Jakten på attpåskatten- lillebror har kommet!

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
  • Spiralen fjernet 09.08.23
  • PP1 - Ikke gravid. EL cd 17, 29 dager syklus.
  • PP2- EL cd 15 gravid!!
Kort oppsummert:

- Vi har to barn: 8 år og 7 år, prøver på barn nummer tre
- Jeg er 35 år, mannen er 38
- Vi har vært kjærester i 16 år og gift i 11 år

Opprinnelig innlegg:

Foreldreeventyret begynte sommeren 2012, da vi begynte å prøve. I 2014 fikk vi time til fertilitetsklinikken, dagen etter jeg hadde fått positiv test. Oktober 2014 kom storesøster til oss og jeg begynte ikke på prevensjon etter fødsel. Vi skulle jo ha tre barn. Lillebror kom før vi visste ordet av det, vi trivdes i livet som småbarnsforeldre og jeg hadde bikket 12 uker på vei da jeg kom tilbake til jobb etter permisjon. Mars 2016 kom lillebror til verden.

Etter lillebror sa mannen min stopp. Han ville ikke ha flere barn. Jeg var i sorg. Fødselen til lillebror var i grunn så voldsom at jeg fremdeles har fødselsangst, men ønsket om tre barn har aldri sluppet taket i meg. Nå går begge barna på skolen og mannen har sagt "du får bestille time og ta ut den spiralen"
:happy093
 
Last edited:
Johooooo! Nå fortsetter eventyret :Heartbigred

Barn er en sann glede! De gir oss alt i livet og alle følelser!
Vi blir utslitte, men samtidig og så komplette!

Ønsker deg ALL mulig hell og lykke!!

Nå vet jeg ikke om det har hatt noe å si, men jeg har spist Q10 i 2,5 mnd. Noen som mener at det styrker eggkvaliteten…
Den testen jeg har nå er den beste jeg har hatt så langt ( 4. graviditet) siden aug i fjor.
Kanskje det var et supert råd?
Det skader jo ikke, men er veldig dyrt da.

Jeg følger deg gjerne her inne ( så lenge jeg er gravid) :wav
 
Johooooo! Nå fortsetter eventyret :Heartbigred

Barn er en sann glede! De gir oss alt i livet og alle følelser!
Vi blir utslitte, men samtidig og så komplette!

Ønsker deg ALL mulig hell og lykke!!

Nå vet jeg ikke om det har hatt noe å si, men jeg har spist Q10 i 2,5 mnd. Noen som mener at det styrker eggkvaliteten…
Den testen jeg har nå er den beste jeg har hatt så langt ( 4. graviditet) siden aug i fjor.
Kanskje det var et supert råd?
Det skader jo ikke, men er veldig dyrt da.

Jeg følger deg gjerne her inne ( så lenge jeg er gravid) :wav
Det er så sant! Jeg håper virkelig du ruger på terminspira nå, tusen takk for tips! Jeg skal ta det med meg. Jeg må kjøpe folsyre i morgen også skal vi en uke på hytta. Kanskje like greit for det er loke før jeg prøver å røske ut spiralen selv, som de gjør på tiktok :hilarious:
 
Lykke til,blir gøy å følge deg på veien :happy:
Takk :love7 Fryktelig spennende! Jeg besvimer som regel når jeg er hos gyn og tar prøver og bytter spiral.. Så at jeg skal til en vikarlege på legekontoret for å dra ut proppen er virkelig tegn på hvor gira jeg er på dette :hilarious:
 
Tiden mot uttak av spiralen går ulidelig sakte.

Jeg har snakket om en attpåskatt siden lillebror ble født for over 7 år siden, men mannen har nektet fullstendig. Jeg har med årene grått, vært frustrert og lei meg, før jeg har resignert helt. Jeg ga opp. Så snakket vil om det igjen for litt siden, der jeg ville ha argumenterer for hvorfor ikke en til nå. Han hadde ingen. Alle argumentene hans hadde visnet med tiden og jeg kunne jublende bestille legetime! Også må jeg vente helt til over sommerferien.

