Introduksjonstråd

Du skrev ikke hva man skal skrive så jeg bare babler i vei:

Jeg heter Ida i «virkeligheten» :laughing001 Har to jenter fra før på 10 og 12 1/2. Gleder meg veldig til denne spiren kommer til verden, da vi egentlig var ferdige, men så ombestemte jeg oss nå i høst som var. Jeg har vært gift med mannen i snart 12 år og vært sammen med han siden vi begge var 18 år, så det vil si 19 år sammen:dance008 Jeg bor i Oslo i et rekkehus som jeg trives godt i. Vi har en veldig skjønn hund som er min bestevenn. Han passer alltid på meg og legger seg alltid rundt/inntil meg. Jeg er utdannet først barne- og ungdomsarbeider og for 6 år siden var jeg ferdig sykepleier. Jobber nå på et lite og koselig sykehjem som jeg storkoser meg på, med å dulle med alle de søte eldre «besteforeldrene» mine:Heartred Ellers liker jeg å brodere litt frekke sitater og har masse prosjekter liggende som skal henges opp på veggen i inngangen hos meg slik at alle som kommer på besøk til oss skal forstå hvor gale vi er som familieo_O:gen014

Jeg tror jeg stopper der. Takk for seg :love2
 
Jeg har tidenes dårligste anonyme nick, for jeg heter jo Isabell så kanskje ikke så vanskelig å finne ut av :hilarious:

Jeg har 1 barn fra før som ble 7 år i januar og en bonussønn som ble 11 år i desember. Har da ny samboer og vi møttes i 2021 og jeg har aldri hatt det så bra med en mann noen gang :love017 Vi flyttet fra Molde og 15 min utover mot "bøgda" i nabokommunen. Stortrives her! I tillegg til at det kommer et nytt liv 2024 så skaffet vi oss hund i mars for en avkobling til prøvingen, så satt det rett etter :hilarious: Jeg jobber som kjøkkenkonsulent (selger om du vil) og det var helt tilfeldig at jeg havet der. Jobber som det siden 2018 og trives der også :happy:

Jeg er veldig sosial og elsker mennesker! Så meg er det bare å ta kontakt med :hilarious:
 
Jeg og samboeren har vært sammen i over 10 år, i fjor på denne tida kjøpte vi hus litt lengre ut på "bøgda" i innlandet. For tiden er det store prosjektet å fikse opp hagen, og jeg har satt opp pallekarmer og sådd blomstereng. Men flere prosjekter følger.

Vi henta oss en kosepus fra dyrebeskyttelsen på 10årsdagen til forholdet vårt i høst, fin feiring!

Jeg har vært interessert i bæring (av barn) og er nå glad for at jeg ikke klarte å kvitte meg med alle favorittsjalene mine når jeg trodde vi var ferdig med barn. Jeg driver dog å ser på å kjøpe nye alt :D
 
Last edited:
Jeg er en trønder på 29 år, som bor litt nord i Trøndelag. Jeg og sambo har vært sammen i 4 år nå, har ei datter på 2 år.

Jeg jobber i hjemmesykepleien, gikk egentlig sykepleieutdanninga men vurderer å gå over til vernepleie.

Elsker å gå turer og være ute, startet opp ny hobby i vinter med planter og div. :angelic:
 
Du skrev ikke hva man skal skrive så jeg bare babler i vei:

Jeg heter Ida i «virkeligheten» :laughing001 Har to jenter fra før på 10 og 12 1/2. Gleder meg veldig til denne spiren kommer til verden, da vi egentlig var ferdige, men så ombestemte jeg oss nå i høst som var. Jeg har vært gift med mannen i snart 12 år og vært sammen med han siden vi begge var 18 år, så det vil si 19 år sammen:dance008 Jeg bor i Oslo i et rekkehus som jeg trives godt i. Vi har en veldig skjønn hund som er min bestevenn. Han passer alltid på meg og legger seg alltid rundt/inntil meg. Jeg er utdannet først barne- og ungdomsarbeider og for 6 år siden var jeg ferdig sykepleier. Jobber nå på et lite og koselig sykehjem som jeg storkoser meg på, med å dulle med alle de søte eldre «besteforeldrene» mine:Heartred Ellers liker jeg å brodere litt frekke sitater og har masse prosjekter liggende som skal henges opp på veggen i inngangen hos meg slik at alle som kommer på besøk til oss skal forstå hvor gale vi er som familieo_O:gen014

