Inspirert, bruker du?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Dersom det er et sted hvor de kun har hc-toalett - altså at alle kan bruke det, men er tilrettelagt for hc-brukere, så ja selvsagt! Men om jeg er på et kjøpesenter hvor doene er ved siden av hverandre, så velger jeg såklart dametoalettet. Som oftest går det faktisk helt fint å vente litt også :-)
Men skal ærlig innrømme at nå i graviditeten så har jeg spurtet inn på hc-toalettet et par ganger når det har vært kø på det ordinære toalettet, men synes generelt sett at gravide i nød også har god grunn til å benytte hc :-) Er ikke alltid like lett å holde seg når mini bruker blæra som hoppeslott.

Ja mange ganger. Det er jo ikke forbeholdt handikappede, det må bare være minst ett som er tilrettelagt for det.

Flere ganger har jeg behov for det fordi jeg må ha med barn eller barnevogn inn og det ikke er plass til det på den andre doen. Eller for å bruke stelleplassen. Eller for å ha vask ved doen når jeg har mensen.

Jepp :p jeg hater offentlige toaletter. Å somregel er sønnen min med. Lettere ha han med inn der enn på en liten "skap" do ;)

De blir da stående i kø om flere bruker doen
Igjen - det er ikke forebeholdt. Jeg skrev forøvrig også at jeg bruker det om det er ledig, altså ikke kø. Det finnes mange slags HC, for eksempel noen med alvorlig tarmsykdom. Disse har ikke synlig HC, ville du reagert om de gikk på den doen?

De blir da stående i kø om flere bruker doen

Kan jo oppleve det uansett, kan jo være en annen person med handicap som er på doen. Eller folk som bruker stellerommet, siden de to ofte er kombinert.

Tenker ikke at doen er helt likestilt, mennesker med handicap går foran, men når til og med handicapforbundet går ut og sier at doen ikke er forbeholdt kun dem, da tenker jeg det må være greit at den brukes når det er litt trykk på toalettene ellers.

Igjen - det er ikke forebeholdt. Jeg skrev forøvrig også at jeg bruker det om det er ledig, altså ikke kø. Det finnes mange slags HC, for eksempel noen med alvorlig tarmsykdom. Disse har ikke synlig HC, ville du reagert om de gikk på den doen?

Folk sender vel kanskje bare styggøyne, antakeligvis. Har mange i familien som har crohns syndrom, blant annet mannen og svigermor. Svigermor har fått et kort hun kan vise hvis hun må akutt på toalettet, for eksempel for å få slippe fram i dokø. Mannen får vel hvis han vil, men har ikke helt hatt behovet, syns det er litt flaut, tenker jeg. Så hun kan jo vise det kortet om noen skulle kjefte på henne, i alle fall. For jeg snakket nettopp med henne i dag om denne diskusjonen, og hun sa at det hadde jo vært en kjempediskusjon i media etter at noen hadde kjeftet opp et menneske for å bruke hc-toalettet, og også der hadde forbundet sagt at det ikke var forbeholdt dem.

Er jo ellers mange mennesker som har god nytte av håndtakene for å komme seg opp etterpå, ikke bare folk med krykker eller rullestol, som gravide/nybakte mødre eller andre som sliter med smerter i rygg eller bekken uten at det nødvendigvis vises på dem.

Kan jo oppleve det uansett, kan jo være en annen person med handicap som er på doen. Eller folk som bruker stellerommet, siden de to ofte er kombinert.

Tenker ikke at doen er helt likestilt, mennesker med handicap går foran, men når til og med handicapforbundet går ut og sier at doen ikke er forbeholdt kun dem, da tenker jeg det må være greit at den brukes når det er litt trykk på toalettene ellers.
Klart de kn oppleve det uansett, ingen som har sagt noe om det.
Jeg synes uqnsett ikke det er greit og det er min mening

Reagerer ikke jeg , folk får gjøre som de vil men jeg gjør det ikke for jeg synes ikke det er greit

Ja, jeg bruker handikaptoalettet. Tror veldig mange glemmer at ikke alle handikap er synlige. Man må ikke sitte i rullestol for å ha et handikap! Har fått mange stygge blikk, men så igjen, hva vet "du" om meg og mitt handikap? :)

Ja det har jeg gjort når jeg har måttet. Men jeg har aldri brukt det når andre har trengt det mer enn meg.

Back
Topp