Januar 2025

Yay for ny tråd! Jeg skal ha lang protokoll denne runden, og får procren (?) allerede neste uke. Jeg har aldri kjørt lang protokoll før så gruer meg litt:nailbiting: Jeg tror nok kanskje det blir nedregulering i 2 sykluser, og at jeg ikke skal starte stimulering før i slutten av januar. Men jeg henger meg med her i tilfelle det blir før. Jeg går på DHEA og melatonin, og skal egentlig gå på det i 6-8 uker før uttak. Men vi får se!

Jeg ser at det er andre her som har erfaring med lang protokoll. Hvordan opplevde dere nedreguleringen?
Så gøy du vil henge her i januartråden :dance008

Så spennende med lang protokoll da. Håper det gjør susen, i allefall har jeg alltid synes det er bra de endrer litt og er villige til å prøve noe nytt, så krysser fingrene for at det er lang protokoll som skal til for å sikre gullegget:love7

Jeg reagerte med voldsom hodepine på alle rundene mine med nedregulering, det var med Synarela.

Jeg fikk Prednisolon fra 1 stimuleringdags i tillegg, så vet ikke hva som har vært fasiten her. Men jeg hadde 3 insemineringer og ett forsøk med IVF før det klaffet♥️ :)
Håper det funker på deg♥️
Jeg skal også ta prednisolon og fragmin ved stimulering. I tillegg til tilskudd som DHEA og melatonin som jeg allerede har gått på noen uker. De mistenker endometriose, så jeg håper dette fungerer denne gangen. Planen er også å ta ICSI istedenfor IVF. Jeg er på femte forsøk med IVF (fjerde uttak). Jeg håper virkelig det klaffer denne gangen! Det er så vondt å stå i uvisshet så lenge.

Så gøy du vil henge her i januartråden :dance008

Så spennende med lang protokoll da. Håper det gjør susen, i allefall har jeg alltid synes det er bra de endrer litt og er villige til å prøve noe nytt, så krysser fingrene for at det er lang protokoll som skal til for å sikre gullegget:love7

Jeg reagerte med voldsom hodepine på alle rundene mine med nedregulering, det var med Synarela.
Det er alltid hyggelig å henge litt i trådene her, og følge med på andres reiser og særlig når det klaffer! Vi får se om det blir februar-innsett på meg, jeg tror jo egentlig det. Men når man nedregulerer så er jo prosessen uansett så veldig mye lengre :smiley-ashamed004 Og kanskje legen gir klarsignal for innsett i januar likevel, så denne runden er alt litt spennende og nytt!

Jeg håper jeg ikke merker noe særlig. Fryktelig kjedelig å kjenne masse symptomer over jul, men jeg må jo bare ta det som det kommer tenker jeg. Det skal nok gå bra, og det går jo iallfall over. Det er noe jeg har tenkt mye på når alt av hormoner setter kroppen ut av spill. Dette går jo over:hilarious:

Jeg skal også ta prednisolon og fragmin ved stimulering. I tillegg til tilskudd som DHEA og melatonin som jeg allerede har gått på noen uker. De mistenker endometriose, så jeg håper dette fungerer denne gangen. Planen er også å ta ICSI istedenfor IVF. Jeg er på femte forsøk med IVF (fjerde uttak). Jeg håper virkelig det klaffer denne gangen! Det er så vondt å stå i uvisshet så lenge.
Ja, stemmer - jeg tok også ICSI :D Fikk ut kun 4 egg, men alle befruktet, èn på frys på dag 6 og gravid med den siste som overlevde til dag 5. Så ble jo 50/50:)
Skjønner det tar på når man bikker så mange uttak. Jeg føler nå at jeg har hatt en veldig lett reise. Selvfølgelig, jeg er ikke ute av faresonen, er på uke 10+0 i dag. TUL+Nipt på sykehuset på torsdag :angelic:
Men høres ut som du har fått en god miksture, og forhåpentligvis en som fører til suksess ♥️ Hvilken klinikk går du til?

Hei alle de som prøver på nytt! Måtte dere spørre kliniken selv for neste forsøk eller har de kommet med neste plan selv? Jeg kan ikke vente...jeg måtte spørre allerede selv....håper de tar meg på plan i januar...

