Introduksjonstråd - januar 2026✨

Jeg sniker litt forsiktig her. 28, gift og bosatt rett utenfor Oslo. Ingen barn fra tidligere. Positiv test i går (8 dpo), og positiv digital i dag på morgenen. Er bare 3+0 i dag, så veldig veldig tidlig. Foreløpig termin 19.januar.

Hadde en MA i februar, oppdaget på tidlig ultralyd i uke 7+5. Overrasket over at testene slo ut såpass tydelig så tidlig denne gangen. Lykkelig og redd på samme tid akkurat nå. Håper spiren sitter hele veien denne gangen :Heartred

Last edited:
Sniker meg inn her
36 år, 3 barn med xmann(3,7,9 år)! Etter en cyste på eggstokkene i januar,slutter jeg på minipiller og gravid med min nye samboer nå!Det blir hans første barn, så virkelig spennende fremover (trodde aldri jeg skulle få flere barn,men ønske og drømmen om en til kom fort etter jeg møtte samboer)!

Kommer tuslende inn her jeg og :angelic: Jeg fikk positiv test på onsdag 30.4, 9dpo. Testet bare av ren impuls, da jeg skulle på hyttetur med venner og hadde kjøpt inn alkohol. Hadde IKKE troa på positivt svar, og ingen «tegn». Samboer sa når jeg fortalte at han hadde følt det klaffet denne gangen, men ikke turt å si noe:smiley-ashamed004 ganske sterk strek, og 1-2 på digital.

Jeg er 28 år og bor på Østlandet med samboer og kattepus. Vi har prøvd siden august 24, og aldri fått positiv test.
Vi var på fertilitetsutredning hos Volvat i mars bare for å sjekke, hvor hun mente det burde klaffe innen 2-3mnd, og så klaffet det måneden etter :Heartpink

Ønsker å være med her for å kunne drøfte med dere andre damer, gleder og utfordringer. Håper vi alle går fullt løp :Heartpink
Jeg er redd og klarer ikke å stole på kroppen min, klarer ikke å ta innover meg positiv test, og har testet hver dag siden onsdag. Er så redd for at dette ikke skal gå… tar dessverre alle murringer og stikk i symfysen som at mensen melder sin ankomst, egentlig IKM idag, 13dpo…

Menstermin 05.01, men blir nok satt en del tilbake grunnet sen eggløsning på syklusdag 21.

Kommer tuslende inn her jeg og :angelic: Jeg fikk positiv test på onsdag 30.4, 9dpo. Testet bare av ren impuls, da jeg skulle på hyttetur med venner og hadde kjøpt inn alkohol. Hadde IKKE troa på positivt svar, og ingen «tegn». Samboer sa når jeg fortalte at han hadde følt det klaffet denne gangen, men ikke turt å si noe:smiley-ashamed004 ganske sterk strek, og 1-2 på digital.

Jeg er 28 år og bor på Østlandet med samboer og kattepus. Vi har prøvd siden august 24, og aldri fått positiv test.
Vi var på fertilitetsutredning hos Volvat i mars bare for å sjekke, hvor hun mente det burde klaffe innen 2-3mnd, og så klaffet det måneden etter :Heartpink

Ønsker å være med her for å kunne drøfte med dere andre damer, gleder og utfordringer. Håper vi alle går fullt løp :Heartpink
Jeg er redd og klarer ikke å stole på kroppen min, klarer ikke å ta innover meg positiv test, og har testet hver dag siden onsdag. Er så redd for at dette ikke skal gå… tar dessverre alle murringer og stikk i symfysen som at mensen melder sin ankomst, egentlig IKM idag, 13dpo…

Menstermin 05.01, men blir nok satt en del tilbake grunnet sen eggløsning på syklusdag 21.
Jeg syntes også IKM og hele uke 4 var skummel denne runden. Heldigvis går tiden uansett hvor mye man bekymrer seg :laughing002

