IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Definitivt sterkere ❤

Den kommer nok ikke på et godt år nå vet du :)
Håper så inderlig det, men klarer ikke å slippe engstelsen helt enda. Samboer føler akkurat det samme, den ultralyden om 3 uker kan ikke komme fort nok! Huff så nervepirrende [emoji52]

Håper så inderlig det, men klarer ikke å slippe engstelsen helt enda. Samboer føler akkurat det samme, den ultralyden om 3 uker kan ikke komme fort nok! Huff så nervepirrende [emoji52]

Skal du fortsette å teste til ul? Eller du skal kanskje ta blodprøve nå for å sjekke hcg?

Skal du fortsette å teste til ul? Eller du skal kanskje ta blodprøve nå for å sjekke hcg?
Jeg er veldig usikker. Neste uke blir fryktelig travel; teambuilding med jobben i Sirdal mandag + tirsdag, og så reiser jeg en kjapp tur til Sverige torsdag til fredag. Så dvs jeg rekker ikke å ta blodprøve neste uke. Da blir det evt å ta noen graviditets tester innimellom reisene.
Kan jeg ta blodprøven hos fastlegen eller må jeg til sus?

Hvordan går det med deg? Fikk du hatt en god samtale med Hausken?

Hvor mange dpo fikk du positiv test? Og hvordan er formen? Gratulerer så mye igjen [emoji173]

Jeg er veldig usikker. Neste uke blir fryktelig travel; teambuilding med jobben i Sirdal mandag + tirsdag, og så reiser jeg en kjapp tur til Sverige torsdag til fredag. Så dvs jeg rekker ikke å ta blodprøve neste uke. Da blir det evt å ta noen graviditets tester innimellom reisene.
Kan jeg ta blodprøven hos fastlegen eller må jeg til sus?

Hvordan går det med deg? Fikk du hatt en god samtale med Hausken?

Du kan ta prøven hos fastlegen det tar bare litt lenger tid å få svar. Går du på sykehuset må du uansett ha med deg en rekvisisjon fra en lege.

Her går det bra, kroppen ordnet opp i helgen (ikke kjekk opplevelse) så nå er det fokus fremover. Vi hadde en veldig god samtale med Hausken, jeg syns han er helt topp :) Han oppfordret oss til å fortsette så vi har bestemt oss for det, blir samme opplegg som sist men i tillegg skal jeg ha scrathing.

Hvor mange dpo fikk du positiv test? Og hvordan er formen? Gratulerer så mye igjen [emoji173]
Tusen takk [emoji5]
Jeg ventet til jeg var 14 dpo med å teste. Da var det ingen tvil.
Formen er veldig fin, blir litt lettere panisk når jeg ikke kjenner så mye enkelte dager. Men håper det kun er kroppen som vender seg til endringene.

Du kan ta prøven hos fastlegen det tar bare litt lenger tid å få svar. Går du på sykehuset må du uansett ha med deg en rekvisisjon fra en lege.

Her går det bra, kroppen ordnet opp i helgen (ikke kjekk opplevelse) så nå er det fokus fremover. Vi hadde en veldig god samtale med Hausken, jeg syns han er helt topp :) Han oppfordret oss til å fortsette så vi har bestemt oss for det, blir samme opplegg som sist men i tillegg skal jeg ha scrathing.
Så godt at dere har fått ett nytt opplegg fra Hausken. Jeg vet ikke hva scratching er, men håper det gjør susen [emoji4][emoji4]

Hvis jeg får tid så går jeg innom legen på onsdag og tar en blodprøve. Får ikke helt roen før jeg får bekreftet hva hcg ligger på. Symptomene har avtatt litt de siste dager, så blir jo litt skremt. Tok en test I går morges, 18 dpo. Den var litt sterkere enn den tatt 15 dpo, men ikke veldig mye

Ringte til legen i dag og fikk mast meg til å ta en blodprøve - de gjør visst kun dette i helt spesielle tilfeller
Så da blir det en prøve i morgen og en oppfølgnings prøve på fredag.

Har tatt ett par tester den siste uken, og ble veldig bekymret da det ikke viste noen særlig stigning fra 15 til 18 dpo.
Tok en ny test I dag ettermiddag, og heldigvis økning. Så letta at det kom noen tårer [emoji23]

e7d2c282dddc922a2dafe5110f282ef7.jpg

Ringte til legen i dag og fikk mast meg til å ta en blodprøve - de gjør visst kun dette i helt spesielle tilfeller
Så da blir det en prøve i morgen og en oppfølgnings prøve på fredag.

Har tatt ett par tester den siste uken, og ble veldig bekymret da det ikke viste noen særlig stigning fra 15 til 18 dpo.
Tok en ny test I dag ettermiddag, og heldigvis økning. Så letta at det kom noen tårer [emoji23]

e7d2c282dddc922a2dafe5110f282ef7.jpg

Den lille spiren er nok der enda med en slik fin strek [emoji173]

Har heldigvis troa på at lille Eggbert fortsatt er der ja, etter dagens test :Heartred

Mine tanker om MA - min store frykt.

Etter en samtale jeg hadde med en venninne på søndag, hvor hun fortalte om hennes MA før jul, ble jeg veldig usikker på nettopp dette og hcg måling.
Hun fortalte at kroppen fortsatt hadde produsert hormoner, da hun fikk positive g-tester. MA ble påvist ved UL i uke 12.
Hun viste da altså ingenting før hun fikk beskjed om MA'en på ultralyden :(
Vil dette da si at dersom en har hatt en MA, så vil ikke dette kunne slå ut på en blodprøve? Jeg ville trodd at hcg nivået synker dersom en har hatt en MA, uten noen symptomer ellers.
Eller tar jeg feil?

Skjønner frykten din! For det første så er MA veldig sjelden, du skal slippe å gå gjennom det! [emoji173] Jeg hadde en MA i mai, og da forsvant symptomene plutselig. Tror virkelig ikke at kroppen fortsatte med hormoner på samme måte.. Ikke sikkert det er noen trygghet altså. Jeg følte litt på meg at noe var galt.

Takk Poppi, du er så god du :Heartred

Her varierer det veldig med symptomer, men kjenner fortsatt "noe", selv om det har avtatt i styrke de seneste dagene.
Første gang jeg er gravid, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter, hva som er normalt/ ikke normalt.
Men velge å tenke litt som du skriver, at jeg nok hadde ant ugler i mosen om noe var galt. En litt sånn sjette sans kanskje :p

Takk Poppi, du er så god du [emoji813]red

Her varierer det veldig med symptomer, men kjenner fortsatt "noe", selv om det har avtatt i styrke de seneste dagene.
Første gang jeg er gravid, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter, hva som er normalt/ ikke normalt.
Men velge å tenke litt som du skriver, at jeg nok hadde ant ugler i mosen om noe var galt. En litt sånn sjette sans kanskje :p
Jeg velger å tenke det [emoji4] jeg selv er litt småhysterisk egentlig kan jeg innrømme, men merker at det er litt tryggere følelse nå som jeg straks bikker 12 uker.

Det er litt vanskelig i starten med symptomer i grunn, for man vet jo ikke helt hva som er symptomer, hva som er innbilt og hva som er medisinene [emoji85] jeg velger å tro at det skal gå helt fint med spira di, og håper du klarer å tro det og [emoji173] har du forresten fått time til ultralyd?

Back
Topp