IVF i oktober...

ORIGINAL: snuppeknupp

Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Hvordan går det med rugingen så langt da? Jeg synes det er vanskelig å ikke fortelle noen om forsøk, særlig de nærmeste, men det har sine fordeler også.

Jeg blir ruger på onsdag! Håper eggene våre tåler opptining. Vi har fem på frys og skal sette tilbake 1.

 
Ja det hadde jo vært kosligere om man snakket om det, men må respektere min mann der...han vil ikke at vi skal fortelle folk det før ung(ene) våre blir store nok og skjønner det selv...
Er jo litt kjedelig og tungt noen ganger å gå igjennom alt av prøving og medisiner uten å si noe til noen..men, men...godt vi har bv[;)]
Rugingen går kjempe bra, og symptomene er her som sist (bekkenløsning og tørr hud) så er meget spent altså [;)]
 
Håper oxo at egget deres tåler opptiningen...er så spennende det der ja...ønsker deg lykke til og satser på at du er ruger på onsdag=))
 
Heisann...ny oppdatering fra meg...
 
Var på andre UL på torsdag, alt så bra ut. Mest action på høyre eggstokk, men mange egg på venstre også, men de var litt små...
...skulle fortsette med puregon 3 dager til, øke til 150 IE, og fortsette med orgulatran....
Siste dose i dag 17.10[:D]
Skal sette Ovitrelle (eggløsnings-sprøyta) i kveld kl.21.00 [:)]
 
Sambo skal inn i morgen (TESA), uttak av sædceller ved mikroinjeksjon.
Jeg skal ha egguttak på tirsdag.
På torsdag blir det innsett og da er jeg (også) ruger[:)][:)]
Må innrømme at det er de 14 dagene etter innsett jeg gruer meg mest til, men må bare håpe og tro det beste[:)]
 
Lykke til til alle dere andre også...så får vi oppdatere hverandre etterhvert...november blir en spennende måned[;)]
 
Klem[;)]
 
ORIGINAL: Anne L

Tenk elinfrøkena nå er du snart ruger[:)] Lykke til med uttak og innsett. Klem

 
Ja, tenk...det er helt rart å tenke på...
Jeg har jo to fantastiske jenter fra før...men nå er det så lenge siden at jeg husker jo ikke hvordan det var...hihi[;)]
 
Siste gangen var jeg alene om ALT...nå gleder jeg meg til å muligens få dele denne store gleden med en pappa også...Blir stas[:D]
 
Men må ha begge bena på jorda å ikke bli for overivrig, (selv om det ikke er så lett)...for jeg vet hvor stor skuffelsen blir om en ikke lykkes...
Men VI skal klare det jenter, blir vår tur nå!!!
 
God søndag videre...til dere alle[:)]
 
ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Hvordan går det med rugingen så langt da? Jeg synes det er vanskelig å ikke fortelle noen om forsøk, særlig de nærmeste, men det har sine fordeler også.

Jeg blir ruger på onsdag! Håper eggene våre tåler opptining. Vi har fem på frys og skal sette tilbake 1.


Ja det hadde jo vært kosligere om man snakket om det, men må respektere min mann der...han vil ikke at vi skal fortelle folk det før ung(ene) våre blir store nok og skjønner det selv...
Er jo litt kjedelig og tungt noen ganger å gå igjennom alt av prøving og medisiner uten å si noe til noen..men, men...godt vi har bv[;)]
Rugingen går kjempe bra, og symptomene er her som sist (bekkenløsning og tørr hud) så er meget spent altså [;)]
 
Håper oxo at egget deres tåler opptiningen...er så spennende det der ja...ønsker deg lykke til og satser på at du er ruger på onsdag=))



Ja, da forstår jeg at du vil holde tett. Jeg hadde nok uansett ikke klart å la være å fortelle det til ei venninne eller to [;)].

