Har den ikke kommet hos deg enda? [emoji17] fryktelig kjedelig å måtte vente på akkurat tanta! Får du starte opp med nytt forsøk nå så snart tanta kommer?Forstår godt din utålmodighet! Er lei av å vente på tr nå![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har den ikke kommet hos deg enda? [emoji17] fryktelig kjedelig å måtte vente på akkurat tanta! Får du starte opp med nytt forsøk nå så snart tanta kommer?Forstår godt din utålmodighet! Er lei av å vente på tr nå![]()
Når jeg trengte det som mest, så kom brevet fra klinikk Hausken [emoji173]
Så ufattelig godt å ha noe håndfast å se frem imot, trengte virkelig den idag- første dagen jeg er alene etter aborten.
Jeg skal gå på samme medisiner som første forsøk, men med større dose gonal f. Skal nå ta 225 ie, istedenfor 150ie. Det passer meg egentlig veldig greit, ble ganske så fortrolig med den gonal f sprøyten [emoji28]
Og ikke fikk jeg noen bivirkninger heller.
Fortsetter også med orgalutran, samt lutinus.
Den største forskjellen er at det på resepten er satt opp klexane! Kan dette være pga fare for overstimulering, eller for å forhindre evt ny SA?
Noen med erfaringer?
Jeg tipper også at klexane er nokså lik orgalutran - altså en del kjipere enn gonal f [emoji14]Åh, så godt at du fikk brev nå
Og høres ut som det blir et godt opplegg
Klexane er blodfortynnende. Den hjelper mot overstimulering, men kan også hjelpe mot å miste i visse tilfeller.
(Den er en del vondere enn Gonal, men sikkert ikke så mye verre enn Orgalutran). Skal du ta den fra dag 1?
Har den ikke kommet hos deg enda? [emoji17] fryktelig kjedelig å måtte vente på akkurat tanta! Får du starte opp med nytt forsøk nå så snart tanta kommer?
Når jeg trengte det som mest, så kom brevet fra klinikk Hausken [emoji173]
Så ufattelig godt å ha noe håndfast å se frem imot, trengte virkelig den idag- første dagen jeg er alene etter aborten.
Jeg skal gå på samme medisiner som første forsøk, men med større dose gonal f. Skal nå ta 225 ie, istedenfor 150ie. Det passer meg egentlig veldig greit, ble ganske så fortrolig med den gonal f sprøyten [emoji28]
Og ikke fikk jeg noen bivirkninger heller.
Fortsetter også med orgalutran, samt lutinus.
Den største forskjellen er at det på resepten er satt opp klexane! Kan dette være pga fare for overstimulering, eller for å forhindre evt ny SA?
Noen med erfaringer?
Endelig kom den i dag så nå blir det telefon til Hausken og få time til scratching![]()
For meg var Klexane en god del verre en Orgalutranmen det er sikkert veldig individuelt. Fikk då mye blåmerker på slutten at jeg ikke viste hvor jeg skulle sette sprøytene. De sier den skal hjelpe både med overstimulering og SA.
Det er så fint å ha noe å se fram til, lykke tilHåper dagene går fort til du kan begynne.
Det har enda ikke gått en uke siden cytotec kuren, og jeg er møkkalei av å blø samt menssmertene
Hvordan i all verden skal dette gå???
Oppdatering:
Fikk en ny runde med intense smerter (rier) i kveld og enda mer større klumper/ koagler kom ut [emoji15]
Det har enda ikke gått en uke siden cytotec kuren, og jeg er møkkalei av å blø samt menssmertene
Hvordan i all verden skal dette gå???
Oppdatering:
Fikk en ny runde med intense smerter (rier) i kveld og enda mer større klumper/ koagler kom ut [emoji15]
Hvordan går det nå? Har kroppen ordnet opp og er ferdig nå?

Uff, har ikke fått med meg at du fortsatt sliter med aborten, det er så tungt når det står på
Håper det snart er over ❤
Jeg føler såå med deg[emoji173][emoji17] Det er så vondt alt dette. Først alt vi må gjennom for å bli gravid også er det så mye greier etterpå og[emoji17]Huff, kjenner det sliter på å være så nedstemt som jeg er nå. Jeg er til vanlig en ganske glad og positiv person, liker ikke det jeg har blitt nå
Ekstremt slitsomt å være i nesten konstant ubehag og sliten.
Det som er tragikomisk oppi hele situasjonen er de paralleller jeg kan dra mellom meg og pilotfrue.
Har hatt noen fellesnevnere den siste tiden som er sykt tilfeldige; SA samme dag, og nå så jeg at mannen hennes nettopp har blitt kaptein. Guess what, dette skjedde nylig med min samboer også, gikk fra styrmann til kaptein!! Haha, sprøtt!
Jeg føler såå med deg[emoji173][emoji17] Det er så vondt alt dette. Først alt vi må gjennom for å bli gravid også er det så mye greier etterpå og[emoji17]
Jobber han på båt?[emoji4] Så stas å bli kaptein[emoji2]
Jeg føler jeg har vært gjennom noen forsøk og mange nedturer nå, men gir meg ikke før jeg har de tre som har vært planen hele veien[emoji12]Det er helt vanvittig hva vi må igjennom og hva vi skal tåle. All respekt til dem som har flere uttak og innsett bak seg - jeg er jo relativt ny i "gamet" i så måte. Snakker mye med en kollega som var igjennom mye av det samme for over 10 år siden, som nå har 3 flotte ivf barn. Hun har en enorm styrke og ga aldri opp, så da skal ikke jeg heller! Selv om alt er veldig kjipt akkurat nå.
Mannen jobber på båt ja. Jeg ble jo umåtelig stolt av han da, når han kvalifiserte seg til å bli kaptein
Blir aldri lei av å se ham i uniform![]()
Jeg føler jeg har vært gjennom noen forsøk og mange nedturer nå, men gir meg ikke før jeg har de tre som har vært planen hele veien[emoji12]
Det skjønner jeg[emoji2] Pappaen til det første barnet mitt jobbet på båt som 1.maskinist. De gikk mye i uniform husker jeg.