Intimbarbering..

Fikk beskjed på KK om å unngå barbering fire uker før fødsel (eget skriv med OUL-innkalling) og ny beskjed om å unngå dette da jeg havnet i farekategori for prematur fødsel.

Gjorde et tappert forsøk med veet voksestrips og pinsett her om dagen, men uansett stilling jeg forsøkte meg på endte det med at jeg fikk følelsen av at alt av innvoller ble most. Det endte med at jeg måtte krype til mannen og be han ta over arbeidet. Får håpe han ikke fikk skrekken for er vel en 8 uker siden sist.. :eek:

Gjort det en gang, og det var første og siste, men tror jeg var litt uheldig, fordi hun tok voks på kjønnsleppene også (hvor det forøvrig ikke er hår), og reiv av så det flakset og jeg begynte å blø...dette skulle liksom være den skånsomme metoden også med sukkerpasta. Nei,da gror jeg heller en hel skog :D
Åh nei! Stakkars deg! Man må gå til noen man vet er flink. Når jeg gikk første gang spurte jeg venninner om hvem de gikk til og valgte en de gikk gode for. Hadde nok vært livredd hvis jeg hadde opplevd det samme!

Åh nei! Stakkars deg! Man må gå til noen man vet er flink. Når jeg gikk første gang spurte jeg venninner om hvem de gikk til og valgte en de gikk gode for. Hadde nok vært livredd hvis jeg hadde opplevd det samme!
Ei på jobben går der for brasiliansk voksing en gang i mnd og er veldig fornøyd. Håper det ikke er jeg som har lav smerteterskel mtp fødsel :o

Ei på jobben går der for brasiliansk voksing en gang i mnd og er veldig fornøyd. Håper det ikke er jeg som har lav smerteterskel mtp fødsel :o
Nei, man skal jo ikke bli vokset der og de holder igjen huden slik at det ikke gjør så vondt når de vokser.

Lar det være. Hvis fagfolk anbefaler det, hører jeg på det. Dessuten er det sånn naturen er, det er slik vi mennesker er av natur, sysns ikke det gjør no å la håret gro frem til fødsel :)

Lar det være. Hvis fagfolk anbefaler det, hører jeg på det. Dessuten er det sånn naturen er, det er slik vi mennesker er av natur, sysns ikke det gjør no å la håret gro frem til fødsel :)
De anbefaler kun å ikke barbere pga fare for kutt/små sår. Det øker infeksjonsrisikoen ved fødsel/snitt.

Andre måter er helt ufarlige, så det finnes ingen grunner å leve som på 70-tallet, hvis man ikke ønsker det selv såklart. ;)

De anbefaler kun å ikke barbere pga fare for kutt/små sår. Det øker infeksjonsrisikoen ved fødsel/snitt.

Andre måter er helt ufarlige, så det finnes ingen grunner å leve som på 70-tallet, hvis man ikke ønsker det selv såklart. ;)

I brevet mitt står det all slags hårfjerning. Også spesifisert å ikke bruke hårfjerningskrem inntill 1 mnd før.
Dette Pga infeksjonsfaren.
Så jeg hører etter, og lar håret få gro.
Jeg lever fortsatt i 2016... ;)

Mannen har prøvd hårfjerningskrem på ryggen, og har fullt av kviser flere uker etterpå!;) obs obs. Han tok til og med 24—timers test! Jeg brukte samme på bikinilinja/dusken for jeg synes det ble så uryddig/klamt der nede. Reagerte ikke heldigvis, og det er vel 1 mnd siden nå:)
Også vil jeg si meg enig i at jeg tror fødepersonalet bryr seg nada:p

I brevet mitt står det all slags hårfjerning. Også spesifisert å ikke bruke hårfjerningskrem inntill 1 mnd før.
Dette Pga infeksjonsfaren.
Så jeg hører etter, og lar håret få gro.
Jeg lever fortsatt i 2016... ;)
Hårfjerningskrem brenner jo huden! Skulle aldri bruke hårfjerningskrem for å fjerne hår der nede! Men på sykehuset bruker de klippemaskin før operasjoner så det handler om hvordan håret blir fjernet. Jobber på sykehus som sykepleier så vet hva jeg snakker om. Men uansett, hver sin smak!

På Haukeland er det all hårfjerning som skal unngås. Antar det skyldes økt sjanse for inngrodde hår, som igjen kan bli betente.

Jeg barberer, men tenker å gi meg litt før termin. Vil helst ikke være glattbarbert i fødsel.

Hårfjerningskrem brenner jo huden! Skulle aldri bruke hårfjerningskrem for å fjerne hår der nede! Men på sykehuset bruker de klippemaskin før operasjoner så det handler om hvordan håret blir fjernet. Jobber på sykehus som sykepleier så vet hva jeg snakker om. Men uansett, hver sin smak!

Klippemaskin ja, det blir noe annet. En kan jo klippe med saks også hvis en vil.
Spl her også. Har jobbet på kir avd på sykehus, så har klippet med det før opr jeg også. ;)

Men jeg svarte på hårfjerning, det er ikke anbefalt. :) og det står det i ks brevet jeg har fått. :)

Klippemaskin ja, det blir noe annet. En kan jo klippe med saks også hvis en vil.
Spl her også. Har jobbet på kir avd på sykehus, så har klippet med det før opr jeg også. ;)

Men jeg svarte på hårfjerning, det er ikke anbefalt. :) og det står det i ks brevet jeg har fått. :)
OK. Jeg tenkte på sånn opprydding generelt jeg ;)

Åja :) Jeg husker bare at jordmor sa jeg ikke burde pga. den gode gamle "det er en grunn til at det er der" :)

Back
Topp