Introduksjonstråd - januar 2026✨

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
Håper alle medlemmer med termin i januar 2026 ønsker å si noen ord om seg selv og sitt :Heartred

Jeg fikk positiv test i går, 11DPO. 12DPO i dag. Håper ikke mensen dukker opp når den egentlig skal! Foreløpig termin er 3. januar :shy: Jeg blir satt i gang to uker før termin, så kommer til å henge i desember 2025 også :santa

Jeg er 35,5 år, bor på Østlandet, er gift og vi har 6 barn sammen. Én gutt, 4 jenter og ei englejente(abort i uke 15). De er født i april 16, april 17, august 20, (november 22), september 23 og november 24 :Heartred

Er helsefagarbeider, men er hjemme i foreldrepermisjon frem til midten av august :dummy1:

Håper det går kjapt til skjult forum åpnes, for da er jeg ganske åpen av meg også :biggrin

32 år og gift, ble gravid for aller første gang i januar på 3. forsøket, men hadde en grusom SA i februar i uke 7 med så store smerter at jeg måtte få morfin, som endte med besvimelse og sykehusinnleggelse. Hadde «nesten-exu», dvs den hadde festet seg helt oppe ved tuben, men kunne plassert seg riktig med tiden om det var levedyktig. Det kan være en mulig grunn til at det ikke overlevde, men det vet vi ikke. Vi har vært kjempeflinke til å snakke om det med alle våre nære, og det har gjort ting så mye bedre enn å holde det hemmelig :Heartred I tillegg går vi i parsamtaler hos Amathea 1 gang i mnd.

Testet positivt på første forsøk etter SAen i dag, 11DPO :Heartred Har alltid trodd at jeg var infertil, så å treffe så fort to ganger føles ganske sykt :shy: Denne gangen tror og håper vi at den sitter, og foreløpig ble det positiv 4 dager tidligere enn sist, så det er jo et veldig godt tegn :Heartred

Termin 6. januar

Last edited:
Uff, ikke hyggelig:Heartred Hadde en lignende opplevelse for 9 år siden mens jeg var på Svalbard som student. Fant ut i uke 9 at fosteret hadde dødd ca. 2 uker tidligere (sikkert mens jeg tok sikkerhetskurs som involverte isbading/svømming med full vinterbekledning og selvredning, som jeg ikke fikk fritak fra). Fikk piller for å få ut resten og ble tvunget til å dra tilbake til kollektivet hvor jeg delte toalett med 4 andre (som var utrolig dårlig gjort). Endte opp på gulvet i smerter og måtte hentes med taxi. Ble på sykehuset noen dager, og det måtte flere runder med piller for å få alt ut. Universitetet beklagde seg for at de ikke ga meg fritak fra den veldig stressende delen av sikkerhetskurset.. Legen stod på sitt og mente selv etter hendelsen at isredninga ikke var årsaken, men jeg har i ettertid lest forskning selv som viser at slike stressende hendelser betydelig øker sjansen for SA/MA. Så sykehuset der oppe kan virkelig ikke anbefales, aldri vært borti så lite støttende helsepersonell, håper det jobber andre der nå:inpain: Det er lenge siden nå så sorgen er glemt, men sinnet er ikke helt borte. Heldigvis ble jeg gravid igjen like etter og vi fikk vårt første barn:Heartblue Satser på at det samme skjer med deg:happy:
Wow, så forferdelig og provoserende historie! Men, godt å høre at alt gikk godt til slutt :Heartred Jeg ble heldigvis veldig godt tatt vare på av sykehuset, så sånn sett er jeg glad for at det ble oppdaget «kanskje-exu» i forkant, sånn at jeg fikk ekstra god behandling da det skjedde. Hadde også en «clean» abort der alt kom av seg selv, men fikk piller for å være helt sikker siden jeg hadde så vondt. Er det noe man trenger under en SA så er det støtte og god behandling!

