Irriterende ting..

Irriterer meg litt jeg også, sambo høres ut som en dans ja, merkelig å ikke kunne legge på siste del sv ordet! Gubben er greit å bruke hvis han er 70+ ,sitter i en gyngestol og røyker pipe.

Eg kallar mini for mini og gubben for gubben. Ikkje interessert i å legge ut navn på dei her, og ikkje gjer det meg så mykje at du irriterer deg over det heller;) me har kvar våre ting å slite med:-)
Det så ikke surt ut og jeg er helt enig :)

Det må da være lov å irritere seg over de små tingene også. Hun engasjerer seg nok i større problemer i tillegg til de små, slik som resten av befolkningen mest sannsynligvis gjør. ;)

Joda, men ærlig talt; hva folk kaller ungene sine for, mens den er i magen ofte her på forumet, og senere?!?!?;) DET hadde i alle fall ikke jeg giddet bruke irritasjon på:p

På tlf er det litt kronglete å skrive. Derfor er det jo lettest å bare skrive sambo. Det er jo et ord man har bruk for ofte her inne også :) gubben synes jeg også blir litt rart. Og irriterer meg også over at i mannens vennekrets og hjembygd er det vanlig å kalle dama si for kjærringa! :p og på barna er det vel helst kallenavn det går i her inne for å være anonym. Til vanlig bruker jeg helst navn, eller gullet :)

Her inne vil jeg helst være anonym. Derfor bruker jeg ikke navn her:) men faktisk også ofte her hjemme også bruker jeg "litlekaren" eller kallenavn relatert til navnet hans. Mannen bruker jeg alltid navnet på da:)
"litlekaren" eller ev. "litjkarn" kan vi og snakke om her i huset, men det har ingen ting med ungane å gjere...

Eg tenkte eg skulle vere feiande flott og påstå at eg brukar navna til ungane og sambuaren (<- sjå, ingen sambo) min når eg snakkar til/om dei sånn i ekte levande live, men så kom eg plutseleg på at eg pleier å kalle jenta mi Gåseguri, av ein eller annan mystisk grunn. Guten brukar eg som regel navnet på, men slenger gjerne på -min etter.

Her inne omtalar eg som regel ungane som "eldste" og "lille", sjølv om "lille" ikkje er så liten lengre med sine respektable sju år. Ho er likevel den minste av mine. Og sambuaren min blir vel som regel omtalt som det. Her inne i alle fall. Alle burde gifte seg, berre det å sleppe unna "sambo"-forkortelsen burde vere grunn god nok.

Last edited:
Ja jo...okey skjønner hva du mener, men hvorfor si "sambo" og ikke "samboeren" eller "kjæresten"?
Jeg syns "sambo" høres ut som en slags dans??

Og det er ikke bare ukjente som sier "hun lille"! Søstera mi kan finne på å si at "Jeg er på handletur med hu lille" eller "Har du og han lille lyst å komme på besøk?". Hvorfor ikke bare si navnet liksom. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade. Jeg begynner visst å bli gammel!
Svarer for hvordan det er for meg nå. Til nære venner og familie så tror jeg ikke at jeg bruker "han lille". Men så hender det jo at jeg snakker med bekjente som jeg gjerne ikke har så god kontakt med at jeg forventer at de kan/husker navnet på guttene mine, da blir det ofte "han lille" eller "han store".
Jeg opplevde nettopp å få spørsmål fra ei jeg har studert med en kort stund, og vi hadde ikke kontakt utenom skolen, om jeg ville treffe henne og hennes gutt en dag. Og at jeg måtte ta med "han lille". Jeg går ut fra at hun ikke kom på hva han heter.
Men hvis det blir en lengre samtale så går jeg over til å bruke navnet underveis sånn at de vet hvem jeg snakker om.

Jeg skriver alltid gubben/sambo og mini HER inne:D men gjør jo selvfølgelig ikke det irl:p er fordi jeg ikke ønsker å utlevere navn fordi jeg vil være mest mulig anonym;) og sambo er kortere enn samboer så da går det fortere å skrive;) tror faktisk ikke det er mange som bruker slike kallenavn til daglig. Det har ihvertfall aldri jeg hørt.

Her inne kaller jeg de mini/sambo/gubben ol, men ikke in real life. Men forstår din frustrasjpn. Jeg irriterer meg mye over skrivefeil bla, får fnatt om noen skriver at de skal spise "pinne kjøtt" f.eks:P Uff, det grøsser bare jeg har skrevet det selv nå :P

Kjipt å irritere seg over sånt. Men de fleste her inne bryr seg vel ikke om at ett medlem irriterer seg over noe så ubetydelig.

Jeg bruker mini ol for baby i magen, vett ikke kjønnet og har ikke fått navn... Kan ikke kalle h*n for den navnløse heller;) noen ganger blir det baby da...

Her inne blir det mannen/minsta/eldsta. Siden jeg helst vil holde meg anonym ;)

I det virkelige liv blir mannen kalt ved navn, likeså med barna mine. Hender vel innimellom at det blir minsta og eldsta der også. Spesielt med folk som ikke vet hvem som er hvem av de. "Nei **** er minsta i vårt hus. Minsta er veldig glad i andre og blablabla* Ikke aller farmors venner som husker navn gitt :p

Jeg sier gubben om mannen min og han kaller meg for kjerringa si. Det er dialekta vår, og den er vi stolt av. Her vi bor nå er det skjellsord og kalle meg kjerring...
Mye man skal irritere seg over......

Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Hihi, jeg er skyldig i alle punkter :D

Sier ofte "Mini", "Lillegutt" og "Lillemann". Vi har bare ett barn og i stedet for å si Jonas, Jonas og Jonas i annenhver setning så veksler jeg med andre betegnelser.

Her inne og skriftlig forøvrig bruker jeg "mannen", "Sambo" og "Gubben"

Muntlig omtales min forlovede som "han jeg bor med" :D

Her inne kaller jeg de mini/sambo/gubben ol, men ikke in real life. Men forstår din frustrasjpn. Jeg irriterer meg mye over skrivefeil bla, får fnatt om noen skriver at de skal spise "pinne kjøtt" f.eks:P Uff, det grøsser bare jeg har skrevet det selv nå :P

"Pinne kjøtt" og "HVORDAN bilstol har dere?" :o

Visse burde saksøkt sin norsklærer :rolleyes:

Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Sier ikke han/hun lille eller mini til sønnen min nei . Fordi jeg vil ikke at han skal føle seg liten og som den minste ;) syns ikke det er noe koselig å alltid bli omtalt som den lille... om noen andre kaller han det pleier jeg faktisk si ifra :P når bestefar, oldefaren te sønnen min ringer spør han alltid hvordan det går med den lille. . Akuratt det bryr jeg meg ikke med.. tror det er fordi han er blitt glemsk i sine eldre dager og ikke husker navnet hans hele tiden ;)

Vet ikke om dette er likere da her i huset er sambo pus og kjære noe han alltid har vært. Å jenta vår går underbetegnelsen lille venn eller snuppelupp. He he :)

Back
Topp