IVF dagbok

Kan ikke annet enn å sende sende deg gode tanker. Helt grusomt å miste noen, og det hjelper fint lite når man er oppi dette styret i tillegg. Heldigvis leger tiden sår, selv om man blir sittende med et arr. Håper du klarer å ta en dag av gangen og ta til deg hvor sterk du er som kommer deg gjennom dette. Jeg skjønner godt dine tanker om "hvis bare" , det tror jeg mange føler på etter et dødsfall, uansett omstendigheter. Men nå er det slik at vi bare er mennesker og det ikke alltid det er så mye vi får gjort. Og kun utifra den sorgen jeg ser at du har, så tror jeg at du har vært en fantastisk venn!
Tusen takk for fine ord. Hjelper og høre sånt. Jeg håper iallefall at han så på meg som en god venn.

Nå er jeg kommet til spray dag 8 og det er 11 dager til første kontroll. nå er jeg veldig spent på hva som skjer etter kontrollen, om det er oppstart på puregon eller ikke.
Hadde vært gøy å fått til et forsøk før ferien. Jeg merker egentlig ikke noe av synarela'en. jeg fryser en del , men det er jo fordi tempen har synket en del ute. og det blåser kald vind. også er jeg veldig veldig psykisk sliten oppi alt dette som har skjedd. så er stemningen på jobb helt pyton igjen også. Men virker som jeg har en mulighet til å få begynt på en annen en nå, krysser fingre for det.

I går var det bisettelse. Det var veldig tøft og tungt. Ble litt skuffa over at det ikke var flere av hans gamle venner fra barndommen som dukket opp. men sånn er det nå da. Det var tydeligvis ikke viktig nok for dem.
Men det var en veldig fin sermoni. og sangene de valgte å bruke fikk plutselig en helt ny mening. Og jeg vet ikke om jeg klarer å høre de med det første uten å knekke sammen i gråt.

Spraydag 9.
I dag har jeg fått kjenne på bivirkninger ja. Fryser og svetter om hverandre. Faktisk ganske plagsomt. Humøret har begynt å bli ganske så svingete. Og jeg kjenner på kvalmen. Kvalmen håper jeg bare er en gangs tilfelle. Har fremdeles mye vondt i magen. Er skikkelig oppblåst.

Går helt i surr med disse spray dagene. Men i dag har jeg sprayet i 11 dager. Det går faktisk veldig greit. Jeg sliter ikke så med bivirkninger. Jeg merker det litt innimellom men så er det over igjen.
Kvalmen er heldigvis gitt seg var kun den ene natta. Så må ha vært all matinntaket tidligere på kvelden som gjorde det.
Jeg har fått ømme pupper og bryst vortene er også ømme. Er kjempe trøtt hele tiden og klarer ikke helt å konsentrere meg.
Ikke har jeg fått mens heller. Lurer på om den kommer skulle hatt den i dag i følge syklus. Det vonde i magen har gitt seg også. 8 dager til første kontroll på Ullevål. Håper jeg kan få starte med puregon da.

Disse humørsvingningene altså. Jeg blir snart sprø.
Og jeg har gått opp 5 kg de to siste ukene. Er jeg nesten sikker på. Nå skal jeg straks da dagen siste dose. Se på outcast på fox. Så skal jeg legge meg. Skjønner ikke at det går an å være såå trøtt og uopplagt. Også håper jeg at jeg snart kan begynne og blø. En uke til kontrollen og jeg vil ikke at forsøket skal bli avbrutt pga at tr ikke skal høre.

Har du fått en blødning på spray?

Følger med på deg og heier på at stimuleringen gjør som den skal :)
Håper ikke bivirkningene tar helt knekken på deg <3

Følger med på deg og heier på at stimuleringen gjør som den skal :)
Håper ikke bivirkningene tar helt knekken på deg <3
Takk for at du heier :D
Må bare krysse fingrene for at sprayen til nå har gjort jobben sin selv på halv dose.
Kjenner ikke så mye bivirkninger er litt innimellom. Men nå som jeg sprayer riktig dose vil jeg nok kjenne litt mer kanskje

da har jeg begynt å blø skikkelig. og det er bra. da har nok den halve doseringen med spray virket som den skal...
Var litt redd for at det ikke skulle skje noe i det hele tatt.
Så nå sitter jeg med menssmerter og hele pakka.

