Januar 2022

Ohoi.
På søndag var jeg på dagvakt og kom til en bruker. Reagerte på at ektefellen ikke så helt pigg ut. Blek og sliten.
Fant ut at jeg skulle ta et blodtrykk, som da var på 72/42 og ikke målbar puls. Ringt legevakt og ektefellen snakket for seg selv. De ville ha personen inn til undersøkelse.
Hadde fri igår og vært på kvelden idag. Ble litt sjokkert av å se at personen på søndag ble innlagt på sykehuset pga hjerteinfarkt :eek:
Godt du reagerte

Godt du reagerte
Skal bare følge magefølelsen videre :p opprinnelig har vi ikke noe med ektefellene til brukerne å gjøre, jeg kunne bedt ham ringe legevakt selv og latt det være med det. Men ikke sikkert de hadde tatt han så fort inn med de symptomene (vondt i mage og svimmel er ikke de aller klassiske tegn på hjerteinfarkt, mannfolk får jo særlig de vanlige med vondt i bryst, vondt i arm osv) :wacky:

En eller annen lege har lagd en video om det. Jeg har ikke sett den så vet ikke. Skal be han sende den til meg kanskje jeg forstår mer?
Hva vil reffered pain si? :p
Jeg har hatt problemer med galleblæra, og fy så vondt det er! :dead: (ble kvitt hele driten januar 2020 :D)

Ohoi.
På søndag var jeg på dagvakt og kom til en bruker. Reagerte på at ektefellen ikke så helt pigg ut. Blek og sliten.
Fant ut at jeg skulle ta et blodtrykk, som da var på 72/42 og ikke målbar puls. Ringt legevakt og ektefellen snakket for seg selv. De ville ha personen inn til undersøkelse.
Hadde fri igår og vært på kvelden idag. Ble litt sjokkert av å se at personen på søndag ble innlagt på sykehuset pga hjerteinfarkt :eek:
Så utrolig bare du var der

Skal bare følge magefølelsen videre :p opprinnelig har vi ikke noe med ektefellene til brukerne å gjøre, jeg kunne bedt ham ringe legevakt selv og latt det være med det. Men ikke sikkert de hadde tatt han så fort inn med de symptomene (vondt i mage og svimmel er ikke de aller klassiske tegn på hjerteinfarkt, mannfolk får jo særlig de vanlige med vondt i bryst, vondt i arm osv) :wacky:

Reelt ikke din jobb nei. Men som medmenneske har man jo også en rolle, og du gjorde en viktig inngripen der. Flott.

En på skolen, en i bhg og en hjemme fra skolen. Igår sende skolen melding om vi kunne hente pga han var veldig varm og føler seg syk. Test av negativ i går og han var i fin form. Idag er han hjemme ser nå at han kunne ha vart på skolen men vi får bara gjør litt skolearbeid her hjemme . Så teste vi han imorgen tidlig igjen. Visst den er negativ og formen er sånn som idag da må han på skolen.

Oppgitt nå.

Lille U har vannkopper.
Frøkna er nærkontakt, testet negativt i går, skal teste igjen på fredag og søndag.

Søkte først på nett om hva viss Lille U får korona nå mens han har vannkopper. Er det problematisk om han får begge de to virussykdommene samtidig. Finner ingen informasjon. Ringer koronatelefonen, de kan ikke svare, men henviser meg til fastlegen.
Så da er fastlegen neste dersom frøkna tester positivt fredag eller søndag.

Jeg har ikke panikk, eller er redd, er bare oppgitt. Ønsker bare informasjon om hva jeg eventuelt må forholde meg til.

Sånn ble det når eg skulle få barna tilbake. Dei var innom meg, eg testa dei, positiv og eg sendte dei tilbake til far.
Dei var sjuk forrige uke, mykje smitte på skulen, fortsatt symptomer, ble testa i helgen som var såvidt eg veit negativ. Testa dei mandag ettermiddag.

Far sa at eg skulle holdt kjeft om dette....

Vente på pcr test.

I dag var det 727 nye smitta i Bergen.

Vedlegg

• IMG_20220117_175339.jpg
    IMG_20220117_175339.jpg
    66,6 KB · Visninger: 19
  • IMG_20220117_174234.jpg
    IMG_20220117_174234.jpg
    73,7 KB · Visninger: 19
Sånn ble det når eg skulle få barna tilbake. Dei var innom meg, eg testa dei, positiv og eg sendte dei tilbake til far.
Dei var sjuk forrige uke, mykje smitte på skulen, fortsatt symptomer, ble testa i helgen som var såvidt eg veit negativ. Testa dei mandag ettermiddag.

