Januar 2022

Det er bra:) God følelse når vaksinen er tatt da. Krysser fingra for at vi ikke må fortsette med ørten vaksiner framover.

Jeg hadde tatt med et tomt egenerklæringsskjema i går, og hun som satt der spøkte med at det jeg hadde fylt ut kunne jeg spare til dose 7

Diskusjon mellom far og datter

Hun: lekser skal være gøy, pappa!
Han: ja, men vi kan prøve å gjør dem rett.

Er tilbake på jobb for fult igjen mest sannsynlig fra 31/1.
Sitter og føler på at jeg ser det kan finne på å bli mye overtid i februar - mai, ikke helt sikker på om jeg faktisk bør begynne igjen med det kjøret der. Samtidig som det vil være veldig gøy.

Satt rolig i sengen og ventet imorges hu:)
Imponerende.

Vår eldste ropte fra senga "jeg er våken" når det var morgen, hvorpå vi svarte at han kunne komme til oss da. Jentene har vel aldri holdt seg i egen seng når de var små. Minste gjør det ikke enda, hun kommer tuslende inn til oss etter å ha vært på do midt på natta.

Imponerende.

Vår eldste ropte fra senga "jeg er våken" når det var morgen, hvorpå vi svarte at han kunne komme til oss da. Jentene har vel aldri holdt seg i egen seng når de var små. Minste gjør det ikke enda, hun kommer tuslende inn til oss etter å ha vært på do midt på natta.
Ja jeg er også imponert :)

Flertall elever og kontaktlærerne smittet i klassen til mine to. En så lenge er test negativ her men nå føler jeg at denne gang får vi oxå det

I dag blåser det. Kraftige vindkast over det meste av Sørnorge. Gult og oransje på kartet. Gult østpå også. Ikke at der blåser like sterkt som her, men at der har man andre grenser for å sette opp farevarsel grunnet at det er mindre vanlig der. Det blåser. Det er guffent.
Korona - tallene er guffne. Ser man på hva som rører seg i og rundt Ukraina så er det mer enn guffent. Og hva som skjer inad i USA. Begynner man å tro på ting man leser er det skummelt. (er det noe i det? Russland rotet jo i det amerikanske valget. Kan det være at man skjønte, at å skape den spliden i USA man har nå, destabilisere USA som verdensmakt, påvirker verdensbildet)

Vinden som river og sliter i huset vårt er den mest nærliggende, merkbare, gruffen i kveld. Mellomste må hentes i en bursdag snart. Og med disse vindkastenene er det ikke kjekt å kjøre en høy bil. Eller å åpne døra sånn helt generelt. Det knaker godt. Jeg så skapet speile seg i vinduet ut et øyeblikk rakk jeg tenke at skapet vaier. Nei, der kan ikke vaie så mye. (da hade krystallen knust) det er selvsagt vinduet som svaier.

I kveld tror jeg pledd, potetgull, god drikke og the sims med lyden i ørepropper som stenger ute litt av vinden, skal få holde meg med selskap. Stenge verden litt ute.

13 åringen som sist mandag bestemte seg for å slutte i kultruskolen, men ombestemte seg da jeg hadde sagt til spillelæreren at han ville ut og derved endte med at han skal fortsette fikk i lekse å finen ut hva slags musikk han liker. (viser seg å være, musikk fra filmer han har sett, sånn mer eller mindre, eller av andre grunner kjenner til. Han hører jo ikke musikk , så det er fra spill eller filmer) og å øve på pink panther. Så, her sitter han og spiller pink panter da, og jeg har laget en lapp med notater av hva vi fant på tomplay-siden av ting han likte.

Det er merkbart at han ikke har spilt på en stund, så øving burde funnet sted tidligere i uka, men hey, han spiller hjemme, det har vel ikke skjedd på en studn for han har ikke vært motivert. Så jeg får jobbe med å få til at han øver oftere da, rett og slett. Finne frem og sette opp notesttiv både i stua og på rommet hans, og tilrettelegge, pushe og få til øving regelmessig, for begge ungene. Det har glidd ut med øving i det siste, altså, siste året eller to, så ja.. .det hadde vært lurt å få rutine på. Vi får jobbe med saken.
Så, tilbake til sims og når jeg har fått alle unger ned og i seng, frem med potetgull

Jeg har mellomste hjemme. Kvalm. Ikke kastet opp, men satt med brekninger så vi lot henne bli hjemme.

Hun var kvalm sist uke også men jeg trodde det skulle gi seg når vi fikk løst opp forstoppelsen. Den kom fredag, men jenta er kvalm

Jeg har mellomste hjemme. Kvalm. Ikke kastet opp, men satt med brekninger så vi lot henne bli hjemme.

Hun var kvalm sist uke også men jeg trodde det skulle gi seg når vi fikk løst opp forstoppelsen. Den kom fredag, men jenta er kvalm
God bedring til jenta.

Back
Topp