Jeg skal nyte ferien, altså :knegg: Jeg er bare så overlykkelig over å få drukne i prøving, jakt på EL og graviditetstester igjen. Måtte det bli en kort prøveperiode så terminspiren sitter fort!
 
Ååh, så koselig med prøving på en etterlengtet tredjemann :Heartred Skjønner godt at det klør i prøverfingrene :D
 
Ååh, så koselig med prøving på en etterlengtet tredjemann :Heartred Skjønner godt at det klør i prøverfingrene :D
Helt latterlig som det klør, det tar fra meg nattesøvnen :hilarious:
 
Ny syklus er igang, denne syklusen ryker spiralen! Tester og nytt termometer er bestilt! Diverse apper er lastet ned på mobilen og jeg er mer enn klar til å begynne prøvingen!
 
Tiden mot uttak av spiralen går ulidelig sakte.

Jeg har snakket om en attpåskatt siden lillebror ble født for over 7 år siden, men mannen har nektet fullstendig. Jeg har med årene grått, vært frustrert og lei meg, før jeg har resignert helt. Jeg ga opp. Så snakket vil om det igjen for litt siden, der jeg ville ha argumenterer for hvorfor ikke en til nå. Han hadde ingen. Alle argumentene hans hadde visnet med tiden og jeg kunne jublende bestille legetime! Også må jeg vente helt til over sommerferien.

Jeg skal nyte ferien, altså :knegg: Jeg er bare så overlykkelig over å få drukne i prøving, jakt på EL og graviditetstester igjen. Måtte det bli en kort prøveperiode så terminspiren sitter fort!
Jeg føler meg igjen i det du skriver! Skremmende fødsel og 2 uker på nyfødtintensiven gjorde at "vi" ikke ville ha flere barn, men jeg har jo alltid ønsket meg to og med tiden (8 år......) så leges jo sårene, men samboer har nektet plent! Jeg har grått så mye og være så mye lei meg! På desember tok vi opp diskusjonen på nytt, fikk snakket med sykehuset om å prøve igjen og lagt en plan for en evt. ny graviditet :D Så nå er vi i gang! Ble jo gravid på juni men mistet, men håper at det har klort seg fast en ny spire på siste EL nå ;) Heier på deg! Blir spennende å følge deg :Heartred
 
Jeg føler meg igjen i det du skriver! Skremmende fødsel og 2 uker på nyfødtintensiven gjorde at "vi" ikke ville ha flere barn, men jeg har jo alltid ønsket meg to og med tiden (8 år......) så leges jo sårene, men samboer har nektet plent! Jeg har grått så mye og være så mye lei meg! På desember tok vi opp diskusjonen på nytt, fikk snakket med sykehuset om å prøve igjen og lagt en plan for en evt. ny graviditet :D Så nå er vi i gang! Ble jo gravid på juni men mistet, men håper at det har klort seg fast en ny spire på siste EL nå ;) Heier på deg! Blir spennende å følge deg :Heartred
Så glad for at dere har fått hjelp av sykehuset! Slike opplevelser kan virkelig sette en støkk i en. Heier på en spire!
 
10 dager til fjerning av spiralen. 10 dager for mye :knegg:

Tanker;
Jeg får tester i posten på mandag og da begynner testing etter EL. Jeg har regelmessig mens på spiralen så jeg vil se om jeg har EL rundt den tiden jeg tror jeg skal ha det. Det er veldig spennende, beholder jeg syklusen min skal jeg ha EL rundt uttak av spiralen. Men jeg regner med det blir kluss i systemet etter uttak.

Jeg er veldig spent på hvordan kroppen reagerer, jeg har hatt ganske sterke menstruasjoner og mye hormonell migrene. Migrenen har jeg hatt hele tiden, da, og den blir jeg medisinert for. Den forebyggende medisinen må jeg slutte med når jeg blir gravid, men jeg pleier å ha lite migrene når jeg er gravid. Får høre hva legen sier. Jeg må til en vikarlege, da legen min bytter legekontor.. Vet jeg får en kvinnelig vikarlege, det er en trøst. Jeg er en sånn som besvimer hos gyn, så det føles skummelt å skulle fjerne spiralen på legekontoret. Jeg besvimer av blodprøver også, jeg har ganske lavt blodtrykk så det skal ikke så mye til :knegg::smiley-ashamed004

Men barn skal a ha!
 
