Januar 2020

Ny kontroll på meg i dag, alt stod bra til så da blir det egguttak på torsdag :wideyed:
Mitt første uttak noen tips? Gruer meg veldig :(
Så bra at det vokser som det skal. :happy:

Har hatt 4 uttak helt uten problemer – æresord, men jeg har jo skjønt etterhvert at det selvfølgelig oppleves veldig individuelt. Får oxynorm, valium, paracet og voltaren (hvis jeg husker riktig) i forkant når jeg møter opp + lokalbedøvelser rett før uttaket starter. Jeg har aldri blitt uvel av medisinene, bare susete/fjern og trøtt.

Signerer Litapi. Prøv å slapp av i kroppen og ikke anspenn deg (så godt det lar seg gjøre).

Lykke til :Heartred

Forresten, det var mykje vondare å ta sprøyta enn eg hadde trudd... Visste at det skulle vera ekkelt å stikka seg sjølv, men ikkje at det var såpass vondt å sprøyta inn sjølve innhaldet. Men det blir forhåpentlegvis bedre med litt trening... :dead:
Kanskje det hjelper å sprøyte det litt sakte inn? Lykke til! Flytter deg over :Heartred

Eg har akkurat tatt mi første Menopur-sprøyte, så eg kan flyttast til stimulerer!! Iiiik! Spennande og skummelt! ❤️
Forresten, det var mykje vondare å ta sprøyta enn eg hadde trudd... Visste at det skulle vera ekkelt å stikka seg sjølv, men ikkje at det var såpass vondt å sprøyta inn sjølve innhaldet. Men det blir forhåpentlegvis bedre med litt trening... :dead:
Wee!! Så spennende! Gratulerer som stimulerer! ❤️

Det er ubehagelig ja, men om kort tid er du nærmest godt vant og stikkinga blir en del av rutinen! Hold øyet på målet, så gjør det mindre vondt ;)

Da er ovitrelle satt, og egguttak på onsdag 29/1 :nailbiting: Så spennende!!! Og skummelt! Vårt aller første forsøk. Har dere noen råd/tips/erfaringer å dele?:happy:

Ligger den kaldt? Kan føles litt mer ubehagelig om den er kald:)

Da er ovitrelle satt, og egguttak på onsdag 29/1 :nailbiting: Så spennende!!! Og skummelt! Vårt aller første forsøk. Har dere noen råd/tips/erfaringer å dele?:happy:

Ny kontroll på meg i dag, alt stod bra til så da blir det egguttak på torsdag :wideyed:
Mitt første uttak noen tips? Gruer meg veldig :(
Slapp godt av, pust med magen. Varmeflaske etterpå er gull, og løs bukse:) Dette fikser dere!:D

Ligger den kaldt? Kan føles litt mer ubehagelig om den er kald:)

Slapp godt av, pust med magen. Varmeflaske etterpå er gull, og løs bukse:) Dette fikser dere!:D

Takk for gode råd, det set me andre uerfarne veldig stor pris på. Menopuren stod i kjøleskapet, ja, burde den ikkje det? Kanskje det gjorde det verre? Pleier du å ha medisinen i romtemperatur?

Takk for gode råd, det set me andre uerfarne veldig stor pris på. Menopuren stod i kjøleskapet, ja, burde den ikkje det? Kanskje det gjorde det verre? Pleier du å ha medisinen i romtemperatur?
Mange av disse medisinene skal ligge kaldt - bla. Menopur, og Pergoveris. Men i mitt veiledningshefte for Pergoveris står det at jeg kan ta sprøyten ut av kjøleskapet 30 minutter før jeg skal stikke - kulden gjør det ekstra vondt/ubehagelig.
Og etter stikk legge den tilbake i kjøleskapet.
❤️

Annen medisin, feks Fragmin, og Lutinus, har jeg i romtemperatur. Følger alltid pakningsveiledningen og spør når jeg henter ut på apoteket :angelic:

Hei! Så fint at alt sto bra til! Da nærmer det seg enda en milepæl.
Jeg har hatt to uttakk, og gruet meg som deg på første - men uten grunn. Jeg reagerte på smertestillende som jeg fikk (oxinorm) - kasta opp og styra verre, det gjorde opplevelse forferdelig. Kan ikke huske at jeg syns selve uttaket var veldig vondt, husker det som stikk av menssmerter. Dette uttaket fikk jeg smertestillende i venflon, og hadde en helt grei opplevelse. Kjente kun enkelte stikk når de hentet ut egg som lå langt opp(?).
Var noe øm og støl i etterkant - men ble sykemeldt. Så varmeflaske og Paracet var alfaomega!!

Har du fått smertestillende du skal ta en time før? Husk å puste, og ha en hånd og holde i - så er det over ganske så fort.

Masse lykke til!! ❤️

Hei takk for beroligende melding :Heartred
Jeg har fått smertestillende og vival så deg går nok bra. Har funnet frem varmeflaske så jeg er klar:)

Mener å huske at Menopur kan stå i romtemp etter den er blandet:) Her, fra felleskatalogen:)

Vedlegg

• Screenshot_20200128_171334_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200128_171334_com.android.chrome.jpg
    27,7 KB · Visninger: 81
Hei takk for beroligende melding :Heartred
Jeg har fått smertestillende og vival så deg går nok bra. Har funnet frem varmeflaske så jeg er klar:)
Masse lykke til i morgen! Hele heiagjengen her heier på deg og dere! ❤️

Starlight ❤️

Hvordan går det med deg?

Last edited:
Da er egguttaket overstått, og fikk ut 11 egg❤️ Det gikk over all forventning, kjente så og si ingenting :D Nå er det bare å vente i spenning på beskjed om hvor mange som ble befruktet!

Da er egguttaket overstått, og fikk ut 11 egg❤️ Det gikk over all forventning, kjente så og si ingenting :D Nå er det bare å vente i spenning på beskjed om hvor mange som ble befruktet!
Så fantastisk! Gratulerer med overstått uttak! Krysser fingrene for masse befruktede egg, og at du får selve gullegget satt tilbake! ❤️

Så godt det gikk bra. :happy: Kjempebra antall! :Heartred

Uff!! :arghh:
Så innmari kjedelig. Men har du fått mensen?
Når har du offisiell testdato?

STOR KLEM fra meg ❤️
Testdato i dag. Mensen ikke kommet, men den kan vel forsinkes på medisiner har jeg skjønt.. Får ikke slutta med dem, før Riksen får blodprøven(2-4 dager):(
Ja, jeg føler meg helt tom, og skjønner ikke hvorfor bra egg ikke vil feste seg:arghh:

Back
Topp