Men du sier det jo selv at det er en elevorganisasjon som gjorde dette, faktisk ikke de som tror på islam. Dette er jo en stor feil av skolen å gjøre og har ikke noe med de muslimske unger eller foreldre ved skolen. Selvsagt burde de feire jul med juleavslutning og lignende!Jeg er ikke for slike statuser selv, men alikevel er jeg enig i mye av det som kommer frem i akkurat denne. Denne statusen bunner uti at en elevorgansiasjon har kuttet julegudstjeneste ved en skole for å ikke eksludere elever. De som ønsker å gå i julegudstjenesten må søke om å få gå! Jeg syns det er helt feil å gå inn og fjerne slike tradisjoner som ligger utrolig mange år tilbake pga at vi nå har en stor økning i muslimer og andre troende! Her er det slik at om noen ikke ønsker å delta pga religion så er dette helt greit og de blir igjen i bhg/skole når resten er på felles julegudstjeneste. Og JEG mener at det er akkurat slik det bør vere, for det er slik det ALLTID har vert. Jeg vil se et muslimsk land som hadde kuttet bønner eller andre ting i moske pga stor innvandring av kristne. Det er jeg rimelig sikker på ALDRI hadde skjedd! Tanten min er gift med en muslim og vi har hatt noen ganske heftige diskusjoner på dette med kristendom og islam. Han mener at VI skal ta alle hensyn, men mener også at kommer vi til muslimske land så er det fremdeles VI som skal ta hensyn for islam er viktigere enn kristendommen. Da smeller det litt i alle bauer og retninger for meg altså! For jeg tror faktisk det er langt flere som tenker slik enn at det bør gå begge veier![]()
Mine barn vil kun bli fritatt gudstjeneste så lenge de ikke absolutt vil gå! Og vi er da en muslimsk familie