IVF dagbok

I morgen er vi i gang. Vet ikke helt om jeg liker hetetokter som bivirkninger i denne varmen er om dagen. Og på jobben er det like varmt inne som ute. Kommer til å ligge langflat tenker jeg. Men alt dette blir verdt det når jeg har en positiv test i hånda og en spellemann i magen.

Spray dag 1

Da er første dose med spray tatt. må si det kiler veldig i nesa, men ikke nok til at jeg må nyse.
Og den ettersmaken var virkelig ikke god. blir litt kvalm og uggen av den, men tar vel ikke så lang tid før jeg venner meg til den heller.
Nå er jeg spent på om jeg merker noen bivirkninger. Men nå er vi i gang :D Hurra!

Spray dag 1

Da er første dose med spray tatt. må si det kiler veldig i nesa, men ikke nok til at jeg må nyse.
Og den ettersmaken var virkelig ikke god. blir litt kvalm og uggen av den, men tar vel ikke så lang tid før jeg venner meg til den heller.
Nå er jeg spent på om jeg merker noen bivirkninger. Men nå er vi i gang :D Hurra!

Hvis du noen gang føler du har en nys på gang rett etter sprayen så har hvertfall jeg effektivt stoppet nysen ved å holde litt for nesa.

Prøv å ikke kjenne etter bivirkninger :) Det er mange som ikke merker så mye og da er det ingen vits å uroe seg unødig.

Så gøy at du endelig er i gang!! :D Blir spennende å følge deg på veien din :)

Ps: hvordan fikk du tykk skrift på "spray dag 1"?

Hvis du noen gang føler du har en nys på gang rett etter sprayen så har hvertfall jeg effektivt stoppet nysen ved å holde litt for nesa.

Prøv å ikke kjenne etter bivirkninger :) Det er mange som ikke merker så mye og da er det ingen vits å uroe seg unødig.

Så gøy at du endelig er i gang!! :D Blir spennende å følge deg på veien din :)

Ps: hvordan fikk du tykk skrift på "spray dag 1"?
Kjente det en stnd etter sprayen. så hadde det kommet et nys så hadde det nok ikke vært krise. men jeg skal prøve trikset ditt i kveld om det skjer det samme. jeg skal ikke kjenne så mye etter bivirkning har jeg bestemt meg for, er jo bare fint om det ikke melder seg noe.
jeg bruker pc da har du en verktøylinje over boksen du skriver i. vet ikke om man får gjort det fra appen jeg, har ikke sjekket :)

Ja nå er jeg endelig i gang. det er så deilig, endelig snart i mål .
Når er test dag for deg forresten? :D

Kjente det en stnd etter sprayen. så hadde det kommet et nys så hadde det nok ikke vært krise. men jeg skal prøve trikset ditt i kveld om det skjer det samme. jeg skal ikke kjenne så mye etter bivirkning har jeg bestemt meg for, er jo bare fint om det ikke melder seg noe.
jeg bruker pc da har du en verktøylinje over boksen du skriver i. vet ikke om man får gjort det fra appen jeg, har ikke sjekket :)

Ja nå er jeg endelig i gang. det er så deilig, endelig snart i mål .
Når er test dag for deg forresten? :D

Aha! Da skjønner jeg at jeg ikke finner noen sånn knapp på appen hvertfall :)

Håper du flyr gjennom hormon-karusellen uten å merke noe som helst :)

Min testdato er 9. Juni. Litt under en uke igjen! :D Veldig spent!

Aha! Da skjønner jeg at jeg ikke finner noen sånn knapp på appen hvertfall :)

Håper du flyr gjennom hormon-karusellen uten å merke noe som helst :)

Min testdato er 9. Juni. Litt under en uke igjen! :D Veldig spent!
Blir pengene med test dag. Krysser fingre for at du får positiv test :D
Ja hadde vært fint å slippe unna hormon bivirkninger :)

Spray dag 2.

Merker fint lite. Men så er den en karusell med følelser i sving om dagen etter jeg fikk en dårlig nyhet om et dødsfall.
Men det stikker en del i nesa etter jeg har tatt sprayen. Merker at dette blir en utfordring for meg og huske på å ta spray til rett tid. Må sette på alarm så jeg får tatt den.

Spray dag 2.

Merker fint lite. Men så er den en karusell med følelser i sving om dagen etter jeg fikk en dårlig nyhet om et dødsfall.
Men det stikker en del i nesa etter jeg har tatt sprayen. Merker at dette blir en utfordring for meg og huske på å ta spray til rett tid. Må sette på alarm så jeg får tatt den.

Kondolerer med den dårlige nyheten... :(

Det kan være veldig lurt å ha alarm på tlf og ikke minst ha nulltoleranse for å utsette å ta medisinen med en gang alarmen går, fordi man "skal bare" ;) Fort gjort å glemme medisinen da når man blir for avslappet.
I tillegg bruker jeg en app som heter "medisafe" som sier ifra at du skal ta medisin og du må huke av at du faktisk har tatt den. Da slipper du å få angst når du blir usikker på om du husket å ta sprayen eller ikke :)

Kondolerer ❤

Spray dag 3.
Merker ingen ting. Håper det fortsetter sånn.
I går var jeg en tur ute med ei venninne. Og jeg ble så kjempe full på lite alkohol at det er flaut.
Og jeg hadde skikkelig svingninger i humøret. Gikk fra å grine til å le om hverandre. Har nok ikke med sprayen å gjøre mer det som har skjedd. Så det skal ikke så mye til før jeg husker og griner. Men synarelaen har kanskje forsterket følelsene litt ikke godt å si.

