Introduksjonstråd

Ja skal ha hyppige svangerskapskontroller og runder på sykehuset. Skal på TUL i neste uke og på samtale. Blir nok da å få resept på Albyl-e og Fragmin som jeg skal gå på i svangerskapet.
Har i tillegg en blodsykdom som gjør at blodet koagulerer raskere enn normalt, så hadde pga av det tett oppfølging forrige svangerskap. Så skal mao være tettere denne gang.
Krysser fingrene for ett vellykket svangerskap!
 
For en koselig tråd! Gøy å lese om dere :love7 Jeg er en 40 år gammel nordlending som har vært sammen med mannen i 17 år, og gift i 10 av dem:Heartred Han har alltid ønsket seg barn, mens jeg trengte tid på å skjønne at jeg egentlig også ville ha. Vi begynte å prøve da jeg var 36, og etter 1 MA og 4 tidligSA/kjemisk fikk vi datter i fjor sommer. Da skulle vi egentlig i gang med IVF. Nå har jeg ingen støttemedisiner, litt skremmende, men håper det går bra.
 
Ja.. her er jeg. 37 år gammel.
7+4 idag med nr 4.
Svangerskap nr 5, hadde en MA i 19 før vi fikk januar 20 jenta vår.
Jeg har fra før to jenter født i 08 og 11, som vi har annanhver uke.

Utdannet studiofotograf og Ambulansearbeider, samt att jeg jobber 50% på REHAB avd på kommunens omsorgssenter. Litt vikar på lukket avd men kommer ikke til å ta noe vakter der nå fremover. Blir jo også tatt ut i svangerskapspermisjon i ambulansen ila noen uker nå.

Jeg og sambo møttes i 2018, egentlig lenge før men siden han er 5 år yngre enn meg var han den gang den irriterende lillebroren til en kompis i gjengen Vi kjøpte oss hus i 2020 i barndomsbygda for oss begge, som vi pusser opp litt etter litt. To gale katter har vi også.

Jeg elsker å trene styrke, noe som ikke går så bra nå med kvalme og en drøm om å sove hele dagen :)
 
Så koselig tråd :love017

Jeg heter Kristine og holder til i Bremanger. Nytilflyttet i mars i fjor fra Kvinnherad hvor vi leide et gårdshus og før det fra Sandnes hvor jeg er oppvokst.
Husbonden og jeg har vært sammen i 16 år og gift i halvparten av disse:Heartred For 6 år siden kjøpte vi vår første hund og året etter en til før vi bestemte oss for at vi ville flytte ut av byen. Vi laget oss en 5 årsplan med sparing og leting etter drømmegården. På veien fant vi ut at vi virkelig ønsket oss barn, begynte prøvingen og bare litt over et år seinere kom EM til verden, vår nydelige lille sønn:Heartred Jeg var klar for en til før vi hadde reist hjem fra sykehuset:hilarious: (egentlig rett etter at vi fant ut at vi ventet en jente for tenk hvor fint med en av hver:dummy::dummy1:).
Vi holder nå på å stable et eldre gårdsbruk på beina igjen og har foreløpig 4 høner og en hane, tre traktorer hvorav ingen går, ennå, og muligens 2 lam i løpet av sommeren.

Gravid for fjerde gang og håper på barn nr. to nå i januar:Heartred
For en herlig lesing! Flytter selv inn i leid småbruk i juni og det har vært drømmen! <3
 
Jeg holder navn hemmelig siden dette er offentlig :)

Er 35 år og gravid uplanlagt med tredjemann. Spiren får samme pappa som mine to andre men vi er ikke sammen og bor ikke sammen, vi har derimot ramlet i hop to ganger og fruktbar som jeg er så ble det plantet , kondom eller ei som man kan si.

Jeg er på siste året bachelor innen IT og jobber deltid i butikk og styrer med portfolio på app prosjekt. Jeg elsker friluftsliv og trening, matlaging, dyr og dyrking. Veldig opptatt av mat og hvor jeg kjøper maten min.
Har to hunder, og tjener litt ekstra på å passe andres hunder. Driver aktivt med hund.
Jeg er glad i p strikke på høsten.

Bor landlig til i nord Hordaland fra neste måned av og går til anskaffelse ac høner i august.

Jeg er sosial og utadvendt , og elsker å få besøk. Har gjerne barselstreff hos meg av likesinnede :)
 
Jeg holder navn hemmelig siden dette er offentlig :)

Er 35 år og gravid uplanlagt med tredjemann. Spiren får samme pappa som mine to andre men vi er ikke sammen og bor ikke sammen, vi har derimot ramlet i hop to ganger og fruktbar som jeg er så ble det plantet , kondom eller ei som man kan si.

Jeg er på siste året bachelor innen IT og jobber deltid i butikk og styrer med portfolio på app prosjekt. Jeg elsker friluftsliv og trening, matlaging, dyr og dyrking. Veldig opptatt av mat og hvor jeg kjøper maten min.
Har to hunder, og tjener litt ekstra på å passe andres hunder. Driver aktivt med hund.
Jeg er glad i p strikke på høsten.