Jeg tror jeg stopper der. Takk for seg :love2
Haha, derfor jeg ikke skrev hva, jeg foretrekker nok folk bare babler i vei :hilarious: hyggelig å bli litt bedre kjent :Heartred
 
Jeg er 26 år, blir starks 27, og jobber som bioingeniør sentralt på østlandet. Dette blir forhåpentligvis mitt 2. barn, men det er 4. gang jeg er gravid så jeg er litt nervøs. Jeg er veldig glad i å strikke, men er ikke sånn superflink! I år prøver jeg meg på litt gartnerarbeid så jeg har fikset opp noen pallekarmer i hagen hvir jeg har plantet diverse grønsaker. Jeg har en sønn på 14 måneder fra før. Da jeg fikk han opplevde jeg så utrolig mye glede! Til tross forbat han slet veldig med søvnen. Gleder meg til å få ett lite nurk til og til å se hvordan sønnen min blir i storebror rollen :Heartred
 
Jeg er også 26, blir snart 27! Bosatt midt i Oslo med samboer og to barn - de er snart 4,5 år og 2,5 år.
Gravid for 6. gang nå og det setter spor å ha mistet tre ganger.. derfor veldig redd denne gangen.
Hatt hyperemesis med begge barna, og denne uken slo kvalmen til for fullt :depressed: selv om det er skikkelig slitsomt håper jeg det er et godt tegn..

Ellers liker jeg å gå tur i skogen med familien, lese og jeg strikker masse! Mistet litt strikkelyst nå som kvalmen kom, men håper den kommer tilbake! Kanskje vi kunne opprettet en strikketråd hvis det er noen flere strikkere her inne?:)
 
Jeg er også 26, blir snart 27! Bosatt midt i Oslo med samboer og to barn - de er snart 4,5 år og 2,5 år.
Gravid for 6. gang nå og det setter spor å ha mistet tre ganger.. derfor veldig redd denne gangen.
Hatt hyperemesis med begge barna, og denne uken slo kvalmen til for fullt :depressed: selv om det er skikkelig slitsomt håper jeg det er et godt tegn..

Ellers liker jeg å gå tur i skogen med familien, lese og jeg strikker masse! Mistet litt strikkelyst nå som kvalmen kom, men håper den kommer tilbake! Kanskje vi kunne opprettet en strikketråd hvis det er noen flere strikkere her inne?:)
Snakker gjerne om strikking jeg! Kan evt opprette tråd mår vi er hjemme fra skogstur etterpå :)
 
Jeg og samboeren har vært sammen i over 10 år, i fjor på denne tida kjøpte vi hus litt lengre ut på "bøgda" i innlandet. For tiden er det store prosjektet å fikse opp hagen, og jeg har satt opp pallekarmer og sådd blomstereng. Men flere prosjekter følger.

Vi henta oss en kosepus fra dyrebeskyttelsen på 10årsdagen til forholdet vårt i høst, fin feiring!

Jeg har vært interessert i bæring (av barn) og er nå glad for at jeg ikke klarte å kvitte meg med alle favorittsjalene mine når jeg trodde vi var ferdig med barn. Jeg driver dog å ser på å kjøpe nye alt :D
Jeg ser også på om jeg nå bytte ut litt bæretøy nå, ett av sjalene er litt tykt for nyfødt og litt varmt for 1åringen. Bruker også mye ringslynge nå så lurer på om jeg skal investere i en ny av det. Den jeg har er veldig praktisk, og god i bruk, men jeg tror jeg vil ha en tynnere til nyfødt og kanskje en litt mer spennende til 1åringen.
 
