Januar 2026 :)

Så utrolig kjipt :( :( skjønner godt du er megalei. Skjønner for øvrig ingenting av at du ikke responderer på økt østrogen, støtter deg i å teste mest mulig naturlig syklus..
Virker rett å slett ikke som kroppen vil trigges av medisinene. Ellers må det være at slimhinnen trenger litt hvile etter endometrittbehandlingen.
Uansett frustrerende:(

Vel hjemme og godt medisinert etter uttak.
Gikk mye bedre enn forrige uttak, god støtte og forståelse, samt litt ekstra smertestillende/bedøvelsesmiddel.

Han som tok uttak i dag var medisinsk overlege, flink til å forklare og var veldig nøye.
Mindre panikkangst anfall denne gangen, så litt stolt av meg selv :dance008

Av 8 egg poser, fikk de kun tatt 4 egg. Litt skuffet, håpte på flere.
Innsett førstkommende torsdag ☺️
Kan skjønne skuffelsen. Men min erfaringen er at jeg fikk flere embryoer av ferre egg ved uttak enn mange. Håper for deg❤️

Egentlig ikke. Skjedde etter MA oppdaget i slutten av januar -25. og fått påvist endometritt og høye nk celler i desember.
Så vet ikke om det kan ha blitt trigget/ utløst av rester i nesten 1 mnd før utskraping.
Dem skulle å diskutere seg i mellom.
men blir dessverre et par pausesykluser. Tviler på at neste syklus vil bli reel. Og så blir det en sjekk syklusen etter der, bare for å se på slimhinnen uten noe medisiner.
Er i hvert fall planen og mine tanker nå.
Bra de skal diskutere å ta en vurdering og at du blir fulgt opp. Har du tatt hystroskopi?

Bra de skal diskutere å ta en vurdering og at du blir fulgt opp. Har du tatt hystroskopi?
ja, det er bra:)
Tok det i juni, og den var helt normal. Og det var etter MA og rester, så da regner jeg med alt skal være i orden.
Men hadde vært fint å fått noe svar på hvorfor.

Da ble det avbrutt igjen på meg i dag, med en slimhinne på 4mm!!! Krympet på økt øtstrogenbehandling.
Blir så motløs og lei:( . Er noe så kjipt at det aldri skal gå. To år med prøving tar på.
Dem skal diskutere litt legene i mellom.
Men mitt forslag er å få blødning, måle slimhinnen etter neste mens det, uten noe medisiner for å se hvordan det er. Og evnt sette inn i minst mulig medisinert syklus.
Virker rett å slett ikke som kroppen min responderer noe med medisiner.
Har fungert best med iui, og metropol. Selv om det endte i sa og ma, så ble jeg hvertfall gravid:(
Utrolig kjedelig når det er sånn. Man blir så utslitt av IVF, både mentalt og fysisk. Håper det går bedre for deg snart!

Jeg hadde forresten et halvt år med bare rot fordi kroppen min responderte dårlig på IVF-medisinene, og det er ofte prøving og feiling for klinikkene. Fikk mindre og mindre egg for hver syklus, og til slutt kansellerte de fordi jeg også fikk en cyste. Trodde det var "over og ut" for meg, men de fant til slutt noe som fikk kroppen min i en slags balanse og produserte ok. Krysser fingrene for deg :Heartred

Sitter i bilen utenfor sykehuset og gråter nå. Etter porvera-kur skulle jeg hatt mens i romjula. Dette er fjerde uka på rad jeg blir sendt på UL for å "se an ståa" siden jeg aldri kommer videre i syklusen, og denne gangen har jeg gått på 5mg letrozol i fem dager. Både slimhinna og foliklene er blitt mindre siden forrige uke, og jeg er ikke i nærheten av å være klar til innsett :sad015

Det verste er nesten at St. Olavs ikke tar meg seriøst. Jeg prøver å si at jeg ikke får eggløsning naturlig eller mensen, men de bare fortsetter å sende meg til min lokale klinikk (som forøvrig ligger 1,5 times kjøretur hjemmefra). Nå har jeg kastet bort over en måned uten at noe har skjedd.

Jeg får ikke snakket med noen behandler på St. Olavs, jeg må bare skrive på den jævla appen, selv om jeg sier at jeg behov for å diskutere videre plan fordi jeg ikke kommer noen vei. Hadde det ikke vært for at de allerede har Emhadde det ikke vært for at de allerede har embryo på frys, så hadde vi gått over til det private for lenge siden. Jeg er så jævlig lei.

Sitter i bilen utenfor sykehuset og gråter nå. Etter porvera-kur skulle jeg hatt mens i romjula. Dette er fjerde uka på rad jeg blir sendt på UL for å "se an ståa" siden jeg aldri kommer videre i syklusen, og denne gangen har jeg gått på 5mg letrozol i fem dager. Både slimhinna og foliklene er blitt mindre siden forrige uke, og jeg er ikke i nærheten av å være klar til innsett :sad015

Det verste er nesten at St. Olavs ikke tar meg seriøst. Jeg prøver å si at jeg ikke får eggløsning naturlig eller mensen, men de bare fortsetter å sende meg til min lokale klinikk (som forøvrig ligger 1,5 times kjøretur hjemmefra). Nå har jeg kastet bort over en måned uten at noe har skjedd.

Jeg får ikke snakket med noen behandler på St. Olavs, jeg må bare skrive på den jævla appen, selv om jeg sier at jeg behov for å diskutere videre plan fordi jeg ikke kommer noen vei. Hadde det ikke vært for at de allerede har Emhadde det ikke vært for at de allerede har embryo på frys, så hadde vi gått over til det private for lenge siden. Jeg er så jævlig lei.
Jeg får helt vondt av å lese om den situasjonen du er i. Ikke bra av st. olavs og ikke ta deg seriøst og endre på behandlingsplanen din. Kunne det vært en idè å oppsøkt en privat fertlitetslege for å få noen anbefalinger og som kan hjelpe deg videre? Jeg vet vertfall at når jeg hadde en privat ivf før offentlig så ble hele epikrisen min sendt til det offentlige med forslag til forbedringer. Legen i det offentlige spurte meg da om jeg ville gjøre det private anbefalte eller følge deres standard opplegg. Jeg sa da at jeg ville gjøre det privat anbefaler videre, og dette resulterte jo for meg i et veldig bra resultat på uttak 2 i det offentlige. Det er jo et litt annet scenario, men hvis det egentlig "bare" er å få i gang en mensblødning/ny syklus som er behovet så kan jo privat hjelpe med dette :Heartred Igjen, får veldig vondt av situasjonen din, og håper ting snur veldig snart for deg og at de offentlige begynner å ta det du sier seriøst..

Back
Topp