*insp* Fest med barn i hus?

ORIGINAL: Nurkis

er det virkelig såååå ille??

Om man f.eks har planlagt en fest, men så blir barnevakten dårlig. Det kommer 6-7 venner, man begynner rolig, men alle veit hvordan det blir før man som regel drar ut.. litt høylytt..
Barnet er helt frisk, ligger og sover godt på sitt rom, mor og far drikker, mor blir full- blir med ut, far blir brisen-blir hjemme..

Er det virkelig så ille, er det ingen her som har gjort det??

Det spørs...
Jeg ville aldri hatt en fest her hjemme der det er snakk om høylytte, fulle voksne. Det vil jeg helst ikke at mine barn skal oppleve. Et barn, kommer selvsagt an på alder, kan våkne opp/stå opp og vil da ikke at hun/han skal få med seg dette..

Derimot har jeg hatt besøk av ett par vennepar vi kjenner godt og vi har delt en flaske vin eller to. En av foreldrene (jeg eller mannen) drikker da lite. Max et lite glass vin. Kanskje noen reagerer på dette, men dette har forekommet her i hjemmet.

Men ikke noe mer altså. Er ganske tolerant men høylytt fest med fulle voksne synes jeg går litt over streken...

ORIGINAL: Mummimamma84

Personlig ville jeg da enten sagt at festen er avlyst eller at ingen skal drikke.. Ville ikke hatt fulle folk i mitt hjem når barnet mitt er hjemme!
Og nei, vi har heller aldri gjort det..

ORIGINAL: solstråla

her hjemme kommer vi aldri til å feste, dvs drikke for å drikke, vorspiel/nachspiel el..
men, å ha besøk og servere litt vin eller øl til maten, har jeg ikke problemer med, så lenge jeg vet at de som drikker har kontroll over drikkingen sin.
da vil en av oss foreldre være helt edru, og den andre tar det pent.
helt enig - skal d være fest så er ungene borte, og svikter barnevakten så må man finne en løsning...for d at barna er hjemme hvor festen er er INGEN løsning!

ORIGINAL: Febbis

Jeg er på en måte litt enig med ts.
Men jg ville aldri kalt det fest, fest med barn er ikke lov!!!

Men vi har gjester rett som det er, og noen tar seg vin og øl. Vi sitter å snakker utover kvelden og koser oss selv om barnet er hjemme. (vi har nesten INGEN muligheter for barnevakt, mine foreldre har ikke passet han på 2 år fordi de ikke gidder!!!)
Men de som er på besøk er gode venner av oss, vi kjenner de godt. Og de er veldig klar over at det ikke er fest, det er en middag. Og ofte kjører fler av de som kommer. Og en av oss foreldre holder seg alltid innenfor en viss grense! Jeg ville ikke kjørt bil etter 4 øl, men kan godt møte opp på legevakta med barnet mitt om det skulle skje noe alvorlig etter å ha drukket 4 øl!

Enig,enig.

Jeg synes det er helt sykt at noen kan ha fest med barna i hus..

er noe annet og ha noen venner over og ta et par glass vin. det synes jeg går.. så lenge det ikke går over til fest og fyll.. selv om jeg selv ikke hadde rørt noe alkohol med barna mine i hus..

en alkoholiker er vel en som drikker hver dag, så syns ikke det kan sammenlignes med en vennefest..

Det er ikke korrekt..Min far er alkoholiker, og var ikke synlig beruset hver dag.. Finnes periode drankere, noe som kanskje er enda værre da man aldri vet når personen er edru eller full..

Må si meg enig i at det er forkastelig å drikke rundt barn, selv om de sover.. Har så utrolig mange dårlige minner fra min barndom da det var fest her.. Lå mye våken om kvelden/natta da jeg ikke turte gå ned..

Blir kvalm av de som drikker med barn i huset, og jeg mener oppriktig at det er omsorgssvikt

Da blir festen avlyst, eller folk kan velge å ta noen få øl.
Jeg drikker da ikke.

Ikke lest hele tråden.. skjønner at det er litt diskusjoner her[;)]

Her i huset så har vi aldri hatt fest når snuppa har vært hjemme.

Meeeeeeeeen, vi har hatt besøk av vennepar.. hvor det har blitt litt drikke. Ingen som drikker seg fulle, bare for kosens skyld.. Vi har vært i full stand til å ta oss av snuppa om hun hadde våknet..

Har aldri hatt fest med barn i hus, men skulle det skje må uansett en av foreldrene holde seg til alkoholfritt.
Kommer ikke til å planlegge fest med ungene hjemme, da får de heller være hos besteforeldrene i så fall.

Ja det syns jeg virkelig er ille. 

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Augustmamma2010

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
Nei...skal det være en fest i hus skal en av foreldrene/samboerne være edru..
Skulle bare mangle..
Å våkne opp til en brisen forelder er IKKE moro og det skal jammen mitt barn få slippe å oppleve !

mener du da at barnet våkner på natta, eller mener du morra'n etter?