Jeg heter Charlotte, er 33 år, og jobber som rådgiver i politiet. Utdannet sosiolog, og nesten ferdig med master i kriminologi. Jeg og min samboer på 35 venter vårt første barn. Har aldri vært gravid før, så det er veldig spennende. Uplanlagt og ble litt sjokkert, men barnet er veldig ønsket! Jeg er diagnostisert med adhd, samboer er ikke (men har nok sterkere adhd enn meg), så det blir gøy å se om kidden også får adhd. Vi er begge tenåringer i hodet, lekne og full av energi, så baby blir stas.

Vi ble sammen i februar i fjor, så forholdet er relativt ferskt. Vi bor for tiden i sambo sin leilighet, men skal selge og kjøpe hus nå i sommer (forhåpentligvis går det fort). Jeg har en hund fra før som er mitt hjerte.

Vi er begge adrenalinjunkies. Både jeg og sambo står på snowboard. Sambo dødser i tillegg pluss litt skateboard. Planer om å overføre dette til kidden så tidlig som mulig :)
 
Jeg og samboer har vært sammen i 7 år, og bor i et hus litt utenfor bykjernen til Bergen. Vi har planer om å bygge hus på en tomt vi har kjøpt, så det går litt arbeid med å rydde opp i tomten frem til det blir aktuelt. Ellers har jeg nylig funnet interesse i å strikke, er 27 år og utdannet barnehagepedagog men valgte å skifte totalt yrke og jobber nå på kontor i en ingeniørbedrift, hvor jeg stortrives. Liker å se serier, spille pc-spill og brettspill, og å gå på tur i nærområdet. Vi har ingen barn, så vår første er veldig ønsket :Heartred
 
Jeg heter Anette og er 26 år. Bor i Nordland sammen med samboer og en hund. Jobber i politiet, og venter nå (litt uplanlagt) første barn. Veldig skummelt å bli gravid og mange tanker og følelser om tiden fremover, men vi gleder oss :Heartpink Liker å gå tur og trene hund på fritiden!
 
Hei! Jeg er 25 år og venter barn nr. 3, men det er svangerskap nr. 4. Bor i Sandnes i Rogaland med min mann og to barn på 4.5 og straks 7. Vi har prøvd på tredjemann siden september 2021, og er veldig klar for et nytt tilskudd i familien :Heartred Ungene (som ikke vet vi har prøvd og mistet) snakker mye om at de vil ha baby, så vi gleder oss til å fortelle de i uke 12! Vi har vært veldig åpen om tapet i fjor (med unntak av ungene), så vi er veldig spent på å fortelle at det endelig eren på vei

Jeg er student og barnehagevikar, og samboer jobber på flyplass. Har vært sammen i 10 år :woot:

Vi er veldig familiekjær og vil helst være med familie og barn, spille, se serie eller spille squash :p

Også glad i bæring og gleder meg til en ny (forhåpentligvis) bærebaby :Heartred
 
Så koselig tråd :love017

Jeg holder til i Bremanger. Nytilflyttet i mars i fjor fra Kvinnherad hvor vi leide et gårdshus og før det fra Sandnes hvor jeg er oppvokst.
Husbonden og jeg har vært sammen i 16 år og gift i halvparten av disse:Heartred For 6 år siden kjøpte vi vår første hund og året etter en til før vi bestemte oss for at vi ville flytte ut av byen. Vi laget oss en 5 årsplan med sparing og leting etter drømmegården. På veien fant vi ut at vi virkelig ønsket oss barn, begynte prøvingen og bare litt over et år seinere kom EM til verden, vår nydelige lille sønn:Heartred Jeg var klar for en til før vi hadde reist hjem fra sykehuset:hilarious: (egentlig rett etter at vi fant ut at vi ventet en jente for tenk hvor fint med en av hver:dummy::dummy1:).
Vi holder nå på å stable et eldre gårdsbruk på beina igjen og har foreløpig 4 høner og en hane, tre traktorer hvorav ingen går, ennå, og muligens 2 lam i løpet av sommeren.

Gravid for fjerde gang og håper på barn nr. to nå i januar:Heartred
 
Last edited:
Hei!

