~Januar 2023~

Bestilt to deksel fra wish. Har sa hatt derfra til forrige mobil med stort hell. Tidenes fiiiineste til min lilla mobil , gjennomsiktig med lilla sommerfugler.

Vel, det er liksom tre knapper på siden. Dvs, en knapp og to hull til knappene på telefonen. Bare at knappen, den er på øverste del av volum -knappen. Hullene da på nederste del av den og på av/på, den som vekker mobilen til bruk. Og de er nesten umulig å nå.

Frem med det andre. Helt gjennomsiktig. Så fortsatt fint og lilla. Dette er heldekkende. Eller 360 grader. Det er en rund sirkel ,et hull i fronten midt forran. Midt på tastaturet når jeg nå skriver.

Der er fingeravtrykk-avleser, men altså... Jeg bruker vanligvis slide -tastatur. Fingeren glir over tastaturet. Bare at det er.... Bliitelitt ubehagelig da med det hullet i deksel i front. Her er knappene på siden bedre da, men denne fronten er ikke aktuell.

Vedlegg

• 20230113_211528.jpg
    20230113_211528.jpg
    1,6 MB · Visninger: 9
Ahh, forskjell på knapp og hull er strengt tatt en liten gul knapp som er løs inni hullet så jeg flyttet den til der man slår av og på mobilen, da tror jeg det lilla blir brukbart. Fronten er utenkelig så det blanke var et bomkjøp gitt.

Da sitter jeg og svetter. Jeg visste det fra sist. Men det er 6 år siden og ettersom jeg var så kald i dag så tenkte jeg at det sikkert gikk helt fint.

Sånn om noen lurer. Det ER ikke egentlig et sjakktrekk å ha ullsinglet under genseren når man sitter i en svømmehall. Vi kom tidlig også så vi ventet et kvarter før den halvtimen hun skal være i bassenget.

Første dag på svømmekurs for minstrmor.

Restaurere eller kjøpe ny ovn? Denne står i kjelleren på vaskerommet og jeg liker den egentlig ganske godt :hilarious:

Vedlegg

• PXL_20230114_180620314.jpg
    PXL_20230114_180620314.jpg
    1,8 MB · Visninger: 14
Restaurere eller kjøpe ny ovn? Denne står i kjelleren på vaskerommet og jeg liker den egentlig ganske godt :hilarious:
Den er jo fin. Og praktisk på sitt vis, kan bes strømbrudd koke på den ?

Så lenge den står i huset er det vel også lov å bruke den der, men gamle ovner som ikke er rent-brennende er jo ikke like effektive (eller miljøvennlig, derav at der ikke er lov å kjøpe dem og sette dem inn i nye hus, men merkelig nok lov i hytter) så det blir jo en vurdering.

Hvordan ser den ut inni? Tipper det er steiner langs veggene, varmemagasin. Er de sprukket? Da må de nemlig byttes, de skal være hele. (vi hadde en mes sprekk, og så var det sånn brann-inspeksjon. Da fikk vi beskjed om å kjøpe en ny. ) Lar seg jo fikse, så lenge man finner en som selger stener til en sånn ovn. Det gikk fint med vår i alle fall, men den er ikke så gammel, som den der ser ut til å være (vår visste seg å være så nytt at den er rentbrenbende, så forrige eier må ha byttet den, for huset er eldre enn som så.)

Den er jo fin. Og praktisk på sitt vis, kan bes strømbrudd koke på den ?

Så lenge den står i huset er det vel også lov å bruke den der, men gamle ovner som ikke er rent-brennende er jo ikke like effektive (eller miljøvennlig, derav at der ikke er lov å kjøpe dem og sette dem inn i nye hus, men merkelig nok lov i hytter) så det blir jo en vurdering.

