Jakten på attpåskatten- lillebror har kommet!

Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.
 
Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.
Åh, nei, så kjedelig :Heartred
 
Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.

Du er ikke dum! Du gledet deg til å starte prøving på en baby, det er ingenting dumt med det! Utrolig kjedelig at timen idag ikke gikk som forventa, men håper så hun får fjernet den neste uke ❤️
 
Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.
Kjære deg, du er slettes ikke dum eller teit :Heartred Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet! Kjenner meg så igjen i de følelsene du sitter med, jeg var veldig utålmodig før jeg fjernet spiral selv og hadde nedtelling. Ingenting unaturlig ved det overhodet.

Jeg fjernet spiral hos privat gyn, er det en mulighet for deg? Jeg gjorde det fordi i det offentlige er det ofte veldig lang ventetid.

Snart er den ute, og den skal ut før om 6 mnd:Heartred sender deg en stor klem, og litt ekstra pågangsmot:Heartred
 
Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.
Så kjedelig! Hvorfor ville hun ikke fjerne? Var det pga uvi?
Jeg fikk fjernet min hormonspiral med korte tråder hos fastlegen (hun har jobbet mange år da, så var ikke akkurat første spiralen hun fjernet). Kanskje en annen lege kan gjøre det? I steden for å vente på time hos gynekolog?
 
Kjære deg, du er slettes ikke dum eller teit :Heartred Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet! Kjenner meg så igjen i de følelsene du sitter med, jeg var veldig utålmodig før jeg fjernet spiral selv og hadde nedtelling. Ingenting unaturlig ved det overhodet.

Jeg fjernet spiral hos privat gyn, er det en mulighet for deg? Jeg gjorde det fordi i det offentlige er det ofte veldig lang ventetid.

Snart er den ute, og den skal ut før om 6 mnd:Heartred sender deg en stor klem, og litt ekstra pågangsmot:Heartred
Det var privat jeg snakket med, dessverre. Det er utrolig mangel på gynekologer her i området.
Så kjedelig! Hvorfor ville hun ikke fjerne? Var det pga uvi?
Jeg fikk fjernet min hormonspiral med korte tråder hos fastlegen (hun har jobbet mange år da, så var ikke akkurat første spiralen hun fjernet). Kanskje en annen lege kan gjøre det? I steden for å vente på time hos gynekolog?
Legen ville henvise meg til poliklinisk på sykehuset om hun ikke får det til selv. Hun sa det var ti år siden sist hun hadde fjernet. Hun nevnte også navnet på en annen lege som kanskje kunne gjøre det på legekontoret, men hun visste jo ikke. Hun ville ikke idag fordi jeg er plaget med uvi og en mulig infeksjon. Det er sendt prøver til dyrkning så får vi se hva de sier. Jeg har begynt på penicillin nå, så er det ikke sopp jeg har fra før, får jeg det nå :hilarious:
 
Jeg føler meg så dum. Her har jeg hauset meg opp, tisset på pinner for å finne eggløsning, tempet og stått i, også ville ikke legen fjerne spiralen. Jeg har fått en uvi og dermed en penicillinkur istedet. Så det jeg har kalt pp1 er pp-1 eller noe sånt. Hun ville i utgangspunktet sende meg til gynekologen, hos min private har de 6 mnd ventetid, jeg har snakket med dem. Legen var klar på at så lenge ville hun ikke at jeg skulle vente, så jeg har fått ny time neste uke også skal hun "ta en titt" og se om hun ser trådene og tør prøve på fjerning.

Jeg tar en pause fra forumet nå frem til spiralen er ute. Dersom jeg klarer å holde meg unna. Jeg er så skuffet at jeg bare har grått siden jeg kom ut fra legekontoret. Jeg som har tenkt at vi hadde en sjanse til å bli gravide allerede denne syklusen, for en idiot jeg er. Jeg har ikke en gang vurdert muligheten for at de ikke vil gjøre dette på legekontoret. Jeg er så dum. Tester og temper, gleder meg og teller ned til ingenting.
Kjære deg, skjønner at du er SÅ skuffet når du eeeeeeendelig skulle stå på startstreken!
Samtidig er livet og prøvingen akkurat sånn, noen skjer i sjøen, noen bekymringer , men til slutt heldigvis kan noen holde en skatt i hendene sine.
DET tror jeg du får :Heartbigred
 
Tusen takk for fine, gode og trøstende ord! :Heartred Jeg er over den største og verste skuffelsen nå og mannen min er virkelig helt fantastisk. Han trøster, holder rundt meg og stenger verden ute. Han sa også "snart er spiralen ute og da kan vi leke og herje og måle og tempe" :hilarious: Jeg håper legen ser trådene og vil ta den ute neste uke. Jeg er nærmere mensen neste uke og da er vel livmorhalsen også lavere, det hjelper kanskje på.
 
Så bra den er ute! Legen min begynte også å tulle med at jeg måtte ha egen time bare for fjerning av spiral, så fikk ikke tatt ut når først forventa. Og siden min fastlege hadde så lang ventetid ble det av en annen lege på sentret. Helt tullete at de skal drive og være så vanskelig med sånt.
 