Ble du gravid på første forsøk sist? Da jeg ble gravid med snuppa var jeg så sikker på at det hadde klaffet at jeg kjøpte graviditetstest og storebrorgenser på samme bytur [:D]. Merkelig for jeg er utpreget pessimist i forholdt til prøving i utgangspunktet, men jeg hadde rett da..


Lykke til med uttak og innsetting elinfrøkena!
 
ORIGINAL: snuppeknupp

ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Hvordan går det med rugingen så langt da? Jeg synes det er vanskelig å ikke fortelle noen om forsøk, særlig de nærmeste, men det har sine fordeler også.

Jeg blir ruger på onsdag! Håper eggene våre tåler opptining. Vi har fem på frys og skal sette tilbake 1.


Ja det hadde jo vært kosligere om man snakket om det, men må respektere min mann der...han vil ikke at vi skal fortelle folk det før ung(ene) våre blir store nok og skjønner det selv...
Er jo litt kjedelig og tungt noen ganger å gå igjennom alt av prøving og medisiner uten å si noe til noen..men, men...godt vi har bv[;)]
Rugingen går kjempe bra, og symptomene er her som sist (bekkenløsning og tørr hud) så er meget spent altså [;)]
 
Håper oxo at egget deres tåler opptiningen...er så spennende det der ja...ønsker deg lykke til og satser på at du er ruger på onsdag=))



Ja, da forstår jeg at du vil holde tett. Jeg hadde nok uansett ikke klart å la være å fortelle det til ei venninne eller to [;)].

Ble du gravid på første forsøk sist? Da jeg ble gravid med snuppa var jeg så sikker på at det hadde klaffet at jeg kjøpte graviditetstest og storebror genser på samme bytur [:D]. Merkelig for jeg er utpreget pessimist i forholdt til prøving i utgangspunktet, men jeg hadde rett da..


Lykke til med uttak og innsetting elinfrøkena!

 
hehe, sant...er ikke lett å holde tett heller...
Nei, ble gravid på 2. forsøk og ferskt egg...så er spent på om vi lykkes på fryst egg denne gangen altså [8D]
innimellom blir man nok mer gira enn man tror hehe, så bra det ble full klaff da siden du bynte sååå tidlig å kjøpe klær[;)]
jeg var flink å ventet til etter den ordinære ul jeg da....da klarte ikke svigermor å vente lenger eller..hehe
 
ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Hvordan går det med rugingen så langt da? Jeg synes det er vanskelig å ikke fortelle noen om forsøk, særlig de nærmeste, men det har sine fordeler også.

Jeg blir ruger på onsdag! Håper eggene våre tåler opptining. Vi har fem på frys og skal sette tilbake 1.


Ja det hadde jo vært kosligere om man snakket om det, men må respektere min mann der...han vil ikke at vi skal fortelle folk det før ung(ene) våre blir store nok og skjønner det selv...
Er jo litt kjedelig og tungt noen ganger å gå igjennom alt av prøving og medisiner uten å si noe til noen..men, men...godt vi har bv[;)]
Rugingen går kjempe bra, og symptomene er her som sist (bekkenløsning og tørr hud) så er meget spent altså [;)]
 
Håper oxo at egget deres tåler opptiningen...er så spennende det der ja...ønsker deg lykke til og satser på at du er ruger på onsdag=))



Ja, da forstår jeg at du vil holde tett. Jeg hadde nok uansett ikke klart å la være å fortelle det til ei venninne eller to [;)].

Ble du gravid på første forsøk sist? Da jeg ble gravid med snuppa var jeg så sikker på at det hadde klaffet at jeg kjøpte graviditetstest og storebror genser på samme bytur [:D]. Merkelig for jeg er utpreget pessimist i forholdt til prøving i utgangspunktet, men jeg hadde rett da..