Bor landlig til i nord Hordaland fra neste måned av og går til anskaffelse ac høner i august.

Jeg er sosial og utadvendt , og elsker å få besøk. Har gjerne barselstreff hos meg av likesinnede :)
Veldig kjekt at alle barna får samme far da :Heartred må være lettere å kun ha en barnefar å forholde seg til istedenfor flere forskjellige.
 
Veldig kjekt at alle barna får samme far da :Heartred må være lettere å kun ha en barnefar å forholde seg til istedenfor flere forskjellige.
Ja det tror jeg.

Og vi er veldig gode venner. Er jo følelser der men han har periodevis depresjoner som varer og da fungerer vare ikke et forhold. Nå derimot får han være en god far og god støtte , samtidig som han har plass når han har episodene sine :)

Jeg har gode rutiner og struktur så for meg så er en til ikke krise. Heldigvis :bag:
 
Jeg og samboeren har vært sammen i over 10 år, i fjor på denne tida kjøpte vi hus litt lengre ut på "bøgda" i innlandet. For tiden er det store prosjektet å fikse opp hagen, og jeg har satt opp pallekarmer og sådd blomstereng. Men flere prosjekter følger.

Vi henta oss en kosepus fra dyrebeskyttelsen på 10årsdagen til forholdet vårt i høst, fin feiring!

Jeg har vært interessert i bæring (av barn) og er nå glad for at jeg ikke klarte å kvitte meg med alle favorittsjalene mine når jeg trodde vi var ferdig med barn. Jeg driver dog å ser på å kjøpe nye alt :D
Sniker fra februar - er også bæremamma og bare et par dager fra positiv test sikler jeg vilt over ALLE de lekre nyfødtselene og diverse elastiske sjal jeg aldri rakk å prøve med vesla :D
Slo kloa i et kjedelig beige men enveisstretch som jeg synes man hører mye om i Sverige men ikke her? Kostet nesten ingenting på bruktbutikken men tror det må få seg en omgang med farge ;)
 
Sniker fra februar - er også bæremamma og bare et par dager fra positiv test sikler jeg vilt over ALLE de lekre nyfødtselene og diverse elastiske sjal jeg aldri rakk å prøve med vesla :D
Slo kloa i et kjedelig beige men enveisstretch som jeg synes man hører mye om i Sverige men ikke her? Kostet nesten ingenting på bruktbutikken men tror det må få seg en omgang med farge ;)
Jeg har en RS jeg elsker i myk børstet bomull og et børstet bomull/ull sjal og sverger til de :) er ikke veldig begeistra for disse elastiske sjalene. Selv ikke når baby er nyfødt :angelic:
 
Jeg har en RS jeg elsker i myk børstet bomull og et børstet bomull/ull sjal og sverger til de :) er ikke veldig begeistra for disse elastiske sjalene. Selv ikke når baby er nyfødt :angelic:
Jeg angrer litt på at jeg ikke unnet meg å prøve flere alternativer med vesla (nå er det egentlig kun kort sjal til kjapp ruck og evt ringslynge hjemme som blir brukt) så jeg har tenkt å kompensere for det :)
Så lenge man kan kjøpe og selge brukt er det jo heller ikke så dyrt. Har f eks lyst å prøve elastisk ringslynge, slet sånn med at det var for varmt med flere lag sjal første sommeren sist gang, skulle ønske jeg visste om ettlagsknyt og RS - for vogna vi kjøpte i dyre domme, den har virkelig ikke blitt brukt mye :p
 
Jeg angrer litt på at jeg ikke unnet meg å prøve flere alternativer med vesla (nå er det egentlig kun kort sjal til kjapp ruck og evt ringslynge hjemme som blir brukt) så jeg har tenkt å kompensere for det :)
Så lenge man kan kjøpe og selge brukt er det jo heller ikke så dyrt. Har f eks lyst å prøve elastisk ringslynge, slet sånn med at det var for varmt med flere lag sjal første sommeren sist gang, skulle ønske jeg visste om ettlagsknyt og RS - for vogna vi kjøpte i dyre domme, den har virkelig ikke blitt brukt mye :p
Akkurat sånn tenkte jeg med nr2, så ble litt mer sjalkjøp med henne enn med førstemann :D men solgte de lengste sjalene når hun ble over 2, og nå angrer jeg litt. Må se om det er noen fine høy-tussah i basestr å få tak i til meg etterhvert.
hadde ett jeg elska og solgte, som jeg gikk i null på. Men har blitt litt penger i sjal over årene selv med videresalg ;)
 
Jeg har en RS jeg elsker i myk børstet bomull og et børstet bomull/ull sjal og sverger til de :) er ikke veldig begeistra for disse elastiske sjalene. Selv ikke når baby er nyfødt :angelic:
Nei aldri fått teken på de elastiske sjalene selv, har prøvd, men foretrekker mer stabile vevde sjal. Prøvd endel seler uten å bli konvertert og, men samboeren brukte meh dai endel.
 