Altså jeg blir overrasket over at legen var skeptisk til å fjerne spiralen… Det er faktisk bare å nappe den rett ut.. :rolleyes: Hvis hen ikke ser trådene så erdet jo noe snnet, men det er jo bare å dra i trådene, rikker den seg ikke så kan den ha grodd fast og først da må man henvises videre.. For å forklare hvor enkelt det er så fjernet jeg min egen spiral. Ventet til livmortappen var langt nok nedeslik at jeg fikk tak i trådene, dro så foraiktig hele spiralen ut. Brukte ikke mye kraft i det heletatt, kjente ikke noe heller. Jeg fikk en bortfallsblødning som varte i 4-5 dager. Jeg tok en angrepille i samme sleng fordi jeg tror eggløsningen var påvei når jeg dro ut spiralen og vil skulle ikke prøve enda så min eggløsning ble nok litt forkjøvet på grunn av det, så jeg kan ikke si noe om syklusen hadde fortsatt som normalt etter uttak. Jeg tror man får den bortfallsblødningen uansett.
 
Så bra den er ute! Legen min begynte også å tulle med at jeg måtte ha egen time bare for fjerning av spiral, så fikk ikke tatt ut når først forventa. Og siden min fastlege hadde så lang ventetid ble det av en annen lege på sentret. Helt tullete at de skal drive og være så vanskelig med sånt.
Ja, hun sa hun ikke hadde gjort det på ti år og var nok veldig nervøs. Men det gikk veldig bra! Jeg får alltid blodtrykksfall, da så jeg måtte ligge litt etterpå :knegg:
Altså jeg blir overrasket over at legen var skeptisk til å fjerne spiralen… Det er faktisk bare å nappe den rett ut.. :rolleyes: Hvis hen ikke ser trådene så erdet jo noe snnet, men det er jo bare å dra i trådene, rikker den seg ikke så kan den ha grodd fast og først da må man henvises videre.. For å forklare hvor enkelt det er så fjernet jeg min egen spiral. Ventet til livmortappen var langt nok nedeslik at jeg fikk tak i trådene, dro så foraiktig hele spiralen ut. Brukte ikke mye kraft i det heletatt, kjente ikke noe heller. Jeg fikk en bortfallsblødning som varte i 4-5 dager. Jeg tok en angrepille i samme sleng fordi jeg tror eggløsningen var påvei når jeg dro ut spiralen og vil skulle ikke prøve enda så min eggløsning ble nok litt forkjøvet på grunn av det, så jeg kan ikke si noe om syklusen hadde fortsatt som normalt etter uttak. Jeg tror man får den bortfallsblødningen uansett.
Dersom jeg er komfortabel med at hun gjør det, burde det være greit. Jeg kjente nesten ingenting når hun dro den ut- spekulumet (jekken) var mer ubehagelig :hilarious: Jeg har foreløpig ikke hatt noen blødning.
 
Idag begynte jeg å blø litt. Jeg har ikke spesielt vondt, regner med det er kroppen som regulerer seg. Jeg skal ha mensen på mandag (idag er det fredag).
 
Nå kjenner jeg hvilken innvirkning spiralen har hatt på migrenen min. For første gang på veldig lenge har jeg migrene med aura. Auraen letter litt nå, men hadde et blindt felt på høyre side synsfeltet. Veldig spesielt. Jeg bruker medisiner forebyggende, men nå har jeg altså aura igjen.

Edit: auraen går ikke over, nå har mistet følelsen i hånden og munnen og halsen på høyre side..

Det jeg blir spent på er at jeg pleide å få aura i forbindelse med mensen. Jeg venter jo på eggløsning :hilarious:
 
Last edited:
Jeg har kjøpt en haug med eggløsningstester på finn og får dem ikke før til helga! Jeg er på siste test nå, og er usikker på om jeg skal ta den i kveld. Jeg kommer nok til å gjøre det og heller kjøpe på apoteket om jeg "må" :hilarious: Jeg skal jo ha el nå iløpet av de neste dagene, men testene blir ikke positive! Jeg trodde de nye skulle komme i posten i morgen tidlig :dead: Vi må vel bare legge inn aksjer hver dag fremover, og satse på vi treffer. Glad jeg temper ved siden av for å bekrefte el. Idag har jeg hatt store smerter, vet ikke om det er el smerter eller hva det er. Hadde det vært det ville vel testene vært positive igår, eller?

Jeg er veldig forvirra. Første PP uten spiral, så det er jo ikke rart om ting er litt funky. Men det hadde vært fint om el kom før helga, vi skal ikke være hjemme og det er ikke overalt det er så lett å legge inn aksjer :smiley-ashamed005
 
Igår ble eggløsningstesten positiv!

1000009789.jpg

Og tempen er fin!

1000009788.jpg


Nå er det bare å fortsette å legge inn aksjer, tester etter el gang til idag for å se om jeg peaket igår. Jeg vil tro jeg gjorde det, når jeg ser tempen går opp sånn. Jeg er varm i hele kroppen, kan hende det bare er varmt i rommet :hilarious: Idk.. Anywho- jeg er straks i dpoland for første gang på syv år!
 
Back
Topp