Januar 2025

Fy søren. Jeg håper virkelig du får tidenes lønn for strevet! For du har hvertfall gjort absolutt alt du kan. Og mere til :Heartpink
Takk :Heartred Det håper virkelig jeg også. Og jeg merker jo at skuffelsen var enorm når jeg trodde det ikke ville bli noe embryo. Det er ikke bare-bare dette vi står i altså.

Så, nå har du helt lagt fra deg håpet om at det kan gå? Det kan være ganske tøft når håpet brister. Håper det går bra med deg:Heartred

Takk :Heartred Det håper virkelig jeg også. Og jeg merker jo at skuffelsen var enorm når jeg trodde det ikke ville bli noe embryo. Det er ikke bare-bare dette vi står i altså.

Så, nå har du helt lagt fra deg håpet om at det kan gå? Det kan være ganske tøft når håpet brister. Håper det går bra med deg:Heartred
Ja, det skjønner jeg. Men kvaliteten på den du fikk var jo helt knall. Så kan hende det har vært verdt jobben uansett :Heartpink

Jeg har egentlig det altså. Kommer selvsagt til å teste på testedag og alt. Men all tro på at dette var gullegget mitt er borte. Det får overraskende greit. Jeg har nok egentlig visst det innerst inne i noen dager allerede. Men det er klart, det er tøft. Selv om jeg bare har hatt IVF forsøk, så tenker jeg vel allerede at dette antakelig ikke kommer til å gå. Antall egg og alder taler for mye i mot det. Hausken opererer med følgende tall for min aldersgruppe som føder levende barn etter behandling. 18% på ferskforsøk, og 34% på fryseforsøk. Jeg vil antakelig aldri få noen på frys, så det er jo et lite oppløftende tall. 18% liksom. Hadde man funnet noe på salg med 18% avslags så hadde man tenkt det var for lite. Sånn for å sette det i et annet perspektiv.
Blir litt research resten av helgen (etter at barnet har sovnet) for hva som kan være best videre. :bookworm:

Blir veldig spennende å følge med deg synes jeg da!!:Heartpink

Ja, det skjønner jeg. Men kvaliteten på den du fikk var jo helt knall. Så kan hende det har vært verdt jobben uansett :Heartpink

Jeg har egentlig det altså. Kommer selvsagt til å teste på testedag og alt. Men all tro på at dette var gullegget mitt er borte. Det får overraskende greit. Jeg har nok egentlig visst det innerst inne i noen dager allerede. Men det er klart, det er tøft. Selv om jeg bare har hatt IVF forsøk, så tenker jeg vel allerede at dette antakelig ikke kommer til å gå. Antall egg og alder taler for mye i mot det. Hausken opererer med følgende tall for min aldersgruppe som føder levende barn etter behandling. 18% på ferskforsøk, og 34% på fryseforsøk. Jeg vil antakelig aldri få noen på frys, så det er jo et lite oppløftende tall. 18% liksom. Hadde man funnet noe på salg med 18% avslags så hadde man tenkt det var for lite. Sånn for å sette det i et annet perspektiv.
Blir litt research resten av helgen (etter at barnet har sovnet) for hva som kan være best videre. :bookworm:

Men hvis du visste at det var 18% sannsynlighet for å vinne i lotto i morgen, hadde du kjøpt Lotto-kupong?? :Heartred :Heartred :Heartred

Jeg forstår så godt at tankene går dit, jeg er jo på samme alder… Til og med passert den magiske grensen for 42 år. OG jeg har nesten alltid ferskforsøk :smiley-ashamed004 For jeg får også veldig sjelden noe på frys (har kun skjedd 1 gang!).

Men det er et godt poeng med den Lotto-kupongen… Jeg hadde kjøpt lodd!:hello2

Jeg forstår så godt at tankene går dit, jeg er jo på samme alder… Til og med passert den magiske grensen for 42 år. OG jeg har nesten alltid ferskforsøk :smiley-ashamed004 For jeg får også veldig sjelden noe på frys (har kun skjedd 1 gang!).

