Inspirert, bruker du?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Hvis jeg har vogn og skal stelle etc, så ja. Ikke ellers.

Ja, en sjelden gang, men ikke om jeg ser noen som trenger det mer enn meg i nærheten ;)

Om jeg er alene med barnevogna gjør jeg det. Levner ikke den alene utenfor toalettet, og handicapen er det eneste jeg får den med inn på

Det er ofte der det er stellebord og evt plass til å kjøre inn en vogn, så ja. Prøver så godt jeg kan å unngå å gå på do på et lite avlukke med minien på fanget. Men aldri om det bare er meg.

Ja det gjør jeg
Hvordan har du gjort dette med barnevogn da? Er jo ikke plass til vogn på vanlige toaletter heller. Er så vidt plass til en person :p

Har aldri sett noen parkere enn vogn til over 10.000kr med stelleveske utenfor dametoalettet og tatt med babyen i en trang bås. Jeg mener det er helt innafor å bruke HC toalettet i de tilfellene man har med barn.

Ja, det bruker jeg.
Men jeg er mye kjappere enn en i rullestol da :)

og noen steder er det jo kombinert stellerom/handicap så da er det jo innafor å bruke til babyen , å meg :)

Last edited by a moderator:
Det hender, men kun om jeg har med meg barnevogn og alle barna. Da trenger vi plassen! Er jeg alene bruker jeg det ikke.

Hvordan har du gjort dette med barnevogn da? Er jo ikke plass til vogn på vanlige toaletter heller. Er så vidt plass til en person :p

Har aldri sett noen parkere enn vogn til over 10.000kr med stelleveske utenfor dametoalettet og tatt med babyen i en trang bås. Jeg mener det er helt innafor å bruke HC toalettet i de tilfellene man har med barn.

Enig med deg der. Om man har baby med i barnevogn så tenker jeg det er innafor, med mindre man kan bruke stellerom med toalett som det er på mange senter :)

Ja det gjør jeg. Syns det er uting å bruke et toalet som er tilpasset andre enn meg

Igjen: tilpasset er ikke det samme som forbeholdt. :p

For all del, du gjør jo som du vil og får mene hva du vil, men det er ikke galt å bruke de toalettene. Mange steder etterhvert er det jo slik at det faktisk KUN er toaletter som alle kan bruke, spesielt nye bygninger. På et senter i nærheten er det kun to toaletter i den ene etasjen, der er det hc-tilpasset og med stellemuligheter på begge.

Og som jeg har sagt tidligere, hvis det kommer noen som jeg tenker har mer hast enn meg, som for eksempel noen i følge med barn (og jo mindre barna er jo mer husker jeg på å tilby dem å få foran meg i køen), høygravide, eller folk med handicap, så slipper jeg dem jo foran i en evt kø.

Igjen: tilpasset er ikke det samme som forbeholdt. :p

For all del, du gjør jo som du vil og får mene hva du vil, men det er ikke galt å bruke de toalettene. Mange steder etterhvert er det jo slik at det faktisk KUN er toaletter som alle kan bruke, spesielt nye bygninger. På et senter i nærheten er det kun to toaletter i den ene etasjen, der er det hc-tilpasset og med stellemuligheter på begge.

Og som jeg har sagt tidligere, hvis det kommer noen som jeg tenker har mer hast enn meg, som for eksempel noen i følge med barn (og jo mindre barna er jo mer husker jeg på å tilby dem å få foran meg i køen), høygravide, eller folk med handicap, så slipper jeg dem jo foran i en evt kø.

Og derfor skriver jeg tilpasset ikke forbeholdt og jeg har heller ikke sakt det er ulovlig på noen måte men at det for meg blir helt feil moralsk sett.

Ja om alt er opptatt eller om det er der stellebordet er.
Men gjør det så skjelden som mulig

Noen har jo "usynlige" handikap, så blir litt feil å bli "sur" på folk som ser friske ut som kommer ut fra handikapdoene.. Er sånn jeg tenker hvertfall.. Men som sagt, bruker de doene når jeg har med vogn :)

Ja, det gjør jeg om de andre er opptatt, men enkelte steder har de faktisk kun hc-tilrettelagte toalett, og da har man jo ikke mange valg.

Det blir ikke det samme som Hc-parkering.

Bruker hctoalettet hvis jeg har med barn eller har mye bagasje. Den har jeg ikke dårlig samvittighet over, man tåler vel å vente i kø når man sitter i rullestol?

Er det ledig vanlig toalett går eg der.
Er det kun HC som er ledig, og eg sliter med å holde meg bruker eg det. Med irritabel tarm har eg ofte maks 5 minutter fra eg kjenner eg må på do til eg MÅ være på do, så da står eg ikkje i kø om eg kan slippe.

Når eg var høggravid med bekkenløsning og dei vanlige toalettene på kjøpesenteret var 1 trapp opp, brukte eg HC.

Ja, når jeg skal skifte bleie på snuppa, og da går jeg gjerne på do selv.

Back
Topp