spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I Bergen sier man ikke hytta, det er helt feil iforhold til dialekt. Så her er det hyttenNår folk skal på "hytten".. Det er ikke noe som heter hytten... sikkert mye anna også som jeg ikke kommer på![]()
Takk! Til og med NRK svikter på denne... :|Og "regissør" eller "regissere". ER det såååå vanskelig? Nei, det heiter ikkje "ressisjør" eller "ressisjere". Regissøren har regien, ikkje resien!
Det er jo den typiske legimitasjon i stedet for legitimasjon.
Eg seier pikkstol sjølv om det heiter pistol, men eg skriver rett daEldste på fem kallar det framleis for skytepang, det byrjar å bli irriterande
Og mange bokmålfeil her inne, spesielt som nevnt tidlegare "hvem parti skal du stemme på", da får eg litt fnatt
Og så må me jo berre gjenta, den gang DA kvar gang NÅR![]()
Her inne skriv eg dialekt, og bryr meg ikkje særleg om skrivefeil![]()
Hadde en veldig konservativ lærer. Hun lot oss ikke få lov til å si ei jente, jenta. Måtte være en jente, jenten.Ja men jeg fikk ikke lov til det når jeg gikk på skolen. Fikk streng beskjed om at det heter ei jente og en gutt.
Sier kakkao herIrriterte meg grønn på en tidligere arbeidsplass hvor alle sa kakk-ka-o istedenfor kakao
Vi satt og snakket om i forhold til her hjemme for en stund tilbake, og fant ut at det er det ordet som blir mest feilbrukt i Norge
Forfordele har jeg vel aldri brukt eller hørt.

Hææ sier folk det høyt?![]()
Der jeg kommer fra så kan vi gjerne si at vi skal kjøpe med hjem et par godteribiter eller at man mangler et par kroner, uten at vi nødvendigvis mener ET PAR. Når mor sa at jeg fikk plukke med meg et par, så ble godteriposen som oftest halvfull.
Jeg og en venninne hadde en diskusjon om drops. Jeg mener det heter EN drops og hun sier ET drops, hun har vel egentlig rett![]()
Ditto! Jeg hater det!Henne i stedet for hun. Skjole, skjøkken, skjøttkaker...