Irriterende feil folk sier...

Når folk sier skjøttkaker i stedet for kjøttkaker, skjærlighet i stedet for kjærlighet, skjøre i stedet for kjøre.. Noen burde få igjen skolepenga sine :o blæ, jeg blir så sinna :p Jeg retter på folk jeg altså ;) Noen blir fornærmet og sier de kan snakke som de vil, jeg nekter..

Mannen sier royceroyce istedenfor rolls royce :)

Ellers er det hvem bil, hvem skjorte (hvilken). "Henne sa" osv :p

Svigerfar sier forby istedenfor forbi :-P

Jeg hørte ei som konsekvent da automagisk. Og hun sa det ofte, var sammen med henne i flere timer. Jeg holdt på å daue.

Når folk sier skjøttkaker i stedet for kjøttkaker, skjærlighet i stedet for kjærlighet, skjøre i stedet for kjøre.. Noen burde få igjen skolepenga sine :eek: blæ, jeg blir så sinna :p Jeg retter på folk jeg altså ;) Noen blir fornærmet og sier de kan snakke som de vil, jeg nekter..
Jeg retter å på folk...

Og særlig på dattera mi som innimellom faller tilbake på skjøttkaker.. Sorry, mamma lager ikke skjøtt til middag altså!

"Forsovet" til "forsåvidt" ;)

Kan ikke fordra ordet "shøpesenter"! Blah, grusom feil det dær..
Men har også selv noen feil, som at jeg sier verandra! Jeg vet det er feil, men det er en for innøvd feil, så ender ofte opp med å kalle en veranda for terrasse, selv om det også er feil;)
Og så har jeg dialekt feil på bønder og bønner, trykket og tonefallet er likt på begge. Men lærte en gang at det var en "vanlig" uttalelsefeil hos mange nordfra.

Jeg hørte ei som konsekvent da automagisk. Og hun sa det ofte, var sammen med henne i flere timer. Jeg holdt på å daue.
Hva skulle det egentlig være? :)

Har en venninne som sier tanglege i stedet for tannlege og hun er utrolig sta og påstår hun har rett :P Pleide å irritere meg grønn på det, men nå prøver jeg å overse det, da hun aldri kommer til å endre seg ;)

Heh, kom på en ting som svigermormor sa da det var innsamling forrige helg.. Børsebærer! Jeg trodde jeg skulle daue, fikk jo bilder i hodet av bevæpnede for som samla inn penger. De fikk med seg en del, ja.

Når jeg tenker meg om, så kan det være jeg irriterer folk selv. Helt siden jeg var liten, så har jeg bl.a. sagt:
Akrobat til akkurat
Entrecote til nrk
Genser til grenser
osv...
Vet jo at det er feil, er bare en (dårlig?) vane. :p

Heh, kom på en ting som svigermormor sa da det var innsamling forrige helg.. Børsebærer! Jeg trodde jeg skulle daue, fikk jo bilder i hodet av bevæpnede for som samla inn penger. De fikk med seg en del, ja.
Det sa jeg også! :-P hehe

Back
Topp