Januar 2025

Jeg tenker i utgangspunktet at jeg lar klinikken styre alt slikt. De vet jo når du meldte inn positiv eggløsningstest, og kan dette inn og ut :-) Tror du bare skal kose deg som ruger og krysse fingrene for at mini fester seg :Heartred :Heartred krysser fingrene for deg jeg også!
Dette er et kjempegodt råd som jeg trenger å høre :hilarious::Heartred Takk. Blir fort litt kontrollfreak, og ikke alltid det er hensiktsmessig.

Jeg fikk positiv eggløsningstest to dager på rad og meldte jo ifra første dagen. Jeg var da redd for at de satt inn embryoet en dag for tidlig. At de da satt inn 3dagers kun 2 dager etter eggløsning. Jeg spurte om dette, men spørsmålet ble bare avfeid med at SÅ nøye var det ikke.. :confused013 dette var riksen, så med min erfaring så tar jeg ikke det for god fisk. Men jeg tenker jo at om det var superviktig så hadde man måtte gjøre noe annet enn kun en hjemmetest for å bekrefte nøyaktig når eggløsning skjer. Ellers er det et veldig stort ansvar på oss og på en hjemmetest.

Jeg forstår du bekymrer deg (det gjorde jeg også. Så mye at jeg lurte på om det var grunnen til kjemis), men om du har en klinikk du stoler på så hadde jeg senket skuldrene og stolt på at de har kontroll.
Jeg har googlet litt rundt, og sitter igjen med forståelsen av at det ikke er så farlig med akkurat tidspunkt for FET, akkurat som du sier. Så jeg gjør som dere foreslår, og stoler på St. Olavs. Takk :Heartred

Jeg fikk positiv eggløsningstest to dager på rad og meldte jo ifra første dagen. Jeg var da redd for at de satt inn embryoet en dag for tidlig. At de da satt inn 3dagers kun 2 dager etter eggløsning. Jeg spurte om dette, men spørsmålet ble bare avfeid med at SÅ nøye var det ikke.. :confused013 dette var riksen, så med min erfaring så tar jeg ikke det for god fisk. Men jeg tenker jo at om det var superviktig så hadde man måtte gjøre noe annet enn kun en hjemmetest for å bekrefte nøyaktig når eggløsning skjer. Ellers er det et veldig stort ansvar på oss og på en hjemmetest.

Jeg forstår du bekymrer deg (det gjorde jeg også. Så mye at jeg lurte på om det var grunnen til kjemis), men om du har en klinikk du stoler på så hadde jeg senket skuldrene og stolt på at de har kontroll.
Fikk dere beskjed om hvilken type test dere skulle bruke? Jeg venter på 1 dag i syklus og skal ringe de da. Men har veldig lite info nå. Skal ha fryseforsøk

Føler veldig med deg :Heartpink Er så mye som står på spill, og man vil jo så veldig gjerne at det skal bli en bebis.
Hva du føler eller tenker har ingen innvirkning på om embryoet fester seg eller ikke. Jeg hadde endel samtaler med Mari hos Medicus om dette (fertilitetscoachen_ på insta om du ikke følger henne)
for etter vi hadde hatt x antall runder med første baby gikk jeg over til å tenke det verste hele tiden. Og det hjalp meg med å ikke gå helt i kjelleren hver gang testen ble negativ. Den gangen jeg ble gravid og som endte opp med datteren vår tenkte jeg og negativt, men det gikk likevel. :Heartpink
Legen min har også sagt til meg at kvinner blir gravide og bærer frem barn i krig, under voldtekt og under mange triste omstendigheter. Så jeg tror ikke du skal legge så mye i eller klandre deg selv for følelsene du sitter med, det er ikke de som avgjør om det fester seg eller ikke :Heartred
Tusen takk for en fin melding :Heartred. Jeg setter pris på det. Målet mitt fremover er å holde seg nøytral, og så må man kanskje bare regne med litt bølgedaler i denne prosessen.

Ønsker deg MASSE lykke til i morgen :Heartred Heier og heier på frøet!!

Fikk dere beskjed om hvilken type test dere skulle bruke? Jeg venter på 1 dag i syklus og skal ringe de da. Men har veldig lite info nå. Skal ha fryseforsøk
Hos meg anbefalte de Clearblue digital, men ikke noe annet enn en anbefaling. Jeg har ganske fast syklus og laaang ( :banghead: ) øving med babyplanstrimler, og føler meg trygge på dem, så da brukte jeg de. Så sparer jeg penger og elektronikksøppel :happy:

Last edited:
De fikk ut 10 eggposer så jeg venter spent på svar imorgen om noen er befruktet❤️ Hvordan er formen din nå etter innsett?
Åh jaa det er jo kjempebra!! :love017 Blir nervepirrende dager nå, krysser fingrene for at du får bra uttelling :smiley-angelic001

