~Januar 2023~

Snakk med legen, ja. En åtte åring kan ikke bestemme over egen helse/nekte. Trolig flaut ja, men det hjelper dessverre ikke.

11 åringen min er hårløs. Men hun syntes ikke det er stas å snakke med legen om konsistensen på avføring, eller at jeg må hjelpe henne å ta avføringsprøver. (Hun gjør det på ei potte og forlater badet)

Må man, så må man.
Til en lege det må hun likevel. Bare staheten som er alt for hard

2 misset samtal fra legekontor. Sikkert svar fra Mamografi. Må bare komme meg igjennom den lange ventetiden at få snakke med de.

Hva vil egentlig skje når matvarer øker igjen i februar? Gutten og jeg snakke om dette her idag hvor dyrt ting har blitt og dyrere blir det igjen. Han satt med åpen munn haaa jeg skjønner ingenting sier han. Han vet at strømpriser er steget men maten tror jeg ikke han tenker på.
Er barn medveten om at mat strøm mm er blitt dyrere? Snakker dere om det hjemme.

Ungene vet i varierende grad at ting er blitt dyrere. Mer fokus på strøm og diesel enn mat, rett nok. Mye fordi det ser vi lettere, jeg vet hva diesel pleide koste, men jeg husker ikke så nøye prisen på mat. Men merket at sluttsummen stadig blir større.

Jeg har unger på 7, 11 og 14, og det er jo rett og slett forventet som samfunnskunnskap at særlig eldste vet noe om dette.

Ungene vet i varierende grad at ting er blitt dyrere. Mer fokus på strøm og diesel enn mat, rett nok. Mye fordi det ser vi lettere, jeg vet hva diesel pleide koste, men jeg husker ikke så nøye prisen på mat. Men merket at sluttsummen stadig blir større.

Jeg har unger på 7, 11 og 14, og det er jo rett og slett forventet som samfunnskunnskap at særlig eldste vet noe om dette.
Her har vi snakket en del om strøm og diesel så han er medveten om det at vi tar ikke en 20 minutter dusj eller lar alle lys stå på overalt. Men mat har vi ikke snakket om før idag. Så sier han tenk på de som tidligare hadde det vanskelig med mat. Men hvordan skall de klare seg fra nå av.

Vi deler ikke så mye, min tanke er at barn ikke trenger å vite veldig mye om økonomien . Om vi har dårlig råd sier vi ikke det, men at ting er dyrere har vi skakket om

Har en som snart blir 13 og vi har full åpenhet om økonomi. Tror det er utrolig viktig at de får et forhold til det fra tidlig av slik at de skjønner både verdien av penger, samfunnet, viktigheten av å betale regninger og å spare :) Vi går ofte igjennom nettbanken slik at han får et forhold til penger ut og inn og regninger og budsjett. Har også snakket en del om inflasjon og økte priser :)

Nå jobber jeg I bank da, så er nok ganske miljøskadet :hilarious:

Våre vet heller ikke detaljene i vår økonomi. De vet at vi klarer oss.

Men å vite at det skjer, hva som skjer, det bør de synes jeg. Så vi snakker om renter og strøm og inflasjon og sånn. Hvor mye som går inn er varierende. Har en tenåring u trassmodus som kan finne på å dusje lenger dersom vi påpeker prisene ;)

Vind regn ohh herligheten sånn vind det er ute. Syns synd på alle de som må ut idag

I
Våre vet heller ikke detaljene i vår økonomi. De vet at vi klarer oss.

Men å vite at det skjer, hva som skjer, det bør de synes jeg. Så vi snakker om renter og strøm og inflasjon og sånn. Hvor mye som går inn er varierende. Har en tenåring u trassmodus som kan finne på å dusje lenger dersom vi påpeker prisene ;)
Klart man bør vite hva son skjer, men inngående kunnskap om økonomien i familien tenker jeg dr unødvendig .
Budsjett og økonomi kan kan man heldigvis lære om på andre måter

I

Klart man bør vite hva son skjer, men inngående kunnskap om økonomien i familien tenker jeg dr unødvendig .
Budsjett og økonomi kan kan man heldigvis lære om på andre måter
Helt enig.

20230108_165439.jpg
Den tiden på året,igjen

Ja, jeg vet. Det er ikke 13. Dag jul i dag og ikke 20. Dag jul heller.
Men jeg er en anelse pragmatisk og tar ned julen helgen mellom 13. Og 20. Dag jul. Så jeg har et demontert tre som skal inn i en pose når mannen og minstemor kommer fra trening. Jeg har noen kasser som i mellomtiden skal fylles med alt dette og litt til. Som skal inn på boda under trappa sånn at posen med treet kan legges oppå.

Det gjenstår bilder, stjerne og denslags etterpå. Det skal oppi den kassen som står på bordet i bakkant her med masse oppå ...

Gardinene skal skiftes men jeg er ikke helt sikker på hva vi skal henge opp.

Det får bli litt gradvis. I går gikk det meste av dagen til bursdagsselskap for minstrmor med klassevenner.

God morgen, det er mandag.

Tung mandag. Mye på jobb, mye hjemme. Livet.

Blæ.

Det går seg sikkert til. Men akkurat nå er det bare en tung morgen.

Back
Topp