~Januar 2023~

Snart helg.

Planer ?

Begge barna har omgangssyke, venter på om vi voksne er smitta eller om vi klarte å unngå det. Og spesialist fra sykehuset ringte i går og sa at prøvene fra den kulen på halsen min mest sannsynlig er kreft. Goood stemning inn i helga her med andre ord :banghead::hilarious: jeg er så sjokka over alt rælet på èn gang at jeg ikke klarer å ta det helt inn. Også finnes det fortsatt en liten mulighet for at det ikke er kreft og at jeg kun skal operere en godartet kul. Men ja - litt styr å være midt i mellom diagnostisering. Får time til grundigere utredning innen en ukes tid tror jeg. Og i verste tilfelle - snakk om en lett behandlig kreft med gode prognoser. Men ja, var jo ikke HELT sånn her jeg hadde sett for meg å starte året:wacky:

Slappe av etter en veldig tung og trist uke. Prøver ta igjen litt søvn og på en ny uke nest uke travel med aktiverer plus plus.
Hva har du for planer?
Skjønner det har vi vært noe tungt.

For oss inneholder helga en speidertur for eldste, yngste sitt svømmekurs også skal hun synge i kirken på søndag.

Begge barna har omgangssyke, venter på om vi voksne er smitta eller om vi klarte å unngå det. Og spesialist fra sykehuset ringte i går og sa at prøvene fra den kulen på halsen min mest sannsynlig er kreft. Goood stemning inn i helga her med andre ord :banghead::hilarious: jeg er så sjokka over alt rælet på èn gang at jeg ikke klarer å ta det helt inn. Også finnes det fortsatt en liten mulighet for at det ikke er kreft og at jeg kun skal operere en godartet kul. Men ja - litt styr å være midt i mellom diagnostisering. Får time til grundigere utredning innen en ukes tid tror jeg. Og i verste tilfelle - snakk om en lett behandlig kreft med gode prognoser. Men ja, var jo ikke HELT sånn her jeg hadde sett for meg å starte året:wacky:
Kjære deg:Heartred god bedring til barna. Og jeg hoppes verkelig kul i hals er godartet

Ikke akkurat en god helg det. Krysser fingrene for er bra utfall

Takk - håper veldig på gode nyheter ❤️ og at jeg hvertfall kan få klarhet i akkurat hva det er ganske raskt!
Jeg hoppes du får rask hjelp og klarhet i det. Venter selv på operasjon for kul i halsen der de ikke finner ut hva det er. Må fjernes og sendes in for evt se hva det er. Syns det finnes ingen værre en ventetiden. Så får hoppes du får rask hjelp og svar på det

Jeg hoppes du får rask hjelp og klarhet i det. Venter selv på operasjon for kul i halsen der de ikke finner ut hva det er. Må fjernes og sendes in for evt se hva det er. Syns det finnes ingen værre en ventetiden. Så får hoppes du får rask hjelp og svar på det

Ja, er kjedelig å gå og vente og ikke vite hva det kan være helt sikkert. Tenker jeg ringer sykehuset i starten av uka hvis ikke jeg hører noe!

Skjønner det har vi vært noe tungt.

For oss inneholder helga en speidertur for eldste, yngste sitt svømmekurs også skal hun synge i kirken på søndag.
Ja. I løpet av 1 uke. Få vite at en ungdom som vi kjenner veldig godt har kreft og dør i løpet av samme uke. Det gikk veldig fort. Så det har vart lite søvn og mye grått. Gråter ennå flere ganger til dagen spesielt når jeg kjører forbi der jeg møtte på h•n hver dag
H•n vil bli dypt savnet.

For et par uker siden kom det info om en speidettur. Påmelding innen sist helg. Ja, for ungdomsskole-speidere og eldste ville. Skal du høre om kompisen skal? Nei, han ville. Og å spørre fører jo aldri frem. Jeg kunne høre med mora. Det gjorde jeg. De visste ikke helt. Han er ikke helt frisk. Spurte i går, nei, det blir ikke denne gangen.

Eldste her skal. Men i går kveld, som altid. Nei. Han skal ikke. Vi vet at det kommer og med 70% sannsynlighet drar han, og drar han er det 97% sansynlig at han koser seg.

Men dette medfører at jeg pakker for ham. For han har jo ikke tenkt å dra, så han pakker ikke. Men han godtar at jeg gjør det og svarer for preferanser på hva han vil ha med, eller ville hatt med om han skulle dra da. Jeg kan pakke. Men han tror det er bortkastet tid.

