Inspirert, bruker du?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Jeg har kun brukt hc do til stelling når det er stellebord der eller om jeg måtte på do og har med vogn. Ser folk etterlate vogn med barn i utenfor båsen på dametoalettet, men det kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre...
Sign. Eller om jeg må veeeeeldig på do.

Nå som jeg er gravid hender det at jeg gjør det, men bare hvis det er opptatt på den vanlige doen.
For alt andre vet så kan det jo tenkes at jeg har skikkelig angst for å gå på do offentlig og bare til nød klarer det på handicapdoen. Mye som kan være et handicap ;)

Jeg gjør det når jeg har med meg vogn, og så bruker jeg de toalettene om det ikke er ledig andre steder.

Ja. Ofte.
.... fordi på senteret her er jentetoalettet og handicaptoalettet det samme.

Som regel pleier jeg unngå det, men er alt annet opptatt, så må det nesten til..

Hvis jeg er alene, og har med knerten i barnevogn. Eneste doen det er plass til å ha han med! Kan jo ikke sette en baby alene utfor liksom..

Selvfølgelig er det til de med handicap! Akuratt som at stellerom er for de som skal skifte på barn/baby...
Veldig sjeldent at det er toalett inne på stellerommet - iallefall på de kjøpesenterne jeg har vært på.. HC-toaletter er som nevnt, ikke KUN for de med rullestol, men det er tilrettelagt for dem.. alle andre kan også bruke det.

Bruker det når jeg er aleina på handletur med mini:p er uaktuelt å la vogna stå på utsia mens jeg er innelåst på do.

Last edited:
Veldig sjeldent at det er toalett inne på stellerommet - iallefall på de kjøpesenterne jeg har vært på.. HC-toaletter er som nevnt, ikke KUN for de med rullestol, men det er tilrettelagt for dem.. alle andre kan også bruke det.

Tror det spørs litt hvor man bor da, for jeg tror aldri jeg har sett et stellerom uten toalett på kjøpesenter.

På amfi her har de kombinert hc-stellerom, og det er faktisk låst, så hvis man skal bruke det må man gå tilbake et stykke og få nøkkelen i en café. Kan fort bli mer styr av det enn å måtte vente litt på dem som bruker det, tenker jeg. :p sånn hvis man ikke var klar over det, blir litt att og fram når man er dotrengt og handicappet eller har vogn og unger man må få med seg fram og tilbake.

Er det alle steder rundt her ;) men når det gjelder HC toaletter så skjnner jeg godt de gravide, de med barnevogn osv bruker de. Det er på en måte innafor. Alle andre syns jeg kan holde seg unna og la de som trenger det få bruke de toalettene

Pleide bruke det en sjelden gang på høgskolen. Takler ikke slike båstoaletter, så var enten det eller å holde meg til jeg kom hjem. Som regel holdt jeg meg.

Ja noen ganger. Hender jo de andre doene er for små om man har vogn, og der er jo som oftest der stellebord er.

Hvis jeg har med barn bruker jeg HC toalettet. Da går både jeg og eldste på toalettet, og yngste blir skiftet på på stellebord eller på engangsstellematte på gulvet. Nå som jeg er gravid og sliter med bekkenet må jeg ha støtte for å reise og sette meg, så da bruker jeg HC toalettet om det er tilgjengelig.

Ser jeg andre som har større behov enn meg og jeg står først i køen så lar jeg de gå først. Syns ikke tilpasset HC toalett kan sammenlignes med HC parkering.

Det er det samme på bussen og tog. Noen plasser er prioritert til HC, eldre og gravide. Det betyr ikke at man ikke kan sitte der, men dersom det kommer på noen som er i den prioriterte gruppen skal man gi bort plassen til dem. Vanlig folkeskikk det.

Nei. Kun hvis det også er stellerom. Plager meg at det ofte er handicap/stellerom/ammerom. Lite delikat å amme på en do, der det i flertall av gangene er skittent. Æsj!

Har sendt ungene inn noen ganger, for de sier jo ifra 2 sek før det begynner å renne. Ellers har jeg brukt det om det ikke er stellerom, og de vanlige toalettene blir for små til bleieskift

Om jeg har med vogn så ja. Eneste stedet hvor jeg får tatt med snupps inn :)

Back
Topp