Akkurat sånn tenkte jeg med nr2, så ble litt mer sjalkjøp med henne enn med førstemann :D men solgte de lengste sjalene når hun ble over 2, og nå angrer jeg litt. Må se om det er noen fine høy-tussah i basestr å få tak i til meg etterhvert.
hadde ett jeg elska og solgte, som jeg gikk i null på. Men har blitt litt penger i sjal over årene selv med videresalg ;)
Jeg unnet meg en Etla for pengene jeg fikk fra å ha donert morsmelk (det ble overraskende mye!). Gleder meg sånn til å bruke det mer, er litt for langt og fint for kjapp spontanbæring når vesla plutselig vil...
 
Jeg unnet meg en Etla for pengene jeg fikk fra å ha donert morsmelk (det ble overraskende mye!). Gleder meg sånn til å bruke det mer, er litt for langt og fint for kjapp spontanbæring når vesla plutselig vil...
Åå det høres magisk ut å ha til en liten en. Tror å ha min egen etla er det eneste som virkelig står på bære-bucketlisten min :)
 
Åå det høres magisk ut å ha til en liten en. Tror å ha min egen etla er det eneste som virkelig står på bære-bucketlisten min :)
Den er deeeilig! Heeelt sikker på at du ikke også trenger en lett og fargerik oscha i bambus eller noe sånt, til den første sommeren?
:whacky011 :laughing002
 
Den er deeeilig! Heeelt sikker på at du ikke også trenger en lett og fargerik oscha i bambus eller noe sånt, til den første sommeren?
:whacky011 :laughing002
Jooo det er jo akkurat en fargerik oscha jeg vil ha. Driver og henger i en custom gruppe som straks er klar for offentlig bestilling (vivid dreams heter gruppa) men er vanskelig å forsvare når kroneprisen er så dårlig som den er nå dessverre :shifty:
 
Last edited:
Jooo det er jo akkurat en fargerik oscha jeg vil ha. Driver og henger i en custom gruppe som straks er klar for offentlig bestilling (vivid dreams heter gruppa) men er vanskelig å forsvare når kronprinsen er så dårlig som den er nå dessverre :shifty:
Neei, jeg er mer på å finne en brukt oscha rs (helst den mørke reven), men jeg har jo allerede Etlaen min, da. Pluss et kort og et langt i bomull til å skitne til. Og en fidella fly Tai i toddler size, den er gull!
 
Siden termin er 1. februar så sniker jeg litt her inne også :laughing002 :Heartred

Dame fra Stavanger, venter nummer 3. Yngste nå er født 2014, så dette blir en skikkelig attpåklatt! :laughing002:angel4 Eldste er akkurat konfirmert.

Samboeren gikk på kne dagen etter vi fant ut vi ventet barn:Heartred:happy093 Skal gifte oss i sommer.

Tok ut spiral 10. mai og testa positivt på kveldsurin nøyaktig 14 dager etterpå! :schocked028
Sist prøvde vi i over 1 år, så en SA i uke 7 - og deretter tok det 6 nye måneder før nummer 2 satt.. så dette kom som et (positivt sjokk)!
Men vi skulle EGENTLIG ikke begynne å prøve aktivt før over nyttår :angel7

Er på husjakt, skal faktisk på visning på det vi håper er drømmeboligen neste uke!
 
Jeg er straks 35, hele familien bestående av mann og barn er født i juni, så om alt går bra blir dette føreste vinterbarn. jobber sykepleier på Sørlandet og studerer samtidig. Dette blir forhåpentligvis mitt 3 barn, men det er første som blir til nesten helt hjemmelaget( en del hormonmedisiner) de andre er prøverør/ivf. Ekstremt ekstrovert, helt i motsetning til mannen, men vi utfyller hverandre :) Jeg elsker å reise, være sosial og jobbe, gjerne i kombinasjon. Egentlig ikke termin før 9/2/24, men ligner dette svangerskapet på det forrige må jeg settes i gang pga svangerskapdiabetes og forgiftning 3 uker før, så vil gjerne henge litt med dere også
 
Hei,
Jeg er 31 og samboer 32 vi har vært i lag i snart 8 år nå og har en fantastisk gutt på 4 år. Vi bor på en ikke så stor plass i Nordland :)
For tiden jobber jeg i en barnehage. Så det blir spennende å se hvor lenge det går, kjenner på en liten angst for å føde fortidlig igjen, gutten vår hadde litt hastverk og kom i uke 31+5 i romjula :nailbiting: så dette magetrollet har bare med å holde seg inne til januar:smiley-ashamed004 ellers liker jeg å sy, strikke og holde på med planter:)
 
Back
Topp