Jeg heter Eli Merete, er 33 år og bor på Kolnes i Karmøy kommune. Vet ikke om jeg tørr å skrive her for har hatt 5 spontanaborter siden oktober så jeg går bare å venter på å miste igjen. Vi har en datter på 4 år, som ønsker inderlig å bli storesøster. Her en dag så spurte hun «mamma, hva betyr gravid?» svarte da at det er når du har baby i magen. Så kommer det fra snuppa «mamma, kan du ta å fikse gravid da eller?!» Ellers har jeg og samboer vært sammen i 7 år og har totalrenovert ett hus fra 1956. Bodde oppi renoveringsarbeid i flere år. Når vi endelig såg enden av tunnellen, så kom drømmetomta for salg med nytt naust og sjølinje rett nedenfor der vi bodde og da kastet vi alt oppi lufta og bygget nytt hus. Folk mente vi var steingalne, Men nå bor vi i drømmehuset, med panorama utsikt til fjord og fjell og strandlinje. Samboeren er snekker, så han har bygget hele huset selv nesten alene, og jeg har tatt alle avgjørelser. Vi er skikkelig hagemennesker så denne vinteren, våren og sommeren går til p bygge opp Hagen. Nå blir livet komplett om denne graviditeten blir vellykket, så vi krysser alt vi har.
 
Jeg ser også på om jeg nå bytte ut litt bæretøy nå, ett av sjalene er litt tykt for nyfødt og litt varmt for 1åringen. Bruker også mye ringslynge nå så lurer på om jeg skal investere i en ny av det. Den jeg har er veldig praktisk, og god i bruk, men jeg tror jeg vil ha en tynnere til nyfødt og kanskje en litt mer spennende til 1åringen.
Høres it som gode grunner til å kjøpe noe nytt :)
Jeg har bare ei ringdlynge, men er veldig glad I den. Første sjalet jeg kjøpte meg, og hadde den med i fødebaggen med nr 2, så hun satt i sjalet mens jeg spiste frokost på barsel. Så kos :Heartblue
Veldig greit å ha noe tynt og/eller innbrutt til de minste.
 
Hei hei :D
Så koselig å bli kjent med dere.

Jeg heter Lena, er 36 år og bor i ei lita bygd i Sør Troms.
Samboer er 34, og vi har vært sammen siden 2012.
Jeg jobber som nattevakt i en bolig for ungdommer under barnevernet.
Vi kjøpte oss hus i 2019, rett etter vi fant vi ventet barn.
Hadde termin april 2020, men pga alvorlig svangerskapsforgiftning og at morkaken løsnet så måtte han ut i uke 31+4.
Han er nå en aktiv (!!) gutt og sliter kun med språkvansker og mulig adhd.
Vi prøvde på nr 2 i 9 mnd før det satt.
Vi gleder oss veldig. Vi begge ønsker oss 2 barn, så dette er siste :)
 
Hei hei :D
Så koselig å bli kjent med dere.

Jeg heter Lena, er 36 år og bor i ei lita bygd i Sør Troms.
Samboer er 34, og vi har vært sammen siden 2012.
Jeg jobber som nattevakt i en bolig for ungdommer under barnevernet.
Vi kjøpte oss hus i 2019, rett etter vi fant vi ventet barn.
Hadde termin april 2020, men pga alvorlig svangerskapsforgiftning og at morkaken løsnet så måtte han ut i uke 31+4.
Han er nå en aktiv (!!) gutt og sliter kun med språkvansker og mulig adhd.
Vi prøvde på nr 2 i 9 mnd før det satt.
Vi gleder oss veldig. Vi begge ønsker oss 2 barn, så dette er siste :)
Så skummelt! Bra det gikk såpass bra da :Heartred får du noe ekstra oppfølging denne gangen?
 
Så skummelt! Bra det gikk såpass bra da :Heartred får du noe ekstra oppfølging denne gangen?
Ja skal ha hyppige svangerskapskontroller og runder på sykehuset. Skal på TUL i neste uke og på samtale. Blir nok da å få resept på Albyl-e og Fragmin som jeg skal gå på i svangerskapet.
Har i tillegg en blodsykdom som gjør at blodet koagulerer raskere enn normalt, så hadde pga av det tett oppfølging forrige svangerskap. Så skal mao være tettere denne gang.
 
Back
Topp