Men det er et godt poeng med den Lotto-kupongen… Jeg hadde kjøpt lodd!:hello2
Ja, vridningen over på lottokupongen var et smart move :laughing002 det vil og også føles som å vinne i lotto å bli gravid, og jeg har alltid ønsket meg å vinne i lotto:laughing002

Kvelden har gått til hockeykamp på tv og bestilling av mer kosttilskudd. Lørdagen sin det tenker jeg. Hehe. Ble også inspirert til å prøve å gjøre noe med kostholdet. Vil jo si det er ganske normalt, men kunne med fordel kutte endel karbohydrater. Og selvsagt sjokoladen. Vekta spiller ikke helt på lag heller. Alltid vært stor, men henger igjen noen uvelkomne kilo etter forrige graviditet.
Så får vi se om jeg klarer det nå med ekstra motivasjon. Så takk for det:laughing002

14 dpo og ikke gravid på clear blue sin digitale. Da kan jeg vel tenke at løpet er kjørt denne syklusen også?:( Våknet i natt med intense menssmerter, har hatt litt brunt/lyserosa rester etter cyclogest. Test dag er egentlig neste lørdag, så det blir lenge å vente om ikke menstruasjonen bare kan starte en av de nærmeste dagene nå. :meh:
heier på alle dere andre som har hatt innsett, jeg må nok videre i februar gruppa eventuelt mars gruppa. Kommer an på hva klinikken sier

14 dpo og ikke gravid på clear blue sin digitale. Da kan jeg vel tenke at løpet er kjørt denne syklusen også?:( Våknet i natt med intense menssmerter, har hatt litt brunt/lyserosa rester etter cyclogest. Test dag er egentlig neste lørdag, så det blir lenge å vente om ikke menstruasjonen bare kan starte en av de nærmeste dagene nå. :meh:
heier på alle dere andre som har hatt innsett, jeg må nok videre i februar gruppa eventuelt mars gruppa. Kommer an på hva klinikken sier
Jeg hadde nok følt at løpet var kjørt selv :Heartred men ville nok fortsatt med Cyclogest til testdato og tatt en test den dagen, bare for å være helt sikker. Hvilken klinikk er du hos?

Jeg hadde nok følt at løpet var kjørt selv :Heartred men ville nok fortsatt med Cyclogest til testdato og tatt en test den dagen, bare for å være helt sikker. Hvilken klinikk er du hos?
Jeg er hos Porsgrunn, så derfor håper jeg at menstruasjon kommer i løpet av uka så jeg kan få kontakt med de før helga mtp videre prosess. Syns det er så utrolig kjipt hvis det blir pause syklus fordi jeg får menstruasjon i helga og kanskje skal ha nye medisiner som skal begynnes på dag 2 typ :hungover:
Men men, jeg fortsetter med cyclogest så lenge jeg ikke får menstruasjon. Den klarte ikke å holde den unna forrige gang så vi får bare se.
Hadde en skikkelig tung dag i går psykisk, bare gråt og gråt hele dagen. For en berg og dalbane dette her er :nailbiting:

Ja, vridningen over på lottokupongen var et smart move :laughing002 det vil og også føles som å vinne i lotto å bli gravid, og jeg har alltid ønsket meg å vinne i lotto:laughing002

Kvelden har gått til hockeykamp på tv og bestilling av mer kosttilskudd. Lørdagen sin det tenker jeg. Hehe. Ble også inspirert til å prøve å gjøre noe med kostholdet. Vil jo si det er ganske normalt, men kunne med fordel kutte endel karbohydrater. Og selvsagt sjokoladen. Vekta spiller ikke helt på lag heller. Alltid vært stor, men henger igjen noen uvelkomne kilo etter forrige graviditet.
Så får vi se om jeg klarer det nå med ekstra motivasjon. Så takk for det:laughing002
Høres ut som min lørdag, jo :hilarious: Jeg har gått ned noen kilo etter at jeg sluttet med raske karbohydrater. Og da de kiloene som absolutt ikke har forsvunnet tidligere. Jeg leste et sted at hvis du spiser mye karbohydrater vil kroppen alltid forbrenne den energien først og derfor aldri komme til å forbrenne fett. Men hvis du kutter ut særlig raske karbohydrater, men helst også redusere på komplekse karbohydrater så vil kroppen forbrenne fett istedenfor. Det er en langsommere prosess, men bedre for energi-nivået (ikke så mye svingninger) og ikke minst bedre for vekta:smiley-ashamed004 Det går sakte, men det går nedover!!