Lykke til med uttak og innsetting elinfrøkena!


hehe, sant...er ikke lett å holde tett heller...
Nei, ble gravid på 2. forsøk og ferskt egg...så er spent på om vi lykkes på fryst egg denne gangen altså [8D]
innimellom blir man nok mer gira enn man tror hehe, så bra det ble full klaff da siden du bynte sååå tidlig å kjøpe klær[;)]
jeg var flink å ventet til etter den ordinære ul jeg da....da klarte ikke svigermor å vente lenger eller..hehe

 
Det er forferdelig spennende rett og slett [;)]. Vi har vært igjennom en del forsøk totalt og en av "ritualene" rundt forsøkene har blitt å kjøpe ett lite babyplagg ved innsetting.. Veldig gøy når det har klaffet. Kan ikke slutte med det nå heller. Er ikke særlig overtroisk, men i denne sammenhengen skal alt gjøres likest mulig de andre gangene hehe.
Etter innsettingsplagget (morro ord), har det ikke blitt kjøpt inn så mye som en sokk før laaaaaangt ut i svangerskapet. Er ikke så veldig avslappet gravid.
 
ORIGINAL: snuppeknupp

ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Hvordan går det med rugingen så langt da? Jeg synes det er vanskelig å ikke fortelle noen om forsøk, særlig de nærmeste, men det har sine fordeler også.

Jeg blir ruger på onsdag! Håper eggene våre tåler opptining. Vi har fem på frys og skal sette tilbake 1.


Ja det hadde jo vært kosligere om man snakket om det, men må respektere min mann der...han vil ikke at vi skal fortelle folk det før ung(ene) våre blir store nok og skjønner det selv...
Er jo litt kjedelig og tungt noen ganger å gå igjennom alt av prøving og medisiner uten å si noe til noen..men, men...godt vi har bv[;)]
Rugingen går kjempe bra, og symptomene er her som sist (bekkenløsning og tørr hud) så er meget spent altså [;)]
 
Håper oxo at egget deres tåler opptiningen...er så spennende det der ja...ønsker deg lykke til og satser på at du er ruger på onsdag=))



Ja, da forstår jeg at du vil holde tett. Jeg hadde nok uansett ikke klart å la være å fortelle det til ei venninne eller to [;)].

Ble du gravid på første forsøk sist? Da jeg ble gravid med snuppa var jeg så sikker på at det hadde klaffet at jeg kjøpte graviditetstest og storebror genser på samme bytur [:D]. Merkelig for jeg er utpreget pessimist i forholdt til prøving i utgangspunktet, men jeg hadde rett da..


Lykke til med uttak og innsetting elinfrøkena!


hehe, sant...er ikke lett å holde tett heller...
Nei, ble gravid på 2. forsøk og ferskt egg...så er spent på om vi lykkes på fryst egg denne gangen altså [8D]
innimellom blir man nok mer gira enn man tror hehe, så bra det ble full klaff da siden du bynte sååå tidlig å kjøpe klær[;)]
jeg var flink å ventet til etter den ordinære ul jeg da....da klarte ikke svigermor å vente lenger eller..hehe


Det er forferdelig spennende rett og slett [;)]. Vi har vært igjennom en del forsøk totalt og en av "ritualene" rundt forsøkene har blitt å kjøpe ett lite babyplagg ved innsetting.. Veldig gøy når det har klaffet. Kan ikke slutte med det nå heller. Er ikke særlig overtroisk, men i denne sammenhengen skal alt gjøres likest mulig de andre gangene hehe.
Etter innsettingsplagget (morro ord), har det ikke blitt kjøpt inn så mye som en sokk før laaaaaangt ut i svangerskapet. Er ikke så veldig avslappet gravid.

 
hehe...ja måtte le litt av innsettingsplagget ditt...hehe[:)]
men da er vi to....er ikke avslappet som gravid jeg heller...hehe[:)]
 
lykke til elinfrøkena[;)]
 
ORIGINAL: elinfrøkena

Heisann...ny oppdatering fra meg...