Det går bra med meg nå, takk som spør! Har landet litt siden i går, og jobber med å finne en balanse, ikke verken bli for optimistisk eller pessimistisk. Hehe. Og så har jeg bestemt meg for å ikke teste før tidligst mandag 12 dpo. Det føles greit, da distanserer jeg meg litt frem til da. :happy:

Åh jaa det er jo kjempebra!! :love017 Blir nervepirrende dager nå, krysser fingrene for at du får bra uttelling :smiley-angelic001

Det går bra med meg nå, takk som spør! Har landet litt siden i går, og jobber med å finne en balanse, ikke verken bli for optimistisk eller pessimistisk. Hehe. Og så har jeg bestemt meg for å ikke teste før tidligst mandag 12 dpo. Det føles greit, da distanserer jeg meg litt frem til da. :happy:
Så godt å høre❤️Lurt det du gjør med testingen:) Kjenner det er vanskelig selv med den balansen. Tusen takk skjønne deg❤️Håper også på god uttelling, men er fornøyd med 1 hvis jeg er heldig tenker jeg. Tørr ikke å håpe for mye så fallhøyden blir mindre.
Blir spennende å følge med på deg:D Heia heia❤️

Fikk en liten knekk i dag. Sakte vekst på folliklene, og uttak først på mandag. Ny lege i dag som kun fant 6 follikler på høyre. De målte 16,13,12,12,7 og 6 mm. Så ikke engang på vestre siden det er cyste der. Mente 4 ville kunne høstes på mandag. Konstant tankekjør i ettertid. Synes syklusdag 18 høres så sent ut å høste. Redd det er overmodent på det tidspunktet.

Merker også etterhvert at jeg begynner å få litt bivirkninger av behandling. Konstant kvalm, utrolig trøtt og føler meg helt svimete i hodet.

Fikk en god prat med sykepleier etter legetimen. Hun prøvde på godt hun kunne å få meg til å tenke litt mer positivt. Kan hende det går etterhvert, men akkurat nå er det litt mørkt.

Hadde slimhinne på 9,5mm. Legen sa ingenting om det var greit eller dårlig. Noen som vet?

Fikk en liten knekk i dag. Sakte vekst på folliklene, og uttak først på mandag. Ny lege i dag som kun fant 6 follikler på høyre. De målte 16,13,12,12,7 og 6 mm. Så ikke engang på vestre siden det er cyste der. Mente 4 ville kunne høstes på mandag. Konstant tankekjør i ettertid. Synes syklusdag 18 høres så sent ut å høste. Redd det er overmodent på det tidspunktet.

Merker også etterhvert at jeg begynner å få litt bivirkninger av behandling. Konstant kvalm, utrolig trøtt og føler meg helt svimete i hodet.

Fikk en god prat med sykepleier etter legetimen. Hun prøvde på godt hun kunne å få meg til å tenke litt mer positivt. Kan hende det går etterhvert, men akkurat nå er det litt mørkt.

Hadde slimhinne på 9,5mm. Legen sa ingenting om det var greit eller dårlig. Noen som vet?
Huff stakkar deg! Sender gode klemmer❤️Føler med deg! Hadde samme tanker. Jeg hadde også sakte vekst. Bare ca. 4 egg. Gikk 3 dager til med sprøyter og de 6 som var på 11mm vokste seg frem til egguttaket. Endte opp med 10eggposer.

Jeg hadde samme bekymring som deg. Var redd eggene slapp før uttak for noen var større enn andre. Følte de slapp søndag/mandag og rett før egguttak tirsdag. Men de holdt seg og ting gikk bedre enn det jeg hadde forestilt meg. ❤️ slimhinnen husker jeg ikke. De på sykehuset var veldig flinke på å kalkulere seg frem❤️

Bivirkningene varierer hos meg fra dag til dag. Noen ganger værre enn de andre dagene. 2dager før egguttak var ting mye bedre. Da kjente jeg ingenting og ble livredd og trodde alt gikk til grunne. For en berg og dalbane:) Håper du føler deg bedre❤️Skal spør om slimhinnen hvis jeg er heldig og får mulighet til innsett.

Jeg fikk beskjed fra riksen om å bruke den rosa clearblue (ikke lilla), men jeg tok babyplanstrimler itillegg for jeg liker de best.

Forstår godt at du blir deppa :Heartpink men er helt enig med @Chansey . Det er mye som kan skje (i positiv forstand) og de er gode på å beregne :Heartpink
Slimhinne på 9,5mm vil jeg tro er veldig bra! Alt over 7mm på innsettdagen skal være bra. Har jeg fått beskjed om ihvertfall. Min var på 7,5mm på mandag CD7. Er spent på hvordan alt ser ut i dag.

Back
Topp