Jeg er hos Porsgrunn, så derfor håper jeg at menstruasjon kommer i løpet av uka så jeg kan få kontakt med de før helga mtp videre prosess. Syns det er så utrolig kjipt hvis det blir pause syklus fordi jeg får menstruasjon i helga og kanskje skal ha nye medisiner som skal begynnes på dag 2 typ :hungover:
Men men, jeg fortsetter med cyclogest så lenge jeg ikke får menstruasjon. Den klarte ikke å holde den unna forrige gang så vi får bare se.
Hadde en skikkelig tung dag i går psykisk, bare gråt og gråt hele dagen. For en berg og dalbane dette her er :nailbiting:
Å, jeg føler med deg:Heartred Det er så vondt når håpet brister… Jeg merker at jeg mentalt forbereder meg på det samme. Selvom jeg i utgangspunktet har en god følelse, så kan jeg samtidig ikke helt tro at det skal gå. Jeg håper du får til nytt innsett uten pause-syklus:Heartred Krysser fingrene for at mensen holder seg på avstand litt til!

Æsj, tankene går helt amok om dagen. Jeg lurer og lurer på om lille spire har blitt til blasto og om den kommer til å feste seg… Jeg har ikke mye symptomer, bortsett fra ømme pupper (som mest sannsynlig er cycglogest for de startet før innsettet) og en «tyngde» i livmor. Litt vanskelig å forklare, men det føles som om livmor plutselig er litt tyngre enn de andre organene:smiley-ashamed004 Noen andre som opplever det sånn etter innsett? Jeg pleier å kjenne på dette, så sånn sett er det ikke noe nytt (og heller ikke nødvendigvis positivt). Det pleier kanskje å være litt mer kramper enn det er nå, så det er jo positivt. Håper jeg. Det pleier uansett å gi seg 3-4 dager etter innsett. Og så er testene blanke. Så vi får se om det samme skjer nå… Ellers er jeg veldig trøtt om kveldene og sover mer enn vanlig. Det er heller ikke unormalt for meg dagene etter innsett. Det hadde jeg også når det ble kjemisk.

Hvordan går det med dere andre?:Heartred

Noen her med Bechterew som har vært gjennom IVF? ❤️ Jeg holder til haugesund (offentlig).

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har Bechterew og har vært gjennom IVF? Hvordan gjorde dere det med behandlingen av Bechterew underveis – fortsatte dere som vanlig, eller gjorde dere noen justeringer?
Jeg hadde innsett i går 31/1-25 og ønsker egentlig ikke å fortsette med Bechterew-behandlingen akkurat nå, men merker allerede smerter i ryggen. Til vanlig setter jeg Yuflyma annenhver uke. Samtidig har jeg et stort ønske om at spiren skal feste seg, og jeg er redd for å gjøre noe feil.
Er det noen som har erfaring med dette? Kan selve betennelsen fra Bechterew øke risikoen for spontanabort, eller er det behandlingen med Yuflyma som kan ha en innvirkning?
Hei! Jeg svarer deg på PM om dette:happy:

Å, jeg føler med deg:Heartred Det er så vondt når håpet brister… Jeg merker at jeg mentalt forbereder meg på det samme. Selvom jeg i utgangspunktet har en god følelse, så kan jeg samtidig ikke helt tro at det skal gå. Jeg håper du får til nytt innsett uten pause-syklus:Heartred Krysser fingrene for at mensen holder seg på avstand litt til!
Gode du:Heartred
Jeg krysser alt for at det går veien for deg :happy:
Nå kom menstruasjon her, så da melder jeg fra til klinikken i morgen. Satser på jeg slipper unna pause-syklus, men det kommer vel an på hvor travelt de har det på klinikken denne måneden:nailbiting:

Æsj, tankene går helt amok om dagen. Jeg lurer og lurer på om lille spire har blitt til blasto og om den kommer til å feste seg… Jeg har ikke mye symptomer, bortsett fra ømme pupper (som mest sannsynlig er cycglogest for de startet før innsettet) og en «tyngde» i livmor. Litt vanskelig å forklare, men det føles som om livmor plutselig er litt tyngre enn de andre organene:smiley-ashamed004 Noen andre som opplever det sånn etter innsett? Jeg pleier å kjenne på dette, så sånn sett er det ikke noe nytt (og heller ikke nødvendigvis positivt). Det pleier kanskje å være litt mer kramper enn det er nå, så det er jo positivt. Håper jeg. Det pleier uansett å gi seg 3-4 dager etter innsett. Og så er testene blanke. Så vi får se om det samme skjer nå… Ellers er jeg veldig trøtt om kveldene og sover mer enn vanlig. Det er heller ikke unormalt for meg dagene etter innsett. Det hadde jeg også når det ble kjemisk.