Noen som har testet Synarela og kan si litt om varighet på bivirkninger? Føler meg konstant uggen og småkvalm, hodepinen varierer, men det som er aller verst er det eksplosive raseriet jeg føler inni meg til enhver tid :facepalm:
Må virkelig ta meg sammen h e l e tiden og når kvelden kommer så er jeg så sliten av å holde alt inni meg at jeg må legge meg tidlig. Vet jo at dette er hormonelt, men fy søren så slitsomt det er å gå rundt å være sur hele tiden :dead:

Takk for at du har lagd tråd:)
Spennende å følge med på dere andre. Krysser fingrene januar-gjengen:Heartred

Blåbær1 - 33 - B1 - Porsgrunn - FET#2 - ICSI#1 - Letrozol/Cyclogest. Tipper innsett i uke 3 eller 4.
Så hyggelig du og blir med i tråden her :love2 Krysser fingre og tær for mange positive tester her :dance008

Hei alle de som prøver på nytt! Måtte dere spørre kliniken selv for neste forsøk eller har de kommet med neste plan selv? Jeg kan ikke vente...jeg måtte spørre allerede selv....håper de tar meg på plan i januar...
Hvilken klinikk hører du til? Praksisen til klinikkene er sikkert ulik her.
På St.Olavs ringer man call-back og planlegger for forsøket man ønsker.
Jeg stimulerte i forrige syklus - totalfrys, og fikk beskjed om å ringe ca 2 uker etter uttak for å planlegge videre. Det er fordi da er jeg i gang med ny syklus og vi kan planlegge ca når et evt innsett vil være aktuelt for neste/senere syklus.

Men vil tro det er ulik praksis på ulike kliniker

Hvilken klinikk hører du til? Praksisen til klinikkene er sikkert ulik her.
På St.Olavs ringer man call-back og planlegger for forsøket man ønsker.
Jeg stimulerte i forrige syklus - totalfrys, og fikk beskjed om å ringe ca 2 uker etter uttak for å planlegge videre. Det er fordi da er jeg i gang med ny syklus og vi kan planlegge ca når et evt innsett vil være aktuelt for neste/senere syklus.

Men vil tro det er ulik praksis på ulike kliniker

Ja det er ulik praksis. Har i alle fall gitt beskjed at jeg ønsker nytt forsøk Men legen må vurdere saken. Det er jo ikke vits hvis jeg har nesten ingen egg. :sad010Vi må se....håper å få svaret eller ny plan før jul

Ja, stemmer - jeg tok også ICSI :D Fikk ut kun 4 egg, men alle befruktet, èn på frys på dag 6 og gravid med den siste som overlevde til dag 5. Så ble jo 50/50:)
Skjønner det tar på når man bikker så mange uttak. Jeg føler nå at jeg har hatt en veldig lett reise. Selvfølgelig, jeg er ikke ute av faresonen, er på uke 10+0 i dag. TUL+Nipt på sykehuset på torsdag :angelic:
Men høres ut som du har fått en god miksture, og forhåpentligvis en som fører til suksess ♥️ Hvilken klinikk går du til?
Jeg går på Medicus i Oslo. Jeg håper virkelig at det klaffer denne gangen! Men de har også vært tydelige hele veien på at i min aldersgruppe må man gjennomsnittlig prøve 4,5 gang. Så hvis det klaffer denne runden er jeg jo fortsatt på gjennomsnittet. Det er det jeg forteller meg selv iallfall.

Jeg måtte delvis ta det opp selv. Klinikken ønsket også å gjøre noe nytt, men siden jeg også hadde tanker så ble vi enige om en vei fremover som inkluderte noe annet enn det de opprinnelig hadde tenkt. Dette var også fordi jeg hadde tatt noen sjekker og tester utenom klinikken som kan litt ny info.

Idag var jeg på UL, og eggløsning hadde skjedd! Alt så bra ut, og jeg fikk hjelp av klinikken til å sette procren-sprøyten. Som jeg er evig takknemlig for fordi det er en sånn sprøyte med pulver og væske som skal blandes :nailbiting: Fikk beskjed om å forberede meg på symptomer, og at hvis det ble veldig ille så kunne jeg få østrogen. Jeg tror jeg skal prøve meg uten, men hvem vet… Kanskje blir det ulidelig med alle hormonene som er i fullstendig panikk.