Hvordan ser den ut inni? Tipper det er steiner langs veggene, varmemagasin. Er de sprukket? Da må de nemlig byttes, de skal være hele. (vi hadde en mes sprekk, og så var det sånn brann-inspeksjon. Da fikk vi beskjed om å kjøpe en ny. ) Lar seg jo fikse, så lenge man finner en som selger stener til en sånn ovn. Det gikk fint med vår i alle fall, men den er ikke så gammel, som den der ser ut til å være (vår visste seg å være så nytt at den er rentbrenbende, så forrige eier må ha byttet den, for huset er eldre enn som så.)
Den er brukt ved klesvask i tidligere tider, jeg syns den er kul :)
Men den er ikke helt tett overalt, vet ikke om det går å fikse?
Det er stein langs hele veggen, ikke sett at de har sprukket. Men hørtes ikke ut som han fyren jeg var i kontakt med hadde problemer med å evnt få tak i stein. Sendte bilde av ovnen til ham :)

Den er brukt ved klesvask i tidligere tider, jeg syns den er kul :)
Men den er ikke helt tett overalt, vet ikke om det går å fikse?
Det er stein langs hele veggen, ikke sett at de har sprukket. Men hørtes ikke ut som han fyren jeg var i kontakt med hadde problemer med å evnt få tak i stein. Sendte bilde av ovnen til ham :)
Hmmm, ikke tett, det nå jo fikses, men det aner jeg ikke noe om

Nei, derfor jeg vil at han fyren skal komme og ta en vurdering for å se om det er noe som kan fikses :)
Lurt det. Kul var den jo, men om den er praktisk og økonomisk til deres bruk må jo også vurderes

Stellekommoden vi kjøpte for 14,5 år siden når vi ventet vår første lille baby har vært sliten lenge. Skuffene er ødelagte,hjula den kan trille på også, minst to av dem. Jeg sa for noen år siden til naboen at "den dagen minstemor slutter med bleier, da vet du det, for da slenger jeg den kommoden ut i hagen".

Vel. Jenta går i 2. Klasse. Det er noen år siden bleieslutt. I dag tømmer vi den. Den havna ut på gangen ,under trappa før jul, men tømt var den ikke. Tusen småting. Plaster, strikk, tannkrem, toalettmapper,alt mulig rart.

Der den står ,ødelagte hjul så ikke så lett å flytte på, sperrer den for inngangen til boda som er under trappen.

Den må vekk. Vi skal frakte julen under dit. Den ligger nedpakket i esker. Esker jet forsiktig lirket ut før jul. Men det skal også inn juletreet. Det er nytt så det var ikke det. Det er ikke en liten eske som kan lirkes.

Og det hersens stellebordet ,kommoden, skal vekk. Vekk! Men hvor den havner når vi kommer så langt ? Sikkert garasjen, i påvente av enten mange turer til søppelplassen eller en container til våren. Vi har mye å kaste som er større enn der som går i søppelbøtta. Oppsamlet i årevis, for vi er ikke flinke å dra på fyllinga heller nei.

(Men jeg har valgt en nesten-plan om å lære meg å kjøre med henger )

koselig lunsj hos specialpedagog idag. Når jeg satt der fikk jeg en meldig. Kan du ringe meg når du er aleine? Følte på meg at det var noe som kommer til at gjør vondt.
Kom hjem og gjømte meg i kjelleren der jeg vet jeg kan snakke ifred uten at barna kommer ned. Og jammen mitt hjerte gjør vondt langt in og jeg tenker og tenker på denne familien:sad010

Last edited:
Hver dag såg jeg deg og du meg på veien:)Du vinket og smilte som en solstråle.
Ser fortsatt etter deg når jeg passerer forbi om jeg ser deg:(Men nei da. Det er bare ønsker. Jeg er ikke i en drøm. Jeg er våken i live og Du er en engel nå. Ser på himmelen og syns jeg ser ditt fine smil
og tenker på deg og dine:HeartredDypt savnet:sad010

Back
Topp