Huff, skjønner godt tankene går på høygir! :Heartred Er jo kjempebra med god kvalitet på embryoet som er satt inn da, så sjansene er gode! Mange som sier at de ikke kjente noe annerledes den gangen de ble gravide heller, så jeg har trua uansett :happy: Har ikke satt inn noe selv ennå så kan ikke si noe om symptomer etter innsett, men tror ikke det er uvanlig. Krysser alt av fingre og tær for at det går veien denne gangen og blir en liten termin-spire :Heartred

Nå kom menstruasjon her, så da melder jeg fra til klinikken i morgen. Satser på jeg slipper unna pause-syklus, men det kommer vel an på hvor travelt de har det på klinikken denne måneden:nailbiting:

Nei, så kjedelig å høre :( Jeg har pause-syklus hos Porsgrunn denne måneden etter uttak med totalfrys, men det er nok grunnet alle hormonene og risiko for overstimulering og ikke pga. kapasitet. Når jeg pratet med dem sist sa de at de ikke har ventetid på fryseforsøk i det hele tatt akkurat nå, så håper du slipper unna pause-syklus og kan starte rett på neste forsøk! :Heartred

Takk, takk :Heartred Det virker hel uvirkelig at det skal gå, men det er alltid en mulighet- og med et godt embryo blir muligheten større:Heartred

Da håper jeg du får innsett uten pause-syklus og at du er raskt i gang igjen!:hello2

Åh, de tankene tror jeg er obligatoriske i dette gamet her :Heartpink

Jeg tenker at du antakeligvis har det beste utgangpunktet du har hatt nå, og har trua på at dette går veien. Men det er så mye lettere å ha trua på andres vegne enn på egne. Dagene fra uttak og til test er beinharde rett og slett. Mye verre enn jeg trodde de skulle være. Satser på at du nå ruger på en knakende flott basto, som begynner å snuse på å grave seg godt inn i slimhinnen de nærmeste dagene :Heartpink

Klarte å vente en hel dag før jeg røk på en test igjen. Fremdeles blenda. 12dpo. Begynner å innse realiteten. Slaget er ikke tapt for test dag osv, men sannsynligheten minker for hver negative test. Skikkelig kjipt. Men men. Satse på at det er mulig å få ut flere egg da. Kan ikke gi opp helt enda.
Stor klem til deg:Heartpink Alt håp er jo absolutt ikke ute, men vet at flere pleier å tenke på første forsøk som et slags prøveforsøk. Det er ikke så lett å vite hvordan kroppen responderer.

Føler med deg og sender en stor klem❤️

Stor klem til deg:Heartpink Alt håp er jo absolutt ikke ute, men vet at flere pleier å tenke på første forsøk som et slags prøveforsøk. Det er ikke så lett å vite hvordan kroppen responderer.
Det er helt sant:Heartpink Det er greit å minnes litt på det innimellom. For jeg sitter igjen med magefølelsen av at dette forsøket er fasiten på hvordan det kommer til å bli. At man sitter igjen med et befruktet egg som kanskje overlever til innsett på dag 2. Enda kroppen er blitt proppet full med store doser med Gonal-F i 15 dager, som har gjort deg fullstendig kokko, trøtt og kvalm (altså, her brukte over 28000 på medisiner på et forsøk…. Er litt hormoner som blir putta inn da ass :bag: :laughing002 Ikke rart man blir litt rar i hodet). Og bekymringen for at man ender med å bruke store deler av egenkapitalen til nytt hus på et prosjekt som var dødfødt i utgangspunktet. Selv om pengene selvsagt ikke egentlig er et tema. Men det er en faktor som tvinger seg til å veie inn. Det er mye tanker nå. Jeg har send beskjed til klinikken i dag om at jeg har testet negativt, at jeg kommer til å teste på testdato, fordi jeg stort sett gjør som leger sier, men at jeg ønsker en klar plan for neste forsøk umiddelbart etterpå.

Nicket mitt er på ingen måte tilfeldig valgt kan du si:laughing001 jeg har vel heller aldri vært kjent for å være spesielt optimistisk av meg. Må alltid planlegge for, og forberede meg på, alle eventualiteter. Noe som er vanskelig å håndtere i situasjoner med ikke har et fnugg av kontroll overo_O

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp