Jakten på trekløveret ☘️

3+5 (12 dpo):

Herlighet, tenk at jeg er GRAVID!!!
Må du klamre deg fast, lille spire!

I dag kjørte vi utover til svigers. Spent på om svigermor kommer til å ane «ugler i mosen» :hungry: Enn så lenge virker det ikke som hun har noen mistanke.
Selv om vi er hos svigers, klarte jeg likevel lure meg til en test.
Ble først redd for at stigningen virket veldig svak, så måtte bla meg tilbake blant bildene mine og sammenligne den jeg tok for to dager siden:
10 dpo
IMG_1538.jpeg

12 dpo
IMG_1557.jpeg

Ser jo ut som det er grei økning egentlig. Er av og til vanskelig å huske på at såpass tidlig i forløpet er det lite som skal til blant faktorer som fargestoff, konsentrasjon på urin og tidspunkt på dagen testen tas før det påvirker resultatet i den grad at man ikke får «ønsket økning» … selv om nivået på hCG er godt innenfor normalen.
Enn så lenge slår jeg meg til ro med at det virker som alt er i den skjønneste orden med lille magefrøet :binkybaby

I går bestilte jeg time til privat ultralyd 31. oktober kl. 17:30. Da er jeg 7+3 ifølge menstermin. Håper så inderlig at vi får se/høre hjerteslag da :smiley-angelic001
Vet ikke hvorfor, men har allerede på følelsen at det er ei lita pia i magehula :dummy1:

Ellers er vi på ny sykdomsrunde. Begge ungene begynte å hoste i går. Håper bare ikke det tar seg opp. Kjenner forsåvidt også selv litt kribling i halsen.
På mandag skal jeg ta kontakt med legen for å gi beskjed om at jeg er gravid igjen. Videre må jeg også gi beskjed til sykehuset slik at jeg kan få oppfølging av diabeteslege/-sykepleier i svangerskapet.

Dette bare gå veien.
Og ja, glemte helt å skrive at foreløpig termindato (menstrasjonstermin) er satt til 19.06.2025 :love017

Last edited:
4+0, 14 dpo:

Tror dessverre jeg er i ferd med å miste igjen.
Føler ikke testene blir noe sterkere.
Tok test i kveld for å sammenligne med test tatt for to dager siden…
I dag:
IMG_1568.jpeg

To dager siden:
IMG_1557.jpeg

Dagens test er tatt på veldig konsentrert urin så føler den burde vært sterkere.
Blir å kontakte legekontoret i morgen for å høre om jeg kan få ta blodprøve med to dagers mellomrom for å måle hCG.
Akkurat nå føler jeg bare på en stor sorg over å sannsynligvis ha mistet nok en gang.
Det er så sinnsykt urettferdig!

4+1, 15 dpo:

Da har jeg fått ordnet med time for å ta blodprøve i dag og torsdag for å måle økning av hCG. De hadde sykefravær på laben på legekontoret, men legen jeg snakket med (ikke min fastlege) sa hun kunne sende en «henvisning» til sykehuset og booke time for meg der. Fikk kl. 13:25 i dag og kl. 14:40 på torsdag.
Hun jeg snakket med sa det ikke var sikkert jeg fikk resultatet før helga, men at jeg kunne ringe legekontoret etter lunsj på fredag hvis jeg ikke hadde hørt noe frem til da.
Blir ren tortur å måtte gå hele helga uten å vite. Tviler vel egentlig på at jeg får vite resultatet på prøve nr. 2 før mandag.

Skulle så gjerne hatt noen å snakke med… føler meg så enormt alene i dette.
Har enda ikke fortalt mannen at jeg mistenker at jeg er i ferd med å miste. Vil ikke bekymre han unødvendig og «redd» han kommer til å si at jeg stresser for mye. Er jo lett for han å si som ikke føler alt så tett på kroppen.

Gleder meg til jeg får vite resultatet. Det verste er vel å gå rundt sånn i uvisshet.

Åå nei :sorry: Ser hva du mener med testen, den skulle jo gjerne vært mye sterkere i går. Hvordan type test er det? Har du testet noe mer i dag? Men greit at du får tatt blodprøve i hvert fall, og jeg håper virkelig ikke du må vente helt til over helga med å få svar :Heartred

Åå nei :sorry: Ser hva du mener med testen, den skulle jo gjerne vært mye sterkere i går. Hvordan type test er det? Har du testet noe mer i dag? Men greit at du får tatt blodprøve i hvert fall, og jeg håper virkelig ikke du må vente helt til over helga med å få svar :Heartred
Har ikke testet noe mer i dag, nei! Tror jeg egentlig er redd for å få det svart på hvitt at det ikke går veien… klamrer meg til håpet til siste ende… selv om det nok egentlig ville vært bedre å bare ta en test for å se.
Har brukt Metode tester. Vanligvis sverger jeg til Makesure, men får bare tak i tester fra den dårlige barchen her jeg bor akkurat nå… og den har jeg allerede flere tester fra.

Har ikke testet noe mer i dag, nei! Tror jeg egentlig er redd for å få det svart på hvitt at det ikke går veien… klamrer meg til håpet til siste ende… selv om det nok egentlig ville vært bedre å bare ta en test for å se.
Har brukt Metode tester. Vanligvis sverger jeg til Makesure, men får bare tak i tester fra den dårlige barchen her jeg bor akkurat nå… og den har jeg allerede flere tester fra.
Har lest litt ymse om de testene, men skjønner deg veldig godt. Jeg håper også i det lengste for deg :Heartred er ikke noe godt å ikke vite. Klem

PP8, cd 1:

Da endte det dessverre med ny kjemisk :sad010Var på sykehuset for å ta blodprøve nr. 2 for å måle hCG i dag. Etter jeg var ferdig måtte jeg på do og da var det friskt blod i bindet. Knakk nesten helt sammen.
Veldig takknemlig for at hvertfall mannen er med på å prøve igjen. Han hadde i utgangspunktet sagt at dersom det ikke gikk veien denne gangen ville han at vi skulle gi oss.
Akkurat nå må jeg bare bearbeide sorgen litt så håper jeg at jeg kommer sterkere tilbake.

PP8, cd 11:

Da var vi kommet et godt stykke inn i nåværende pp. Ikke så mange dager til EL nå. Vi har lagt inn aksjer hver eneste dag siden cd 6 så skal bli godt å komme inn i dpo land nå etterhvert.
Ifølge Premom appen er ikke EL før på cd 17, men det tror jeg ikke stemmer helt. Er nok mer rett at den er cd 15.

Har fått henvisning fra legen til gynekolog. Spurte om dette for å sjekke alt forholdene ser bra ut inni der og for å eventuelt høre om det kan være aktuelt med støttemedisiner eller lignende ved ny graviditet.

I går fikk jeg vite at søskenebarnet mitt venter smått i mai 2025. Jeg er kjempe glad på hennes vegne og håper så inderlig vi kan få muligheten til å være i permisjon sammen. Har aldri opplevd å være i permisjon med venninner/familiemedlemmer så det er noe jeg virkelig håper jeg får muligheten til (selv om det viktigste selvfølgelig er at vi faktisk får en siste liten skatt :binkybaby ).

PP8, cd 20 (5 dpo):

Føler tiden både går fort og sakte denne pp’en. Antar jeg er 5 dpo, men har ikke testet. Prøver å la være å bruke «mye» tid på og tolke symptomer, men er ikke bestandig like lett :shy:
Er sinnsykt trøtt for tiden, men er nok ikke usannsynlig at det har sammenheng med at 3-åringen sover ganske urolig for tiden på natta. Er inne hos han gjerne 4-5 ganger hver natt. I tillegg går alarmen gjerne 1 gang for natta pga. høyt/lavt blodsukker. Er bestandig trøtt når jeg står opp og blir vanligvis veldig kveldstrøtt.
Nå har vinteren kommet og i mårrest våknet jeg opp til snø på bakken. Ikke rart jeg fryser sånn da.

Må si meg rimelig fornøyd med aksjelegging denne pp’en. Fikk lagt inn aksjer hver eneste dag fra cd 6 t.o.m. cd 14 (med unntak av cd 11). Antar at EL var på cd 15. skulle gjerne fått lagt inn aksjer på selveste EL dagen også, men det får stå sin prøve… håper håper håper på terminspire denne runden :smiley-angelic001

PP8, cd 25 (10 dpo):

Here we go (again) :happy093
IMG_1623.jpeg

IMG_1624.jpeg

Måtte du klore deg fast, lille spire :binkybaby
Du er så inderlig ønsket :Heartred

Har nå hatt veldig virkelighetstro og/eller merkelige drømmer de siste 3-ish dagene.
I går ble jeg også skikkelig kvalm av lukta til 3-åringen sin kjærlighet på pinne. Han satt på fanget mitt og spiste den og gud bedre hvor stygt det lukta :hungover:
Var sånn skikkelig intens «sukker lukt» som bare oset fra den selv om jeg satt opp mot 1 m unna. Fikk mannen til å lukte på den og han merket ikke noe «rart» eller at det luktet stygt.
Tidlig i mårrest hadde jeg også ganske intense kramper nede i livmorområdet og da det stod på som verst ble jeg sånn skikkelig kvalm. Så kvalm at det føltes som om jeg kom til å kaste opp… noe som var helt likt på dette tidspunktet forrige pp.

Håper virkelig dette er vår lille terminspire.
Får bare håpe på det beste og satse på at dette går veien :smiley-angelic001

Last edited:
3+5 (12 dpo):

Snek meg til en test i dag på jobb for å se om jeg så stigning…
10 dpo:
IMG_1623.jpeg

12 dpo:
IMG_1629.jpeg

Sier meg fornøyd med stigninga så langt :dance011
Har lovd meg selv å kun teste annenhver dag slik at det er lettere å sammenligne tester uten unødvendig bekymringer… men meget mulig det ryker en digital test i morgen.
Har en 2 pk digitale Clearblue tester med ukesindikator liggende. Hadde et håp om å klare å vente til helga så det var større sannsynlighet for å få 2-3, men vi får se.
Neste strimmeltest blir hvertfall torsdag… grugleder meg allerede.
Var ganske nervøs da jeg testet i dag for noen av symptomene har blitt svakere/forsvunnet. Likevel har jeg fortsatt en god del symptomer, men etter å ha mistet såpass mange ganger nå føler man seg selv med symptomer veldig usikker :nailbiting:
Har jo opplevd å ha symptomer selv om utviklinga til lille i magen hadde stoppet opp… men å føle på symptomer gir hvertfall en viss «trygghetsfølelse».

Jeg håper så inderlig at vi får se hjerteslag denne runden og at alt står bra til med lille spira :Heartred
Vi har ikke bestilt noe privat UL enda. Hvis det ikke skulle gå veien har jeg ikke lyst til å måtte ringe og avbestille ultralyden. Regner ikke med vi får noe UL gjennom det offentlige før OTUL, så vi bestiller nok en privat en etterhvert, men venter til jeg har kommet litt lengre ettersom sannsynligheten for å miste er relativt stor såpass tidlig.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne spolt frem til vi har fått bekreftet at det er liv og at alt står bra til. Har så lyst til å glede meg over graviditeten uten å være konstant bekymret for at det ikke går veien.
Tar meg stadig vekk i å tenke fremover til forskjellige milepæler, men så prøver jeg å ikke «ta gleden på forskudd». Det er vanskelig å sette ord på følelsene akkurat nå da de stadig svinger fra den ene ytterkanten til den neste.
Forhåpentligvis er dette vår lille terminspire og vår familie blir komplett med lille juli 2025 spiren :Heartred

4+0:

Endelig var det testedag igjen og de blir hvertfall sterkere :excited001
10 dpo:
IMG_1623.jpeg

12 dpo:
IMG_1629.jpeg

14 dpo:
IMG_1636.jpeg

Prøvde meg på en digital med ukesinsikator i går (13 dpo) i håp om å få 2-3, men fikk «kun» 1-2… noe som egentlig var som forventet. Klarte bare ikke dy meg :shy:
IMG_1634.jpeg

Hadde litt mer utvannet urin da jeg tok drn, så meget mulig at jeg hadde fått 2-3 hvis jeg hadde ventet og tatt den i dag samtidig som strimmeltesten.
Har en digital test igjen, men skal prøve å vente med den til neste helg når jeg har større sjangs for å få 3+.

I går drev jeg og styrte noe forferdelig med å ringe rundt til fastlegen og sykehuset for å høre om muligheten for å få støttemedisiner med tanke på at jeg har mistet så mange ganger.
Fikk time på sykehuset neste fredag, men var redd det ville være «too little, too late». Fikk heldigvis på nytt tak i fastlegen min som fikk sendt forespørsel til sykehuset om tidligere time… og vips, 10 min senere fikk jeg time allerede i morgen.
Det er jeg altså så letta for :happy:
Det gir selvfølgelig ingen garanti for at jeg faktisk får medisiner og/eller at det går bra, men det øker hvertfall sjangsen for det.

I dag virker det faktisk som smaks sansen min har blitt forsterket/endret.
Kjøpte meg litt lasagne fra varmediskdn på butikken og fytti grisen, det kjentes ut som det var mye salt i den. Tenkte ikke så mye over det før jeg spiste litt sjokolade med sitronsmak og «et hint» av ingefær … vel, det kjentes ut som de hadde tatt en hel ingefær oppi den ene sjokoladen.
Tenkte da at det kan nok skyldes endringer pga. graviditet at alt virket som det smakte «sterkere» enn vanlig.

Begynner å håpe for denne lille spiren, men det kjennes litt skummelt ut. Er jo fortsatt veldig tidlig.
Har på dn måte lyst til å hyle ut «jeg er gravid« samtidig som det er utrolig koselig at det er min og mannen sin lille hemmelighet.
Får se hvor lenge vi klarer å holde det for oss selv.
Er ikke usannsynlig at jobben får vite det før familie… men vil hvertfall få bekreftet liv før vi deler det med noen.
Skulle jeg måtte be fastlegen om gradert sykemelding før vi har fått hørt hjerteslag får jeg ta ei vurdering der og da.

Du må bare klore deg fast, lille spire :binkybaby

Back
Topp