Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det så ikke surt ut og jeg er helt enigEg kallar mini for mini og gubben for gubben. Ikkje interessert i å legge ut navn på dei her, og ikkje gjer det meg så mykje at du irriterer deg over det hellerme har kvar våre ting å slite med
![]()
Det må da være lov å irritere seg over de små tingene også. Hun engasjerer seg nok i større problemer i tillegg til de små, slik som resten av befolkningen mest sannsynligvis gjør.![]()
"litlekaren" eller ev. "litjkarn" kan vi og snakke om her i huset, men det har ingen ting med ungane å gjere...Her inne vil jeg helst være anonym. Derfor bruker jeg ikke navn hermen faktisk også ofte her hjemme også bruker jeg "litlekaren" eller kallenavn relatert til navnet hans. Mannen bruker jeg alltid navnet på da
![]()
Svarer for hvordan det er for meg nå. Til nære venner og familie så tror jeg ikke at jeg bruker "han lille". Men så hender det jo at jeg snakker med bekjente som jeg gjerne ikke har så god kontakt med at jeg forventer at de kan/husker navnet på guttene mine, da blir det ofte "han lille" eller "han store".Ja jo...okey skjønner hva du mener, men hvorfor si "sambo" og ikke "samboeren" eller "kjæresten"?
Jeg syns "sambo" høres ut som en slags dans??
Og det er ikke bare ukjente som sier "hun lille"! Søstera mi kan finne på å si at "Jeg er på handletur med hu lille" eller "Har du og han lille lyst å komme på besøk?". Hvorfor ikke bare si navnet liksom. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade. Jeg begynner visst å bli gammel!
Hihi, jeg er skyldig i alle punkterJeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?
Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".
Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Her inne kaller jeg de mini/sambo/gubben ol, men ikke in real life. Men forstår din frustrasjpn. Jeg irriterer meg mye over skrivefeil bla, får fnatt om noen skriver at de skal spise "pinne kjøtt" f.eksUff, det grøsser bare jeg har skrevet det selv nå
![]()
Sier ikke han/hun lille eller mini til sønnen min nei . Fordi jeg vil ikke at han skal føle seg liten og som den minsteJeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?
Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".
Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?