Hei!
Jeg er 33 år, har vært gift i snart 13 år, og vært sammen med mannen min i 17 år. Han er 3 år eldre enn meg. Jeg jobber på en "sjokolade fabrikk" ikke fabrikk egentlig- men lager sjokolade. Vi bor utenfor Stavanger, og jeg elsker å gå på turer i fjellet (avhengig). Lese bøker og høre på podcast. I tillegg strikker jeg hvis jeg gidder og været er dårlig.
Vi har 2 nydelige gutter på 11 og 8 år fra før.
For 2 år siden var vi klar for å prøve på 3.mann, da vi var litt usikre på om vi ville øke familien før det.
Det skulle ta lang tid dette, for etter spiralen var tatt ut kom aldri mensen tilbake.
Hos gynekolog fant de ut at jeg hadde veldig få egg igjen, og jeg hadde ikke syklus. Egentlig på vei inn i overgangsalder. Måtte til fertilitetsklinkk og utredninger viste at mannen min hadde tregere svømmere i tillegg. Vi ønsket veldig et til barn, så vi har prøvd IVF men uten resultat (ingen egg som kunne brukes).
For noen måneder siden begynte jeg på en medisin som heter Trisekvens, som lager en syklus og tilfører de hormoner som kroppen min ikke har produsert.
Vi hadde bestemt oss for at vi kunne elske et barn selv om det ikke ble med egg fra meg, så vi hadde signert for eggdonasjon. Mannen skulle avlevere sitt torsdag 8/6. Men 3 dager før tok jeg en test fordi jeg følte meg så uggen. Og den var positiv, å plutselig har et MIRAKEL skjedd. Jeg har hatt et bra egg til eggløsning og spermen har funnet veien?! Plutselig 7 uker på vei.
Herregud, dette ble langt da. Men jøss, jeg vet ikke hvordan jeg skulle kutte ut noe.
Men vi håper veldig at denne spiren sitter! Og vi gleder oss til å fortelle storebrødre, og etterhvert famile og venner. Det er kun et fåtall som i det hele tatt vet at vi har prøvd (siden alt har vært så usikkert uansett).
Nå er jeg ferdig! Takk hvis du har giddet å lese alt.