Om natta..
Om morgenen så er vel ikke denne personen brisen lenger ,om han/hun var brisen da hun la seg..
Uansett så er ikke det poenget,jeg mener en forelder burde holde seg edru når det er barn i hus..

hvis ikke det er en del av poenget, så hadde du vel ikke sagt det?
jeg kjenner ikke ikke til så mange barn som våkner midt på natta, men det kan kanskje være litt guffent ja..

[8|]

det er vel helt vanlig at unger våkner om natta? dessuten så kan de jo bli syke i løpet av natta, og våkne av det

mitt barn våkner ikke om natta... heller mine venninners barn, som jeg veit om..

Som du selv sa så kan folk bli litt høylytte når det er fest, og jeg tror nok at til og med dine barn kan våkne av bråket!!

Jeg syns det er langt i fra greitt å ha fest med barn hjemme.. syns det er rett å slett forkastelig [:@][:@]

nei, han har ikke våknet av det hittil!! er det så utrolig??
En gang har han kommet ned og da har jeg bært han opp!

Her er du jo jævla selvmotsigende da. Han våknet av det hittil, men en gang gjorde han det? Du er ganske utrolig.

ja, jeg er ganske utrolig, unik faktisk! [;)]
sa det en gang før her, at han våknet en gang når jeg hadde to venninner på besøk og vi var på vei ut, da bar jeg han i senga igjen.
Bortsett fra den ene gangen, som jeg har nevnt tidligere, så har han ikke våknet..

ORIGINAL: Rimpro

En liten tankevekker til dere som faktisk har fest med barna til stede..

9 av 10 voldtekter skjer i hjemmet.. kun en av 10 er ute på byen.. tror det er ca 8 av 10 som gjøres av en bekjent..
når man hører om feks barnevoldtekt, så er det INGEN som hadde trodd at den å den personen kunne finne på å gjøre noe sånt..
Når man har fest, og selv er full, og besøket er full, mangler man kontroll.. Jeg har hørt alt for mange historier om barn som har blitt voldtatt på fest..

Dere kan si så mye dere vil, at dere kjenner vennene deres kjempegodt.. men jeg skal garrantere deg at det er like mange som har kjent noen kjempegodt, å som plutselig har funnet på no sprøtt..

jeg sjønner ikke hvorfor man skal ta sjansen på det.. Skal man absolutt drikke, kan man gjøre det en plass der det ikke er unger.. eller skaffe seg barnevakt, så ungene har trygge omgivelser..

Alkohol er ett rusmiddel.. Man kan faktisk kose seg ilag med venner uten alkohol..
trodde folk ble mer voksen/moden av å få barn jeg...

Enig!

Vi har hatt en hagefest hvor det kom 4 pers ( vi = mens jeg bodde med bf)

Jeg var edru, mens resten ble fulle.. Alle var fult klar over at vi hadde ei lita som lå og sov, og det var ikke mye skrik og skrål[:)]

Personlig ville jeg ikke hatt fest med barna tilstede. Men vi har hatt vennepar over til middag og tatt et glass vin alle sammen.
Naboene mine har stadig fest med barna løpende rundt seg. Jeg takker pent nei når jeg blir invitert og vet at barna er hjemme. Da klarer ikke jeg å kose meg.

Jo det e ille, og eg syns det e omsorgssvikt!

ORIGINAL: SnorresMamma

en alkoholiker er vel en som drikker hver dag, så syns ikke det kan sammenlignes med en vennefest..

Det er ikke korrekt..Min far er alkoholiker, og var ikke synlig beruset hver dag.. Finnes periode drankere, noe som kanskje er enda værre da man aldri vet når personen er edru eller full..

Må si meg enig i at det er forkastelig å drikke rundt barn, selv om de sover.. Har så utrolig mange dårlige minner fra min barndom da det var fest her.. Lå mye våken om kvelden/natta da jeg ikke turte gå ned..

Blir kvalm av de som drikker med barn i huset, og jeg mener oppriktig at det er omsorgssvikt

Så hvis jeg går å tar meg en Baileys i kaffe nå, så er det omsorgssvikt???

Syns ikke fest med barn i hus hører noe sted hjemme i det hele tatt.
Virkelig ikke.
Man tar neimen ikke mye hensyn til barnets beste om man inviterer 6-7 stk til fest mens barnet sover.

ORIGINAL: Rimpro

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

ORIGINAL: Greven av gral

ORIGINAL: SnorresMamma

Så hvis jeg går å tar meg en Baileys i kaffe nå, så er det omsorgssvikt???

hvor amnge ganger må det skrives at det gjelder å bli FULL.. et glass bailyes eller ett glass vin gjør ikke no..
her er det folk som ber med seg 6-7 venner på fyllefest mens unga sover..

Jammen, det sto jo ikke det i det innlegget jeg Quota.
Enig med deg jeg, at barn og FYLL hører ikke sammen. Men det er da jammen mange nok her inne som mener at det nesten er omsorgsvikt å ta seg et glass også.

ORIGINAL: minesmå

RUS OG BARN HØRER IKKE SAMMEN!!!! KLARER MAN IKKE UNNGÅ DETTE HAR DU ET PROBLEM......

HVA MENER DU MED BARN OG RUS???

Back
Topp