IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Begynte med såvidt synlig mørk utflod i går, og i dag er den mer rødlig.
Dette mens jeg er i Amsterdam på konferanse. Ikke har jeg med bind eller truse innlegg heller...bahhhh [emoji51]
Drittlei så i kveld blir det å bøtte nedpå med ett glass vin eller 5 [emoji15]
 
Blør rikelig igjen, så da var det bare å hive seg rundt å finne en butikk som fortsatt hadde åpent.
At jeg ikke tenkte på å ta med meg noen pakker i bind i kofferten :confused:
Nå blir det å komme seg til gyn så fort det lar seg gjøre. D R I T T L E I !
 
Huff, så kjipt, og på tur i tillegg :yuck:
Håper det gir seg snart ❤
 
Du har ikke vært til ul etter cytotec? Jeg var gjennom en runde cytotec i fjor også og da også satt det igjen en stund etterpå. Det var så lite at sykehuset ikke ville gjøre noe, men nok til at jeg blødde av og på i 3 mnd. Fikk el som vanlig, men gyn sa at jeg ikke ville bli gravid på nytt pga restene som blokkerte. Utrolig kjipt. Håper nå at det er siste rest som kommer nå hos deg. Ville nok tatt en ul når blødningen avtar igjen, om ikke annet så for å VITE[emoji173]
 
Huff då kjipt at blødningene ikke slutter :( Håper de går over snart.
Huff :( håper det går over snart [emoji173]
Huff, så kjipt, og på tur i tillegg :yuck:
Håper det gir seg snart ❤
Du har ikke vært til ul etter cytotec? Jeg var gjennom en runde cytotec i fjor også og da også satt det igjen en stund etterpå. Det var så lite at sykehuset ikke ville gjøre noe, men nok til at jeg blødde av og på i 3 mnd. Fikk el som vanlig, men gyn sa at jeg ikke ville bli gravid på nytt pga restene som blokkerte. Utrolig kjipt. Håper nå at det er siste rest som kommer nå hos deg. Ville nok tatt en ul når blødningen avtar igjen, om ikke annet så for å VITE[emoji173]

Takk alle. Skikkelig drit at det skulle skje på tur ja :yuck:

Jeg har ikke vært til ul etter cytotec nei.
Da jeg sluttet å blø før helgen så tenkte jeg at det var det, så ble ganske overraska når det startet opp igjen nå.
Har ikke lyst til å måtte blø av og på i 3 mnd o_O
Skal sende en mail til gyn og høre hva hun tenker, om jeg burde komme inn på en sjekk igjen. Alt blir jo utsatt når jeg ikke kommr inn i normal syklus igjen.
Trodde liksom ikke det skulle ta så lang tid, da jeg ikke var sååå langt på vei. Men langt nok tydeligvis til at det tar tid :(
 
Svar fra gyn:

Hei!

Det er nokså vanlig det du opplever. Så lenge formen er fin kan du leve som normalt. Jeg legger ved pasientinformasjon fra gynekologisk avdeling ved SUS:

Risikoforhold og komplikasjoner
  • Smerte som ved menstruasjon er vanlig
  • Bruk bind og ikke tamponger - da disse øker infeksjonsfaren.
  • Blødning er vanlig de to til tre første ukene. Kontakt gynekologisk avdeling 4AC dersom du blør så kraftig at du blir svimmel og uvel. Ta også kontakt ved økende smerter eller ved feber over 38 grader.
  • Brun eller mørk, rødlig utflod er også normalt i flere uker. Menstruasjonen kommer vanligvis tilbake fire til seks uker etter aborten. Den første menstruasjonen er ofte kraftigere og mer langvarig enn vanlig.
  • Du bør unngå samleie og bading så lenge blødningen pågår på grunn av infeksjonsfare.

Så ja....får bare vente å se da....
 
Ja, det er nok normalt. Det har jo fortsatt ikke gått så lang tid... men er det fortsatt antydning til strek på gtest 4 uker etter cytotec bør du ta en sjekk.
 
Ja, det er nok normalt. Det har jo fortsatt ikke gått så lang tid... men er det fortsatt antydning til strek på gtest 4 uker etter cytotec bør du ta en sjekk.

Det har kun gått 2 uker siden cytotec, så jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet!
Lettere sagt enn gjort i denne prosessen :p
Vet om en som blir skuffa når jeg kommer hjem, var så klar for å endelig få seg noe etter 2 mnd uten. Huff, stakkars mann :laughing002
 
Det har kun gått 2 uker siden cytotec, så jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet!
Lettere sagt enn gjort i denne prosessen :p
Vet om en som blir skuffa når jeg kommer hjem, var så klar for å endelig få seg noe etter 2 mnd uten. Huff, stakkars mann :laughing002

Ha ha det er min også etter 3.5.mnd!!!
 