Jeg fikk også beskjed om at på lang protokoll så er det ikke så viktig med syklus. Jeg har jo hele tiden vært litt deppa fordi jeg trodde at jeg kanskje måtte vente til slutten av januar før jeg kunne ta uttak. Men nå så legen at min egen syklus ikke hadde så mye å si på lang protokoll, og at jeg kunne settes i gang «når som helst» etter at jeg var nedregulert. Og det er jo gode nyheter for meg som går på tilskudd. Jeg skal jo gå på DHEA og melatonin i 6 uker, minst. Så, da ser det ut til at jeg får uttak og kanskje innsett i januar likevel!:joyful:

Jeg går på Medicus i Oslo. Jeg håper virkelig at det klaffer denne gangen! Men de har også vært tydelige hele veien på at i min aldersgruppe må man gjennomsnittlig prøve 4,5 gang. Så hvis det klaffer denne runden er jeg jo fortsatt på gjennomsnittet. Det er det jeg forteller meg selv iallfall.
Samme sa de til meg, i snitt 4-5 innsett for min alder sa de (39 år). Klarte det på andre innsetter♥️ Dvs så langt så bra, TUL i morgen :D
Jeg går forresten til Medicus Oslo.

Samme sa de til meg, i snitt 4-5 innsett for min alder sa de (39 år). Klarte det på andre innsetter♥️ Dvs så langt så bra, TUL i morgen :D
Jeg går forresten til Medicus Oslo.
Da går vi samme sted! Jeg er 42, så jeg heller nok mer mot andre siden av den statistikken :smiley-ashamed004 Jeg har jo gode verdier (AMH/FSH), men det er jo eggkvalitet det går på og så langt har det ikke vært enormt mye kvalitet…Men jeg håper virkelig det går denne runden. Man vil jo så gjerne!

Det hjelper å høre gode historier som din da! Det betyr jo at det som oftest går til slutt :Heartred

Da går vi samme sted! Jeg er 42, så jeg heller nok mer mot andre siden av den statistikken :smiley-ashamed004 Jeg har jo gode verdier (AMH/FSH), men det er jo eggkvalitet det går på og så langt har det ikke vært enormt mye kvalitet…Men jeg håper virkelig det går denne runden. Man vil jo så gjerne!

Det hjelper å høre gode historier som din da! Det betyr jo at det som oftest går til slutt :Heartred
Jeg går ellers til gynekolog på Volvat, og hun sa at tro det eller ei, men kvinner i vår alder lykkes som regel og får friske barn ♥️♥️ Vi må dessverre ha flere forsøk i snitt.
Prøver du alene? Du skal nok lykkes :D

Fikk forresten se en turner på UL i dag, og fikk tatt NIPT blodprøve, men må tilbake 9/1 (uke 14+3) for fosterdiagnostikk♥️ Junior lå langt nede i bekkenet så jordmor trodde det ble lettere over jul og foreta diagnostikken :)

Da er jeg med igjen i januar :smiley-bounce012 jeg er så glad at legen har vurdert en ny plan. SoYupi - 42- b1- privat klinikk - forsøk 3- Tostran , progynova i forkant , oppstart med klexane og pergoveris muligens den 12.01

Fikk forresten se en turner på UL i dag, og fikk tatt NIPT blodprøve, men må tilbake 9/1 (uke 14+3) for fosterdiagnostikk♥️ Junior lå langt nede i bekkenet så jordmor trodde det ble lettere over jul og foreta diagnostikken :)
Spennende! Det må ha vært fint å se :Heartred Jeg håper jeg får oppleve det på nyåret:Heartred

Jeg går ellers til gynekolog på Volvat, og hun sa at tro det eller ei, men kvinner i vår alder lykkes som regel og får friske barn ♥️♥️ Vi må dessverre ha flere forsøk i snitt.
Prøver du alene? Du skal nok lykkes :D
Å, jeg håper det stemmer! Ja, jeg prøver alene- så sæd er jo tipp-topp. Men det er litt lengre mellom de gode eggene i vår alder. Jeg har likevel fått mange ut og mange blir befruktet (tror det var rundt 7-8 egg befruktet de første to uttakene). Problemet er utviklingen, og at de er veldig fragmentert. Håper ICSI skal hjelpe med det. Vi må ha troen på at det skal gå! Håp er viktig:Heartred

Back
Topp