Invitert i utdrikningslaget, men ikke i bryllupet??

ORIGINAL: Sicily

I min verden er det direkte UFINT å gjøre det der, men vet at mange her inne syns det er helt ok.
Utdrikningslag er jo for nære venner, ikke for masse randoms man ikke har snakket med på 10 år.. Sånn er det ihvertfall her. Aldri opplevd at noen har invitert folk som ikke var invitert i bryllupet.
Og jeg har vært i noen bryllup og utdrikningslag. Spurte også kjapt venninnene mine, for jeg lurer jo på om det bare er jeg som er rar, når nesten alle her inne syns det er ok hver gang der blir tatt opp.. [8D]

Blir jo noe annet dersom man har bryllup med kun familie f.eks, men ellers syns jeg ikke noe om det..

sign. Går ann å ihvertfall be de i kaffen da.. ikke i det hele tatt syns jeg er ufint..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Tror det er mange som har det sånn.. Jeg har selv vært invitert til utdrikningslag, men ikke bryllup..

Har også vært invitert til utdrikningslag.. og kaffe til bryllupet..

Tror man gjør forskjellig... Og det er jo ikke bruden som inviterer til utdrikningslaget.. det er det forloveden som gjør..

Litt spesielt at forloveden inviterer til utdrikningslag[8D] Her er det mest vanleg at forloveren gjer det [:D]
Men for å svare på spørsmålet; i min vennegjeng er det mest vanleg å bli invitert i både utdrikningslag og bryllup. Men så har utdrikninslaga stort sett vore forbeholdt nære vennar, ikkje kolleger, gamle klassekameratar, kusiner, nevøar, gamle tanter og andre ein berre har perifer kontakt med.

HELT utrolig hva bv-damene mener om ting. [:D][:D] Og jeg må bare le. Da kan jeg fint kutte ut utdrikningslaget mitt for kun 10% av de som er bedt i bryllupet.

Ufint? Frekt? Herreguuud, så latterkrampe!!! [:D][:D][:D][:D] Jaja. Trist å være så trangsynt.

ORIGINAL: Enaj

Ja, det er normalt.

Utdrikningslag blir jo mange bedt, arbeidskollegaer, gamle studiekompiser, barndomsvenner, nye venner, barselklubbvenniner, treningsvenner, naboer, kusiner, you name it.

Enig, syns det er helt normalt [:)]

ORIGINAL: Qualitas

I min verden er det direkte UFINT å gjøre det der, men vet at mange her inne syns det er helt ok.
Utdrikningslag er jo for nære venner, ikke for masse randoms man ikke har snakket med på 10 år.. Sånn er det ihvertfall her. Aldri opplevd at noen har invitert folk som ikke var invitert i bryllupet.
Og jeg har vært i noen bryllup og utdrikningslag. Spurte også kjapt venninnene mine, for jeg lurer jo på om det bare er jeg som er rar, når nesten alle her inne syns det er ok hver gang der blir tatt opp.. [8D]

Blir jo noe annet dersom man har bryllup med kun familie f.eks, men ellers syns jeg ikke noe om det..

sign. Går ann å ihvertfall be de i kaffen da.. ikke i det hele tatt syns jeg er ufint..

Helt vanlig her ihvertfall [:)]

ORIGINAL: Labambie

HELT utrolig hva bv-damene mener om ting. [:D][:D] Og jeg må bare le. Da kan jeg fint kutte ut utdrikningslaget mitt for kun 10% av de som er bedt i bryllupet.

Ufint? Frekt? Herreguuud, så latterkrampe!!! [:D][:D][:D][:D] Jaja. Trist å være så trangsynt.

[:D]Må si meg enig i det! Nå har ikke jeg vært i så mange utdrikningslag, men mannen min har vært uten å ha blitt bedt i bryllupet, og vi har aldri følt oss mindre verdt for det[&:][:D]

jeg har hverken vert i bryllup eller utdrikkningslaget, men er det ikke slik at i utdrikkingslaget er det gjestene som finansierer hele greien?? Ergo at man ofte ber flere enn de som egentlig skulle vært med for å enten bruker mer penger eller fordele kostnadene på flere???

ORIGINAL: mammen t daniel

helt normalt her i alle fall

helt normalt ja.

men da jeg skulle gifte meg sendte jeg over en liste med venner som var invitert til forloveren min, så hun skulle vite hvem som var invitert så hun kunne invitere de i utdrikninslaget.
da jeg kom i utdrikningslaget var det en del av de som ikke var invitert i bryllupet ja. og enda fler var invitert men som ikke hadde mulighet å reise. reagerte litt med å få dårlig samvitighet. men de var der for å ta siste kveld med jentene sammen med meg, og brydde seg ikke om de ikke var invitert i bryllupet.

ORIGINAL: turtles

nei her gjør man ikke sånt. Her er utdrikningslag for de jentene man er i nær familie med og gode venninner som man har invitert i bryllupet. Med mindre man gifter seg kun med forlovere da.
HAr faktisk aldri hørt om noen annen måte å gjøre det på heller. SYnes det ville vært merkelig.

enig!

Utdrikningslag er jo for nære venner, ikke for masse randoms man ikke har snakket med på 10 år.. Sånn er det ihvertfall her. Aldri opplevd at noen har invitert folk som ikke var invitert i bryllupet. Og jeg har vært i noen bryllup og utdrikningslag. Spurte også kjapt venninnene mine, for jeg lurer jo på om det bare er jeg som er rar, når nesten alle her inne syns det er ok hver gang der blir tatt opp.. [8D]

enig.
utdrikkingslaget er for de aller nærmste, og de skal også ha en plass i bryllupet.

ORIGINAL: tingeling1

Her er det VELDIG normalt! Alle gjør det sånn. Jeg syns det er veldig hyggelig å bli bedt i utdrikningslag selv om jeg ikke er bedt i bryllupet [:)]

Jeg skal ha flere jenter i utdrikkningslaget mitt enn i bryllupet. Har opplevd at flere har gjort det slik også[:)]

ORIGINAL: Rico82

Jeg er kanskje sær men jeg synes ikke noe om det.... Nesten litt frekt.... Bra nok i utdrikningslag men ikke i brullypet... Sånn tenker jeg da....

sign! Var faktisk ikke klar over at det var "normalt" enkelte steder....

Ja det er ganske så noemalt. Blei invitert med i Utdrikkings lag i sommer jeg men ikke i brylupet.

Som andre sier her så er utdrikkings lag der man inviterer venner og kjente, i selve brylupet blir det litt mere familie og venner.

Dette er tydeligvis stedsbetinget. Om jeg skulle hatt alle de 20+ jentene jeg skal ha i utdrikningslag i bryllupet + partnere kunne jeg droppet 90% av familien. GUDSKJELOV funker det ikke sånn her.. Synes det er smålig og sært og faktisk reagere på det... Men det er meg. 

Back
Topp