Oh my, snakket nettopp med Hausken og det kunne høres ut som om jeg får begynne med sprøyter igjen allerede ved første menstruasjon nå etter SAen!!! [emoji44][emoji1]
Litt avhengig av hvordan det ble I forhold til påsken da. Men shit, DET hadde jeg aldri trodd!!
Jeg er i himmelen, så godt med endelig gode nyheter [emoji1]
Det gjør ikke noe om det skulle krasje med påsken, nå har jeg ihvertfall en mer håndgripelig plan [emoji173]

Sykepleieren var også utrolig behjelpelig med mine spm vedr henvisning til det offentlige. Det var visstnok helt idioti at vi skulle måtte levere sædprøve og ta alle andre tester på nytt hos gynekolog, når vi alt hadde gjort dette hos dem. Hun kjente godt til gynekologen jeg bruker, så det skulle ikke være noe problem å bare ta med prøve resultatene fra Hausken (som jeg nå har fått oversendt).
Jeg er så letta!!!! Nå skal jeg søren meg innom gynekolog kontoret og snakke med de der kontordamene [emoji48]
 
Hmm, lurer meg på om gjerne eggløsning er på vei?
Veldig vanskelig å vite, når syklusen nå har blitt forskjøvet - CD1 skulle egentlig vært 3 mars, men det var kun ett par dager etter cytotec var tatt.
Nå er så og si graviditets testene helt blanke, mens eggløsningstestene gir indikasjon på at el er på vei...Tror jeg ihvertfall. Har aldri brukt slike strimmel tester før [emoji28] kanskje eggløsningen allerede har vært? Skal ta en ny test I kveld

Noen som har noen erfaringer? 3 uker siden cytotec i morgen.

8abed5b4bbe2c503a29d0f067b0b1698.jpg
 
Hmm, lurer meg på om gjerne eggløsning er på vei?
Veldig vanskelig å vite, når syklusen nå har blitt forskjøvet - CD1 skulle egentlig vært 3 mars, men det var kun ett par dager etter cytotec var tatt.
Nå er så og si graviditets testene helt blanke, mens eggløsningstestene gir indikasjon på at el er på vei...Tror jeg ihvertfall. Har aldri brukt slike strimmel tester før [emoji28] kanskje eggløsningen allerede har vært? Skal ta en ny test I kveld

Noen som har noen erfaringer? 3 uker siden cytotec i morgen.

8abed5b4bbe2c503a29d0f067b0b1698.jpg

Den første (11.mars) er jo positiv, men da har du også positiv hcg, så da er det nok det den slår ut på.
Syns 19. mars ser sterkere ut enn 17. mars, så kan være at LH er på vei opp nå :) Ville bare fortsatt å teste med jevne mellomrom og kanskje litt oftere også når det begynner å bli ordentlig sterke tester ;)
Har du noe EL-slim eller andre tegn?
 
Den første (11.mars) er jo positiv, men da har du også positiv hcg, så da er det nok det den slår ut på.
Syns 19. mars ser sterkere ut enn 17. mars, så kan være at LH er på vei opp nå :) Ville bare fortsatt å teste med jevne mellomrom og kanskje litt oftere også når det begynner å bli ordentlig sterke tester ;)
Har du noe EL-slim eller andre tegn?

Tenkte også at testen tatt den 11 mars kan tolkes som ugyldig, pga. positiv hcg.
Har ikke fått noe elslim enda, kjenner heller ikke noe murring i noen av eggstokkene.
Dette har jeg som regel alltid hatt i tidligere sykluser, men pga. SAen så vil jeg anta at kroppen nok kan være litt ute av balanse.
Er derfor jeg nå tester, sånn i tilfelle det ikke skulle komme noen symptomer.

Blir nok testing morgen og kveld de neste dagene - kjenner en stor lettelse over at kroppen mest sannsynligvis snart er tilbake til normalt igjen :happy:
 
Tenkte også at testen tatt den 11 mars kan tolkes som ugyldig, pga. positiv hcg.
Har ikke fått noe elslim enda, kjenner heller ikke noe murring i noen av eggstokkene.
Dette har jeg som regel alltid hatt i tidligere sykluser, men pga. SAen så vil jeg anta at kroppen nok kan være litt ute av balanse.
Er derfor jeg nå tester, sånn i tilfelle det ikke skulle komme noen symptomer.

Blir nok testing morgen og kveld de neste dagene - kjenner en stor lettelse over at kroppen mest sannsynligvis snart er tilbake til normalt igjen :happy:

Håper kroppen lager EL snart slik at det blir ordentlig nullstilling :)
 
Vil det si at du kanskje får et forsøk i april? :)
Jeg vet ærlig talt ikke helt sikkert. Men Elise pleier å ha god kontroll på sakene sine, så vil jo tro det er mulig siden hun sa jeg skulle starte opp på første mens. Selvfølgelig veldig avhengig av hvordan det blir med påsken da.

Er du i gang nå, eller blir det april på deg også?
 
Håper kroppen lager EL snart slik at det blir ordentlig nullstilling :)
Håper også el snart kommer. Testen idag var svakere enn den i går, så frykter at el har smygt seg forbi uten min viten [emoji57] Får nesten bare vente å se hva som skjer de neste dagene.
 
Jeg vet ærlig talt ikke helt sikkert. Men Elise pleier å ha god kontroll på sakene sine, så vil jo tro det er mulig siden hun sa jeg skulle starte opp på første mens. Selvfølgelig veldig avhengig av hvordan det blir med påsken da.

Er du i gang nå, eller blir det april på deg også?

Jeg begynner med spray i morgen men pga påsken begynner jeg ikke med sprøyter før 12 april [emoji13]
 
Back
Topp