Introduksjonstråd - januar 2026✨

Husker deg såvidt fra Utmarsj, så gøy å se deg her!
Takk i lige måde! Leste gjennom introduksjonstråden uten å se så nøye på kallenavn, men da jeg kom til avsnittet om at du er elektriker tenkte jeg «vent litt, dette hørtes kjent ut»!

Sykepleier, 30 år, bor i Ålesund med mann og 3 barn. Barna er 6, 3 og 1,5 år. Hatt en SA før vi fikk nr. 3, så håper dette går veien på første forsøk! Hadde egentlig bestemt oss for å ha 3 unger, men følte meg ikke helt ferdig, liksom som at noe manglet, så da prøvde vi og det klaffet på første forsøk :Heartred

Last edited:
Har ikke introdusert meg enda :) 25 år og bor på Østlandet sammen med min samboer som er 31 år. Jobber som lærer (lektor) på en barneskole. Slutta på pilla nov 23, og nå i mai satt det endelig. Har vært lang tid med prøving og mange skuffelser. Jeg var på gynekologisk undersøkelse i okt 24 og da så alt helt supert ut. Fikk derfor mannen til å levere sædprøve. Resultatene der var ikke helt lovende. Vi ble henvist til IVF. Men plutselig fikk jeg positiv test forrige lørdag!:Heartred

Hei! Dette er nytt. Jeg er 22 år fra Sørlandet. Bor i oppussingsprosjekt med samboer. Vi har vært sammen i 4 år.

Jeg er usikker på terminen, men regner foreløpig med 11 januar:Heartred Har hatt veldig uregelmessige sykluser, så kan ikke regne fra første dag i siste menstruasjon. Eggløsninga var en gang i «påskeuka» xsmile9Klaffet på 6 forsøk, men prøvde siden august 24. Nå håper jeg bare dette går bra! Er 8 + 3 i dag. Vært nokså fin i formen, men noen dager veldig kvalm og utrolig trøtt.

Dette er første barnet vårt, og første barne- og oldebarn på begge sider. Vi er også først ut blant vennene våres. Ser for meg at vi og barnet får en masse oppmerksomhet etterhvert hahaha:happy::Heartred

39 år et par uker til Er født og oppvokst i Bergen. Har to barn. Vært gravid 7 ganger med denne graviditeten. Gått galt 4 ganger. Men med en annen partner.
Jeg er nå i uke 7. Det er kaotisk, da pappaen til denne lille ikke er så begeistret og helst ønsker abort. Så det er mye om dagen jeg svinger fra å vurdere abort til at det er helt utelukket.
Flere som bikker førti i svangerskapet? Syns for øvrig helsebergen gir litt vel mye faen når det kommer til historikken min. Så venter egentlig bare på at jeg skal miste.

39 år et par uker til Er født og oppvokst i Bergen. Har to barn. Vært gravid 7 ganger med denne graviditeten. Gått galt 4 ganger. Men med en annen partner.
Jeg er nå i uke 7. Det er kaotisk, da pappaen til denne lille ikke er så begeistret og helst ønsker abort. Så det er mye om dagen jeg svinger fra å vurdere abort til at det er helt utelukket.
Flere som bikker førti i svangerskapet? Syns for øvrig helsebergen gir litt vel mye faen når det kommer til historikken min. Så venter egentlig bare på at jeg skal miste.
Huff. Høres ut som en tung situasjon❤️
Jeg er 41 år og vet vi er flere voksne her inne.

Vet du hvorfor du har mistet? Og er det 4 på rad?
Jeg fikk ikke hjelp før jeg mistet 3 på rad med nåværende partner.
Jeg er nå oppe i 5 tap på rad, 4 aborter og en dødfødsel. Og jeg opplever at Haukeland tar det på aller største alvor og jeg får super oppfølging nå. Men måtte som sagt ha tre tap på rad.
Jeg har trolig noe som heter antifosfolipidsyndrom, som gjør at sjansen for abort, dødfødsel og prematurfødsel er høy.
Første steg når jeg skulle ha hjelp var å gå til egen gynekolog, der fikk jeg medisiner for å hjelpe å beholde fosteret. Har du en gynekolog du kan snakke med ? Eller bli henvist til?

Huff. Høres ut som en tung situasjon❤️
Jeg er 41 år og vet vi er flere voksne her inne.

Vet du hvorfor du har mistet? Og er det 4 på rad?
Jeg fikk ikke hjelp før jeg mistet 3 på rad med nåværende partner.
Jeg er nå oppe i 5 tap på rad, 4 aborter og en dødfødsel. Og jeg opplever at Haukeland tar det på aller største alvor og jeg får super oppfølging nå. Men måtte som sagt ha tre tap på rad.
Jeg har trolig noe som heter antifosfolipidsyndrom, som gjør at sjansen for abort, dødfødsel og prematurfødsel er høy.
Første steg når jeg skulle ha hjelp var å gå til egen gynekolog, der fikk jeg medisiner for å hjelpe å beholde fosteret. Har du en gynekolog du kan snakke med ? Eller bli henvist til?
Tok en haug med tester. Og fikk habituell abort "diagnose?". Men det var ikke noe å finne. Var hos en gynekolog svangerskap 3 som skrev ut resept til meg om albyl-E. Og at jeg skulle ta de om jeg ble gravid igjen. Men legen forhørte seg med KK som mente at det ikke var noen grunn til at jeg skulle ta det. De tre første var MA (uke 12,14 og 12). Siste var spontan abort i uke 7. Den var men en ny partner. Så er en liten trøst at "mønsteret" ble brutt. Får bare ha troen og tenker at det som er meningen skal skje, skjer ❤️ har ikke akkurat alderen på min side heller

Fant ut forrige helg at jeg var gravid og helt i uke 20! Trodde ikke det gikk an å ikke merke det, men her er jeg, gravid med 4 barnet:DHar morkaken midt foran så det har blokkert all bevegelse.. så 21 uker i dag :Heartbigred
Gratulerer og velkommen til oss :Heartpink

Hei! Sniker meg inn frå februar! :joyful:
Snart 36 år, frå Voss, men bur og jobber i Bergen. Dette er fyrste barnet, er enslig, så tenker å flytte heim til familien etter fødsel. Jobber redusert no pga graviditeten som barne og ungdomsarbeider I bhg. Veldig kjekt å få bli med i denne gruppa også!
Har termin 1 februar og venter ein gut:Heartblue

Back
Topp