Wow, så forferdelig og provoserende historie! Men, godt å høre at alt gikk godt til slutt :Heartred Jeg ble heldigvis veldig godt tatt vare på av sykehuset, så sånn sett er jeg glad for at det ble oppdaget «kanskje-exu» i forkant, sånn at jeg fikk ekstra god behandling da det skjedde. Hadde også en «clean» abort der alt kom av seg selv, men fikk piller for å være helt sikker siden jeg hadde så vondt. Er det noe man trenger under en SA så er det støtte og god behandling!
Godt å høre :Heartpink Jepp!

Får vel ta en liten introduksjon. Jeg er 41 år blitt. Jeg har tre barn med min eksmann som er født i 2006, 2008 og 2011. Så jeg er russemamma i år❤️
Sammen med min nye kjæreste skulle vi fått en nydelig jente nå i April, hun kom stille til verden I januar.❤️ Før henne hadde vi en SA (uke 6), en MA (uke 9) og to kjemiske før 5+0.
Jenta som vi mistet var helt frisk men døde av for lite næring fra morkake og navlesnor. Var innlagt på sykehuset i 14 dager hvor de vurderte å ta henne ut hver dag, helt til det en dag var for sent og det lille hjertet hadde stoppet❤️ Fant ut i ettertid (forrige uke) at jeg trolig har APS (antifosfolipidsyndrom)

Er overlykkelig over å være gravid igjen så fort. Men også livredd siden vi har mistet totalt 5 siden oktober 2023. Men denne gangen får jeg medisiner som kan hjelpe.

Sånn ellers bor jeg primært på vestlandet, og vil holde meg her en stund grunnet god plan for svangerskapet på Haukeland. Målet er å bli østlending på sikt siden jeg og kjæresten ikke bor sammen enda da det enda ikke har passet for noen av oss å flytte etter 9 år sammen. Men det ligger i planene :bag: Enn så lenge så er det to hjem med tanke på barn og forpliktelser som man ikke kan rive opp med roten. Han er hos meg 90% av tiden da så føles som vi bor sammen:hilarious: men med tanke på alder kunne vi ikke vente på at den lille puslebiten falt på plass før baby.

Terminen er foreløbig 6.januar. Men vet jeg blir satt igang før om jeg kommer så langt. Senest 11 dager før men trolig allerede 37+0.

Jeg fikk positiv test i går. Testet bare av ren impuls, hadde ingen tro på at det skulle være to streker. Så her ble jeg virkelig overrasket!

Jeg er 28 år og bor i nord med samboer. Vi har siden sen høst prøvd, og det klaffet tidlig da, men hadde en MA som ble oppdaget i uke 11 i slutten av februar. Ønsker ikke at det skal prege meg og er veldig glad for to streker, men kjenner også på frykt.

Velger å være med her for å glede meg over det som har skjedd :Heartred og det er leit å lese at vi er flere her som har opplevd trasige ting.

Jeg fikk positiv test i går. Testet bare av ren impuls, hadde ingen tro på at det skulle være to streker. Så her ble jeg virkelig overrasket!

Jeg er 28 år og bor i nord med samboer. Vi har siden sen høst prøvd, og det klaffet tidlig da, men hadde en MA som ble oppdaget i uke 11 i slutten av februar. Ønsker ikke at det skal prege meg og er veldig glad for to streker, men kjenner også på frykt.

Velger å være med her for å glede meg over det som har skjedd :Heartred og det er leit å lese at vi er flere her som har opplevd trasige ting.
Hurra! :Heartred
Har dere Amathea der dere bor? Vi går dit til partimer etter SA’en, føles såå godt å ha timer avtalt der nå som vi er gravid igjen. Var bekymret for å bli redd ved ny graviditet. Foreløpig er vi kun fylt med håp og glede, føler meg faktisk mindre bekymret enn forrige gang. Men hvis det skulle forandre seg så har vi en skikkelig bra rådgiver som venter på oss :gen014 Tror jeg føler meg tryggere nå fordi jeg gjorde aaalt riktig forrige gang, men mistet uansett. Da har jeg liksom innsett at man kan ikke kontrollere ALT med sunn mat osv., og at det ikke gikk galt pga meg.

