Januar 2021

Jeg pleier vanligvis å gjøre masse research før jeg tar store avgjørelser, men det ble det jo ikke tid til denne gang. Jeg har tusen spørsmål som kverner... Men det jeg lurer mest på er hvor lenge man bruker å stimulere før uttak? Skjønner at det er STORE variasjoner, men jeg lurer litt på hva jeg kan forvente. Planen fra klinikken er å stimulere i 11 dager, også blir det UL på dag 11 og jeg får vite når det blir uttak da. Men bruker man å måtte stimulere mye lenger? Jeg har god AMH og normale verdier ellers om det har noe å si o_O

Kanskje et vanskelig spørsmål å svare på, men jeg har virkelig ikke peiling på det her og er redd for å google meg snøblind :oops:

Forstår godt du har mange spørsmål! Håper du har fått litt mer svar nå. Har også skrevet endel fra min prosess fra side 13 i dagboken min:smiley-angelic003

Har begynt testingen 9 dpo (4 dager siden innsett) men tror ikke ovitrelle er ute ennå.. sååå får smøre meg med tolmodighet. 11 dager siden Ovitrelle nå

blir spennende å se om det er økning på testen da :D krysser fingrene!

Jeg røk på test 8dpo selv og x)
Unnskyldte meg med at jeg måtte se om den virket.
Blank 9dpo også - men på kvelden trodde jeg kanskje at jeg så 'noe' da jeg lyste på den.. med lommelykt....... :p altså, hallo...
Men 10 dpo var det strek, og 11dpo fikk jeg positiv digital. :)

Haha har gjort akkurat det samme sjøl! Desperat etter og se strek :p:p:p

Haha har gjort akkurat det samme sjøl! Desperat etter og se strek :p:p:p

Jeg SÅ jo strek, men var så svak at jeg fikk ét hjertehopp og tenkte "KAN det ha gått?", før jeg fant ut at det var idotisk å stå med lommelykt på testen :')
Man ønsker jo så hardt!
Håper det kommer tydelig strek hos deg om noen dager ♥️

Uredigert bilde 9 dpo, 11 dager etter ovitrelle... tror fortsatt den sitter i gitt...

Vedlegg

• 4E2D1099-7D83-4EE4-971A-3E2F3F2F249E.jpeg
    4E2D1099-7D83-4EE4-971A-3E2F3F2F249E.jpeg
    31,2 KB · Visninger: 125
Tror dere løpet er kjørt med negativ test i dag, 11 dpo? :sorry:

Tror dere løpet er kjørt med negativ test i dag, 11 dpo? :sorry:

Absolutt ikke! Det var så vidt min klinikk ville godta negativ test 13 dpo fordi de mente det enda var håp. De opplevde ofte at folk ikke fikk positiv test før rundt 14 dpo.

Det er kanskje lurt å forberede seg på det verste sånn mentalt sett, men ikke gi opp enda ❤

Absolutt ikke! Det var så vidt min klinikk ville godta negativ test 13 dpo fordi de mente det enda var håp. De opplevde ofte at folk ikke fikk positiv test før rundt 14 dpo.

Det er kanskje lurt å forberede seg på det verste sånn mentalt sett, men ikke gi opp enda ❤

takk, trengte å høre det nå :Heartred

Var god fangst men noen umodene så det var 7 som ble befrukta og 2 ble til blastocyster... så var ikke sånn skikkelig bra, men håper det er nok :)

Nesten akkurat det samme resultatet som jeg fikk! :p 16 egg ut, 6 befruktede (fikk ikke med meg antall modne, men hun sa noe om at det var mange umodne) og to blastoer.

Takk for at du leita fram :) Da gikk det jo relativt fort for deg da! Hvor mange ble befrukta, og hvor mange på frys? Blir litt stressa for at det er for sent med UL på CD 11, men det er kanskje sånn fordi jeg går på så lav dose? Har ikke peiling... Blir nok en lang telefonsamtale til klinikken i morgen :rolleyes:

Det går litt opp og ned egentlig. Jeg er veldig gira og spent og tror det er rett valg. Men tårene sitter veldig løst. Jeg kjenner på mye forskjellig. Lei meg fordi vi ikke fikk det til på "vanlig" vis, usikker og nervøs for denne ukjente prosessen og stressa over 1000 forskjellige ting! Jeg er redd for å gjøre noe feil med medisinene. Hva hvis kroppen min responderer dårlig? Hva hvis ingen egg blir befrukta? Hva hvis det er dårlig kvalitet? Jeg regner med at dette er følelser og bekymringer som følger med hele IVF pakken, det bare kom så brått på og jeg har ikke fått satt meg skikkelig inn i det. På mange måter er det kanskje litt greit at vi ikke rakk å tenke så mye, for jeg er sykt god på å overanalysere :hilarious: Får bare ta en dag av gangen og prøve å fokusere på målet!

Hvordan går det med deg da? ❤
Av de 5 som var modne ble 3 befruktet, men bare dyrket til 2-dagers (vanlig prosedyre på Riksen). Fikk satt inn 1 som ble til sønnen vår og de andre 2 på frys. Den første av de var den vi prøvde nå, så den ble det ikke noe av. Siste får vi vel vente og se ;)

Åh jeg kjenner meg så godt igjen der. alle de tusen spørsmålene som går gjennom hodet i starten av prosessen. Jeg googlet meg ihjel når vi starter opp :hilarious: Men jeg tror det beste er å bare stole på klinikken og egen kropp selv om det er lettere sagt enn gjort.

Nei, her ble det noen lange samtaler med mannen, og vi kom frem til at det er best å utsette neste forsøk en liten stund til. Så blir ikke forsøk i mars likevel. Mange ulike grunner til det, og er litt lei meg, men kjennes som riktig avgjørelse.

Tror testene øker i styrke nå altså.. uten å ta noen glede på forskudd

Vedlegg

• 0AFC1D90-1120-4717-B8FB-222C286A230C.jpeg
    0AFC1D90-1120-4717-B8FB-222C286A230C.jpeg
    15,3 KB · Visninger: 111
Ikke første nei :hilarious: 12 dager siden ovitrelle i dag. 5 dager siden innsett så 10 dpo
Altså jeg synes streken på 9 og 10 dpo ser sterkere ut enn på 8 dpo :woot: mine var ganske like etter ferskforsøk. Ble svakere frem til 8 dpo og så sterkere igjen fra 9 dpo (var da gravid :D). Jeg har troen!!! :joyful:

Back
Topp