Hurra, så utrolig bra :D Ikke mange gangene vi kan hoppe i taket av blødning og menssmerter :)) Håper alt ser i orden ut på UL :D

Hurra, så utrolig bra :D Ikke mange gangene vi kan hoppe i taket av blødning og menssmerter :)) Håper alt ser i orden ut på UL :D
Haha nei det er sant. Som regel så vil vi jo ikke se den. Men nå var den mer enn velkommen. Rart det der.
Ja er bare å krysse fingre og tær for at er som det skal ved ul. Ikke mange dagene igjen det nå. Wæææ.

nå har jeg sprayet i 13 dager. jeg oppdaget jo her en dag at jeg har jo lest feil om doseringen, så jeg har sprayet halv dose 11 dager :P
Så fort jeg startet med riktig dose så har jeg virkelig fått kjenne på hva hetetokter er ja. og kan ikke si jeg gleder meg til overgangsalderen.
Jeg ringte ullevål i går ang dette spray rotet mitt, og hun sa jeg skulle fortsette med 4 doser om dagen. så da gjør jeg det frem til kontroll på tirsdag om 6 dager. blir forsøket avbrutt så har jeg meg selv å takke, for at jeg ikke klarer og lese skikkelig igjennom før jeg starter med noe...
men jeg har en god følelse så dette går nok bra.
Mensen kom for fullt i dag, og jeg har sikkelige smerter. pleier ikke å være så voldsomme som nå. så nå blir det fosterstilling på sofaen, frem til sommerfesten i bhg i kveld.

15 dager på spray og nå kom hodepinen snikende på. Er sikkert også fordi jeg er sliten, jeg sover så dårlig om natta. Så i dag ble det en egenmelding gitt. Så nå tror jeg at det blir å finne senga frem til jeg skal hente i bhg.

Dag 16 på spray. Og våkner i dag også med vondt i hodet. Så er nok synarela bivirkning dette her. Hadde håpet jeg skulle slippe unna med hodepine. Så nå er jeg fryktelig spent på sprøyter start. Håper hodepinen holder seg unna da. Jeg fungerer virkelig ikke med hodepine. Bortsett fra det så merker jeg ikke så mye til andre bivirkninger lenger.

2 dager til kontroll. Nå har jeg begynt å grue meg litt kjenner jeg. Er mest redd for at jeg ikke er nedregulert nok og at jeg for beskjed om at de avbryter forsøket. Men jeg har en god følelse på dette så får bare håpe det stemmer.
Nå har jeg sprayet i 17 dager. Denne tiden har i grunn gått veldig fort. Det som er mest plagsomt med dette et at jeg er så trøtt og sliten hele tiden og at jeg sover dårlig om natta. Også humørsvingninger annen hver dag. Jeg må ha meg en powernap etter jeg har levert guttungen i bhg. Får håpe det blir bedre etterhvert.

Nok en natt med lite søvn. og nå begynner jeg og savne nattesøvnen min. helt siden jeg startet med spray så har jeg sovet så dårlig. våkner mange ganger i løpet av natta, og når jeg våkner så har jeg vondt i hodet. sånn har det vært siden fredag.
Jeg er jo egentlig kjempe sliten, men jeg kan jo ikke sove bort hele dagen. Men verre skal det vel bli fremover :P
Jeg fikk mens til riktig tid,noe jeg ble litt overrasket over, etter som jeg har lest så er det ikke alle som blør. den har vært vond og den er har ikke gitt seg enda heller. i går begynte det å ta seg opp igjen. lurer på hvor lange jeg skal blø.
En annen ting jeg også misliker med denne sprayingen er at sexlysten er helt fraværende.
1 dag til kontroll. 18 dager med spray.

Lykke til på kontroll i morgen! :) Håper alt ser bra ut og at du kan starte på sprøyter

Back
Topp