Jeg syntes også IKM og hele uke 4 var skummel denne runden. Heldigvis går tiden uansett hvor mye man bekymrer seg :laughing002
Ikkesant! Er så redd for at dette ikke skal gå veien, bare jeg kommer meg over ikm dagen i dag, så føler jeg kanskje at jeg kan senke skuldrene litt :angelic: skal ringe legekontoret imorgen og be om hcg, bare for min egen del haha! Men hadde et hopp i styrke idag, så det gledet kropp og sjel:love017

5D914E61-283F-4493-85F5-4592801F9FDD.jpeg

Hei alle sammen. Jeg fikk positiv test igår,4+1. Testet fordi jeg er forsinket, men mest fordi bekkenet «brenner». Har 2 barn fra før, er 36 og bor i Trondheim:-) Har bestilt tidlig ultralyd i uke 8, da jeg før forrige barn hadde 3 spontanaborter. Gleder meg til å henge med dere gjennom svangerskapet!

Endelig fått 2-3 på digital test, 15dpo :love017

Hvordan går det med dere damer??
Tipper du får mer respons om du spør i skravletråden eller noe :happy: Her går alt så bra som det kan gjøre ❤️ Herlig når testene øker ❤️

Hei. Jeg gikk på minipillen etter forrige fødsel så trodde absolutt ikke jeg var gravid. Så det kom som et stort sjokk. Var hos lege og er nå uke 5 og termin ca 9 januar, men jeg pleier føde i uke 37 så blir mest sannsynlig desember. Jeg er ikke så glad akkurat nå, men melder meg inn for å få tankene litt mer positivt om dette :Heartred

Jeg er gift i 10 år nå. Er selv 32 år og har allerede 5 tette barn (forrige baby ble også med kondom så her fungerer tydeligvis ikke prevensjonen :facepalm:).

Så dette blir et spennende år :hilarious:

uvirkelig å kunne være med i en sånn gruppe, men så gøy! jeg er 38, blir straks 39. termin er 5 januar. Blir vår første=) Er veldig nervøs for spontanabort, men håper og krysser fingrene for at ting ligger ganske til rette og at alt går bra. Man høres jo så mye skremsel om graviditet ved "så høy alder"...:rolleyes:
Vi har hatt 2 eggfrys uttak; ett i november i fjor, og ett i februar i år. Alle eggene som ble hentet ut var gode nok til nedfrysing, så håper virkelig det sier noe om at vi er sterke og friske fortsatt=P Ble gravid på første forsøk, så det var også litt overraskende! Vi hadde sett for oss at vi kom til å måtte prøve lenge. (Eggene er fryst mer som en sikkerhet for å kunne få et søsken dersom det blir vanskelig pga alder senere) Nå er jeg sykt spenst og glad, og blir så gøy å kunne dele tiden med dere herinne!=)

Endelig kan jeg skrive meg inn her, sneket på dere i noen uker nå:angelic:

Kvinne på 23 her, gift i snart 5 år, har fra før ei jente fra februar i fjor (14,5 måned). Sitter spiren hele veien vil vi rekke omtrent en måned som foreldre til 2 under 2.

Jobber som elektriker, for tiden 60%, men begynner 100% i juli. Spent på hvordan det går! Sist jobbet jeg fullt fram til uke 29 eller deromkring, da møtte jeg fullstendig veggen. Prøvde gradert sykemelding først, men det var for sent. Håper på bedre tilrettelegging denne gangen! Jeg må nok fortelle nærmeste leder ganske fort, da jeg vet fra sist hvor viktig den tilretteleggingen er for at jeg skal klare å stå i jobb. Regner med noe gradert sykemelding etterhvert - jeg er nødt til å fungere, har jo tross alt et barn å ta vare på etter endt arbeidsdag.

Første barnet var en hyggelig overraskelse, var i sjokktilstand da jeg satt der med testen. Veldig annerledes denne gangen! Men deilig å ha mer roen. Gleder meg til å høre masse fødselspodcaster - og ikke minst, til å få føde igjen!