Var på andre UL på torsdag, alt så bra ut. Mest action på høyre eggstokk, men mange egg på venstre også, men de var litt små...
...skulle fortsette med puregon 3 dager til, øke til 150 IE, og fortsette med orgulatran....
Siste dose i dag 17.10[:D]
Skal sette Ovitrelle (eggløsnings-sprøyta) i kveld kl.21.00 [:)]

Sambo skal inn i morgen (TESA), uttak av sædceller ved mikroinjeksjon.
Jeg skal ha egguttak på tirsdag.
På torsdag blir det innsett og da er jeg (også) ruger[:)][:)]
Må innrømme at det er de 14 dagene etter innsett jeg gruer meg mest til, men må bare håpe og tro det beste[:)]

Lykke til til alle dere andre også...så får vi oppdatere hverandre etterhvert...november blir en spennende måned[;)]

Klem[;)]



Skal også ha egguttak til tirsdagen og innsett til torsdagen!
Moro med andre som ligger ca likt ann! [:D]

Masse lykke til alle sammen!
Skal bli ksikkelig babyboom her inne nå!!!![:)]
 
Vi hadde innsett av fryseegg 6. oktober, og idag lyste testen "gravid" mot meg! :) Etter to negative icsi har det endelig klaffet :)
 
Tusen takk Anne L :D
 
ORIGINAL: evlak

Vi hadde innsett av fryseegg 6. oktober, og idag lyste testen "gravid" mot meg! :) Etter to negative icsi har det endelig klaffet :)

 
GRATULERER!!!!
 
...vi kommer etter...[:)]
 
evlak: Gratulerer med positiv test [:D].
 
AnneL: Herrrrlig med bivirkninger[:-], jeg har også fått ekstremt dundrende hodepine i tillegg til kvalmen. Ikke så greit å stresse merker jeg.. Lykke til med ul på torsdag
 
Cizza03: Jeg skrev det et annet sted også, men vi prøvde på førstemann i to år. Hele tiden tenkte jeg at bare jeg blir gravid så skal nok alt bli bra. Jeg tror nok jeg var langt over gjennomsnittet bekymret og stresset gjennom hele svangerskapet. Håper det blir bedre denne gangen.
 
Nå er det to dager til innsetting. Håper virkelig at eggene overlever opptiningen i morgen. Tror nok ikke jeg klarer å la være å ringe.
 
ORIGINAL: Anne L

Takk Snuppeknupp[:)] Synd at du og sliter med kvalme og hodeverk.

Krysser fingrene for at eggene overlever opptinningen! klem

 
Takk. Heldigvis er det forbigående. [;)]
 
ORIGINAL: snuppeknupp

evlak: Gratulerer med positiv test [:D].

AnneL: Herrrrlig med bivirkninger[:-], jeg har også fått ekstremt dundrende hodepine i tillegg til kvalmen. Ikke så greit å stresse merker jeg.. Lykke til med ul på torsdag

Cizza03: Jeg skrev det et annet sted også, men vi prøvde på førstemann i to år. Hele tiden tenkte jeg at bare jeg blir gravid så skal nok alt bli bra. Jeg tror nok jeg var langt over gjennomsnittet bekymret og stresset gjennom hele svangerskapet. Håper det blir bedre denne gangen.

Nå er det to dager til innsetting. Håper virkelig at eggene overlever opptiningen i morgen. Tror nok ikke jeg klarer å la være å ringe.

 
Det er jo litt rart å ikke vite om hvordan det går med den lille inni magen , så ser den da...[;)]
ønsker deg masse lykke til, håper at eggene overlever og at du snart er RUGER=))[8D]
 
ORIGINAL: Cizza03

ORIGINAL: snuppeknupp

evlak: Gratulerer med positiv test [:D].

AnneL: Herrrrlig med bivirkninger[:-], jeg har også fått ekstremt dundrende hodepine i tillegg til kvalmen. Ikke så greit å stresse merker jeg.. Lykke til med ul på torsdag

Cizza03: Jeg skrev det et annet sted også, men vi prøvde på førstemann i to år. Hele tiden tenkte jeg at bare jeg blir gravid så skal nok alt bli bra. Jeg tror nok jeg var langt over gjennomsnittet bekymret og stresset gjennom hele svangerskapet. Håper det blir bedre denne gangen.