Jeg føler meg igjen i det du skriver! Skremmende fødsel og 2 uker på nyfødtintensiven gjorde at "vi" ikke ville ha flere barn, men jeg har jo alltid ønsket meg to og med tiden (8 år......) så leges jo sårene, men samboer har nektet plent! Jeg har grått så mye og være så mye lei meg! På desember tok vi opp diskusjonen på nytt, fikk snakket med sykehuset om å prøve igjen og lagt en plan for en evt. ny graviditet :D Så nå er vi i gang! Ble jo gravid på juni men mistet, men håper at det har klort seg fast en ny spire på siste EL nå ;) Heier på deg! Blir spennende å følge deg :Heartred
Krysser fingrene for deg! :Heartred Når har du ikm? Har du begynt å teste?
 
Jeg har begynte å teste etter eggløsning. Vi skal en tur til mamma og være der noen dager nå, så da får jeg teste hos henne også :knegg: Tiden går på en måte uendelig sakte og på annen måte alt for fort! Jeg er inne i siste ferieuka mi før det braker løs på jobb neste uke og jeg skal ta ut spiralen! Jeg er så klar for å fjerne spiral- så lite klar for jobb igjen :whacky011:laughing005
 
6 dager til uttak av spiral, det er jeg veldig klar for!

Jeg har uregelmessige blødninger og en del smerter denne syklusen. Det hender jeg har det sånn med spiralen, men nå kjenner jeg nok ekstra godt etter også. Jeg håper jeg slipper å sette inn spiral igjen nå, mannen har snakket om å snippe lenge. Jeg har holdt igjen- alltid i håp om å få en til! Det er mye tull med spiralen for meg, men jeg har mindre menstruasjonssmerter og mindre blødninger. Det blir fint å slippe disse smertene som virker så umotiverte.
 
Tre dager til spiraluttak! Det ser ut som det kommer til å matche eggløsningen ganske greit, jeg temper og tester. Jeg vet jo ikke om kroppen min klarer å slippe noe egg en gang når den spiralen sitter der, men det er greit. Ei heller er det vel noe godt miljø for et egg å feste seg rett etter uttak. Jeg synes det er spennende å lete etter eggløsningen likevel, føler jeg har litt mer kontroll. Jeg kaller dette første pp, men det er jo egentlig pp 0, når sjansene er så små. Jeg veit ikke. Jeg drømte i natt at jeg ble gravid nå i august. Vi får se. Det er vel det som er så frustrerende, at en bare kan vente å se :hilarious:
 
Tre dager til spiraluttak! Det ser ut som det kommer til å matche eggløsningen ganske greit, jeg temper og tester. Jeg vet jo ikke om kroppen min klarer å slippe noe egg en gang når den spiralen sitter der, men det er greit. Ei heller er det vel noe godt miljø for et egg å feste seg rett etter uttak. Jeg synes det er spennende å lete etter eggløsningen likevel, føler jeg har litt mer kontroll. Jeg kaller dette første pp, men det er jo egentlig pp 0, når sjansene er så små. Jeg veit ikke. Jeg drømte i natt at jeg ble gravid nå i august. Vi får se. Det er vel det som er så frustrerende, at en bare kan vente å se :hilarious:
Spennende! Er det kobberspiral du har? For da vil jeg i optimismens navn tenke at dere har en sjanse dersom spiralen kommer ut før el :D
 
Spennende! Er det kobberspiral du har? For da vil jeg i optimismens navn tenke at dere har en sjanse dersom spiralen kommer ut før el :D
Nei, det er hormonspiral. Jeg har hatt syklus i alle årene jeg har hatt spiral :smiley-ashamed004 Så det er håp, men den gjør jo miljøet i livmora litt vanskelig å feste seg i.
 
Back
Topp