Vi bør kjøre kl 12. Senest 1230. Jeg regner med at vi krangler om hvorvidt han skal dra frem til minst 1215. Og om han skal gå ut av bilen eller ei en time til.

Det er ikke et must for meg at han drar, på ingen måte. Han er påmeldt, men jeg kan sende en melding og si det ikke blir .Det er bare det at både jeg og han vet at dypt inne så har han egentlig lyst så han kommer til å være sur hele helgen av å ikke innrømme at han angrer dersom han ikke drar.

Livet er så gøy...

Han har fortsatt ikke bestemt seg for å dra, nei. Det gjenstår toalettsaker når han har pussa tenner, godteri han skal velge og putte oppi og ta på speiderskjorte med ulltrøye under. Alt annet har jeg pakket rundt ham mens jeg snakket med ham og fortalte hva jeg pakket. Han burde pakket selv. Men innen han evt bestemmer seg for å dra så er det for sent å begynne å pakke ...

Vil han dra? nei.
Får jeg si fra at han ikke kommer ? Nei

Han har ikke bestemt seg.

For ingenting er gøy. Livet hans kommer aldri til å bli bra. For ingen kan forandre på mange år med mobbing.

Helt sant. Ingen kan forandre på det. Been there.

Men det betyr ikke at livet ikke kan bli bra. Før eller siden blir man ferdig med ungdomsskolen, kommer seg på videregående, treffer nye folk. Kanskje jobb, kanskje millitæret, kanskje studier. Kanskje en kjæreste. Livet kan bli bra der fremme.

Men det har han ikke troen på. Livet blir aldri bra. Ingenting er gøy. Ingenting kommer noen gang til å bli gøy. Fordi han har 10 års erfaring med mobbing av og på. Jeg skjønner at det gjør noe med ham. Men jeg tror. Jeg tror likevel at liket han kan bli bra. Om han drar på denne ene turen er neppe viktig. Men jeg tror det kunne vært kjelkkere enn ei helg hjemme

Vil han dra? nei.

For ingenting er gøy. Livet hans kommer aldri til å bli bra. For ingen kan forandre på mange år med mobbing.

Men det betyr ikke at livet ikke kan bli bra. Før eller siden blir man ferdig med ungdomsskolen, kommer seg på videregående, treffer nye folk. Kanskje jobb, kanskje millitæret, kanskje studier. Kanskje en kjæreste. Livet kan bli bra der fremme.

Men det har han ikke troen på. Livet blir aldri bra. Ingenting er gøy. Ingenting kommer noen gang til å bli gøy. Fordi han har 10 års erfaring med mobbing av og på. Jeg skjønner at det gjør noe med ham. Men jeg tror. Jeg tror likevel at liket han kan bli bra. Om han drar på denne ene turen er neppe viktig. Men jeg tror det kunne vært kjelkkere enn ei helg hjemme
Stor klem til dere:Heartred:Heartblue
Skjønner han angående mobbing men jammen det er ikke alltid lett at komme seg vidare når mobbing har pågått så lenge.
Men andre siden så hoppes jeg verkelig han ser lyspunkt , det finns mange gode ting og gode folk i denne verden.
Har en 10 åring som sliter ennå med den tiden han blev mobba.

Første tur til Dyreparken idag. Pappa hadde laget til en siste julegave til ungene, 2000kr til hver. Så vi kjøpte årskort i Dyreparken for det :) :Heartred

Vil han dra? nei.

Livet blir bra, han må bare komme seg gjennom ungdomsskolen. Been there done that. ❤️

Vil han dra? nei.

Klart det preger han å bli mobbet i så Mamge år, noe annet ville vært rart. Om det blir bedre på vdg er jo ingen som vet, men jeg krysser fingrene for at det blir bedre.

Klart det preger han å bli mobbet i så Mamge år, noe annet ville vært rart. Om det blir bedre på vdg er jo ingen som vet, men jeg krysser fingrene for at det blir bedre.
Selvsagt preger det ham. Det preger meg enda. Det er en del av hvem jeg er. Ingen tvil om at min dårlige selvtillit skyldes årevis med en som fortalte meg at jeg er en dritt.

Men jeg håper inderlig livet hans blir bedre . På sikt.

Back
Topp