Håper du klarer å overvinne frykten! Ting går som det går uansett om vi bekymrer oss eller ikke :shy:

Hurra! :Heartred
Har dere Amathea der dere bor? Vi går dit til partimer etter SA’en, føles såå godt å ha timer avtalt der nå som vi er gravid igjen. Var bekymret for å bli redd ved ny graviditet. Foreløpig er vi kun fylt med håp og glede, føler meg faktisk mindre bekymret enn forrige gang. Men hvis det skulle forandre seg så har vi en skikkelig bra rådgiver som venter på oss :gen014 Tror jeg føler meg tryggere nå fordi jeg gjorde aaalt riktig forrige gang, men mistet uansett. Da har jeg liksom innsett at man kan ikke kontrollere ALT med sunn mat osv., og at det ikke gikk galt pga meg.

Håper du klarer å overvinne frykten! Ting går som det går uansett om vi bekymrer oss eller ikke :shy:
Ja, vi har Amathea her. Godt dere får god hjelp der :Heartred
Om alt går videre bra de neste ukene så tenker jeg å bestille time til privat ultralyd. Etter forrige graviditet har jeg fått «bekreftet» at alt ser bra ut, så satser på at vi var uheldige i statistikken sist. Men ønsker privat ultralyd for å få svar tidlig. Så tenker at jeg må bare forsøke å holde meg til fornuftige tanker om at det går bra frem til det:)

Ja, vi har Amathea her. Godt dere får god hjelp der :Heartred
Om alt går videre bra de neste ukene så tenker jeg å bestille time til privat ultralyd. Etter forrige graviditet har jeg fått «bekreftet» at alt ser bra ut, så satser på at vi var uheldige i statistikken sist. Men ønsker privat ultralyd for å få svar tidlig. Så tenker at jeg må bare forsøke å holde meg til fornuftige tanker om at det går bra frem til det:)
Vi skal også ha tidlig ultralyd, bestilte 12. mai isted. Var der vi oppdaget mulig exu, jordmor fant ingenting i livmor og hadde litt lav hcg. Så blir helt sinnsykt å se et embryo der denne gangen :shy::Heartred

35 år, samboer og to barn fra før (jente og gutt). Fikk positiv test i dag og er 4+0. Syns testen er litt svak og føler det er litt for godt til på være sant at det satt på PP1, men er jo lov å håpe! Syns jeg kjenner litt ømme bryst men mulig det bare er innbilning. Har hatt en kjemisk, en MA og en BO da vi prøvde på nr 1 så tar ingenting for gitt, men med nr 2 gikk alt som smurt så håper på det samme nå. Termin blir i så fall tidlig januar som jo i seg selv er spennende :hilarious:

Håper jeg blir værende her inne og gleder meg til å bli kjent med alle!

kan jeg spørre hvor i nord?

Hei! ❤️ Synes det er såå hyggelig med et slikt forum! Da kan jeg glede meg skikkelig med graviditeten og dele med andre i samme situasjon Jeg er 24 år og gift med verdens beste mann! Vært sammen siden jeg var 16 og giftet oss i fjor❤️❤️ Jobber som lærer (lektor), nytdannet høsten 24. Bosatt på østlandet, rett utenfor Oslo.

Ble veldig fort gravid i høst og mistet veldig sent (MA uke 13) i november. Det var helt forfordelig og jeg har slitt skikkelig etter det. Nå som påsken kom så gikk humøret mitt skikkelig opp og lite visste jeg at en ny graviditet var på vei! Kanskje noe inni i meg følte gleden allerede! Det klaffet nå på pp4 og gleden er enorm!! ❤️❤️ Trengte dette skikkelig og dette barnet er sååå ønsket. Kanskje DE barna ettersom jeg har fått så veldig tidlige symptomer denne gangen haha. Uansett, veldig spent! Vi gleder oss til å møte regnbuebabyen vår rundt 6. januar Mannen håper jeg klarer å knipe igjen så det blir en januarbaby haha❤️ Testet forresten positivt i går! Bekreftet hos legen i dag❤️

Back
Topp