Gått 4 dager på spray. Merker fint lite på dagen. Men natta så sliter jeg med søvn. Våkner ofte på natta kanskje hver andre time.
I kveld brakk jeg meg faktisk av ettersmaken på sprayen også. Gleder meg til jeg er ferdig med dette her.

Jeg sliter så om dagen. dette dødsfallet har virkelig gått mer inn på meg enn det jeg trodde det skulle gjøre.
Trodde ikke jeg kom til å reagere så veldig som jeg har gjort. Jeg klarer ikke sove om natta, våkner 100 ganger. mat smaker det ingenting av, a det bare vokser i munn når jeg spiser. jeg klarer ikke få frem noe smil, jeg blir sint og irritert på folk. jeg gråter mye.
Tårene sitter så løst. Jeg har en urolig klump i magen jeg ikke blir kvitt.
Og oppi alt dette så skal jeg fungere på jobb og være her for sønnen min. Dette her ble bare rett og slett for mye.
Gruer meg så til Torsdag, da er det begravelse. Dette er virkelig vondt. hadde h*n dødd av sykdom og ikke selvmord hadde dette vært mye lettere å takle. Jeg har selvsagt flere jeg kan snakke med, men jeg vil ikke snakke mer om dette, jeg vil legge dette bak meg.
Fy f... dette her er så urettferdig. Og jeg blir så sint på vedkommende som kan etterlate oss alle med skyldsfølelse og den verste sorgen å bære.
Tankene er som en karusell, som jeg vil hoppe av nå. orker ikke mer . jeg vil tilbake til den normale hverdagen hvor latteren sitter løst og jeg har det bra.

Hello darkness, my old friend
I've come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds while I was sleeping
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence

In restless dreams I walked alone
Narrow streets of cobblestone
'Neath the halo of a street lamp
I turned my collar to the cold and damp
When my eyes were stabbed by the flash of a neon light
That split the night
And touched the sound of silence

And in the naked light I saw
Ten thousand people, maybe more
People talking without speaking
People hearing without listening
People writing songs that voices never share
And no one dared
Disturb the sound of silence

"Fools" said I
"You do not know, silence like a cancer grows
Hear my words that I might teach you
Take my arms that I might reach you"
But my words like silent raindrops fell
And echoed
In the wells of silence

Simon And Garfunkel

Rest in peace my friend. Du vil alltid ha et plass i hjertet mitt, vil aldri glemme deg <3

Sender deg en god klem, Bina ❤❤❤ Høres ut som du har det tøft nå. Jeg tror det er viktig å bruke tid på å sørge ferdig, ikke prøve å komme over det før hodet er klar for det. Det er helt normalt å føle som du gjør. Tenker på deg ❤

Bina husk hva jeg har sagt til deg tidligere!
Tapet hadde ikke følt anerledes om han så hadde fått kreft å krepert av det kjære deg!
ikke hah fokus på hvordan han gikk bort, men på hvem han var når han levde.
Ikke sitt og tenk på at "om jeg bare hadde" fordi med den tanken så vil du aldri komme over det. Spesielt når vennen din ikke gav noen hint, eller hadde noen rop om hjelp før han tok valget.
for alt vi vet så kan han ha tatt det valget raskt eller tenkt på det lenge og holdt det for seg selv.
Ikke sørg hans død, men feir hans liv. Ikke la måten han døde på overskygge minnene du har av han i live.

Stor klem fra meg og lykke til på torsdag <3 er det noe så vet du hvor du finner meg <3

❤️

Må bare bearbeide dette på min måte. Men jeg tar til meg det andre sier og dere. Dwt er bare veldig tungt og tøft. Og set går veldig opp og ned.

Spray dag 5.
I dag har jeg virkelig kjent smerter magen. I skrivende stund er det virkelig ikke godt. Skikkelige kramper. Og dette har jeg ikke kjent før. Tror kanskje det er tr som hilser på nå. Og denne gangen er hun for jævlig.
Har faktisk begynt å kjenne litt bivirkninger. Jeg får hetetokter innimellom og humøret er alt fra vakkert. Jeg blir veldig fort sint og provosert.
Leverte guttungen i bhg tidligere i dag.og han lukker opp døra inn til garderoben. Ut kommer ei jente som sier han ikke får lov til å komme inn. For nå var de kun hun og en til som kunne være der. Jeg ble så sint på henne og sa at det bestemmer faktisk ikke du. Om han vil inn i garderoben så skal han få gå inn i garderoben. Og a ble så lei seg av denne jenta så han begynte å gråte. Han tør jo ikke ta igjen i det hele tatt. Men denne jenta begynte bli frekk i kjeften . Måtte virkelig puste noen ganger før jeg ba henne si unnskyld siden han ble lei seg.
Og sa at er det noen av de andrw barna som må inn i garderobem så må du la de komme inn. Du bestemmer ikke her.
Neida så dette skal bli moro skjønner jeg :D

Kan ikke annet enn å sende sende deg gode tanker. Helt grusomt å miste noen, og det hjelper fint lite når man er oppi dette styret i tillegg. Heldigvis leger tiden sår, selv om man blir sittende med et arr. Håper du klarer å ta en dag av gangen og ta til deg hvor sterk du er som kommer deg gjennom dette. Jeg skjønner godt dine tanker om "hvis bare" , det tror jeg mange føler på etter et dødsfall, uansett omstendigheter. Men nå er det slik at vi bare er mennesker og det ikke alltid det er så mye vi får gjort. Og kun utifra den sorgen jeg ser at du har, så tror jeg at du har vært en fantastisk venn!

Back
Topp