Irriterende feil folk sier...

Når jeg tenker meg om, så kan det være jeg irriterer folk selv. Helt siden jeg var liten, så har jeg bl.a. sagt:
Akrobat til akkurat
Entrecote til nrk
Genser til grenser
osv...
Vet jo at det er feil, er bare en (dårlig?) vane. :p
Jeg sier kullsyyyre med laaaang y, og blir alltid rettet på :-P

"Advokado" - i stedet for avokado
"Psykriatrisk"- i stedet for psykiatrisk

Og så er det irriterende når folk skriver "hvet" (med h) som "jeg hvet ikke" når de skal skrive ordet vet. (Jeg vet ikke).

Radioreklamen til chess! Fy flate, nesten så jeg må skrive på veggen på fb :o "skjærsterabatt" wtf, finn en som kan snakke norsk når det er snakk om seriøse ting :o

Når jeg tenker meg om, så kan det være jeg irriterer folk selv. Helt siden jeg var liten, så har jeg bl.a. sagt:
Akrobat til akkurat
Entrecote til nrk
Genser til grenser
osv...
Vet jo at det er feil, er bare en (dårlig?) vane. :p
Akrobat sier jeg og..oops! Ett sted går genseren, altså ;)

Akrobat sier jeg og..oops! Ett sted går genseren, altså ;)
Haha, ja den går der! :D
Har ikke fått kjeft enda da, tror de fleste finner det en snule sjarmerende. Er jo ikke ord jeg går å sier støtt og stadig heller så. :p

Mangnet til geléklumpene i vannet:woot:

Det heter manet.

Heh, kom på en ting som svigermormor sa da det var innsamling forrige helg.. Børsebærer! Jeg trodde jeg skulle daue, fikk jo bilder i hodet av bevæpnede for som samla inn penger. De fikk med seg en del, ja.
Ikke rart hun blir blakk ved hver innsamling:p

DET er mye det, men LEGITIMASJON er seriøst det verste. Spesielt når det kommer fra eldre damer som jobber som valgfunksjonær på Kommune og fylkestingsvalget....

Har alltid sagt det jeg og, men det er visstnok feil i følge kompisene og gubben min.. :-P Ene kompisen min har alltid vært så bastant på det der: "D hæte itje hørselsvern, d hæte HØRSELVERN!!!":-P Men kanskje jeg har rett likevel?!:-P Det der må jeg forske på!;)
Aner ikke hva som er rett, men jeg sier hørselsvern. Og har funnet en forklaring i hodet mitt :p nemlig at s'en er forkortelse for "sitt", altså hørselen sitt vern

Ikke sant?! Koppvasken, koppvasktua osv også.. Bor i Nord-Trøndelag, og det er ikke alle som sier det, men overraskende mange!
Haha, aldri hørt om før! :P hvor mener de man skal gjøre av resten av oppvasken da? Eller koppvasken? :P

Haha, aldri hørt om før! :P hvor mener de man skal gjøre av resten av oppvasken da? Eller koppvasken? :P
Haha, si det! Det kan nok komme av at vi sier at vi har "vaska koppa" når vi har tatt oppvasken.

Back
Topp