Nå er det to dager til innsetting. Håper virkelig at eggene overlever opptiningen i morgen. Tror nok ikke jeg klarer å la være å ringe.


Det er jo litt rart å ikke vite om hvordan det går med den lille inni magen , så ser den da...[;)]
ønsker deg masse lykke til, håper at eggene overlever og at du snart er RUGER=))[8D]

 
Tusen takk, vi går for full klaff for hele gjengen i oktober[:D].
Jeg har forøvrig helt vondt i magen i dag, i dag skal de tine egg og jeg blir helt over spent. Heldigvis skal jeg snart på jobb. Tror nok at jeg må ringe senere i dag for å høre hvordan det har gått... Vi har hatt litt varierende resultat med nedfryste egg tidligere. 4 egg første gang ble ett forsøk med 2 inn, dårlig kvalitet. 2 uttak ble 6 på frys, frys nr to i den runden endte i en flott gutt, 3 forsøk, som ble søskenforsøk ble avbrutt fordi det siste embryoet ikke tålte opptining, . Denne gangen har vi fem egg som i utgangspunktet var av super kvalitet...
 
Hei, da er jeg hjemme fra egguttak...gikk greit, men var litt vondt ja, kjenner litt enda, men jeg har sambo hjemme hos meg så det går bra.
 
Fikk ut 4 egg, ett var litt umondent sa de, men de tok selvsagt vare på alle for å se utvikling. Håper de 3 andre var superkvalitet. De virket positive!!
Sædcellene til sambo var det fortsatt fin kvalitet på, mye bevegelse...(han var inne i går)
Nå må vi vente til i morgen, da skulle de ringe for å informere om eggene var blitt befruktet (mikroinjeksjon), og torsdag er det innsetting av gullegget...[:)]
 
Lurer på noe i samme slengen....bruker mannen deres å være med på klinikken hver gang??Jeg har hatt med sambo hver gang nå, men mye pga at det er vårt første forsøk, og for at jeg ikke har visst hva som skal skje hver gang....nå er det slik at han driver å lurer på om han MÅ være med meg på innsett på torsdag...(pga jobb)...han blir med hvis jeg har lyst til det, men tenkte jeg skulle spørre dere andre hva dere gjør???
 
Vært på uttak i dag jeg også. Fikk ut 10 egg![:)]
Så bare å vente på tlf i morgen om hvordan befruktningen har gått.

Her han gubben kun vært med på uttaksdagen. Resten må jeg møte opp alene. men går i grunn veldig greit alene også![:)]
 
Hei, å takk for svarene[:)]
 
Ok, da er det litt forskjellig hva dere gjør...vi bor veeeldig nære, så kanskje sambo kan gå på jobb noen timer å komme å bli med...har time på ettermiddagen....
 
Jeg også syns det er en såpass spesiell opplevelse, så vil jo gjerne at han blir med...får sikkert se egget på skjerm også...å DET er jo en ganske spesiell og fin opplevelse....som jeg vil at han skal oppleve...vi får ta en diskusjon på det senere ser jeg for meg...hihih:-)
 
Jaaa, håper virkelig jeg har gullegg(ene), jeg syns jeg hadde lite egg (3-4), men satser på at det er kvalitetsegg!!!!
 
Vi har en spennende tid foran oss jenter...all lykke til oss!!!!
 
ORIGINAL: GunnElin

Æ skal i gang med vårt 2.Forsøk. Begynner på spray på onsdagen å sprøyte 21 okt og ul 29[:D][:D]
Spennanens.
Lykke til t dæ. Dette blir spennanes




Jeg starter med sproyter 24 okt, saa da har jeg noen aa foelge med litt [:)]
 
Takk, veldig hyggelig å være her oxo...spez siden vi ikke er åpne om dette i det virkelige liv[8D]


Enig med deg her. Godt å ha dette forumet. Ingen som vet at vi holder på med prøverørsforsøk...
 
Back
Topp