Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg blir satt i gang to uker før termin, så kommer til å henge i desember 2025 også 

I tillegg går vi i parsamtaler hos Amathea 1 gang i mnd.
Har alltid trodd at jeg var infertil, så å treffe så fort to ganger føles ganske sykt
Denne gangen tror og håper vi at den sitter, og foreløpig ble det positiv 4 dager tidligere enn sist, så det er jo et veldig godt tegn 
Wow, så forferdelig og provoserende historie! Men, godt å høre at alt gikk godt til sluttUff, ikke hyggeligHadde en lignende opplevelse for 9 år siden mens jeg var på Svalbard som student. Fant ut i uke 9 at fosteret hadde dødd ca. 2 uker tidligere (sikkert mens jeg tok sikkerhetskurs som involverte isbading/svømming med full vinterbekledning og selvredning, som jeg ikke fikk fritak fra). Fikk piller for å få ut resten og ble tvunget til å dra tilbake til kollektivet hvor jeg delte toalett med 4 andre (som var utrolig dårlig gjort). Endte opp på gulvet i smerter og måtte hentes med taxi. Ble på sykehuset noen dager, og det måtte flere runder med piller for å få alt ut. Universitetet beklagde seg for at de ikke ga meg fritak fra den veldig stressende delen av sikkerhetskurset.. Legen stod på sitt og mente selv etter hendelsen at isredninga ikke var årsaken, men jeg har i ettertid lest forskning selv som viser at slike stressende hendelser betydelig øker sjansen for SA/MA. Så sykehuset der oppe kan virkelig ikke anbefales, aldri vært borti så lite støttende helsepersonell, håper det jobber andre der nå
Det er lenge siden nå så sorgen er glemt, men sinnet er ikke helt borte. Heldigvis ble jeg gravid igjen like etter og vi fikk vårt første barn
Satser på at det samme skjer med deg
![]()
Jeg ble heldigvis veldig godt tatt vare på av sykehuset, så sånn sett er jeg glad for at det ble oppdaget «kanskje-exu» i forkant, sånn at jeg fikk ekstra god behandling da det skjedde. Hadde også en «clean» abort der alt kom av seg selv, men fikk piller for å være helt sikker siden jeg hadde så vondt. Er det noe man trenger under en SA så er det støtte og god behandling!Godt å høreWow, så forferdelig og provoserende historie! Men, godt å høre at alt gikk godt til sluttJeg ble heldigvis veldig godt tatt vare på av sykehuset, så sånn sett er jeg glad for at det ble oppdaget «kanskje-exu» i forkant, sånn at jeg fikk ekstra god behandling da det skjedde. Hadde også en «clean» abort der alt kom av seg selv, men fikk piller for å være helt sikker siden jeg hadde så vondt. Er det noe man trenger under en SA så er det støtte og god behandling!
Jepp!
Enn så lenge så er det to hjem med tanke på barn og forpliktelser som man ikke kan rive opp med roten. Han er hos meg 90% av tiden da så føles som vi bor sammen
men med tanke på alder kunne vi ikke vente på at den lille puslebiten falt på plass før baby.
og det er leit å lese at vi er flere her som har opplevd trasige ting.Hurra!Jeg fikk positiv test i går. Testet bare av ren impuls, hadde ingen tro på at det skulle være to streker. Så her ble jeg virkelig overrasket!
Jeg er 28 år og bor i nord med samboer. Vi har siden sen høst prøvd, og det klaffet tidlig da, men hadde en MA som ble oppdaget i uke 11 i slutten av februar. Ønsker ikke at det skal prege meg og er veldig glad for to streker, men kjenner også på frykt.
Velger å være med her for å glede meg over det som har skjeddog det er leit å lese at vi er flere her som har opplevd trasige ting.

Tror jeg føler meg tryggere nå fordi jeg gjorde aaalt riktig forrige gang, men mistet uansett. Da har jeg liksom innsett at man kan ikke kontrollere ALT med sunn mat osv., og at det ikke gikk galt pga meg.
Ja, vi har Amathea her. Godt dere får god hjelp derHurra!
Har dere Amathea der dere bor? Vi går dit til partimer etter SA’en, føles såå godt å ha timer avtalt der nå som vi er gravid igjen. Var bekymret for å bli redd ved ny graviditet. Foreløpig er vi kun fylt med håp og glede, føler meg faktisk mindre bekymret enn forrige gang. Men hvis det skulle forandre seg så har vi en skikkelig bra rådgiver som venter på ossTror jeg føler meg tryggere nå fordi jeg gjorde aaalt riktig forrige gang, men mistet uansett. Da har jeg liksom innsett at man kan ikke kontrollere ALT med sunn mat osv., og at det ikke gikk galt pga meg.
Håper du klarer å overvinne frykten! Ting går som det går uansett om vi bekymrer oss eller ikke![]()
Vi skal også ha tidlig ultralyd, bestilte 12. mai isted. Var der vi oppdaget mulig exu, jordmor fant ingenting i livmor og hadde litt lav hcg. Så blir helt sinnsykt å se et embryo der denne gangenJa, vi har Amathea her. Godt dere får god hjelp der
Om alt går videre bra de neste ukene så tenker jeg å bestille time til privat ultralyd. Etter forrige graviditet har jeg fått «bekreftet» at alt ser bra ut, så satser på at vi var uheldige i statistikken sist. Men ønsker privat ultralyd for å få svar tidlig. Så tenker at jeg må bare forsøke å holde meg til fornuftige tanker om at det går bra frem til det![]()

kan jeg spørre hvor i nord?Jeg fikk positiv test i går. Testet bare av ren impuls, hadde ingen tro på at det skulle være to streker. Så her ble jeg virkelig overrasket!
Jeg er 28 år og bor i nord med samboer. Vi har siden sen høst prøvd, og det klaffet tidlig da, men hadde en MA som ble oppdaget i uke 11 i slutten av februar. Ønsker ikke at det skal prege meg og er veldig glad for to streker, men kjenner også på frykt.
Velger å være med her for å glede meg over det som har skjeddog det er leit å lese at vi er flere her som har opplevd trasige ting.
Ser streken godtVis vedlegget 459074
Tørr jeg å være med i denne gruppen? Om denne er positiv, så har jeg termin 7.1!
Tromskan jeg spørre hvor i nord?
Ja, i Harstad!TromsBor du også i nord?
Vis vedlegget 459074
Tørr jeg å være med i denne gruppen? Om denne er positiv, så har jeg termin 7.1!