn etter:) lettere stressa:)
Hærregud jeg er så spent.. Tror jeg må gå meg en tur eller noe nå.. Hehe
Hentet mannen igjen i går, så han har fått bli med fra starten på innleggelsen og alt! Uvurderlig støtte :) haha nå må du ikke være mer stressa enn meg, er litt sånn småredd for tanken på hva som venter, men det skal nok gå bra!
 
Masse lykke til, vennen<3 Jeg fikk veldig sterke rier da jeg ble satt i gang og angrer på at jeg ikke tok epidural før det var for sent.. Ble plassert i senga og fikk ikke gått noe som helst, anbefales ikke.. Gå så mye du kan.. Og om det skulle dra ut så de må ta keisersnitt må du be om å få barnet med en gang om dere begge er friske til det.. Jeg fikk ikke se mi før hun var fire timer gammel og det ga meg en psykisk knekk..

Sier ingenting av dette for å skremme deg! Vil bare at du skal være så forberedt som råd på det som venter..

Ønsker deg all lykke og håper det går så fort som mulig til du får se lillingen din!:)
Tusen takk for fine ord :) tar all hjelp med meg på veien, erfaringer er gode å ha!
 
En ting til: ikke ha for store forventninger til kjærlighet ved første blikk. Jeg var så sliten da gutten min endelig kom og husker enda hvordan jeg nærmest beklaget litt ovenfor typen min at jeg ikke smilte mer. Alt kom etter bare noen timer - kroppen min trengte nok bare litt tid på å hente seg inn.

Kroppen din vet hvordan den skal håndtere det som kommer - så stol på den:)
 
En ting til: ikke ha for store forventninger til kjærlighet ved første blikk. Jeg var så sliten da gutten min endelig kom og husker enda hvordan jeg nærmest beklaget litt ovenfor typen min at jeg ikke smilte mer. Alt kom etter bare noen timer - kroppen min trengte nok bare litt tid på å hente seg inn.

Kroppen din vet hvordan den skal håndtere det som kommer - så stol på den:)
Veldig enig med deg.. Hos meg tok det noen dager før jeg følte det i hele tatt var mitt barn:p
 
Veldig spennende det her!!! Jeg har jo termin bare noen dager etter deg, og her sitter jeg og titter på snøen som laver ned... Er spent på om det skjer noe snart liksom, hvertfall siden jeg IKKE håper på igangsettelse. Så forstår at du er rimelig spent ja!!! Vi følger med deg her inne ;o) Lykke til uansett utfall...
 
Anser dette her som min egen lille fødetråd! Ting tar tid og er fryktelig kjedelig å vente. Pga svangerskapsforgiftningen (som jeg tydeligvis har) fikk jeg veneflondings i hånden i tilefelle noe skulle oppstå, så føler meg plutselig som en pasient - men jeg er jo ikke syk! (Eller jo.. Eh) så ligger man her og venter, med rier i hytt og gevær :) enda ikke kjempevondt, bare ubehagelig... Nå skulle vi hatt skravledøgn jenter!
 
Oi oi oi!!! Så da har de satt deg igang!! :happy093 Noe så ufattelig spennende!!!!!!! Hva har de gitt deg da? Drypp, modningspille..? Kan ikke alt hehe... Men du har rier allerede ja, du verden. Jeg lurer på åssen det kjennes, får vel snart greie på det -gleder meg ikke akkurat. Spennende for alt du skriver, men har stor forståelse hvis vi ikke hører mer fra deg på en stund!! LYKKE, LYKKE TIL!!!!!! Snart har du barnet i armene dine...
 
Oi, så spennende! Her kan man ikke ta seg en tur ut uten at det skjer noe spennende!!! :)

Massemasse lykke til!!! :D
 
Anser dette her som min egen lille fødetråd! Ting tar tid og er fryktelig kjedelig å vente. Pga svangerskapsforgiftningen (som jeg tydeligvis har) fikk jeg veneflondings i hånden i tilefelle noe skulle oppstå, så føler meg plutselig som en pasient - men jeg er jo ikke syk! (Eller jo.. Eh) så ligger man her og venter, med rier i hytt og gevær :) enda ikke kjempevondt, bare ubehagelig... Nå skulle vi hatt skravledøgn jenter!
Så godt at du slapp å vente på riene og at du ikke har fått stormrier:) Er så spent på dine vegne!:)
 
Masse lykke til! Her må man følge med i løpet av kvelden:)
 
Klarer knapt å legge fra meg telefonen, her! Er superspent på neste oppdatering! :D
Håper du får en fantastisk fødsel, akkurat passe lang. :)
 
Back
Topp