Får introdusere meg jeg også da!
33 år gammel, gift og har en gutt på 20 mnd.
Har prøvd på nr 2 siden i fjor sommer, og ble fort gravid, men det endte dessverre i MA. Deretter tok det lang tid før jeg ble gravid igjen nå i mars, men det endte i SA i påsken. Hadde en SA før førstemann også for øvrig.
Rimelig nervøs nå for om det går veien, men krysser alt jeg har! :smiley-angelic001 Gleder meg i alle fall til å bli kjent med dere :love017

Får introdusere meg jeg også da!
33 år gammel, gift og har en gutt på 20 mnd.
Har prøvd på nr 2 siden i fjor sommer, og ble fort gravid, men det endte dessverre i MA. Deretter tok det lang tid før jeg ble gravid igjen nå i mars, men det endte i SA i påsken. Hadde en SA før førstemann også for øvrig.
Rimelig nervøs nå for om det går veien, men krysser alt jeg har! :smiley-angelic001 Gleder meg i alle fall til å bli kjent med dere :love017
Har fulgt med litt fra sidelinja i dagboka di, så glad for å se at det klaffet så fort igjen! :Heartred Vi mistet selv i februar, så forstår nervøsiteten. Krysser fingrene for at det nå er terminspirer som har festet seg :love017

32 år, gift og jobber som lærer. Har to barn på 3 og 5 (4 og 6 til sommeren). Har dessverre ikke fått så bra med tre forrige graviditetene SA uke 5, MA uke 12 og MA uke 9. Så nå kjenner jeg mer på redsel enn glede. Men håper jo klart det går hele veien denne gangen! :Heartbigred

Hei alle fine :Heartred Jeg er 26 år, har en samboer og jobber som sykepleier. Har ingen barn fra før av, men har 3 spontanaborter bak meg. Har PCOS og har derfor forsøkt i over et år uten å lykkes. Siste spontanaborten er bare en måneds tid siden, men har bedre magefølelse denne graviditeten. Flere gode tegn, så jeg håper det sitter nå:shy: Får også progesteronstøtte denne gangen, krysser fingrene for at det kan hjelpe.

Har helt glemt å introdusere meg her jeg :happy:
Jeg er 30 år, bor sammen med min samboer og våre to katter. Jobber med lønn :happy: Har ingen barn fra før, og dette er første gang jeg er gravid :Heartred
Har vært litt sniker på forumet her en stund, så jeg kjenner igjen noen av nickene fra forskjellige dagbøker og tråder, og det er så koselig å følge dere her!

32 år fra Trondheim, mitt første blodsbarn og har ett fantastisk bonusbarn! Aldersforskjellen kommer til å bli spennende da hen er 10 år! ❤️ Har i tidligere forhold gått gjennom flere SA så er spent på om spiren holder seg denne gang. Føler meg mer avslappet og klar for å ta det som det kommer denne gang, men er fortsatt en skikkelig testetøs som har behov for å teste hver dag :playful: Har anlegg for å kunne få tvillinger, så dette kan bli spennnende!

IKM Søndag 11.05, men fikk positiv test allerede 5 dager før IKM. Foreløpig termindato 23.01.26 ❤️

Har en god følelse for denne graviditeten, så satser på å introdusere meg nå! Var sen med å henge meg på forumet da datteren min ble født i mars i fjor, pga SA før jeg fikk henne, men velger å være mer positiv denne gangen:happy:

Er 34 år og bor i Haugesunds-området med mann, datter på rett over 14 måneder og 3 katter på 10, 9 og 7 år.

Har en god følelse for denne graviditeten, så satser på å introdusere meg nå! Var sen med å henge meg på forumet da datteren min ble født i mars i fjor, pga SA før jeg fikk henne, men velger å være mer positiv denne gangen:happy:

Er 34 år og bor i Haugesunds-området med mann, datter på rett over 14 måneder og 3 katter på 10, 9 og 7 år.
Husker deg såvidt fra Utmarsj, så gøy å se deg her!

Back
Topp