Vente på pcr test.

Wow. Godt du er kvitt han.

Vente på pcr test.

For en idiot:eek:

Livet er jo litt småtravelt på denne tiden i en familie med to voksne som jobber med regnskap (=årsoppgjør) og tre unger som skal følges opp med lekser og fritidsaktiviteter. Men det går bra. Jeg har en variasjon av hjemmekonotr og kontor-kontor (1-2 dager i uka pr nå) som fungerer fint for meg, i balanse mellom familien og jobben (utenom Korona selvsagt mye mer kontor men jeg kunne nok tenke meg å ha i alle fall mandag hjemme uansett egentlig, det kan trenges at EN av oss er hjemme i alle fall etter lunsj)

Jeg sitter her midt i Gyda, øs pøs og vind, men heldigvis behagelig varmt inne, og nord for sognefjorden så strømmen er ikke hinnsides dyr heller, og livet går sin gang. Snart leggetid, bare fullføre noe småplukk på jobb før jeg tar kvelden. Gleder meg til vår og spiring og drømmer meg vekk med tanke på frø og stiklinger , og som jeg skrev i "det som spirer og gror", det skal nå sås litt allerede i janaur. Egentlig tar jeg gjerne litt skikkelig vinter (skøyteis eller i midet minste skimuligheter) før det blir vår, jeg regner ikke ed at vi er ferdige med vinteren midt i januar selv om all snøen vi hadde til og med mandag denne uka er regnet bort nå.
Hverdagshjulet ruller og går skjønner jeg :happy: Kjenner selv at jeg gleder meg til vår. Jeg er jo så glad i vinteren, men det er ikke mye vinter vi får her så nå kjenner jeg at jeg gleder meg til lyse kvelder og litt mere temperaturer :happy:

Hverdagshjulet ruller og går skjønner jeg :happy: Kjenner selv at jeg gleder meg til vår. Jeg er jo så glad i vinteren, men det er ikke mye vinter vi får her så nå kjenner jeg at jeg gleder meg til lyse kvelder og litt mere temperaturer :happy:
Vinter som i skiføre og skøyteis liker jeg.

Vinter som denne, aka snøstorm etterfulgt av 6 grader og regn etterfulgt av snøstorm etterfulgt av 6 grader og regn, ikke like kjekt

Eller. Det er ikke snøstorm da. Det blåser ikke mer enn en liten kuling eller noe sånn, men med 20-30 m/s i vindkastenene, det er merkbart. Og sånn blåste det da Gyda var her. Så kom et par dager med ro før det blåste igjen og da så kaldt at nedbøren var hvit. Før to dager med regn og så blåser det igjen i dag og i morgen og snør. Før det skal bli mildt og regn igjen når det slutter å blåse.

Da ser jeg heller fem mot litt mer lys. Og litt mindre vind

Folk er så snille :)
Lille U er fremdeles syk, og litt lei seg.
Fredag er turdag på skolen med varm saft på termos og grilling av pølser over bål.
Jeg sier at jeg ikke kan love noe, men skal prøve å se om jeg får tak i ved så vi kan grille pølser over bål i bålpannen i morgen.
Jeg vet det er utsolgt for ved overalt, jeg jeg skap prøve.
Legger ut et innlegg på den lokale FB siden hvor jeg forklarer situasjonen og spør om noen vet om et sted som har ved, eller om det er noen som kan selge meg en 3-4 kubber.
5 minutter senere svarer noen av vi kan få av dem :Heartred:Heartred:Heartred

Folk er så snille :)
Lille U er fremdeles syk, og litt lei seg.
Fredag er turdag på skolen med varm saft på termos og grilling av pølser over bål.
Jeg sier at jeg ikke kan love noe, men skal prøve å se om jeg får tak i ved så vi kan grille pølser over bål i bålpannen i morgen.
Jeg vet det er utsolgt for ved overalt, jeg jeg skap prøve.
Legger ut et innlegg på den lokale FB siden hvor jeg forklarer situasjonen og spør om noen vet om et sted som har ved, eller om det er noen som kan selge meg en 3-4 kubber.
5 minutter senere svarer noen av vi kan få av dem :Heartred:Heartred:Heartred
Så koselig

Back
Topp